15v Aseen hankinta

mattemouse

Onko 15-vuotiaan mahdollista saada nykypäivänä haulikko rinnakkaisluvalla?
Huoltajani on täysi-ikäinen ja omistaa useita aseita sekä tietysti metsästyskortin.
Eli voiko 15v saada haulikon metsästykseen vanhempien luvalla kun toisella vanhemmalla on aseet ja luvat?
Metsästyskortti on, hankintasyy on linnustus ja huoltajalla on luvat kunnossa. Onko se sitten siinä?
Lupahakemus menemään vai?

4

567

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu paljon itsestäsi. Jos sinulla on asiat kunnossa ja olet muutenkin " särmä tyyppi" niin poliisi voi harkintansa mukaan myöntää ns. rinnakkaisluva huoltajasi aseeseen. Molenpien huoltajien suostumus, metsästyskokeen suoritustodistus ja lupahakemus poliisille, aikanaan saat kutsun haastatteluun. Taustasi ja tekemisesi tutkitaan tarkasti ja se mitenkä vastaat poliisin kysymyksiin ratkaisee saatko aseenkantoluvan, älä ainakaan haistattele jos kysyvät mielestäsi hankalia.

• t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

vanhempi on vastuussa tussaroinnistasi,älä sitte taajamassa äläkä lähellä naapurin taloa ammuskele,puhumattakaa kaljapäissä uhkailuista,kuin myös ratissakännääminen on sellasta,et luvat lähtee ikuisesti.

• yrittänyttäeilaiteta

Varmuudellahan tuohon ei osaa sanoa, se on kotipaikan poliisin harkinnassa. Maksua ei saa takaisin vaikka lupaa ei tulisikaan.

Mutta kannattaahan sitä ainakin yrittää kun metsästys kiinnostaa, sillä eipä se asia millään muulla tavalla selviä. Ja vaikeapa niitä lintuja on juostenkaan kiinni ottaa :-)

• ajat muuttuu

Nykyisin ei sen vanhemman tarvitse välttämättä huoltaja, eli kuka vaan jolla on ikää ja asiat kunnossa voi toimia sinun kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      649
      1434
    2. 115
      1396
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      198
      939
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      327
      885
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      231
      819
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      723
    7. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      233
      697
    8. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      671
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      630
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      601
    Aihe