Virtalukko temppuilee

HermotMenee

Virtalukko alkoi temppuilemaan, ei starttaa lainkaan (hinaamalla käyntiin). Avain kyllä liikkuu pesässä, mutta starttivaiheessa ilman palautusta. Ostin Motonetista uuden virtalukon mutta miten se vaihdetaan ? Ratin akselin oikealla puolella on kuulemma pieni reikä, josta painamalla lukko pomppaa pois. Missähän pirussa se reikä oikein on, kun ei ainakaan osunut mun silmään. Oiskohan kellään tiedossa linkkiä kuvaan tms. Miten muuten ajoneston kanssa pitää toimia ? Uusi lukkosylinteri ilman ajonestoa. Astra vm -99.

5

2167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan .
      • hnnn

itse tilasin alkup. sylinterin merkkiliikkeestä (90e) siihen tuli uusi avain mukaan.Asennus ja koodaus 70e

• NeHermot
        hnnn kirjoitti:

itse tilasin alkup. sylinterin merkkiliikkeestä (90e) siihen tuli uusi avain mukaan.Asennus ja koodaus 70e

No niin nyt saatiin se lukkopesä vaihdettua. Ongelma on sitten ajonesto... Vanha avain pitää olla oikeassa asennossa lähellä lukijaa että ajonesto lähtee pois päältä (eikä aina silloinkaan). Tuli mieleen saisko vanhasta avaimesta siirrettyä sen sirun uuteen avaimeen ? Tällöin ainakin pitäisi lähteä paremmin käyntiin. Vanhaa avainta tarvitaan tietenkin ovien avaamiseen. Menee vähän hankalaksi mutta sen siitä saa kun ostaa Opelin... Osaako kukaan sanoa miten vakio avaimesta saa ajonestosirun pois ?

• astra -99
        NeHermot kirjoitti:

No niin nyt saatiin se lukkopesä vaihdettua. Ongelma on sitten ajonesto... Vanha avain pitää olla oikeassa asennossa lähellä lukijaa että ajonesto lähtee pois päältä (eikä aina silloinkaan). Tuli mieleen saisko vanhasta avaimesta siirrettyä sen sirun uuteen avaimeen ? Tällöin ainakin pitäisi lähteä paremmin käyntiin. Vanhaa avainta tarvitaan tietenkin ovien avaamiseen. Menee vähän hankalaksi mutta sen siitä saa kun ostaa Opelin... Osaako kukaan sanoa miten vakio avaimesta saa ajonestosirun pois ?

Avaat vaan sen avaimen ja sieltä pitäs löytyä sellanen musta pien "muovinpala", eli se mikrosiru. Sen sit siirrät uuden avaimen sisään niin pitäs pelittää. Ainakin meidän -99 astrassa on tollanen siru.

• NeHermot kirjoitti:

Ole varovainen irrottaessasi sirua, jotkut on lasikuorisia. Helpoiten sirun saa siirrettyä tyhjään ajonestoavaimen kuoreen, jossa on kolo sirulle valmiina.
        Voit myös teettää uuden ajonestoavaimen, jyrsintä uudesta avaimesta ja ajoneston koodi vanhasta.
        Kannattaa muuten olla vara-avainkin, ettei ainoan avaimen hävittyä tai hajottua tartte hinauttaa autoa merkkihuoltoon.
        -Suutarille siis, ja äkkiä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe