Hevosvoimalukemat

1.6 ja 2.0

Kokeilin työkaverin vanhakoppaista 2.0-Focusta. Omaan 1.6-vanhakoppaiseen verrattuna tehoa on vain 30 hv enemmän (100 vs. 130). Olisin luullut, että ero (30%) ei ole merkittävä, mutta kattia kanssa!

Kaksilitrainen vääntää ihan eri tavalla jo tyhjäkäynnillä. Sitten jossain 3000:n paikkeilla alkaa paljastumaan koneen toinen luonne ja 4000:ssa kone potkaisee oikein kunnolla ja ratista saa pitää kiinni! :) Ohjaus vetelee (vähän), perä painuu ja fokkeri hyökkää perheautoksi varsin kiukkuisesti. Kumi lyö helposti tyhjää.

Varsinkin ohitukset menevät kaksilitraisella kuin leikki: vitosellakin linkoaa reippaasti ohi. :)

Eipä ne numerot kerro ihan kaikkea ainakaan meikäläiselle. Alkoi 2.0 kiinnostamaan. :)

2.0 on hiljaisempi ja kytkin tarraa jämäkämmin kiinni.

10

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mbe320cdi

Kyllä noi kakslitraset on ihan mopoja Mersuun verrattuna. Esim mulla on 203hp

• Auto Masentaja 2

Kertokaas nyt rehellisesti, kuinka LYHYT teillä on?
      Kaikihan heti kyllä näkevät, että lyhyt se on, mutta ne numerot, ne numerot...!

• Aikuisten oikeasti kuka jaksaa innostua jostain 2.0 Focuksesta.. Mopo mikä mopo. Onhan se ihan ok jos vertaat 1.6:een mutta en sitä ripeäksi kutsuis. Mitähän sanot RS:stä? Sillä varmasti pääsee raketin lailla kuuhun.

• 120 000 km

Vaan odotapa kun tulee talviliukkaat niin et saa mitenkään 2-litraisen tehoja tiehen, paitsi jos tie on kuiva ja kitkarenkaat alla.

Mulle voima tarkoittaa ajomukavuutta ja ohitusturvallisuutta. Kumin polttaminen ei ole aikuisten hommaa.

• tyyttsrgsr

Juu kyllä jää moni 150 heppanen 130 hummaselle focukselle. Noi lukemat ei todellakaan puhu mitään. Itellä 2-litranen farmari ja mukavasti liikkuu. Ohitusturvallisuus aivan omaa luokkaansa ja ei ole huolia/murheita, niinkuin pikku-focuksissa.

• TigerFocus and man

Mulla on 2 litrainen automaatti Focus ja Mersuja ohitelen milloin vain ihan huvikseni. Yksikään auto ei ole päässyt vielä minusta ohi. Focus on ihan ralliauto!

• Kiihtyi kuin tauti!

Ykköskoppainen Focus kiihtyi reilussa 9 sekunnissa sataseen.

Nykyään pitää olla 160 heppaa ja seitsemän vaihdetta, että päästään edes alle kympin.

• hehkuvapakoputki

Turvallisuus painaa, ja kummalla mielummmin törmäilet? ;D))

• kokeillut

ykskutonen pikkufocus kelaa tuskallisen hitaasti 170 km/h mittariin. iso focus ottaa motarilla 215 km/h. mittarinopeuksia.

• jyppiii

Tullu ajeltua uudempikoppaisilla 2,0 litraisilla focuksilla, eikä yksikään vedä vertoja 1 koppaselle 2,0 litraiselle focukselle! Kyllä tuo 1 koppasen raaserimylly on vaan kova peli:) Ei pysy perässä yksikään muu merkki samoilla hevosvoimilla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2277
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2168
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1927
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1528
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1339
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1252
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1155
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1119
    Aihe