Miksi Vattenfall

Asennuspalvelu

Hei kaikille! Olen vastikään alkanut kiinnostua tästä sähkö hommasta (valtavat sähkölaskut) ja nyt erotan jo siirron ja itse sähön myyjän. Mitkää tariffit ja vuodenajat jne hinnoittelu jutut ei vielä ole selvänä mulle, mut koitan perehtyä ja soveltaa nekin itselleni paremmaksi.

Sähkön myyntihintoja jo kyselinkin ja nykyiseen sähköön joka tulee Vattenfallilta oli Vaasan Energialta vai mikä se nyt olikaan noin 26% ero Vaasan hyväksi. Olen pyytänyt uutta tarjousta myös Vattenfallilta ja tässä hinta eroon vaikuttaa ehkä myös se, että nykyinen juttu ei minulle ole se paras mahdollisin hinnoittelumuoto Vattenfallilta.

Mutta itse kysymys kuuluukin, että onko tämä Vattenfall siis monopoli asemassa tässä siirto hommassa ? Miten se voi olla mahdollista, vai olenko ihan hakoteillä? Lisäksi laskuissani on perusmaksua rapiat 27e per kuukausi(mistä sekin tulee ?)

Itse olen näissä kilpailuttamisissa tietoisesti ollut hyvin laiska ja tiedän saaneenin "turpiin" paljonkin, mutta ei ole kiinnostanut.. NYT kiinnostaa ja aijon selvittää tilanteeni täysin.

Tästä kuulee kokoajan tutuilta ihmisiltä valituksia, että Vattenfallin as palvelu ei toimi ja laskuja saa odottaa! Silläkään ei ole merkitystä, voin maksaa laskut kuukauden tai vuoden välein, ihan sama, mutta nyt haluan tietää vain että pääseekö ite Vattenfallista millään eroon jos haluaa ? Siis voiko sitä vaihtaa, ei lakkauttaa.

2

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vattenfall_asiantuntija

      Hei,
      kiitos viestistäsi ja kysymyksistä. Ensinnäkin mukava asia, että sähköasiat ovat alkaneet kiinnostaa sinua ja olet tehnyt hintavertailuja. Sähkön myyntiosuushan on Suomessa ollut kilpailutettavissa jo yli kymmenen vuoden ajan.

      Sen sijaan sähkön siirto ei ole kilpailutettavaa. Verkkoyhtiöt eli jakeluverkon haltijat vastaavat sähkön siirrosta omilla jakelualueillaan. Sähköverkkotoimintaan vaaditaan Energiamarkkinaviraston myöntämä verkkolupa. Jakeluverkonhaltijan verkkolupaan liittyy maantieteellinen vastuualue, jolla jakeluverkonhaltijalla on yksinoikeus rakentaa jakeluverkkoa. Jokaisella verkkoyhtiöllä on siis omalla jakelualueellaan monopoli.

      Uskon, että saat Vattenfallilta ihan hyvää asiakaspalvelua ja laskutuksemme pelaa. Ikävää, jos tuttavillasi on huonoja kokemuksia.
      Oletko muuten tutustunut moniin, hyödyllisiin palveluihin sivuillamme? Online-palvelussamme voit seurata kulutustasi lähes reaaliajassa ja Energianeuvonta-sivuillamme on hyviä neuvoja arjen energiankäytön vähentämiseksi.

      http://www.vattenfall.fi/fi/energianeuvonta.htm

      Terveisin Airi Laakkonen,
      Vattenfallin energia-asiantuntija

      • Keskustelua muualla

        Loistavaa, että Vattenfall osallistuu keskusteluun ja jakaa informaatiota. Vielä kun tekisitte sitä laajemminkin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe