Mikä mahtaa olla vikana, kun sako L46 .222 lukko ei aukea ? Ammuin aseella yhden laukauksen, ja rupesin lataamaan, sain vain lukonkammen nostettua ylös, mutta lukko ei liikkunutkaan taaksepäin juuri yhtään(muutaman millin). Mistä mahtaa kiikastaa ? Tyhjänä liikuteltaessa pelasi hyvin...
Lukko jumissa
7
5866
Vastaukset
- Hillbergmounting.
Mahtoiko olla itseladattu patruuna. Yleensä lukko jumitaa liian kovalla latauksella hylsyn turvotessa liikaa.
Ota puupalikka ja naputtele sillä kunnes aukeaa. Voisit myös pyytää kaveria samalla naputtelemaan piipun suusta rassilla ettei ulosvetäjä hajoa.- kkjksdsdbndb
tehdastavaraa oli tosta länsinaapurista
- Hillbergmounting.
kkjksdsdbndb kirjoitti:
tehdastavaraa oli tosta länsinaapurista
Lineekö pasä todella likainen? Onnistuiko naputtelu palikalla?
- sulkuväli
kohdallaan?
- Hillbergmounting.
Jos liian lyhyt, erittäin harvinaista, patruuna eim pesiydy. Jos liian pitkä hylsy saattaa katketa ja kanta tulee helposti pihalle.
Pojallani on sako L612 3006 vm -95 ammuttu noin 50 patruunaa, siis uuden veroinen ase. Viimme syksynä hän ampui ensimmäisen hirvensä, jos laukaus ei olisi ollut kuolettava savotta olisi voinut kehittyä työlääksi, koska toista laukausta ei voinut ampua aseen jumittumisen vuoksi. Luulin , että vika on nuoren pojan kokemattomuudessa aseenkäsittelyssä, mutta nyt tänä syksynä kävin itse ampumaradalla ja siellä ase jumitti minunkin käsissäni ja voin varmuudella sanoa, että lukko todella jumittui. No purin lukon ja mitään normaalista poikkeavaa ei löytynyt, joten päätelmäni on , että rekyylin voimasta varmistin menee osittain päälle ja lukon liike kangertaa. En ole asiasta täysin varma , mutta käytäntö osoittaa tulevaisuudessa olenko vian jäljellä. Kysyisin, että onko teillä muilla vastaavia kokemuksia/epäilyjä ko. vaivasta?
- näinonmullakin
Samaan ongelmaan törmäsin minäkin, aseena Tikka.
Ostin käytetyn aseen ja siihen patruunat. Ammuttuani n. 20 laukausta reilusti yli puolessa oli tuo ongelma.
Palautin aseen myyjäliikkeeseen joka lupasi korjauttaa aseen.
Minulla lukko aukesi terävällä nykäisyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483