Kuusihenkisen perheen koti Akaassa lämpiää suoralla sähköllä. Arjessa kuluu reippaasti sähköä, mutta säästökeinoja löytyy, kun on tahtoa ja asennetta. Takan ja ilmalämpöpumpun avulla on saatu satojen eurojen säästöt. Lue Reimanin perheen vinkit, ja jännitä heidän kanssaan, miten kisassa käy.
http://www.vattenfall.fi/fi/reimanin-talous.htm
Terveisin Airi Laakkonen,
Vattenfallin energia-asiantuntija
Takka ja ilmalämpöpumppu
4
1215
Vastaukset
asentaisin ehdottomasti takan mutta siis vesitakan.
Itse meinaan hankia tuollaisen
www.vesitakka.fi
vesi lämpiää kun takkakin lämpiää. kaksi kärpästä yhdellä iskulla- parempi vaihtoehto
Vesikiertoisilla takkasydämmillä on ollut tapana olla uutisissa räjähdysten vuoksi. Kenties turvallisempaa olisi laittaa vesikiertoinen lämmönsiirto varaavan takan sisä- ja ulkokuoren väliin.
- Lämpöhukka
Hei, isäni kotona on takka ja ilmalämpöpumppu. Miten näistä saadan hyöty irti. Minkälaisilla asetuksilla ilmalämpöpumpun pitää olla, silloin kun takka lämmittää huonetta.
- Vattenfall_asiantuntija
Hei
kiitos hyvästä ja ajankohtaisesta kysymyksestä. Vastaus on lyhyesti sanottuna:
Kytke pumppu lämmitysasentoon (ei lämpötilan automaattiasentoon, puhallinnopeus saa olla automaatilla) kelien kylmentyessä.
Täältä löydät lisää aiheeseen liittyvää tietoa ja hyviä vinkkejä:
http://www.vattenfall.fi/fi/lämmitysvinkkejä.htm
Terveisin Airi Laakkonen
Vattenfallin energia-asiantuntija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313874- 412599
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422558Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82345- 292148
- 381779
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3011505Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461468- 1411467