Vaikeneminen kuulustelussa

mute:

Jos istun täysin hiljaa esitutkintakuulustelussa, miten juttu sen jälkeen etenee?

11

2150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piste peikkonen

      Se etenee tietysti normaalisti. Kuulustelukertomukseen merkataan kuulusteltavan oikeudet, sekä kuulustelija, läsnä ollut todistaja ja se, että kuulusteltavalle esitettiin seuraavat kysymykset, joihin kuulusteltava ei vastannut.
      Lopulta kuulustelija ja todistaja allekirjoittavat pöytäkirjan.
      Mitenkään järkevää se ei taida olla, sillä mitään lieventäviä seikkojahan ei kuulusteltava silloin tuo esiin, eikä edes sitä, että hän kiistää syyllisyytensä. Tosin näinkin hölmöjä aina silloin tällöin esiintyy.

      • mute:

        Kyse on siitä että en ole terveydellisistä syistä ehtiny hankkia avustajaa. Ilman avustajaa (tai avustajalta saatuja neuvoja) en varmasti sano sanaakaan. Tuleeko sitten uusintakuulustelu? Kun avustajan läsnäoloon on kuitenkin oikeus.


      • Varokaa.

        Taas tämä kaikkien palstojen sekopää on asialla!
        Tämä kyseinen tyyppi kirjoittelee, muka asiantuntevasti lähes kaikilla suomenkielisillä palstoilla.
        Todellisuudessa, se yrittää vain huijata eli varastaa rahaa!!

        Joten varokaa kyseistä tyyppiä!


      • piste peikkonen
        mute: kirjoitti:

        Kyse on siitä että en ole terveydellisistä syistä ehtiny hankkia avustajaa. Ilman avustajaa (tai avustajalta saatuja neuvoja) en varmasti sano sanaakaan. Tuleeko sitten uusintakuulustelu? Kun avustajan läsnäoloon on kuitenkin oikeus.

        Eli olet melko isosta rikoksesta epäiltynä, koska et ilman avustajaa halua kertoa mitään. No, ei mitään hätää. Poliisi pidättää sinut ja antaa sinulle tilaisuuden puhelimitse hankkia se avustaja, mihin sinulla lain mukaan on oikeus. Avustajan saavuttua kuulustelu pääsee alkamaan. Niin se menee.


      • 7+11
        piste peikkonen kirjoitti:

        Eli olet melko isosta rikoksesta epäiltynä, koska et ilman avustajaa halua kertoa mitään. No, ei mitään hätää. Poliisi pidättää sinut ja antaa sinulle tilaisuuden puhelimitse hankkia se avustaja, mihin sinulla lain mukaan on oikeus. Avustajan saavuttua kuulustelu pääsee alkamaan. Niin se menee.

        Joo. Niin varmaan XD Helvettiäkös kirjottelet täällä kun kirjoittelet vain omasta mielikuvitusmaailmastasi.


    • Sitten puhut

      Ensin sinut pidätetään, jos et puhu sinut vangitaan. Kun olet muutaman viikon ollut vangittuna alat puhua. Onko muuta kysymyksiä?

      • 13

        Poliisilla on lain mukaan oikeus vain pidättää, ei vangita ketään. Pakkokeinolaissa luetellaan perusteet, joilla oikeus vangitsee poliisin esityksestä rikoksesta epäillyn. Se, ettei epäilty puhu mitään, ei riitä vangitsemiseen, siihen pitää olla aivan muut syyt ja perusteet.
        Harmi, että palstalle pesiytyneet rosvot tahallaan sabotoivat täysin asiallisia kirjoituksia.


      • nuo tiedetään...
        13 kirjoitti:

        Poliisilla on lain mukaan oikeus vain pidättää, ei vangita ketään. Pakkokeinolaissa luetellaan perusteet, joilla oikeus vangitsee poliisin esityksestä rikoksesta epäillyn. Se, ettei epäilty puhu mitään, ei riitä vangitsemiseen, siihen pitää olla aivan muut syyt ja perusteet.
        Harmi, että palstalle pesiytyneet rosvot tahallaan sabotoivat täysin asiallisia kirjoituksia.

        Miten niin "vain"???? Kyllähän poliisi voi tehdä paljon muutakin.... Ja ei noi mitään rosvoja ole...alaikäisiä kusipääpentuja ja mielenterveyspotilaita....


    • Yhdessä Nero Wolfe-tarinassa sekä Wolfe että hänen avustajansa vangitaan epäiltyinä, mutta he päättävät molemmat pysyä vaiti, mikä osoittautuu todella vaikeaksi.

    • varisee2

      Ihan normaalilla tavalla sen poliisinkin lopulta saa puhumaan. Pitää vaan käyttää suoraa kieltä ja toistaa samoja asioita suoraan tai epäsuoraan tarpeeksi kauan. Voimankäyttöä ei monesti tarvita, vaan poliisin puhumattomuus esim.kuulusteluissa johtuu yleisesti vain kokemattomuuden puutteesta ja yleisestä miehisestä (kenties naisisestakin) ujoudesta, joka hyvällä tuurilla karisee pois kun on ensin tutustuttu ja vaihdettu kuulumisia parisen tuntia/kuukautta/vuosikymmentä.

    • Katsoin juuri sen kolmannen Millennium-sarjan elokuvan jossa Lisbeth Salander ei sano kuulustelussa sanaakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe