Uudelleen naimisiin saman naisen kanssa

seitsemäs taivas

Vaimoni haluaisi avioitua kanssani uudelleen. 6 vuotta sitten jätti minut erittäin kylmästi, löydettyään uuden nuoremman miehen. Nyt olisi päätöksenteon aika,huolinko takaisin ja mitkä ovat onnistumismahdollisuudet.

...............osallistukaa keskusteluun ja perustelkaa näkemyksenne...........

90

5300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan sekin nikki

      Pari vastaavaa tapausta on tiedossani, eikä kummaskaan "lämmitetty rakkaus" toiminut.

    • Toivoa täynnä

      vai on oikein kylmästi jätetty, miten jätetään lämpimästi: pistetään rovio käpälien alle vai? Loppu on loppu eikä siinä enää silloin leperrellä. Huolitko takaisin, kai se huoliminen enempi on ollut vaimosi ratkaisu. Rikkinäinen lautanen ei enää entiseksi paikaten tule. Jos on syystä erottu, jatkosta ei tule mitään. Vähän aikaa voi mennä yhdessä hienosti, mutta pitkässä juoksussa arvet, muistot, luulot ja epäilyt palaavat muistuttamaan. Kun luottamus menee, sitä ei hevin saa takaisin. Jos sen sijaan on leikisti rakastettu ja leikisti erottu, voi leikisti edelleen jatkaakin. Kuinka typerä olet, kun yli kuusikymppisenä kyselet tällaisia juttuja? Et halua ilmeisesti asettua yhteen uudelleen, sillä jos haluaisit, siinä ei kysellä muilta mitään.

      Enpä viitsi perustella, muutkaan eivät tee niin. Toivoa aina voi, mutta toiveita ei tarvitse toteuttaa.

      • synt. 1950

        Eikö ikä todellakaan tuo mitään tullessaan. Ymmärrän, kun tuolla liikkuessani kuulen joidenkin peruskoululaisten kutsuvan toisiaan typeriksi, mutta vielä kuusikymppisinäkin?

        Mitä tulee "lämpimiin" avioeroihin. Niitäkin on, eikä siinä tulitikkuja tarvita.


      • 3.avioliitto

        eräässä televisio-ohjelmassa oli 21 vuotta naimisissa ollut pariskunta,he erosivat ja puolen vuoden eron jälkeen menivät uudestaan naimisiin.


      • carmelisa**
        synt. 1950 kirjoitti:

        Eikö ikä todellakaan tuo mitään tullessaan. Ymmärrän, kun tuolla liikkuessani kuulen joidenkin peruskoululaisten kutsuvan toisiaan typeriksi, mutta vielä kuusikymppisinäkin?

        Mitä tulee "lämpimiin" avioeroihin. Niitäkin on, eikä siinä tulitikkuja tarvita.

        Mistä te tiedätte tuon aloittajan iän...kun olen lukenut sen tekstin jo monta lertaa mutta ikää en nähnyt siinä missään??


      • näin mietin
        carmelisa** kirjoitti:

        Mistä te tiedätte tuon aloittajan iän...kun olen lukenut sen tekstin jo monta lertaa mutta ikää en nähnyt siinä missään??

        eiköhän se ollu niin, et 1950 syntynyt vastasi viestiin..hellanlettas jne...eli aloittajasta ei ollut kyse.

        Seuraa ketjua oikein :-).


      • ite kylmäs suhtees

        antaa mennä jos siltä tuntuu, ihmiset voi kasvaa, mm kun huomaa et se elin ei ollu vieraissa parempi,,, tai sit ei.
        ja jos yhteisiä mukuloita niin ratkaisu voi olla siltäkin osin olla jees..


    • Usko pois

      vastausta haet ? Prognoosi on huono.

    • elämänkoulussa

      vaikea asia tuntemattomien ratkaistavaksi ja tuskin tuttujenkaan. Te kaksi tiedätte itse ja päätätte miten toimitte. Listatkaa yhdessä plussat ja miinukset ja keskustelkaa asia mahdollisimman avoimesti. Mitä minä tunnen ja haluan ja olen tuntenut ja kokenut ja muistakaa, että silloin kun toinen puhuu toinen kuuntelee.
      Eiköhän se ratkaisu synny, mutta ennustaa en ala enkä osaa.

    • enkeliduo

      Miten vaimon kans voi mennä naimisiin ?
      Mum miälest sillo ollaa jo naimisis,kjäh !
      Suames on kaksinnaimine kielletty ja kaksin naimine sallittu.

      • Uimaseuran narut

        Lopeta tuo keskenkasvuisen tarzanin huuto.Keskustele,kerro mielipiteesi,vai oletko "naminami"-miehiä ?


    • Mies 61

      Itselläni on melkein samankaltainen tilanne, tosin ite en ole mitenkään lämmitellyt exää. Syy on kun en tarvitse piikaa kuten hän on sen joskus erotessa maininnut ja muulloinkin.

      Tämä oma oloni yksin on parasta mitä voin saada tästä elämästä. Ei tarvitse riidellä ja tehdä oman tahdon vastaisia valintoja.

    • tollanen paskako

      Asuuko hänen entinen miehensä lähistöllä ? Menikö hän naimisiin eronne jälkeen?
      Miksi sinä olet parempi kuin hän, nyt yhtäkkiä? Tunnetko kaverin,jonka matkaan akka lähti ?

      Mene juttelemaan akan entisen kanssa ja selvitä tilanne.

      • seitsemäs taivas...

        Naimisiin meni vuoden päästä erostamme. Nyt eronnut ja ennen minua oli ollut naimisissa jonkin aikaa.


      • paljon nähnyt ja kuu
        seitsemäs taivas... kirjoitti:

        Naimisiin meni vuoden päästä erostamme. Nyt eronnut ja ennen minua oli ollut naimisissa jonkin aikaa.

        Tuollaista ihmistä kutsutaan epävakaaksi persoonallisuudeksi, ei siis takeita jatkostakaan, ellei ole pahasti turpiin tullut nykyisessä japelkää...? Taidat olla se turvallisin vaihtoehto mihin palata...en rupeis, olkaa kavereiat, suojele itseäs.


    • Kivihiili

      Älä!
      Sisareni oli (tosin siis nuorempana...) kaksi kertaa naimisissa (yht. n. 20 v.) saman englantilaisen miehen kanssa. Toisella kerralla kaksoset ja ero taas!

      Vaikka kyseessä onkin nuorempi pari, niin jonkinlaista elämän esimerkkiä kuitenkin; toinen avioliitto taitaa olla kummankin kaipuuta siihen ensikertaiseen kokemukseen ja opittuihin tapoihin...

      Mieti hyvä ihminen, miten olet itse kokenut nuo 6 vuotta, yksinäisyys ja vanhan kaipuu ei ole mikään peruste uudelleen saman arjen aloittamiseen! Mieti ainakin, mitä uutta saat taas uudesta/vanhasta avioliitosta ja mitä taas uudestaan joudut kokemaan...

      Mieti itseksesi, äläkä kysele muilta vierailta, jotka eivät päätöksesi voi vaikuttaa, ja joilla ei edes ole sellaiseen oikeutta...

      ÄLÄ!

    • oscaro -

      Vaikea sanoa tuolta pohjalta, miten uusi yhteiselo onnistuu, mutta ei kai haittaa, jos kuitenkin yrittää.
      Ei kai siinä paljoa menetä.
      Myöhemmin voi ruveta harmittamaan, että hylkäsi tarjouksen, joka olisi voinut antaa elämään jotakin. Ihmetyttävät nuo edellä esiintyneet epäonnen ennustajat.

      • Amenx2

        Vastaavia tapauksia on ympäri Suomenmaata. Jättänyt on huomannut tehneensä virheen ja haluaa korjata asian.

        Varmasti löytyy tilastoista nämä uudelleen saman kanssa yhteen menneet.


    • ei enää

      Mikä pakko sitä naimisiin on mennä. Kuhan ootte kavereita siinähän se sitten esille tulee onnistuminen.

      • Ke Laa

        Leskeneläke. Sitten joskus.Voi olla suurikin summa.


      • ebony v
        Ke Laa kirjoitti:

        Leskeneläke. Sitten joskus.Voi olla suurikin summa.

        Naapurilla 1000 euroa l.eläkettä oman 2000 euron päälle.


      • ?
        Ke Laa kirjoitti:

        Leskeneläke. Sitten joskus.Voi olla suurikin summa.

        eipä ne taia eläkettä maksaa yli kuuskymppisinä avioituneille.


      • onnistuu))
        ? kirjoitti:

        eipä ne taia eläkettä maksaa yli kuuskymppisinä avioituneille.

        "ennen kuin puoliso on täyttänyt 65 vuotta"


      • heh heh ..
        onnistuu)) kirjoitti:

        "ennen kuin puoliso on täyttänyt 65 vuotta"

        nykäsen matilta miten menee?? eikös se ollu sen mustan makkaran kanssa naimisissa jo pariinkin otteeseen??


    • petetty2010

      mikähän mahtaa olla todennäköisyys sille, että vaimosi tekee saman tempun uudelleen? Eli menee kanssasi uudelleen naimisiin ja hetken päästä löytää uuden nuoremman miehen ja taas jättää sinut kylmästi.

      Tämä on ajatus, joka itselleni tuli ekana mieleen. En usko, että itse olisin valmis uudelleen naimisiin, sillä jatkuvasti taustalla häärisi pelko siitä että milloin saan kokea tuon saman vanhan kohtalon.

      Tietysti ratkaisu on täysin sinun, mutta ehkä kannattaisi miettiä että olisitko uudelleen naimisiin menossa täysillä mukana tietäen kaiken mitä on jo nyt ehtinyt tapahtua?

      • kaikilla on nuorempi

        Nuori orhi, lääninsonni tulee ja vie muijasi,usko kerran kun on päässyt ........ makuun niin oma ei enää kelpaa.


      • Vaikeeta se on

        Jos elämäsi on ollut yhtä tuskaa kun vaimo lähti, eikä tuska vieläkään ole hellittänyt, siinä tapauksessa
        sinun on lähdettävä siihen piinaavaan helvettiin taas mukaan. Exäsi näköjään pyörittää päätäsi edelleen
        mennen tullen. Tämäkin voi olla exältäsi vaan kiusalla heitetty pikainen vastausvaatimus.

        Myös minun exäni vaihtoi kahdeksanvuotta sitten vauraanpaan, ei ole tullut uudelleen yhteenpaluu
        mieleen, se tosin tuli kokeiltua jo ennen tuota eroa huonolla menestyksellä, vuoden erossaolon jälkeen.

        Kaipuu tuttuun elämänmenoon tuntuu ehkä helpommalta, myös huonotpuolet tulee esiin helpommalla.


    • fulcanelli82

      Kuuntele ja seuraa sydäntäsi :)

    • ohjeet
    • The_Evil_Of_Silence

      Minua kyllä vähän ihmetyttää aika paljon, miksi esim. Matti Nykäsellä ja Mervi Tapolalla on ollut ON/OFF-suhteita jopa avio/avoliittonakin. Aika outoa, ainakin omasta mielipiteestäni...

    • --->

      OLETKO NÖSSÖ JOTA NAISET TULEVAT AINA KUSETTAMAAN, PYSY EROSSA SIITÄ EXMUIJASTA... ÄLÄ TOISTA KERTAA LYÖ KÄTTÄSI PASKAAN!

      Muijasi ajattelee palata sun luo siksi kunnes löytää toisen (tietää että oot kiltti ja sua voi vedättää) ja lähtee taas, älä alistu ämmien pompoteltavaksi.... samanlaisia ne on kaikki joten älä yhden perään itke/kaipaa!

      • yksinkertaista

        Jos kerran kaikki ovat samanlaisia, niin silloin kannattaa ilman muuta ottaa tämä entinen. Miksi ottaa täysin vieras, jos hänkin vedättää ja pompottelee? En minä ainakaan alkaisi opettelemaan uuden metkuja, kun entiset metkut jo tunnen.


    • 61 v leskirouva

      hyvä mies pelleksi ala. Etkö nyt jo näe ettei hän onnistu kenenkään kanssa.
      Luulisi sinullakin olevan ylpeytesi. Rikki mennyt ei ehjäksi tule vaikka miten
      koitat sitä liimata.

    • kokemusta oooon

      En suosittele avioliittoa. Miksi ihmeessä pitäisi mennä naimisiin? Kun vaimosi kerran lähti sen toisen miehen matkaan ja sitten erosi, niin ei taatusti eronnut SINUN takia vaan itsensä takia. Ilmeisesti naisella on vaikeuksia sitoutua parisuhteessa vaaditulla tavalla.
      Puhtaasti sinun kannalta asiaa katsottuna en tosiaankaan menisi ko. naisen kanssa enää naimisiin. 6 vuoden kärsimys lienee sinullekin opettanut jotain?! Paluuta entiseen ei kertakaikkiaan ole, ja menneet epäoikeudenmukaiset asiat tulevat uudestaan esille. Saatat haavoittua vieläkin pahemmin, jos et ymmärrä pitää välimatkaa tuohon naiseen. Tulee jopa mieleen, että oletko läheisriippuvainen, kun et 6 vuodessa ole naisesta päässyt eroon? Olitko kakkonen naisen avioliiton aikoihin, joten olitko kenties avioeron syy?
      Älä ihmeessä tuhlaa elämääsi tuollaiseen ihmiseen. Hän ei muutu, ja tulet sen huomaamaan. Silloin on parasta kun sinulla on oma koti ja itsenäinen elämä. Nuoremmat miehet tulee ja taas on nainen vietävissä.
      Etsi itsellesi mukava ja uskollinen vaimo.

    • carmelisa**

      Enpä tiedä tuosta kun olette niin kauan olleet kuitenkin erossa...kuinka kauan olitte yhdessä ennen eroanne? Mitä itse tuumaat asiata? Voitko unohtaa ja antaa anteeksi sydämestäsi sen että vaimosi aikanaan jätti sinut? Oletko sinut sen asian kanssa että vaimosi eli jonkun muun kanssa tuon eronne ajan? Paljon riippuu varmasti siitä miten valmis sinä olet unohtamaan ja antamaan anteeksi ja pystytkö vielä kaiken jälkeen luottamaan vaimoosi??????
      Siis EX-vaimoosi :)

      Me olemme ollut mieheni kanssa aviossa 30vuotta, 2007 erosimme ja olimme erosa n 9kk ja palasimme yhteen. Meidän ero oli niin lyhyt että meillä ei ole mitään ongelmaa eron suhteen. Vähän aikaa mulla meni että pystyin luottamaan toiseen...mutta nyt menee hyvin ja ihan kuin ei mitään eroa olisi ollutkaan.

      Teuillä on niin eri juttu kun ero on ollut noinkin pitkä. Jos sinulla on uskallusta kokeilla niin siitä vaan. Eihän sitä koskaan tiedä. Voi olla että onnistutte paremminkin nyt toisella kertaa ja ehkä vaimosikin on juoksunsa juossut. Jos tuntuu siltä että haluat vielä yrittää niin minä antaisin kyllä mahdollisuuden avioliitollenne vielä. Mutta, jos olet katkera exällesi, niin unohda koko juttu.

    • muu___

      Sehän on täysin sinusta itsestäsi kiinni. Anteeksi, mutta melko typerää kysyä tuota täällä, ja vielä typerämpiä kommentteja olet saanut vastaukseksi kaikkitietäviltä. Jos et pysty antamaan anteeksi vaimollesi tämän toilailuja, niin se tulee kaivertamaan suhdetta. Teet mitä parhaaksi näet.

      • Janiksen petke.

        Akkasi vei sinulta" ensimmäisessä erässä "puolet ja toisen puolen sitten kun eroaa sinusta toistamiseen.

        Ja muijastasi löytyy,niin kuin joku sanoi vieraan miehen kokoinen aukko,kestätkö sen----lammas?


    • en suosittele ......

      En suosittele, kerran kuollu aina kuollu, on kokemusta. Asuttiin harkinta-aika erillään, jonka jälkeen palasimme yhteen, avioliitto ei katkennu välillä, oli lainmukaan edelleen voimassa, mutta jotain kuoli tunnepuolella, eikä koskaan palautunu. Kylläki ystävyys jatkui , mutta samat virheet pysyi puoisolla joten ilo puuttui elämästä. Vanhetessaan ihminen muuttuu aina vain hankalammaksi, jos on ollu hanka jo ennenki niin aina vaan hankaloituu elämä, tämä on tosi.
      Jokainen tekee itse oman elämänsä päätökset, joten harkitse tarkkaan.

    • vastaus 10+14

      Tossa sun kysymyksessä tuli jo vastaus. Et ole päässyt yli jättämisestä eli todellakaan ei kannata naimisiin sännätä. Lähtää huonolta pohjalta kun et voi unohtaa tapahtunutta joka on ilmeisesti loukannut sinua todella syvästi.

    • suostu uudelleen. Naiset haluaa milloin mitäkin ja kun kyllästyvät, lähtevät taas litomaan. Uusi suhde joko onnistuu, tai sitten ei.
      Todellakin: vakava paikka, haluatko olla nenästä vedettävä uudelleen?

    • Valssi soi mieleen..

      Ilmoittautukaa kyseiseen ohjelmaan.Katsojaluvut tulevat nousemaan taivaisiin.
      Eronneitahan siellä on kyllä riittänyt aijemminkin,mutta että uudestaan saman
      akan kanssa,viettämään hääyötä. Pakko vääntää purjot, stana kyllä on haaveet.

      • persiljat kehiin

        tämäm palstan lukijat tuskin nostavat katsojien lukumäärää...eihän heillä ole teeveetä.


    • hohhoijjjjaa

      miksi sitä heti naimisiin pitää mennä kun olette takaisin yhdessä? seurustelkaa nyt jonkun aika, ennenkuin naimisiin menette ja mene naimisiin vasta sitten kun tuntuu että voit luottaa naiseesi taas.

      • minävaan90

        Hei! Jos olet lisätuloa vailla, kannattaa ottaa vaari neuvoistani:) helppo tapa on logata esimerkiksi readbudiin ja alkaa lukea artikkeleita. Jokaisesta artikkelista saa jonkin verran rahaa ja saatuaan 50 dollaria, sen voi laittaa omalle pankkitililleen.
        Tein itse tilin alertpayhin, jonka linkki: https://www.alertpay.com/en/Default.aspx. Tämän jälkeen vaan artikkeleita lukemaan readbudiin. Hmm itselläni on nyt kasassa n. 10€ parin viikon jälkeen, mutta kannattaa tehdä 50€ asti.
        Jokaisesta kaverille suosittelusta saa 5€(jos tämä lukee artikkeleita 50€ asti). Itse lukemisesta saa n. 20 senttiä/kpl mutta riittää että vain avaat sivun netissä, ei tarvitse lukea. Kaikki on selkeästi sanottu sivuilla. Suurin osa tienaamisesta tulee näistä kavereille suositteluista. Tässä linkki readbudiin:
        http://www.readbud.com/?ref=4806288



        Toinen ehdoton ykkönen on vuosia voimassa ollut neobux, jossa ei tarvitse kun klikkailla. Rahan saa nostaa jo 2 dollarin jälkeen. Tässäkin kavereille suosittelemisien määrä lisää tuloja. Voi tienata lopulta muutamasta kympistä useampiin satasiin kuukaudessa, eikä klikkailu vie aikaa. Itse olen saanut nyt melkein dollarin ja suosittelen kavereita jolloin saan automaattisesti noin sata dollaria kuukaudessa. Nii ja jos mietityttää niin nämä dollarit voi siirtää euroina omalle tililleen jos haluaa tai käyttää nettiostoksiin. Tässä linkki: http://www.neobux.com/?r=hardcard


    • 1943

      ei kannata mennä naimisiin muuten kuin taloudelliista syistä. Ehdotan, että asutte tahoillanne ja tapaatte. Eli aloitatte seurustelun uudelleen. Sitten näkee, miltä tuntuu.

    • NäiO

      Kyl se niin on, että uudelleen lämmitettynä parempaa on vaan nakkisoppa.

    • ande p

      Tulin tuolta Top 10 listalta kertomaan aloittajalle: aja se pettäjä hevonv:n.

      • vaikea juttu

        E.T ja R.B., tunnetut näyttelijät olivat naimisissa kahteen kertaan.


    • Järki päässä

      heti tarvitse naimisiin mennä? Odota ja katso, alkaako homma toimia ja tee päätöksiä sitten vasta.

    • n40.

      täältä kysele... Jokainen tapaus on erilainen.

      Yhdellä kaverilla oli samanlainen tapaus, nyt ovat olleet onnellisesti yhdessä jo 10 vuotta uusliiton jälkeen.

      Jos sinulla on itselläsikin ollut suhteita tässä välissä, ovat onnistumisen mahdollisuudet paremmat.

      Ymmärrät varmaan, että täysin uudestaan ei voi aloittaa, uusi on aina vanhan jatkoa saman naisen kanssa. Jos se on ok, mikäs siinä. Katsele kuitenkin vähän aikaa, sitten vasta naimisiin! Avoliitossa jo näet tuleeko siitä mitään vai ei.

    • Sinulla tuntuu olevan hiukka smanlainen ongelma kuin eräällä toisella jossain toisessa ketjussa. Vaimo valitti, että aviomiehen X-vaimo halusi lisää lapsia ja saman eli X-miehensä kanssa, jotta lapsilla olisi sama isä ; )) No joo onhan siinä ongelmia. Itse en enää mene naimisiin vaikka olenkin kihloissa, mutta toisen kuin entisen mieheni kanssa. ; )) Sinähän sen päätät jos päätät sillä mieli voi vaihtuakin jos vaimoehdokas saa tietää, että et osaa päättää vaan tarvitsen 60-palstan tukea.

    • Kerrasta poikki

      Jos vaimo jätti kylmästi nuoremman miehen takia, niin eipä tuollaista pettäjää ja liitonrikkojaa kannata takaisin ottaa. Suhde ei toimisi kuin hetken, eli muutaman yhdessä vietetyn päivän ja yön verran. Siinä tulisi epäluuloa ja kiusallisia kysymyksiä esille, ja se saisi vain uuden riidan aikaiseksi. En minäkään haikaile autooni vanhoja ja huonoja renkaita takaisin, jos olen niistä jo kerran eroon päässyt.

      • lankomies tai käly ?

        Yllättävän paljon kuitenkin on noita epätoivoisia yrityksiä. Jopa hääkuvia(kuvan) olen lehdessä nähnyt.


    • wamic

      No et todellakaan huoli takas. Pitää sua vain hätävarana, ja häipyy taas, kun toisen nuoremman löytää. Eli, ei varmasti tule onnistumaan.
      Mutta jos menet taas hänen kanssa kimppaan, niin itseäsi syyttää saat.

    • haavoitettu

      Jos on yksin, eikä ole uuttakaan kumppania löytänyt ja jos harkitsee yhteen vielä menemistä loukkauksesta huolimatta, niin ymmärrän kiintymyksen olemassa olon ja kaipauksenkin. Monet seilaavat edes takaisin parisuhteen sisälläkin. Olisiko ex viisastunut tai myös sinä siinä missä meni pieleen ja halatte korjata? vai mitkä on vaikuttimet takasiin tuloon. Itse olisin kyllä varauksellinen pitkään ja kastoisin...naimisiin en enää menisi ja avioehdonkin laittaisin niin ei tulisi ainakaan omaisuuden takia...vaikka perilliset lienevät yhteisiä lapsia. Olet hyvä sydäminen, anteeksi anto, suvaitsevaisuus on kaunis ominaisuus ja suuri lahja toiselle, jos toinen on sen ansainnut. Ihminen on epävakaa, monisyinen, kuka avoimemmin ja enemmän kuin toinen.

    • Voimia

      ... vain! Jos uskot että kestät mahdollisen eron taas niin eikun menoksi, jos omassa sydämessä on rakkaus. Elämättä tilannetta ei koskaan saa tietää, miten olisi mennyt. Jospa vaimo on muuttunut. Minä menisin jos rakastaisin. Mutta tiedän että porskuttelen aina raskaistakin vaiheista kovilla kivuille kuiville. Oiekaa ratkaisua toivon sinulle!

      • yksin ei hyvä ....

        Periaatteessa kyllä voi palata yhten, mutta täytyy varautua samoihin hankaluuksiin kuin ennen eroaki, omakohtainen kokemus oli että sama kärsimys jatkui, mutta kaiken kaikkiaan, onhan kuitenkin oma nuoruuden rakkaus kumppanina, jos nyt silllä voi kukaan lohduttautua, ja tiesin olevani kuitenkin hänen elämänsä tärkein henkilö, kukaan meistä ei ole täydellinen, emme itsekkään.


    • Jm-50

      Usein meidän tragediamme on siinä,että me tajuamme vasta sitten,kun olemme lähteneet aviopuolison luota uuden kumppanin kainaloon,että tuli tehtyä virhe,jota on erittäin vaikea paikata myöhemmin.
      Ihmissuhteen tasapaino horjuu jatkuvasti,eikä toisen pidä nostaa ankkuria jos jotain pientä vastoinkäymistä tielle sattuu.

      • yxäxä

        miehen ruikutuksesta johtuen.
        Vajaan vuoden kesti seesteistä eloa, sitten alkoi entinen meno, mikä oli ollut eron syynä, ehkä entistä pahempana.
        Uuden eron saaminenkin oli paljon vaikampaa, sillä mies osasi pitää varansa, syytti ja alisti niin, että menetin osin terveyteni, jolloin alistaminen oli vielä helpompaa.

        En suosittele entiseen palaamista.
        Ystäviä voidaan olla jo lasten vuoksikin, mutta tietty välimatka kannattaa säilyttää. Entiset haavat eivät niin vaan parannu, helposti pahenevat ja koetut nöyryytykset kasvavat väihäisestäkin vastoinkäymisestä.


    • yvonnede

      riippuvainen exvaimostasi, että seksihommat eivät suju muiden kanssa ja nainen voi kiristää Sinua mielin määrin tässä asiassa? Vähän vaikuttaa siltä, koska tiedän, että monilla miehillä ei jöpötä kuin harvojen naisten kanssa.

      • Wodemar65

        Koska tiedät että vain muutamilla on tököttänyt, varmasti ikäviä kokemuksia kerro lisää.


      • Ikean naapuri,vantaa
        Wodemar65 kirjoitti:

        Koska tiedät että vain muutamilla on tököttänyt, varmasti ikäviä kokemuksia kerro lisää.

        Miten ihmeessä tuo jöpöttäminen voi olla niin tarkeää ?


      • Woldemar65
        Ikean naapuri,vantaa kirjoitti:

        Miten ihmeessä tuo jöpöttäminen voi olla niin tarkeää ?

        En mää tiedä hän kertoi minä ihmettelin


      • Lisbet-annika
        Woldemar65 kirjoitti:

        En mää tiedä hän kertoi minä ihmettelin

        Tuntuu että jöpötys johtuu usealla miehellä,orastavasta kusihädästä.
        Näitä esimerkkejä on tullut vastaan kymmeniä,vuosien varrella.


      • 10+8
        Lisbet-annika kirjoitti:

        Tuntuu että jöpötys johtuu usealla miehellä,orastavasta kusihädästä.
        Näitä esimerkkejä on tullut vastaan kymmeniä,vuosien varrella.

        Tulipahan palstalle oikea tekijänainen!


      • Ulrika-anna-leena
        Lisbet-annika kirjoitti:

        Tuntuu että jöpötys johtuu usealla miehellä,orastavasta kusihädästä.
        Näitä esimerkkejä on tullut vastaan kymmeniä,vuosien varrella.

        Minun miehelläni ei enää jöpötä kanssani. Se on lähes aina perus avioliittoasennossa.


      • Anonyymi

        Vaikka jopöttisi niin se kesto aika on niin yksilöllistä


      • Anonyymi
        Ulrika-anna-leena kirjoitti:

        Minun miehelläni ei enää jöpötä kanssani. Se on lähes aina perus avioliittoasennossa.

        Kysy oikeasti mikä oikein miestäsi kiihottaa
        Seksuaalisesti ja mikä itseäsi ja keskustelkaa siitä avoimesti sillä vanhassa vara parempi
        Joten mielenkiintoisia laatu hetkiä kahdestaan


    • vaimo minäkin

      vain hairahdu uudestaan vaimosi kanssa vihille menemään sillä taatusti vaimosi uusii temppunsa kun sopiva mies taas osuu kohdalle.Niin jättää sinut taas kuin rukkasen.Etsi itsellesi aivan uusi nainen jolle sinä olet numero 1.

    • mk

      Koska kerran jairahtanut nainen hairahtaa toisenkin kerran ja taas menee omaisuus jakoon. Tee ainakin kunnon avioehto niin hyvä tylle. Itse miehenä en edes nussi entisiä akkoja kun kerran on mennyt sukset ristiin niin ne myös pysyy.

    • fsfa

      muuttakaa ainakin edes kaavaa tilanteeseen sopivaksi

      • atlatl

        ...naimisissa 3 vuotta ja siitäkin ajasta oltiin osan aikaa erossa.
        Sitten äijä otti nuoremman ja lähti,eikä sekään suhde kuulema kestänyt...

        Nyt olen ollut nykyisen miehen kanssa kohta 24 vuotta avoliitossa.
        Siksi en tajua miksi mennä naimisiin,ainakaan ihan heti. Olkaa vaikka vuosi ensin avoliitossa ja kokeilkaa jos molemmat olette vankasti sitä mieltä.

        Prosentuaalisesti teillä ei suurta mahdollisuutta avioliiton onnistumisessa ole.
        Sillä esim avioliiton ulkopuolisesta suhteesta alkanut liitto kestää huonosti; Yli 75% pros näistä päättyy eroon.
        Uudelleen saman kanssa naiminen päättyy eroon vieläkin suuremmalla todennäköisyydellä.

        Vaatii valtavasti työtä saada liitto toimimaan jos se alunperinkin on katkennut toisen uskottomuuteen.
        Älkää menkö heti naimisiin vaan kokeilkaa asua yhdessä muuten ensin ja jos todella haluatte panostaa asiaan niin käykää kumpikin tahollanne terapiassa ja myös yhdessä.
        Ja jos vuoden,puolentoista päästä vielä tuntuu siltä että avioon on pakko päästä niin sitten voitte ehkä yrittää.
        Mielestäni ennuste vain on huono ja sinun halusi mennä yhteen saattaa olla sitä,että luulet olevan helpompaa aloittaa liitto jo tutun kanssa kuin että löytäisit elämääsi jotakin ihan uutta ja ottaisit riskin...


    • Kerran mä erehdyin

      Mulla on jo 3. kierros meneillään saman akan kanssa!

      3. kerta ei sano totta. Kerran mä erehdyin...

    • Minde1977

      Vaikka olen nuori, niin silti eronnu. Mun neuvo on se, että istut entisen vaimos kanssa rauhassa juttelemaan siitä, et mitkä sen motiivit on aloittaa sun kanssa suhde uudelleen. Haiskahtaa näin mun korvaan vähän hassulta, et hän sinut jätettyään tulee ja anelee pääsyä takas. Ainakin teet sitten avioehdon, ettei hän mahdollisen eron tullessa kyni sua (uudelleen).

      Mä perustelen sitä ihan järkisyillä, jos toinen on ensin kylmästi jättäny ja sitten yhtäkkiä alkaakin lämmitellä välejä, niin mun kokemus on se, et vanhaa kahvia ei saa enää lämmitettyä samanlaiseksi, jotain oleellista siitä puuttuu... Mä en voisi palata mun exän kanssa yhteen, sillä hänen puoleltaan oli aika rumaa luottamuksen pettämistä, mä en sydämessäni voisi enää luottaa toiseen koska hän rikkoi suhteessa jotain oleellista.

      Ja avioehto-näkemystä mä perustelen sillä, että jos hän on huomannu ettei toisen miehen kanssa ollut rahallisesti niin hyvä olla, niin hän voi sitten ajatella et "vanhassa vara parempi" ja tulee takas ihan taloussyistä. Näitä esimerkkejä on tääkin maa pullollaan, joten suosittelen lämpimästi tekemään sen avioehdon, jos siis päädyt siihen et otat hänet takas. Tai ainakin keskustelussa sanot suoraan tästäkin asiasta ja kato tarkkaan miten se sun entinen vaimosi reagoi sanomisiisi. En tiedä onko teillä ollu aiemmin avioehtoa mutta sitä suosittelen lämpimästi.

      Elämä on valintoja täynnä ja sun on mietittävä kumpi on parempi vaihtoehto, jäädä yksin vai ottaa exä takas. Mä olen kehottanu joskus ystäviä laittamaan paperille plussat ja miinukset, jos pitää valita vaikkapa uuden ja vanhan työn väliltä, muuton, jne... Kumpaan sulle tuleekin sitten enemmän plussia, niin valitse sen mukaan.

    • Se laiva upposi

      Vieläkö luulisit, että luottamus voisi kestää? Hänhän on kertaalleen jo näyttänyt sinulle, mihin pystyy. Toisella kerralla rima olisi jo paljon alempana.

      Minulla ex lähti n. 15:sta yhteisen vuoden jälkeen toisen matkaan eikä kuuna päivänä tulisi mieleenkään palata yhteen hänen kanssaan. Se olisi kuin hölmöläisten yritys kantaa säkillä valoa tupaan. Lapsen asioiden hoidossa yhteispeli toimii ja niin hyvä, koska se on lapsen etu.

      Minulla on uusi suhde, nainen isolla n:llä! Nyt on asiat hyvin kaikin puolin.

    • Melkein sai

      Suostu tapaamiseen,mene sänkyyn ja lämmitä kosteaksi,sitten sanotkin aprillii ja häivyt lopullisesti.

    • .-.-.,-.,-.,-.

      Anna apinan olla rauhassa.

      • ¨~~~-~~

        Eli lehmän.


    • Tintsaliini

      Ei sinun pitäisi ottaa sitä ex-vaimoasi takaisin,eihän häneen voi luottaa.Minä en ottaisi avomiestäni takaisin jos hän jättäisi minut nuoremman naisen vuoksi,katse siis tulevaisuuteen,siihen parempaan ja ehdottomasti luotettavan ja uskollisen naisen kanssa.Mistä sitten löydät sellaisen,onkin toinen juttu.Mennyt on mennyt ja on uuden rakkauden aika,jos niin haluat.Onnea tulevalle!

    • -Multinikki-

      Kuuntele sydämesi ääntä. Uskon x-vaimosi aitoon yhdessäolontarpeeseen,tuskin hän mitään muuta etsii kuin aitoa rakkautta.

    • Vartsenekker

      Varsin ratkaiseva asia. Tiedän miehiä,jotka eivät saa *eisomaan,kun ajatus on koko ajan siinä miten x on nauttinut erillaisesta kun hänellä. Tiedän pari päinvastaista tapausta,jossa mies kiihottuu naisensa "menneisyydestä" ja haluaa jopa keskustelevan siitä.

    • O - O

      heti avioitua? Vain sinä osaat vastata omaan kysymykseesi.
      Mieti, mitä sinä itse haluaisit tulevaisuudelta ja millaiseksi luulisit se muodostuvan vaimosi kanssa. Rakastatko sinä häntä? Rakastaako hän sinua? Miksi hän haluaa avioitua kanssasi? Miten avioliitto vaikuttaisi elämäänne ja millaisia riskejä siihen saattaisi liittyä? Pitäisikö tehdä avioehto? Kannattaisiko antaa ajan kulua ennen "lopullisen" päätöksen tekemistä? Pystyttekö luottamaan toisiinne sekä keskustelemaan asioista avoimesti ja rehellisesti keskenänne? Mitä voisitte voittaa ja mitä menettää?

      Jos joutuisin pohtimaan kysymystä omassa elämässäni, en osaisi kuvitella suostuvani avioliiton solmimiseen, en ainakaan ennen kuin olisimme eläneet pitempään yhdessä ja löytäneet toisissamme aidosti rakastavan kumppanin.

      Tuttavani ovat kertoneet sekä onnellisista että vähemmän tyydyttävistä uudelleen solmituista liitoista. Viime kesänä tulin surulliseksi, kun tapasin vanhoja ystäviä ja rouva kertoi yllättäen kahden kesken jutellessamme, että hän on kaksi kertaa valinnut aviomiehensä - koska ei ollut onnistunut löytänyt parempaa vaihtoehtoa. Hän haikaili menetetyn nuoruuden rakastetun perään ja oli kasvattanut mielessään tarinan melkoisiin mittasuhteisiin. Pari elää tyydyttävässä suhteessa, mutta kumpikaan ei vieläkään ole valmis antamaan toiselle mahdollisuutta tulla rakastetuksi. Jäin miettimään, miksi vain ulkoinen vauraus on joillekin ihmisille tärkeää ja miksi ihmiset eivät halua tehdä töitä omankin onnensa kasvattamiseksi.

      Toivotan sinulle ja vaimollesi onnea!

    • arto-uolevi

      Kysy siltä nuorelta kollilta,miksi heillä meni pullat puoliksi ja voit kysellä muutakin siitä lumpusta.
      Joku tautihan sillä on kun kukaan ei sen kanssa pärjää tai hän ei tyydy mihinkään.

      Olis tosi kiva nähdä se muija ja kokeilla saisko sen kaadettua. Antaisin sellaista keppijumppaa,että viikkoon ei pystyi syödä kun raparperikiisseliä.

      • auli-aaretti

        Nyt täytyy sanoa,että ei tällä tytöllä leikkaa.


    • seitsemäs taivas on.

      Vieläkö aihe kiinnostaa ? Hyvä! Kerron lyhyesti lyhyestä tutustumisviikosta. 5 päivää kesti sitten räjähti totaallisesti. Odotin tulevalta uudelta jaksolta molemmanpuoleista joustavuutta,mutta minä olisin käytännössä se ,jonka tulisi jatkossa joustaa.Hän olisi halunnut ympärilleni "piikki-lanka-aidan" mutta itse suunnitteli kovasti
      matkaa Espanjan aurinkoon. Siihen en suostunut ja loput arvaatkin.Poistuin paikalta ---lopullisesti


      ----------------"Mun aika mennä on"-------------
      http://www.youtube.com/watch?v=uxannwWMr3w

      • evlut mies

        Potkasitko kunnolla perseeseen niillä sun siantappokengillä ?


      • AEDR

        Olen onnellinen tekemästäsi ratkaisusta. Se oli järkevä.muista pysyä erossa siitä petturista.


    • Anonyymi

      Ei missään nimessä naimisiin. Yhteiseloa voi kokeilla, mutta ei maistuisi
      ainakaan minulle enää. Ei kiinnostaisi pätkän pätkään.

      Jos olisit itse lähtenyt samaan tyyliin avioliitosta,
      kehtaisitko mennä ruikuttamaan: "Ota minut takaisin !"

      • Anonyymi

        Onkohan tämän ketjun aloittaja enää hengissäkään?


    • Anonyymi

      :DDDDDD kuka idiootti nostelee vanhoja ketjuja ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe