Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaikille uupuneille

sairaslomalla

Tässä itsekin näitä samoja juttuja läpikäyneenä olen tullut ajatelleeksi, että ehkä meissä ei olekaan mitään vikaa, vaan olemme uhreja. Tämä yhteiskunta on sairas, vaatimukset ovat aivan kohtuuttomia. Ei ihme, että ihminen ei kestä. On jotenkin todella surkuhupaisaa, että lääkkeet annetaan uupuneelle, vaikka työpaikka/yhteiskunta sitä korjaamista vaatisi. Ihmisen voimilla on rajansa, vieläpä eri ihmisillä eri määrä voimia. Jotenkin en jaksa uskoa, että toivun burnoutista sillä että syön pilleripurkin ja palaan sairasloman jälkeen taas siihen helvettiin. Kaikki jatkuu niin kuin ennenkin. Tämä meno työpaikoilla on samanlainen joka paikassa, kaikki otetaan ihmisestä irti ja vähän enemmänkin. Raha ja ahneus jyräävät alleen inhimillisyyden. Voiko tästä olla tietä ulos?

Tsemppiä kanssakärsijät!

125

6788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keltalumme

      Mä oon alalla, jossa ei taota voittoja (terveys). Mutta kyllä ne tehokkuusvaatimukset on. Tuntuu, että pahimmat on työkavereilla. Tää on jotenkin niin päätöntä, koska meillä pystyy kyllä rajaamaan töitä, jos suostuu siihen. Esimies muistuttaa työn rajaamisesta, mutta ei... työkaverit vaatii itseltään ja muiltakin. Vaatii, vaikka kaikki ei ole töissä. Ei tässä oo raha motiivina. Ja 38 asteen kuumehan on vasta kuumetta; silloin voi jäädä kotiin - ainakin, jos ei sängystä ylös pääse! Näin meillä... Ainakin jo kollegaani kuuntelisin.

      Se Nelosen yks pätkä puhuu "suomalaisesta suorittajakansasta". Jotenkin kolahti, kun näin sen pätkän.

      • Työ on rankkaa.

        alakin tuottavuutta alkaa hakea.Liukuhihna työtä.Nopeesti ja paljon..
        Pahinta on se työtaakka, sijaisia ei anneta, säästetään, työkuorma aika iso.

        Muuten:Joka asiassa haetaan tuottavuutta, sitä ei tarvitse löytyä moneltakaan alalta.Asiakas-palvelutkin alkaa olla tunteetonta myymistä, onko järkee?kiitosta ei aina kuulu..tervehdystä.Raha rahaa kassaan vaan.

        Itse olen alkanut boikotoida isoja kauppaketjuja.Menen sinne vaan todella tarpeeseen ja jos halvan HYVÄN,tarvitsemani tavaran nään mainoksessa.Mutta koitan olla ostamatta tavaraa mikä kyseen alaistan pienten käsien aikaan saannos tms.Kulutus on nostettu liian kalliiksi.Ihmiset terveydellään leikkii..myrkkyfarkut, hometyöpaikat meillä suomessa..kiire..työpäivät pitkiä.

        Eihän elämän pidä pillereihin mennä..vaan elämään.Työ ei ole tärkeä asia elämässä ei edes tärkein.Tiedän monia jotka ei asioista ääneen puhu, ne juo joka vknloppu.Juhlii..erään kerran joku juova, sanoi koittaa unohtaa rentouttaa itsensä viikon jutuista???alkoholilla??viikollakin.Itse en alkoa naamaani laita, en voiskaan.Hirveitä ongelmia on ja työssä jaksamattomuutta ,jatkuvaa sairastamista ja hermoon käy kaikki, ongelmaa aina joka tilanteessa!sietämätöntä elämää.Pitäs olla huippurheilijan kunto työssä,8h kokok ajan jaksettava, mutta jatkuva flunnssassa olo pahentaa tilanteet.. ei voi.Koitan silti löytää nyt itselle jotain muuta uutta ,v**t jostain raatamisesta oikeesti.Aamusta iltaan olet työssä joka kauheen hektistä, tressaantunut ja vaivoja liikaa.Itkin taas pitkästä aikaa kun kivut ylimmillään.Masentunut mutta itse tunnistan sen.Eikö noilla rahoilla millä joku herra vapaaaikaansa lisää, töissä silloin kun huvittaa tyyli? ja palkkojaan nostaa voistas jo palkata 2-4 ihmistä lisää töihin?????? Minimi palkat pitäs nostaa 3000e kaikilla.Ei muuten elä tässä suomen maassa.Asumiseen menee jo 2osaa 3000e (verojen jälkeen 2200e)..kulutus sähkö vesi..käteen jää verojenkin jälkeen.. .- nolla.Miettikääpä... kannattasko muuttaa vaikka afrikan rannalle hiekkadyynille majaan?Miettikää ihmistä joka nauraa palkallaan?? meille herrat??..nosti palkkansa itse, eivät tee tuottavaa työtä.On vaan herra ja narri:-D. vit*t...uuuu.
        Ne jotka käsin rahansa tienaa että näkyy kuten tehtaiden ihmiset ne ansaitsee palkkansa!!repii rataaa yötä päivää.Herra ottaa kunnian , tekikö se ne tuotteet esim??tuskin makas kotonaan tai( ulkomailla.Kehuskellen kuinka nuorta sai.)sairasta oikeesti.........työn tekijöiden vapaa aika senkun vähenee ja ikä nostetaan 68 suoraan hautaan.Moni tekee sitä jo NYT!Kuolee kun jää työstä pois..elämä jää siihen.
        Aikoinaan suomesta siirtolaiseksi lähti kansaa varmaan sama ilmiö kohta edessä.


      • kamikuz34
        Työ on rankkaa. kirjoitti:

        alakin tuottavuutta alkaa hakea.Liukuhihna työtä.Nopeesti ja paljon..
        Pahinta on se työtaakka, sijaisia ei anneta, säästetään, työkuorma aika iso.

        Muuten:Joka asiassa haetaan tuottavuutta, sitä ei tarvitse löytyä moneltakaan alalta.Asiakas-palvelutkin alkaa olla tunteetonta myymistä, onko järkee?kiitosta ei aina kuulu..tervehdystä.Raha rahaa kassaan vaan.

        Itse olen alkanut boikotoida isoja kauppaketjuja.Menen sinne vaan todella tarpeeseen ja jos halvan HYVÄN,tarvitsemani tavaran nään mainoksessa.Mutta koitan olla ostamatta tavaraa mikä kyseen alaistan pienten käsien aikaan saannos tms.Kulutus on nostettu liian kalliiksi.Ihmiset terveydellään leikkii..myrkkyfarkut, hometyöpaikat meillä suomessa..kiire..työpäivät pitkiä.

        Eihän elämän pidä pillereihin mennä..vaan elämään.Työ ei ole tärkeä asia elämässä ei edes tärkein.Tiedän monia jotka ei asioista ääneen puhu, ne juo joka vknloppu.Juhlii..erään kerran joku juova, sanoi koittaa unohtaa rentouttaa itsensä viikon jutuista???alkoholilla??viikollakin.Itse en alkoa naamaani laita, en voiskaan.Hirveitä ongelmia on ja työssä jaksamattomuutta ,jatkuvaa sairastamista ja hermoon käy kaikki, ongelmaa aina joka tilanteessa!sietämätöntä elämää.Pitäs olla huippurheilijan kunto työssä,8h kokok ajan jaksettava, mutta jatkuva flunnssassa olo pahentaa tilanteet.. ei voi.Koitan silti löytää nyt itselle jotain muuta uutta ,v**t jostain raatamisesta oikeesti.Aamusta iltaan olet työssä joka kauheen hektistä, tressaantunut ja vaivoja liikaa.Itkin taas pitkästä aikaa kun kivut ylimmillään.Masentunut mutta itse tunnistan sen.Eikö noilla rahoilla millä joku herra vapaaaikaansa lisää, töissä silloin kun huvittaa tyyli? ja palkkojaan nostaa voistas jo palkata 2-4 ihmistä lisää töihin?????? Minimi palkat pitäs nostaa 3000e kaikilla.Ei muuten elä tässä suomen maassa.Asumiseen menee jo 2osaa 3000e (verojen jälkeen 2200e)..kulutus sähkö vesi..käteen jää verojenkin jälkeen.. .- nolla.Miettikääpä... kannattasko muuttaa vaikka afrikan rannalle hiekkadyynille majaan?Miettikää ihmistä joka nauraa palkallaan?? meille herrat??..nosti palkkansa itse, eivät tee tuottavaa työtä.On vaan herra ja narri:-D. vit*t...uuuu.
        Ne jotka käsin rahansa tienaa että näkyy kuten tehtaiden ihmiset ne ansaitsee palkkansa!!repii rataaa yötä päivää.Herra ottaa kunnian , tekikö se ne tuotteet esim??tuskin makas kotonaan tai( ulkomailla.Kehuskellen kuinka nuorta sai.)sairasta oikeesti.........työn tekijöiden vapaa aika senkun vähenee ja ikä nostetaan 68 suoraan hautaan.Moni tekee sitä jo NYT!Kuolee kun jää työstä pois..elämä jää siihen.
        Aikoinaan suomesta siirtolaiseksi lähti kansaa varmaan sama ilmiö kohta edessä.

        Lisä tietoa ja kuvia aiheesta, löydät täältä http://bit.ly/fYa3fn


      • IT-ala=paholaisesta

        Mites tää sitten, kun monessa ammatissa, jos jäät saikulle, niin sulla on se sama työ siellä odottamassa ja miljoona muuta uutta sen päälle. Olen huomannut, että monet ei yksinkertaisesti "voi" jäädä sairaslomalle, vaikka alien tulis palleasta läpi, koska asiat on järjestetty niin, että sairaslomallaolemisesta rangaistus on se, että on sitten koko sairastelun ajan työt pöydällä tai missä onkin työn lajista riippuen.
        Myönnän että olen joskus "sopivasti" sairastunut, kun on tullut vastaan sellainen työ, mikä on aihepiirissään liian vaikea minulle, että pystyisin sen tekemään. No, saikun jälkeen kukaan ei ole koskenutkaan siihen ja pakko vaan jatkaa. Noissa tilanteissa kyllä sitten usein kilahtaa niin pahasti, että homma pakettiin muutamassa minuutissa ja pomo on tyytyväinen kun sairaslomastakin huolimatta sai hommat hoidettua aikataulussa. Papereissa pelkkää soopaa. No mitä itse puhuvat, että laadusta viis kun vaan tekee nopeesti. Mitäs siinä sitten muutakaan kun napsutella toisella tietokoneella hiirellä "pass, pass, pass, pass, pass" ja pelata tietokonepeliä toisella koneella, jos ei kerran ketään kiinnosta mikä on työn laatu, kunhan vaan tulee tulosta.


    • hyhhyijää

      kaikesta on tie pois ja sisälle. saattaa pilleristä apua olla. oon ite uupunut
      ja lekuri sanoi burn out. mut oon päättänyt selviytyä. selviydynkö/en?

    • menokaskas
    • mr minister

      ite uupunut ja pian on vuorotteluvapaan aika

      • -KalleMatias-

        Suomalainen tietää, kuinka tulee toimia, ajatella tehokkaasti, olla yhteiskuntakelpoinen, olla tunnollinen, olla käytettävissä, olla samoin ajatteleva, olla peräänantamaton, ajatella yhteistä etua ( siis firman etua ). Tähän aivopesuun on käytetty paljon yhteiskunnallisia voimavaroja. Itsekkin uskomme, että näin sen on oltava. Emme kyseenalaista...Pahoinvointi kasvaa, uupumus ja alkoholiongelmat ovat tätäpäivää. Yhteinen etu unohtuu, kun voimat ja tehokkuus laskevat ja huomaat olevasi näkymätön.

        Ihmisen arvostus on sitä suurempi mitä enemmän suoritat ja mitä tehokkaampi olet. Julkinen mielipide tukee tätä. Persoonan ja inhimillisyyden kadottamisessa on suuri riski uupua ja menettää mielenkiintonsa ulkoapäin ohjailtuun elämänhallintaan. Hyvinkin aivopesty ihminen omistaa onneksi, kuitenkin vielä oman sisimmän itsensä. Persoonan ja opetetun käyttäytymismallin yhteentörmäys voi olla tuhoisa.

        Miksi uuvutamme itsemme ja toimimme vastoin omaatuntoamme. Väkisin pidämme samoja arvoja tavoiteltavina, koska niin kuuluu tehdä. Itse pidämme yllä kulissia, johon ei kuulu inhimillisyys, aitous ja elämänilo. Systemaattisesti poistamme arvomaaimastamme ihmiset, jotka ovat uskaltaneet pysähtyä, nähdä ja tuntea. Ei ihme, jos mieleen hiipii tunne, että elämästä puuttuu jotain!


      • kokemusta on
        -KalleMatias- kirjoitti:

        Suomalainen tietää, kuinka tulee toimia, ajatella tehokkaasti, olla yhteiskuntakelpoinen, olla tunnollinen, olla käytettävissä, olla samoin ajatteleva, olla peräänantamaton, ajatella yhteistä etua ( siis firman etua ). Tähän aivopesuun on käytetty paljon yhteiskunnallisia voimavaroja. Itsekkin uskomme, että näin sen on oltava. Emme kyseenalaista...Pahoinvointi kasvaa, uupumus ja alkoholiongelmat ovat tätäpäivää. Yhteinen etu unohtuu, kun voimat ja tehokkuus laskevat ja huomaat olevasi näkymätön.

        Ihmisen arvostus on sitä suurempi mitä enemmän suoritat ja mitä tehokkaampi olet. Julkinen mielipide tukee tätä. Persoonan ja inhimillisyyden kadottamisessa on suuri riski uupua ja menettää mielenkiintonsa ulkoapäin ohjailtuun elämänhallintaan. Hyvinkin aivopesty ihminen omistaa onneksi, kuitenkin vielä oman sisimmän itsensä. Persoonan ja opetetun käyttäytymismallin yhteentörmäys voi olla tuhoisa.

        Miksi uuvutamme itsemme ja toimimme vastoin omaatuntoamme. Väkisin pidämme samoja arvoja tavoiteltavina, koska niin kuuluu tehdä. Itse pidämme yllä kulissia, johon ei kuulu inhimillisyys, aitous ja elämänilo. Systemaattisesti poistamme arvomaaimastamme ihmiset, jotka ovat uskaltaneet pysähtyä, nähdä ja tuntea. Ei ihme, jos mieleen hiipii tunne, että elämästä puuttuu jotain!

        on , sitä vastaan ei kannata taistella, häviää


      • pätkä..
        kokemusta on kirjoitti:

        on , sitä vastaan ei kannata taistella, häviää

        köyhän taistelu on kulutuksen lopettaminen...auttaako se??maasta muutto???


      • stressi pois
        -KalleMatias- kirjoitti:

        Suomalainen tietää, kuinka tulee toimia, ajatella tehokkaasti, olla yhteiskuntakelpoinen, olla tunnollinen, olla käytettävissä, olla samoin ajatteleva, olla peräänantamaton, ajatella yhteistä etua ( siis firman etua ). Tähän aivopesuun on käytetty paljon yhteiskunnallisia voimavaroja. Itsekkin uskomme, että näin sen on oltava. Emme kyseenalaista...Pahoinvointi kasvaa, uupumus ja alkoholiongelmat ovat tätäpäivää. Yhteinen etu unohtuu, kun voimat ja tehokkuus laskevat ja huomaat olevasi näkymätön.

        Ihmisen arvostus on sitä suurempi mitä enemmän suoritat ja mitä tehokkaampi olet. Julkinen mielipide tukee tätä. Persoonan ja inhimillisyyden kadottamisessa on suuri riski uupua ja menettää mielenkiintonsa ulkoapäin ohjailtuun elämänhallintaan. Hyvinkin aivopesty ihminen omistaa onneksi, kuitenkin vielä oman sisimmän itsensä. Persoonan ja opetetun käyttäytymismallin yhteentörmäys voi olla tuhoisa.

        Miksi uuvutamme itsemme ja toimimme vastoin omaatuntoamme. Väkisin pidämme samoja arvoja tavoiteltavina, koska niin kuuluu tehdä. Itse pidämme yllä kulissia, johon ei kuulu inhimillisyys, aitous ja elämänilo. Systemaattisesti poistamme arvomaaimastamme ihmiset, jotka ovat uskaltaneet pysähtyä, nähdä ja tuntea. Ei ihme, jos mieleen hiipii tunne, että elämästä puuttuu jotain!

        Itse poistuin tästä helvetillisestä oravanpyörästä joka syö ihmisen henkisiä voimavaroja ja mielenterveyttä, osin vapaaehtoisesti, osin sairauden takia. Nykymeno on todella raastavaa, ihmiset vaativat itseltään liikoja ja ylisuorittavat yleisen paineen alla, ei ihme että niin moni romahtaa jossain vaiheessa uupumukseen tai pahempaankin.

        Elämässä pitäisi olla muitakin arvoja kuin työ ja siitä saatu arvostus. Tärkeämpinä koen läheiset perhesuhteet, mielekkäät harrastukset joissa voi rentoutua ja nauttia elämästä, nauttiminen elämän pienistä onnenhetkistä vaikkapa rauhallisilla kävelyretkillä luonnossa. Maailmaa et saa tehtyä valmiiksi vaikka tekisit kuinka töitä, turhaa puskea itseään sellaiseen tavoitteeseen mitä ei tule koskaan tavoittamaan.

        Älkää polttako itseänne loppuun vaan rentoutukaa älkääkä vaatiko itseltänne liikoja työelämässä! Nauttikaa tai opetelkaa nauttimaan elämästä ilman jatkuvia suorituspaineita.


      • sipriinat
        kokemusta on kirjoitti:

        on , sitä vastaan ei kannata taistella, häviää

        on tuhonnut yhteiskunnat ja ihmisen arvon. Olen erittäin hyväosainen, mutta kärsin siitä hävityksestä mitä tämä polititikka tuo mukaan. Joka viides suomalainen elää köyhyysrajan alapuolella, ihmiset ovat ylivelkaantuneet mielitekojen orjuuttamina, kaikilla on kiire ... minne? En tiedä mit' on elää ainaisessa turvattomuudessa, velassa ja armopalojen varassa, mutta voin yrittää kuvitella kuinka se vie ihmiseltä kaiken halun hyvään elämään. Vaihtakaa suuntaa ihmiset. Oikeistopolitiikka tuhoaa meidät. Ottakaa selvää politiikasta ja äänestäkää oikeduenmukaisuuden puolesta. Hankitaan hallitus missä on edustettuina: Vasemmistoliitto, Vihreät ja Demarit - kokeillaan toista vaihtoehtoa. Muuta vaikuttamisen mahdollisuutta meillä ei ole.


      • Vapaa sielu
        stressi pois kirjoitti:

        Itse poistuin tästä helvetillisestä oravanpyörästä joka syö ihmisen henkisiä voimavaroja ja mielenterveyttä, osin vapaaehtoisesti, osin sairauden takia. Nykymeno on todella raastavaa, ihmiset vaativat itseltään liikoja ja ylisuorittavat yleisen paineen alla, ei ihme että niin moni romahtaa jossain vaiheessa uupumukseen tai pahempaankin.

        Elämässä pitäisi olla muitakin arvoja kuin työ ja siitä saatu arvostus. Tärkeämpinä koen läheiset perhesuhteet, mielekkäät harrastukset joissa voi rentoutua ja nauttia elämästä, nauttiminen elämän pienistä onnenhetkistä vaikkapa rauhallisilla kävelyretkillä luonnossa. Maailmaa et saa tehtyä valmiiksi vaikka tekisit kuinka töitä, turhaa puskea itseään sellaiseen tavoitteeseen mitä ei tule koskaan tavoittamaan.

        Älkää polttako itseänne loppuun vaan rentoutukaa älkääkä vaatiko itseltänne liikoja työelämässä! Nauttikaa tai opetelkaa nauttimaan elämästä ilman jatkuvia suorituspaineita.

        ...olen yrittäjä, joka elää sillä, että käyttää teitä pieniä muurahaisia ja ohjailen teitä sinne tänne keräämään minulla rahaa. Itse saatte vain nimellisen korvauksen työstänne. Töitä on tarjolla tänäpäivänä aika vähän ja pienet muurahaiset joutuu ottamaan sen mitä saa. Itse olette osanne valinneet. Jos ei tee mitään, niin ei saavuta mitään. Ainoa oikea tapa elää on yrittäjyys. Pienet muurahaiset on orjia.


      • sukkavillapaita
        -KalleMatias- kirjoitti:

        Suomalainen tietää, kuinka tulee toimia, ajatella tehokkaasti, olla yhteiskuntakelpoinen, olla tunnollinen, olla käytettävissä, olla samoin ajatteleva, olla peräänantamaton, ajatella yhteistä etua ( siis firman etua ). Tähän aivopesuun on käytetty paljon yhteiskunnallisia voimavaroja. Itsekkin uskomme, että näin sen on oltava. Emme kyseenalaista...Pahoinvointi kasvaa, uupumus ja alkoholiongelmat ovat tätäpäivää. Yhteinen etu unohtuu, kun voimat ja tehokkuus laskevat ja huomaat olevasi näkymätön.

        Ihmisen arvostus on sitä suurempi mitä enemmän suoritat ja mitä tehokkaampi olet. Julkinen mielipide tukee tätä. Persoonan ja inhimillisyyden kadottamisessa on suuri riski uupua ja menettää mielenkiintonsa ulkoapäin ohjailtuun elämänhallintaan. Hyvinkin aivopesty ihminen omistaa onneksi, kuitenkin vielä oman sisimmän itsensä. Persoonan ja opetetun käyttäytymismallin yhteentörmäys voi olla tuhoisa.

        Miksi uuvutamme itsemme ja toimimme vastoin omaatuntoamme. Väkisin pidämme samoja arvoja tavoiteltavina, koska niin kuuluu tehdä. Itse pidämme yllä kulissia, johon ei kuulu inhimillisyys, aitous ja elämänilo. Systemaattisesti poistamme arvomaaimastamme ihmiset, jotka ovat uskaltaneet pysähtyä, nähdä ja tuntea. Ei ihme, jos mieleen hiipii tunne, että elämästä puuttuu jotain!

        Aika raakaa keskustelua. Suomessa meillä on helvetin leppoisaa verrattuna nyt vaikka Jenkkeihin. Heillä ei ole mitään joululomia, pääsiäislomia, tuskin kesälomiakaan. Ja jos Jenkki sairastuu liian usein, tulee siitä helposti potku persauksiin työpaikalta. Jenkeissä ei ole julkista terveydenhuoltoa, vakuutukset ovat pikkutarkkoja, eikä korvaakkaan jos sairastuu vaikka syöpään. Siellä vasta onkin paskaa.
        Halusin muistuttaa vain, sillä keskustelunne kuulostaa aika radikaalilta. Ihminen loppujen lopuksi (täällä Suomessa) voi päättää tekeekö edes töitä vai ei. Ja omilla menoillaan voi säädellä palkkaansa ja sitä kautta työmäärää. Esim jos et hankikkaan autoa, vaan tyydyt julkiseen liikenteeseen, et hanki itsellesi "turhia" velkoja, ja vältät joutumasta palkka-velat-muut menot=tarvitsen lisää palkkaa...
        Mainittakoon vielä, että EN kuitenkaan tarkoita, että kun täällä Suomessa on monet asiat hyvin, niin ei tarvitsisi kehittää niitä vielä paremmaksi. =)
        Loppujen lopuksi meidän pitää jaksaa elää tässä yhteiskunnassa. Jokaisen on oltava oman elämänsä herra.


      • !!!!!!
        sipriinat kirjoitti:

        on tuhonnut yhteiskunnat ja ihmisen arvon. Olen erittäin hyväosainen, mutta kärsin siitä hävityksestä mitä tämä polititikka tuo mukaan. Joka viides suomalainen elää köyhyysrajan alapuolella, ihmiset ovat ylivelkaantuneet mielitekojen orjuuttamina, kaikilla on kiire ... minne? En tiedä mit' on elää ainaisessa turvattomuudessa, velassa ja armopalojen varassa, mutta voin yrittää kuvitella kuinka se vie ihmiseltä kaiken halun hyvään elämään. Vaihtakaa suuntaa ihmiset. Oikeistopolitiikka tuhoaa meidät. Ottakaa selvää politiikasta ja äänestäkää oikeduenmukaisuuden puolesta. Hankitaan hallitus missä on edustettuina: Vasemmistoliitto, Vihreät ja Demarit - kokeillaan toista vaihtoehtoa. Muuta vaikuttamisen mahdollisuutta meillä ei ole.

        Niin millä saadaan kaikki tajuamaan, etta on väliä äänestää ja ketä äänestät? Eihän ole kenenkään etu herätä vasta kun leipä on totaalisesti loppu,havahtua kannattaa kun osalla jo on näin, vaikka käyvät töissä. Olemme jo sivuraiteilla, OIKEISTOPUOLUEET VIEVÄT KANSAA KUIN HITLER AIKOINAAN. Avatkaa ajatusmaailman verhot, mitä oikeesti näät.Kiire kiire, palkka ei riitä, veroa veron jälkeen, 5-6tuntisia työ päiviä, vuokra tukea, toimeentulontukea, eikö palkan pitäisi olla niin riittävä että sen voi itse maksaa jos käy töissä.HALLOO, valtio tässäkin antaa suoraa tukea suur siottajille, ennen puhuttiin gryndereille. Äänestä vasemmistoa, tai vaikkapa perussuomalaisia .tämän menon on tultava tiensä päähän !


      • Possari22
        !!!!!! kirjoitti:

        Niin millä saadaan kaikki tajuamaan, etta on väliä äänestää ja ketä äänestät? Eihän ole kenenkään etu herätä vasta kun leipä on totaalisesti loppu,havahtua kannattaa kun osalla jo on näin, vaikka käyvät töissä. Olemme jo sivuraiteilla, OIKEISTOPUOLUEET VIEVÄT KANSAA KUIN HITLER AIKOINAAN. Avatkaa ajatusmaailman verhot, mitä oikeesti näät.Kiire kiire, palkka ei riitä, veroa veron jälkeen, 5-6tuntisia työ päiviä, vuokra tukea, toimeentulontukea, eikö palkan pitäisi olla niin riittävä että sen voi itse maksaa jos käy töissä.HALLOO, valtio tässäkin antaa suoraa tukea suur siottajille, ennen puhuttiin gryndereille. Äänestä vasemmistoa, tai vaikkapa perussuomalaisia .tämän menon on tultava tiensä päähän !

        Positiivista ajattelua kaikille loppuun ajetuille.
        http://trustbus.weebly.com/dont-worry---be-happy.html


      • qwertygod
        sipriinat kirjoitti:

        on tuhonnut yhteiskunnat ja ihmisen arvon. Olen erittäin hyväosainen, mutta kärsin siitä hävityksestä mitä tämä polititikka tuo mukaan. Joka viides suomalainen elää köyhyysrajan alapuolella, ihmiset ovat ylivelkaantuneet mielitekojen orjuuttamina, kaikilla on kiire ... minne? En tiedä mit' on elää ainaisessa turvattomuudessa, velassa ja armopalojen varassa, mutta voin yrittää kuvitella kuinka se vie ihmiseltä kaiken halun hyvään elämään. Vaihtakaa suuntaa ihmiset. Oikeistopolitiikka tuhoaa meidät. Ottakaa selvää politiikasta ja äänestäkää oikeduenmukaisuuden puolesta. Hankitaan hallitus missä on edustettuina: Vasemmistoliitto, Vihreät ja Demarit - kokeillaan toista vaihtoehtoa. Muuta vaikuttamisen mahdollisuutta meillä ei ole.

        Vapaassa markkinataloudessa jokainen voisi itse säätää tulotasonsa työnteon määrällä. Me Emme elä vapaassa markkinataloudessa. Tämä on ylhäältä johdettu ohjattu talous.


      • Q..
        sipriinat kirjoitti:

        on tuhonnut yhteiskunnat ja ihmisen arvon. Olen erittäin hyväosainen, mutta kärsin siitä hävityksestä mitä tämä polititikka tuo mukaan. Joka viides suomalainen elää köyhyysrajan alapuolella, ihmiset ovat ylivelkaantuneet mielitekojen orjuuttamina, kaikilla on kiire ... minne? En tiedä mit' on elää ainaisessa turvattomuudessa, velassa ja armopalojen varassa, mutta voin yrittää kuvitella kuinka se vie ihmiseltä kaiken halun hyvään elämään. Vaihtakaa suuntaa ihmiset. Oikeistopolitiikka tuhoaa meidät. Ottakaa selvää politiikasta ja äänestäkää oikeduenmukaisuuden puolesta. Hankitaan hallitus missä on edustettuina: Vasemmistoliitto, Vihreät ja Demarit - kokeillaan toista vaihtoehtoa. Muuta vaikuttamisen mahdollisuutta meillä ei ole.

        mitä saavat aikaan: Vihreät, Demarit, ja Vasemmistolaiset. Verojen nostamista ehdottavat, juuri
        niissä kohteissa mitkä vaikuttavat köyhempiin kansalaisiin: Kuten kiinteistövero = omaisuusvero.
        Ylen hallintoneuvostossa istuva E J Tennilä vas. kannattaa TV luvan korkeita maksuja.

        Kokoomuslainen ministeri oli se joka sai hammashoito korvaukset kaikille, ikään katsomatta.
        SDP sitä ei saanut aikaan. Monta vuotta oli laki, joka jätti ennen 1956 syntyneet ilman mitään
        korvausta. 1956 jälkeen syntyneet jotka saivat korvausta, olivat kuitenkin jo yli 40 vuotiaita.

        Tällaista ikäsyrjintää tässä maassa on ollut.


      • Orjuus loppu minulta
        kokemusta on kirjoitti:

        on , sitä vastaan ei kannata taistella, häviää

        Kyllä yhteiskuntaa vastaan voi taistella. Vetää itsensä niin huonoon kuntoon, että ei ole muuta ratkaisua lekureilla kun laittaa työkyvyttömyyseläkkeelle. Touche!!


      • Duunariryynäri
        qwertygod kirjoitti:

        Vapaassa markkinataloudessa jokainen voisi itse säätää tulotasonsa työnteon määrällä. Me Emme elä vapaassa markkinataloudessa. Tämä on ylhäältä johdettu ohjattu talous.

        Olen tehnyt varsin erilaisia duuneja. Se mistä eniten pidin, oli aika fyysistä, ja myös kiireistä. Tenniskyynärpää vaivasi molemmissa käsissä jatkuvasti tuon takia. Sitten tein toimistotyötä. Odottelua ja pelailua netissä melkein puolet työajasta, ja sitten helvetinmoinen kiire kun sitä työtä vihdoin tuli.

        Mitä näillä kahdella työllä oli eroa? Samalla koulutustasolla pääsin niihin molemipiin, mutta siinä toimistotyössä, jossa oli puolet ajasta tyhjänpanttina, maksettiin kaksi kertaa enemmän palkkaa mitä siitä hommasta, missä tosissaan ruumis teki töitä ihan 110% joka päivä.

        Sanokaa minulle, mikä tässä yhtälössä haisee...


      • Leipiintyny tähän
        -KalleMatias- kirjoitti:

        Suomalainen tietää, kuinka tulee toimia, ajatella tehokkaasti, olla yhteiskuntakelpoinen, olla tunnollinen, olla käytettävissä, olla samoin ajatteleva, olla peräänantamaton, ajatella yhteistä etua ( siis firman etua ). Tähän aivopesuun on käytetty paljon yhteiskunnallisia voimavaroja. Itsekkin uskomme, että näin sen on oltava. Emme kyseenalaista...Pahoinvointi kasvaa, uupumus ja alkoholiongelmat ovat tätäpäivää. Yhteinen etu unohtuu, kun voimat ja tehokkuus laskevat ja huomaat olevasi näkymätön.

        Ihmisen arvostus on sitä suurempi mitä enemmän suoritat ja mitä tehokkaampi olet. Julkinen mielipide tukee tätä. Persoonan ja inhimillisyyden kadottamisessa on suuri riski uupua ja menettää mielenkiintonsa ulkoapäin ohjailtuun elämänhallintaan. Hyvinkin aivopesty ihminen omistaa onneksi, kuitenkin vielä oman sisimmän itsensä. Persoonan ja opetetun käyttäytymismallin yhteentörmäys voi olla tuhoisa.

        Miksi uuvutamme itsemme ja toimimme vastoin omaatuntoamme. Väkisin pidämme samoja arvoja tavoiteltavina, koska niin kuuluu tehdä. Itse pidämme yllä kulissia, johon ei kuulu inhimillisyys, aitous ja elämänilo. Systemaattisesti poistamme arvomaaimastamme ihmiset, jotka ovat uskaltaneet pysähtyä, nähdä ja tuntea. Ei ihme, jos mieleen hiipii tunne, että elämästä puuttuu jotain!

        Elin itse sitä suoritusyhteiskuntaa, joskin vastahakoisesti. En kestänyt kuin 7 vuotta, tuli alkoholi ja potkut. Ihmisenä olen kasvanut työttömyysaikanani valtavasti. Nykyään ymmärrän, että minä en välttämättä tarvitse tätä yhteiskuntaa tullakseni toimeen, enkä varsinkaan halua tulla sen kautta hulluksi!

        Pitää olla rohkea ja jos se yhteiskunnan malli ei sovi, niin sitten on otettava se irtiotto siitä, silläkin riskillä että tulot romahtaisivat, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että kun on sen irtioton tehnyt, niin rahankulutuskin romahtaa. Siinä oravanpyörässä, mitä vihaa ja mikä elämän myrkyttää, vastapainoksi kuluttaa hirveät määrät rahaa kaikkiin heräteostoksiin, saadakseen tuntea olonsa edes hetken hyväksi, ja samaten päihteiden käyttö riistäytyy käsistä täysin.

        Sodista on jo niin kauan aikaa, että emmekö jo vihdoin voisi vähän relata täällä? Pieni manjaanameininki ei olisi yhtään pahitteeksi.


      • 2008 irtisanottu NMP
        sipriinat kirjoitti:

        on tuhonnut yhteiskunnat ja ihmisen arvon. Olen erittäin hyväosainen, mutta kärsin siitä hävityksestä mitä tämä polititikka tuo mukaan. Joka viides suomalainen elää köyhyysrajan alapuolella, ihmiset ovat ylivelkaantuneet mielitekojen orjuuttamina, kaikilla on kiire ... minne? En tiedä mit' on elää ainaisessa turvattomuudessa, velassa ja armopalojen varassa, mutta voin yrittää kuvitella kuinka se vie ihmiseltä kaiken halun hyvään elämään. Vaihtakaa suuntaa ihmiset. Oikeistopolitiikka tuhoaa meidät. Ottakaa selvää politiikasta ja äänestäkää oikeduenmukaisuuden puolesta. Hankitaan hallitus missä on edustettuina: Vasemmistoliitto, Vihreät ja Demarit - kokeillaan toista vaihtoehtoa. Muuta vaikuttamisen mahdollisuutta meillä ei ole.

        Niinpä, ja samaan aikaan kun joka tuutista tulee "pelasta pallosi" ympäristöpropagandaa, meidän "rakas" Nokiakin syytää uusia kännykkämalleja markkinoille melkein samassa mittakaavassa mitä irtisanoo työntekijöitä. Itselläni ei yksikään Nokian kännykkä ole kestänyt kahta vuotta. Viimeisimmän otin kytkynä, ja just kun se on maksettu, niin nyt se on myös rikki ja tuskin kannattaa korjata.

        Ei taida tulla Nokian kännykkää enää minulle. Ylpeydellä (että vanhalla tekniikalla vielä pärjää uusien mukana pelkällä Nokia-nimellä), ja työntekijöiden paskalla kohtelulla ei ole kovin kauaskantoiset jäljet, mutta eipä se saapaspuhelinfirma tässä maassa kauaa enää varmaan olekaan, ja siinä vaiheessa sanon että "good riddance".


      • Dr Soufa
        sukkavillapaita kirjoitti:

        Aika raakaa keskustelua. Suomessa meillä on helvetin leppoisaa verrattuna nyt vaikka Jenkkeihin. Heillä ei ole mitään joululomia, pääsiäislomia, tuskin kesälomiakaan. Ja jos Jenkki sairastuu liian usein, tulee siitä helposti potku persauksiin työpaikalta. Jenkeissä ei ole julkista terveydenhuoltoa, vakuutukset ovat pikkutarkkoja, eikä korvaakkaan jos sairastuu vaikka syöpään. Siellä vasta onkin paskaa.
        Halusin muistuttaa vain, sillä keskustelunne kuulostaa aika radikaalilta. Ihminen loppujen lopuksi (täällä Suomessa) voi päättää tekeekö edes töitä vai ei. Ja omilla menoillaan voi säädellä palkkaansa ja sitä kautta työmäärää. Esim jos et hankikkaan autoa, vaan tyydyt julkiseen liikenteeseen, et hanki itsellesi "turhia" velkoja, ja vältät joutumasta palkka-velat-muut menot=tarvitsen lisää palkkaa...
        Mainittakoon vielä, että EN kuitenkaan tarkoita, että kun täällä Suomessa on monet asiat hyvin, niin ei tarvitsisi kehittää niitä vielä paremmaksi. =)
        Loppujen lopuksi meidän pitää jaksaa elää tässä yhteiskunnassa. Jokaisen on oltava oman elämänsä herra.

        Aina vaikea asia, eli vertailla tällaisen näennäisen hyvinvointimaan ja vaikka jonkin afrikan nälänhätämaan välillä... Mutta minulla on mielestäni jonkinlainen selitys tähän, että miksi suomessa voi vaatia parempaa, vaikka muissa maissa ryvettäisiin suossa...

        Kyse lienee siitä että mihin olosuhteisiin ihminen on syntynyt, ja minkälaisia muutoksia ihmisen psyyke siihen totuttuihin olosuhteisiin kestää ja missä ajassa.

        Itse olen käänteinen esimerkki. Varhaisteini-ikäisenä elämäni muuttui, kun alkuun ei tullut kun kylmä vesi sisään ja saunassa peseydyttiin pesuvatien avulla. Sitten kun siinä iässä yhtäkkiä pääsi käyttämään suihkua, niin se autuus suorastaan korruptoi mieltä.


      • muurahaisenmuna
        Vapaa sielu kirjoitti:

        ...olen yrittäjä, joka elää sillä, että käyttää teitä pieniä muurahaisia ja ohjailen teitä sinne tänne keräämään minulla rahaa. Itse saatte vain nimellisen korvauksen työstänne. Töitä on tarjolla tänäpäivänä aika vähän ja pienet muurahaiset joutuu ottamaan sen mitä saa. Itse olette osanne valinneet. Jos ei tee mitään, niin ei saavuta mitään. Ainoa oikea tapa elää on yrittäjyys. Pienet muurahaiset on orjia.

        Kauankohan tämä Vapaa sielu on ollut yrittäjänä. Viesti on jo aika vanha. Tuollaisella asenteella sulta voi joskus pikku muurahaiset hävitä. Ei orjatkaan kaikkeen suostu, tai vaikka hetkeksi suostuisikin, maineesi vittumaisena yrittäjänä kyllä leviää, eikä uusia muurahaisia välttämättä tule sinun juoksutettavaksesi.

        Kaikille ihmisille ei työ merkitse kaikkea, eikä tarvitse työn kautta tulevaa arvostusta. Saavutukset? Onko ainoat saavutukset elämässä niitä, jotka työtä tekemällä ansaitaan.

        Kenties olet todellakin valinnut oman tiesi oikein, mutta voi niitä yrittäjäparkoja jotka yötä myöten töitä tekee ja heti aamulla jatkuu. Vieläpä jos sattuvat olemaan perheellisiä, niin valitettavan usein se perhekin jää kakkoseksi.


    • erpl´0iuhih

      pöppö. Maailma on aina ollut raadollinen paikka, pointti on siinä että osaa laittaa "työasun" päälle, eli se tarkoittaa sitä että aamullla työpaikan ovesta et astu sisään sinä vaan työntekijä, siis TYÖNTEKIJÄ, sehän tarkoittaa juuri sitä mitä sana sisällään pitää eli TYÖNTEKEMISTÄ, onko se vaikeaa käsittää, ei savottaäijätkään ennenvanhaan herkstellyt mettähommis vaan paaino duunit hiki valuen ja meni illalla kotiiin jossa sitten koitti aika olla omaitsensä perheensä kanssa.
      Nykyajan ongelma länsimaissa on pullamössöytyminen, ihmiset on saakelin sekaisin että ne ei tajua että työ on aina työtä, on aina ollut ja tulee aina olemaan, sen tarkoitus on piiskata ihmistä ja tuoda leipää pöytään, sellaista se elämä on, ihan kuin leijonatikin tai muut eläimet vertauksen vuoksi osaavat saalistaa ja sitten ottaa rennosti vatsa kylläisenä. Tätä tämä on, on osattava olla kova työmies ja sitten se rento perheenisä.Luuletko että entisaikojen ihmisillä oli aikaa nyyhkyttää, ei ollut, lähdettiin piioiksi ja rengeiksi, kestetttiin talventuiskut, ruokaa ei ollut niinkuin tänäpäivänä, kotona sai suurin osa lapsista selkään, oli puutetta, kylmyyttä, ulkohuusi, ei suihkuja vaan vain kerran viikossa sauna.
      Ryhdistäydy ja heitä se pilleripurkki vittuun, etkö tajua että ne napit joita popsit ovat osa kieroa jättibisnestä, mitä enemmän ihmisiä saadaan SELKÄRANGATTOMIKSI sitä enemmän on psykiatreilla,poliiseilla, lääketeollisuudella, juristeilla, alkoholin myynnillä jne... jne... menestystä.

      • ....

        Yksi tehokas Di joka tienaa paljon, jakaa palkkansa ja työaikansa puoliksi ja kas saadaan palkattua toinen Di ja vapaa-aikaa on enemmän kummallakin. Maksut hoituvat kuitenkin. Nostetaan siivoojan palkka Di:n palkkaa vastaavaksi, koska se on raskasta, mutta puolitetaan siinäkin asioita kuten Di esimerkissä. Entä minkälaisille yrityksille työntekijämaksut muut maksut ovat taakka ja minkälainen yritys voi ne helposti hoitaa. Onko kaikissa yrityksissä oltava liiallinen tehokkuusvaatimus.


      • muuan mies
        .... kirjoitti:

        Yksi tehokas Di joka tienaa paljon, jakaa palkkansa ja työaikansa puoliksi ja kas saadaan palkattua toinen Di ja vapaa-aikaa on enemmän kummallakin. Maksut hoituvat kuitenkin. Nostetaan siivoojan palkka Di:n palkkaa vastaavaksi, koska se on raskasta, mutta puolitetaan siinäkin asioita kuten Di esimerkissä. Entä minkälaisille yrityksille työntekijämaksut muut maksut ovat taakka ja minkälainen yritys voi ne helposti hoitaa. Onko kaikissa yrityksissä oltava liiallinen tehokkuusvaatimus.

        Tämä kaikki johtuu,sitä ei haluta tunnustaa, sitä tosiasiaa, että koko yhteiskunta perustuu toisen hyväksikäyttämiselle sekä taloudellisesti että henkisesti
        Kaikki arvot perustuu sitten tuon tosiasian hyväksymiseksi, ja se johtaa ristiriitaan joka sairastuttaa koko yhteiskunnan, ja sitä kautta, yksilön sekä henkisesti, että ruumiillisesti
        Tuollaiset arvot sotivat ihmisyksilön oikeuskäsitystä vastaan, ja luo paineita tuota mielettömyyttä vastaan.
        Yhteiskunta on muodostunut hierarkiaksi, jota sanotaan demokratiaksi, joka on todellisuudessa vain riiston vapautta, ja diktatuuri sitä että vain harvat saavat riistää


      • 314
        muuan mies kirjoitti:

        Tämä kaikki johtuu,sitä ei haluta tunnustaa, sitä tosiasiaa, että koko yhteiskunta perustuu toisen hyväksikäyttämiselle sekä taloudellisesti että henkisesti
        Kaikki arvot perustuu sitten tuon tosiasian hyväksymiseksi, ja se johtaa ristiriitaan joka sairastuttaa koko yhteiskunnan, ja sitä kautta, yksilön sekä henkisesti, että ruumiillisesti
        Tuollaiset arvot sotivat ihmisyksilön oikeuskäsitystä vastaan, ja luo paineita tuota mielettömyyttä vastaan.
        Yhteiskunta on muodostunut hierarkiaksi, jota sanotaan demokratiaksi, joka on todellisuudessa vain riiston vapautta, ja diktatuuri sitä että vain harvat saavat riistää

        työssäni yrittäjänä olen huomannut paljon huvittavia piirteitä yhteiskunnassamme.
        jopa vaarallisia piirteitä. kuitenkaan duunari / virkamies tai työtön ei näitä asioita näe, koska
        ne on piilotettu hienolla tavalla.

        - jokaisen konventionaalisen yrityksen tarkoitus on tehdä voittoa. kun kunnan tuottama palvelu yksityistetään, tarkoittaa se jatkossa Palvelulla rahastamista. sama työ siis tehdään, mutta nyt yritys ottaa välistä siivun. näin alkuperäinen tarkoitus palvelun tuottaminen on muuttunut palvelulla voiton tuottamiseksi.
        ja kuka maksaakaan yrityksen voitot ? asiakas maksaa.

        -useimmat tavarat ovat todellisuudessa erittäin edullisia. yrittäjä voi ostaa tavaran alkulähteiltä,
        mutta useimpien pitää ostaa tuotetta kalliilla "asiakashinnalla" .
        katteettomalla markkinoinnilla luodaan kuva tavaran korkeasta arvosta ja haluttavuudesta. hinnoittelussa käytetään asiakkaan illuusioon perustuvaa tarvehinnoittelua, jolloin asiakas on valmis
        maksamaan esim huonommasta puhelimesta suuremman hinnan. hän yksinkertaisesti luulee
        tehneensä hyvät kaupat. heh.
        aiheesta on jopa sananparsikin; " ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa ! "

        -tietenkin verotusasiat. mitä suurempaa tuloa on, sitä enemmän voit saada laillisesti.
        tutkikaa yritysverosuunnittelua jos epäilyttää.

        -mitä suurempaa tuloa on, sitä enemmän pystyy vaikuttamaan politiikassa tehtyihin linjauksiin.
        "hyvä veli kerho" on aivan totta. mutta ei tämä aina näytä pätevän, aina ei isokaan raha auta
        jos olet kerhon ulkopuolella.

        -törkeä veronkierto on arkipäivää, ja asiakkaat hyväksyvät näköjään sen monella alalla.

        -ihmiset eivät tiedä mitä on laatu, eivätkä osaa vaatia sitä. pahin esimerkki on valmismarinoitu ruoka.
        jotkut luulevat että se jopa maistuu hyvälle..
        sama pätee vaate-, musiikki-, rakennus - sekä palvelualoille ja mediaan nyt ainakin. tv on käsittämätöntä roskaa,
        ja edistää mukavasti joidenkin vaurastumista. onneksi on yle.

        -karjalauma kuluttaa aikansa ja rahansa jotakuinkin niin, kuin on tarkoituskin. sitä tarkoittaa, kun puhutaan ns. 2% kasvusta. jos karjalaumalle tulisi oma tahto, ei se enää olisi lauma.
        mutta sitä ei tarvitse pelätä.
        valtaapitävät voivat kähmiä mitä huvittaa, ja kansa vain taputtaa ihastuksissaan.
        informaation hallinta mahdollistaa sen


      • Tuleva sotaveteraani
        314 kirjoitti:

        työssäni yrittäjänä olen huomannut paljon huvittavia piirteitä yhteiskunnassamme.
        jopa vaarallisia piirteitä. kuitenkaan duunari / virkamies tai työtön ei näitä asioita näe, koska
        ne on piilotettu hienolla tavalla.

        - jokaisen konventionaalisen yrityksen tarkoitus on tehdä voittoa. kun kunnan tuottama palvelu yksityistetään, tarkoittaa se jatkossa Palvelulla rahastamista. sama työ siis tehdään, mutta nyt yritys ottaa välistä siivun. näin alkuperäinen tarkoitus palvelun tuottaminen on muuttunut palvelulla voiton tuottamiseksi.
        ja kuka maksaakaan yrityksen voitot ? asiakas maksaa.

        -useimmat tavarat ovat todellisuudessa erittäin edullisia. yrittäjä voi ostaa tavaran alkulähteiltä,
        mutta useimpien pitää ostaa tuotetta kalliilla "asiakashinnalla" .
        katteettomalla markkinoinnilla luodaan kuva tavaran korkeasta arvosta ja haluttavuudesta. hinnoittelussa käytetään asiakkaan illuusioon perustuvaa tarvehinnoittelua, jolloin asiakas on valmis
        maksamaan esim huonommasta puhelimesta suuremman hinnan. hän yksinkertaisesti luulee
        tehneensä hyvät kaupat. heh.
        aiheesta on jopa sananparsikin; " ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa ! "

        -tietenkin verotusasiat. mitä suurempaa tuloa on, sitä enemmän voit saada laillisesti.
        tutkikaa yritysverosuunnittelua jos epäilyttää.

        -mitä suurempaa tuloa on, sitä enemmän pystyy vaikuttamaan politiikassa tehtyihin linjauksiin.
        "hyvä veli kerho" on aivan totta. mutta ei tämä aina näytä pätevän, aina ei isokaan raha auta
        jos olet kerhon ulkopuolella.

        -törkeä veronkierto on arkipäivää, ja asiakkaat hyväksyvät näköjään sen monella alalla.

        -ihmiset eivät tiedä mitä on laatu, eivätkä osaa vaatia sitä. pahin esimerkki on valmismarinoitu ruoka.
        jotkut luulevat että se jopa maistuu hyvälle..
        sama pätee vaate-, musiikki-, rakennus - sekä palvelualoille ja mediaan nyt ainakin. tv on käsittämätöntä roskaa,
        ja edistää mukavasti joidenkin vaurastumista. onneksi on yle.

        -karjalauma kuluttaa aikansa ja rahansa jotakuinkin niin, kuin on tarkoituskin. sitä tarkoittaa, kun puhutaan ns. 2% kasvusta. jos karjalaumalle tulisi oma tahto, ei se enää olisi lauma.
        mutta sitä ei tarvitse pelätä.
        valtaapitävät voivat kähmiä mitä huvittaa, ja kansa vain taputtaa ihastuksissaan.
        informaation hallinta mahdollistaa sen

        Tätä hallintaa ja ohjailua kuvastaa juuri se, että kun on huomattu että joku kotimaan poliittinen asia on potentiaalinen aiheuttamaan jonkin suuren skandaalin, niin silloin ohjataan ihmisten huomio johonkin globaaliin katastrofiin tai sen pelkoon, kuten vaikkapa ilmastomuutos. Tällä tavalla on monessa asiassa huomio ohjattu muualle, ja hyväveliporukka saa lyödä silläaikaa lukkoon ne omat asiansa.

        Apinaa koijataan tässä maassa. En ymmärrä miten tässä maassa asiat menee aina niin, että kansalaisten boikotointi jää aina siihen kaljalasin ääressä murisemiseen sensijaan että täällä yritettäisiin saada jotakin muutosta aikaan.
        Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, että näistä epäkohdista on lähiaikoina alettu puhua, aivan niinkuin kansassa suurempikin osa alkaisi herätä siihen, että ...niinkuin Hannu Karpo on sanonut, "meitä on viety kuin sikaa narussa.

        Suomi on sellainen maa, jossa on totuttu sotien jälkeen siihen, että täällä ei mikään voi mennä pieleen, ja että kaikki huonot uutiset on ikäänkuin vitsejä. Niitä ei uskota, ja ei uskota että mitään pahaa voi ylipäätään tapahtua. Kyllä ne suupielet sieltä alaspäin kääntyy, sitten kun osoittautuukin, että ne asiat, joita on pidetty naurettavina ja mahdottomina toteutua, sitten toteutuvatkin. Ei tässä maassa ole varaa luottaa siihen että kaikki aina vaan menee niinkuin halutaan.


      • Työtä merkityksellä

        Ei nykyään ole enää työntekijöitä. Ne on "resursseja" ja resursseilla pitää olla kompetanssia. Kaikilla tällaisilla "hienoilla" sanoilla ihmisiä pyöritellään nykyään. Jo pelkästään nuo sanat on minulle riittävä peruste pysyä mahdollisimman kaukana työelämästä.


    • työ ei rasita, vaan

      1. Edustaja ymmärtää, että meidän ongelmat johtuvat maahanmuutosta
      2. Edustaja hyväksyy, että maahanmuuttajat voidaan karkoittaa
      3. Edustaja hyväksyy, että maahanmuuttomyöteisiä politiikkoja voidaan rangaista jälkikäteen

      • vali.

        Kyllä huvittaa nämä valittajat,jotka eivät nykyaikana jaksa työssä käydä. Ei tarvitse niin kovin kauaksi historiassa mennä taaksepäin,kun ihmiset oikeasti tekivät niitä raskaita töitä ja huoltivat perheensä hymyssäsuin. Esim, vielä 70 luvulla ei pahemmin näkynyt työmailla käteviä apuvälineitä ja harvat työläiset omistivat autoa,eikä bussitkaan niin säännöllisesti liikkuneet. Työpäivän päätteeksi kaupassa käytiin ja ruoat valmistettiin itse,kun niitä valmiseineksiä ei ollut ja käsipelillä,tai yleisissä pyykkituvissa pyykit hinkattiin. Useissa omakotitaloissa vedet kannettiin ja puut,että talo saattiin lämmitettyä. Nyt vingutaan ettei jaksa niin millään,vaikka työmatkat sujuvat kätevästi omalla autolla,tai bussilla. Kyllä se on niin,jos työpäivän päätteeksi elämän kohokohta on tollottaa sitä taulutelkkua ja kanavia plärätä sipsipussi kainalossa ja toisessa mäkkärin hamburilainen,niin kyllä sillä tyylillä väsyy ja veltostuu...Eli tiivistettynä,vähemmän sitä telkun katselua siideripullo kädessä ja enemmän liikuntaa ja harrastuksia,silloin on elämässä muutakin sisältöä kuin se työ. P.s Turhaa on kenekään sanoa,ettei työpvän päätteeksi ole enään aikaa...Tutkimusten mukaan,suomalaiset viettävät joka pvä keskimäärin kolme tuntia telkkua katsellen.


      • Yks köyhä itsekin
        vali. kirjoitti:

        Kyllä huvittaa nämä valittajat,jotka eivät nykyaikana jaksa työssä käydä. Ei tarvitse niin kovin kauaksi historiassa mennä taaksepäin,kun ihmiset oikeasti tekivät niitä raskaita töitä ja huoltivat perheensä hymyssäsuin. Esim, vielä 70 luvulla ei pahemmin näkynyt työmailla käteviä apuvälineitä ja harvat työläiset omistivat autoa,eikä bussitkaan niin säännöllisesti liikkuneet. Työpäivän päätteeksi kaupassa käytiin ja ruoat valmistettiin itse,kun niitä valmiseineksiä ei ollut ja käsipelillä,tai yleisissä pyykkituvissa pyykit hinkattiin. Useissa omakotitaloissa vedet kannettiin ja puut,että talo saattiin lämmitettyä. Nyt vingutaan ettei jaksa niin millään,vaikka työmatkat sujuvat kätevästi omalla autolla,tai bussilla. Kyllä se on niin,jos työpäivän päätteeksi elämän kohokohta on tollottaa sitä taulutelkkua ja kanavia plärätä sipsipussi kainalossa ja toisessa mäkkärin hamburilainen,niin kyllä sillä tyylillä väsyy ja veltostuu...Eli tiivistettynä,vähemmän sitä telkun katselua siideripullo kädessä ja enemmän liikuntaa ja harrastuksia,silloin on elämässä muutakin sisältöä kuin se työ. P.s Turhaa on kenekään sanoa,ettei työpvän päätteeksi ole enään aikaa...Tutkimusten mukaan,suomalaiset viettävät joka pvä keskimäärin kolme tuntia telkkua katsellen.

        Vai demarit hallitukseen että yhteiskunta paranisi...Mitenkähän se onnistuu heidän nykyisellä johdolla kun Urpilaisenkin mielestä alle 3000 euroa kuukaudessa tienaava on köyhä?Sittenhän ihmisiä vasta piiskattaisiin että tienaisivat edes sen 3000 euroa...Tehkää kuten äitivainaani aina sanoi:Älä osta sitä mitä tarvitset vaan sitä mitä ilman et voi olla.Niin ja loppujen lopuksi kovin vähän tarvitaan onnelliseen elämään :)


      • sdfghjhgdfghj
        vali. kirjoitti:

        Kyllä huvittaa nämä valittajat,jotka eivät nykyaikana jaksa työssä käydä. Ei tarvitse niin kovin kauaksi historiassa mennä taaksepäin,kun ihmiset oikeasti tekivät niitä raskaita töitä ja huoltivat perheensä hymyssäsuin. Esim, vielä 70 luvulla ei pahemmin näkynyt työmailla käteviä apuvälineitä ja harvat työläiset omistivat autoa,eikä bussitkaan niin säännöllisesti liikkuneet. Työpäivän päätteeksi kaupassa käytiin ja ruoat valmistettiin itse,kun niitä valmiseineksiä ei ollut ja käsipelillä,tai yleisissä pyykkituvissa pyykit hinkattiin. Useissa omakotitaloissa vedet kannettiin ja puut,että talo saattiin lämmitettyä. Nyt vingutaan ettei jaksa niin millään,vaikka työmatkat sujuvat kätevästi omalla autolla,tai bussilla. Kyllä se on niin,jos työpäivän päätteeksi elämän kohokohta on tollottaa sitä taulutelkkua ja kanavia plärätä sipsipussi kainalossa ja toisessa mäkkärin hamburilainen,niin kyllä sillä tyylillä väsyy ja veltostuu...Eli tiivistettynä,vähemmän sitä telkun katselua siideripullo kädessä ja enemmän liikuntaa ja harrastuksia,silloin on elämässä muutakin sisältöä kuin se työ. P.s Turhaa on kenekään sanoa,ettei työpvän päätteeksi ole enään aikaa...Tutkimusten mukaan,suomalaiset viettävät joka pvä keskimäärin kolme tuntia telkkua katsellen.

        Ruumiillinen työ onkin terveellistä. Kannattaako noin pitkään runoilla, kun ei ymmärrä koko asiaa?


      • Vitosen sauma
        vali. kirjoitti:

        Kyllä huvittaa nämä valittajat,jotka eivät nykyaikana jaksa työssä käydä. Ei tarvitse niin kovin kauaksi historiassa mennä taaksepäin,kun ihmiset oikeasti tekivät niitä raskaita töitä ja huoltivat perheensä hymyssäsuin. Esim, vielä 70 luvulla ei pahemmin näkynyt työmailla käteviä apuvälineitä ja harvat työläiset omistivat autoa,eikä bussitkaan niin säännöllisesti liikkuneet. Työpäivän päätteeksi kaupassa käytiin ja ruoat valmistettiin itse,kun niitä valmiseineksiä ei ollut ja käsipelillä,tai yleisissä pyykkituvissa pyykit hinkattiin. Useissa omakotitaloissa vedet kannettiin ja puut,että talo saattiin lämmitettyä. Nyt vingutaan ettei jaksa niin millään,vaikka työmatkat sujuvat kätevästi omalla autolla,tai bussilla. Kyllä se on niin,jos työpäivän päätteeksi elämän kohokohta on tollottaa sitä taulutelkkua ja kanavia plärätä sipsipussi kainalossa ja toisessa mäkkärin hamburilainen,niin kyllä sillä tyylillä väsyy ja veltostuu...Eli tiivistettynä,vähemmän sitä telkun katselua siideripullo kädessä ja enemmän liikuntaa ja harrastuksia,silloin on elämässä muutakin sisältöä kuin se työ. P.s Turhaa on kenekään sanoa,ettei työpvän päätteeksi ole enään aikaa...Tutkimusten mukaan,suomalaiset viettävät joka pvä keskimäärin kolme tuntia telkkua katsellen.

        Ei tarvitse kovin kauaksi ajassa taaksepäin mennä, kun niitä raskaita töitä vielä arvostettiin palkan muodossa. Minä tekisin mielelläni "oikeita töitä", mutta kun sillä ei elä.


      • Ei fyysistä työtä
        sdfghjhgdfghj kirjoitti:

        Ruumiillinen työ onkin terveellistä. Kannattaako noin pitkään runoilla, kun ei ymmärrä koko asiaa?

        Jaa... Olen ruumiillisessa työssä ja kroppa paskana (krooninen rasitusvamma mm.). Lekuri vihjaillut, että fyysisesti kevyempi työ voisi olla parempi terveyden kannalta.


      • Kolikon kääntöpuoli
        Ei fyysistä työtä kirjoitti:

        Jaa... Olen ruumiillisessa työssä ja kroppa paskana (krooninen rasitusvamma mm.). Lekuri vihjaillut, että fyysisesti kevyempi työ voisi olla parempi terveyden kannalta.

        Sitten sulla olis ylipaino ja rasvamaksa ja niskat aina kipeenä.


    • hahalolz

      Nytkö vasta tajusit !

    • sdfghjkjhgfdfghj

      Nyt hoidetaan vain ongelmia jotka siksi vaan lisääntyvät. Ainoa mahdollisuus lienee talouskatastrofi jonka jälkeen lähdetään puhtaalta pöydältä. Näinhän se "kehitys" aina kulkee äärimmäisyydestä toiseen.

    • dfhopåf

      Totta, että tilanne on monessa paikassa paha ja ihminen on unohdettu. Kuitenkin terve oikeustaju toimii monilla ja osaamme vielä järkyttyä syvästi mm. HS julkaisemasta uutisesta. Uskonlahkon johtaja Koivuniemi ottaa itselleen miljoonatulot ja on manipuloinnut "alamaiset" tekemään 300 tuntia viikossa 2000 euron palkalla ja alistanut heidän vaimonsa laihduttamaan itsensä alipainoisiksi. Kokouksissa herra Koivuniemi saa suudella ja hyväillä vaimoja. Lisäksi perheiden lapset on eristetty ulkomaailmasta eivätkä he saa käydä edes koulussa. TÄMÄ on kerrassaan sairasta. Ja tämän yhtiön kanssa julkishallintokin tekee yhteistyötä.

      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ankarassa suomalaisessa uskonlahkossa alistetaan naisia ja tehdään rahaa/1135262126771

      • Freelancerikakka

        Ja miten tuo eroaa normaalista työelämästä?


    • kriittinen tarkkaili

      Jo ketjun aloitusviestin pohjalta on suositeltava Tapani Laustin kirjoja:

      Toisinajattelun tiekartta ja

      Tiekarttoja tulevaisuuteen

      Lausti on eläkkeellä oleva YLEn toimittaja ja kirjeenvaihtaja, joka on erikoistunut aatehistoriaan. Kirjoissaan Lausti hahmottelee historian siitä kuinka ihminen valjastettiin systeemin osaksi palvelemaan rahanvaltaa. Loistavia kirjoja.

      www.lausti.com - Laustin nettisivut joilta löytyy lisää tietoa

    • KOK alas

      Suomessa niin kauan kuin sekoomus eli kokoomus vallassa, työterveyshuolto ei toimi, esim. vatsakipujen takia joutuvat lähettämään HYKS.iin, käytännössä tähän menee 2 työpäivää, terveyskeskus sanoo, että juo mehua ja lasku tuööe. Yksityispuolella lääkärien taso vaihtelee, jonkun lähetteet ei kelpaa, toisen kelpaavat. Priorisointi, fasistinen sairaanhoito, olen nähnyt tapauksen, jossa oireet melko lähellä influenssaa, kokeita ei meinattu ottaa, mitä järkeä tässä on, tartuttaa muut sekä oli tosi vetämättömän oloinen.Ei sen puoleen persuilta jää puheiksi, ehkä OSMO SOININVAARA saisi järkeä tähän touhuun. kuten ennenkin..

    • roskapostirobotti 3

      älä valita. Perusta oma firma, ota lopputili, vaihda duunia, muuta Ruotsiin, hanki lapsia, lähde reppumatkalaiseksi, ota lainaa, vaihda puolisoa, mene naimisiin, eroa, hanki rikas puoliso ...

      ihme valittajia. Tehkää jotain valittamisen sijaan.

      • Proteiini-bar

        Monella voi olla vajavainen ruokavalio, eli kannattaa todella miettiä ja katsoa mitä syö, koska ravinto, siis ruoka vaikutta kokonaisvaltaisesti ihmiseen. Sipsit ja cola ei riitä ravinnoksi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9386539


      • mutjake...

        kurjuuteen??sosiaaliluukku veis ne..hitto sun kanssa tiedätkö mitä ykskin paskaperse maksas päivähoitopaikkoinen elämän aikana miljoonia euroja kunnes 18v täyttäsivät.Yhteiskunta hoitaa pennut 8h ellei 10nenkin.Vanhemmat omaa aikaa vietää töissä, kotonaan kaupoissa pennut hoidossa? hauskaa:-/.

        Mieluummin köyhä kun saatana jonkun rikkaan miehen akka.Itehhän se pitäs elämisrahat kuitenkin tienata.Rakkaudesta naimisiin kiitos!firman perustaminen ia kannata koska kukaan ei kohta osta mitään!Ruotsiin mieluummin sinne ei vaan ihan muualle.Lainaa 100% korolla,,siis mihinhän toi johtas????entä jos ei työtäkään miten otat lainaa?halooooooo puupäät!!!!!!!!!menoeriä on täs elämässä ihan liikaaa ja tuskin helpotusta saadaan!!!


      • idiiiiiiiiiiiiiiiiii

        ota lääkitys ja pian


      • Taitava sälli
        mutjake... kirjoitti:

        kurjuuteen??sosiaaliluukku veis ne..hitto sun kanssa tiedätkö mitä ykskin paskaperse maksas päivähoitopaikkoinen elämän aikana miljoonia euroja kunnes 18v täyttäsivät.Yhteiskunta hoitaa pennut 8h ellei 10nenkin.Vanhemmat omaa aikaa vietää töissä, kotonaan kaupoissa pennut hoidossa? hauskaa:-/.

        Mieluummin köyhä kun saatana jonkun rikkaan miehen akka.Itehhän se pitäs elämisrahat kuitenkin tienata.Rakkaudesta naimisiin kiitos!firman perustaminen ia kannata koska kukaan ei kohta osta mitään!Ruotsiin mieluummin sinne ei vaan ihan muualle.Lainaa 100% korolla,,siis mihinhän toi johtas????entä jos ei työtäkään miten otat lainaa?halooooooo puupäät!!!!!!!!!menoeriä on täs elämässä ihan liikaaa ja tuskin helpotusta saadaan!!!

        Niin siis asiahan lienee niin, että maailmassa ei kohta kellään muulla ole töitä, kun kiinalaisilla ja intialaisilla. Kukaan nykyään globalisaation aikana halua maksaa palkkaa suomalaisille, jotka vielä rutisevat palkasta. Paska homma. Ite nostan kädet pystyyn ja lähden työkyvyttömyyseläkkeelle.


      • 2 lääkettä ei riitä.
        idiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        ota lääkitys ja pian

        Mielenterveysongelmissa tärkein lähtökohta on se, että löydetään ongelmien syy, ja yritetään se parhaalla mahdollisella tavalla poistaa. Jos ongelmien syy on just ne pyörivät vispilät, joita vastaan ei kannata tapella, niin silloin vaihtoehtona on pillerit ja se että yhteiskunta maksaa elatuksen, kun on siihen ihmisen olotilaan syyllinenkin.


      • Suomi=kakkaa
        mutjake... kirjoitti:

        kurjuuteen??sosiaaliluukku veis ne..hitto sun kanssa tiedätkö mitä ykskin paskaperse maksas päivähoitopaikkoinen elämän aikana miljoonia euroja kunnes 18v täyttäsivät.Yhteiskunta hoitaa pennut 8h ellei 10nenkin.Vanhemmat omaa aikaa vietää töissä, kotonaan kaupoissa pennut hoidossa? hauskaa:-/.

        Mieluummin köyhä kun saatana jonkun rikkaan miehen akka.Itehhän se pitäs elämisrahat kuitenkin tienata.Rakkaudesta naimisiin kiitos!firman perustaminen ia kannata koska kukaan ei kohta osta mitään!Ruotsiin mieluummin sinne ei vaan ihan muualle.Lainaa 100% korolla,,siis mihinhän toi johtas????entä jos ei työtäkään miten otat lainaa?halooooooo puupäät!!!!!!!!!menoeriä on täs elämässä ihan liikaaa ja tuskin helpotusta saadaan!!!

        Omavaraistaloudessa eläminen olisi ihanteellista, ellei valtio tekisi siitä mahdotonta sillä tapaa, että suurinpiirtein köyhyydestäkin on maksettava veroa.


    • sosialistitoweri ..

      vihreet korjaa verotuksen etta se pitaa inflaation elossa ja syo rikkaat ja tyolla ansaitut omaisuudet!

    • Tepo-
      • muuan mies

        Tällä menolla ei muutosta tapahtu, vallanpitäjät tosin vaihtuu, kun hyvän nimissä äänestetään sinne uudet, jotka valtaan päästyään muuttuvat syrjäydettyjen kaltaiseksi, ja niin entinen meininki jatkuu.
        Sehän on kuitenkin sitä mitä me yksilöinä olemme, joten kun yksilö muuttuu niin muuttuu koko yhteiskunta, joten muutoksen avaimet ovat yksilössä.
        Yhteiskunnalliset vallankumoukset eivät ole muuttaneet mitään, koska yklöt eivät ole muuttuneet,joten ne ovat syöneet aina omat lapsensa.
        Esim. Obaman ajamaa muutosta ei tulla toteuttamaan, sillä järjeslämä lyö kapulaa rattaisiin, ja niin hän joutuu totettamaan sen tahtoa, ja kansan vaaleissa esittämä tahto ei toteudu
        Todellinen muutos lähtee yksilöstä, joka muuttuu henkisesti siten, että ymmärtää oman itsensä omakohtaisesti,
        että mikä todellisuudessa on, niin silloin hän ei ole enään toisten talutettavissa, ja se on vallanpitäjille kauhistus


      • epeP
        muuan mies kirjoitti:

        Tällä menolla ei muutosta tapahtu, vallanpitäjät tosin vaihtuu, kun hyvän nimissä äänestetään sinne uudet, jotka valtaan päästyään muuttuvat syrjäydettyjen kaltaiseksi, ja niin entinen meininki jatkuu.
        Sehän on kuitenkin sitä mitä me yksilöinä olemme, joten kun yksilö muuttuu niin muuttuu koko yhteiskunta, joten muutoksen avaimet ovat yksilössä.
        Yhteiskunnalliset vallankumoukset eivät ole muuttaneet mitään, koska yklöt eivät ole muuttuneet,joten ne ovat syöneet aina omat lapsensa.
        Esim. Obaman ajamaa muutosta ei tulla toteuttamaan, sillä järjeslämä lyö kapulaa rattaisiin, ja niin hän joutuu totettamaan sen tahtoa, ja kansan vaaleissa esittämä tahto ei toteudu
        Todellinen muutos lähtee yksilöstä, joka muuttuu henkisesti siten, että ymmärtää oman itsensä omakohtaisesti,
        että mikä todellisuudessa on, niin silloin hän ei ole enään toisten talutettavissa, ja se on vallanpitäjille kauhistus

        Juurikin näin, eli mitä suurempi joukko yksittäisiä ihmisä saavuttaa edes jonkinasteisen rehellisyyden ja valaistumisen, niin se on ainoa keino muutokseen.


      • Silmät auki siellä
        epeP kirjoitti:

        Juurikin näin, eli mitä suurempi joukko yksittäisiä ihmisä saavuttaa edes jonkinasteisen rehellisyyden ja valaistumisen, niin se on ainoa keino muutokseen.

        Rehellisyys on yksi peruspilari, mutta minun älyni ei riitä siihen, että miten me ikinä pystytään saamaan ihmisille töitä ja toimeentulo, jos yhtäkkiä lakataan tekemästä miljardeille ihmisille uusi DVD-soitin kerran vuodessa, ellei pienemmällä aikavälillä.

        Jos kerran tehtäisiin jotakin kunnolla, niin kuluttaja pärjäisi sillä vuosia, mutta mistä sitten sitä työtä? Olisiko parempi että suunnattaisiin työpaikkoja kaikenlaiseen tutkimukseen enemmän. HIV, syövät, uudet energialähteet, jne... Jostakinsyystä krääsän myynti vaan tuntuu olevan kiinnostavampaa tässä maailmassa.


    • tämä selkeää

      Loispummikulttuuri on vakava ilmiö, jota Suomessa tyhjätoimittajahyysärit puolustelee. Loispummikulttuurin edustajat keksivät minkä vain tekosyyn, jotta saisivat syödä naapurin pöydässä. Tämä kitisevä pullamössöjoukko on vain laitettava kuriin katkaisemalla kaikki tuet.

      • minä vaan

        eli en jaksanut lukea kuin pari kirjoitusta alusta, mutta suorittaja kansa? sallikaa mun nauraa. varsinkin kunnallisella puolella tuntuu hullulta tuo sanonta. siellä kun puhutaan pitämättömistä sairaslomista. onpas erään vanhustenhoitoalan laitokselle laitettu oikeen kiintiöt sairaslomien määristä. voi herranjumala. Valtion konttoreilla on mitä ihmeellisempiä täysin hyödyttömiä virkoja jotka ovat vain valtiion kehittämiä "suojatyöpaikkoja" työttömyyden vähentämiseksi. jopa eräs ystäväni vaimoke meni koulujensa jälkeen erääseen valtion laitokseen töihin ja vielä puolen vuoden päästäkään hän ei osannut itse kertoa toimenkuvaansa. Omasta mielestäni suomalainen yhteiskunta on rapistumassa juuri siihen seikkaan että nykyään oletetaan saavan kaiken helpolla. kukaan ei kestä paineita eikä kellään ole halua todelliseen työntekoon. eletään mentaliteetillä että kunhan ilmestyn työpaikalle niin saan palkkani. Kuulostaa rajulta, mutta olen sitä mieltä että sosiaalituet pitäisi poistaa kokonaan tuolta väestönosalta jotka eivät nykymaailmassa enään viitsi tehdä töitä vaan sen takia kun ilmankin pärjää. Toki tuen tarvitsijoitakin on joille se kuuluu, mutta liian suuri osa on noita selkärangattomia loisia. Toinen suuri ongelma yhteiskunnassamme on alkoholistit sekä joutilaat mamut, joita suomeen päästetään nakertamaan meidän kaikkien hyvinvointiamme. Juuri tuollaisia varten ei ole kuin yksi paikka.. Slummi keskellä metsää. emme tarvitse yhteiskuntaamme tämänkaltaisia elättejä. Monet alkoholistit nauttivat sosiaalihuollosta paljon suurempaa palkkaa kuin keskiverto duunari suomessa, joten en yhtään ihmettele että kansan moraali rapistuu!


      • epeP

        Toivon sopivasti vaikeuksia elämäsi varrelle, sillä tiedän kokemuksesta, että tuolla asenteella niitä tulet saamaan vielä oikein roppakaupalla. Olis kiva kuulla mielipiteistäsi niiden kokemusten jälkeen. Laitapa muistiin tämä kirjoitukseni, niin voit sitten muistella tätä kun olet kokenut elämässäsi hieman vastoinkäymisiäkin.


      • Nähnyt sitä ja tätä

        Ratkaisumallillasi on syytä katsoa että vakuutukset on kunnossa, sillä se ainoastaan ruokkii rikollisuutta.


      • nähnyt sitä ja tätä
        Nähnyt sitä ja tätä kirjoitti:

        Ratkaisumallillasi on syytä katsoa että vakuutukset on kunnossa, sillä se ainoastaan ruokkii rikollisuutta.

        Oli siis vastaus tarkoitettu tolle piipityksestä itkevälle.


    • Mikko (kok.)

      Kuka tahansa normaali työssäkäyvä pystyy suoriutumaan nykyajan työtehtävistä ilman mitään ongelma. Eri asia on sitten alkoholiongelmaiset ja muut laiskat ja saamattomat, jotka odottavat vain suurta palkkaa eivätkä ole valmiita tekemään mitään sen eteen. Suomen yhteiskunnan ongelma ei ole kohtuuttomat vaatimukset ja odotukset, vaan vetelät ja saamattomat, kahvi- ja tupakkatauoilla sekä sairaslomilla lusmuilevat työntekijät!

      • filatelisti

        eli en jaksanut lukea kuin pari kirjoitusta alusta, mutta suorittaja kansa? sallikaa mun nauraa. varsinkin kunnallisella puolella tuntuu hullulta tuo sanonta. siellä kun puhutaan pitämättömistä sairaslomista. onpas erään vanhustenhoitoalan laitokselle laitettu oikeen kiintiöt sairaslomien määristä. voi herranjumala. Valtion konttoreilla on mitä ihmeellisempiä täysin hyödyttömiä virkoja jotka ovat vain valtiion kehittämiä "suojatyöpaikkoja" työttömyyden vähentämiseksi. jopa eräs ystäväni vaimoke meni koulujensa jälkeen erääseen valtion laitokseen töihin ja vielä puolen vuoden päästäkään hän ei osannut itse kertoa toimenkuvaansa. Omasta mielestäni suomalainen yhteiskunta on rapistumassa juuri siihen seikkaan että nykyään oletetaan saavan kaiken helpolla. kukaan ei kestä paineita eikä kellään ole halua todelliseen työntekoon. eletään mentaliteetillä että kunhan ilmestyn työpaikalle niin saan palkkani. Kuulostaa rajulta, mutta olen sitä mieltä että sosiaalituet pitäisi poistaa kokonaan tuolta väestönosalta jotka eivät nykymaailmassa enään viitsi tehdä töitä vaan sen takia kun ilmankin pärjää. Toki tuen tarvitsijoitakin on joille se kuuluu, mutta liian suuri osa on noita selkärangattomia loisia. Toinen suuri ongelma yhteiskunnassamme on alkoholistit sekä joutilaat mamut, joita suomeen päästetään nakertamaan meidän kaikkien hyvinvointiamme. Juuri tuollaisia varten ei ole kuin yksi paikka.. Slummi keskellä metsää. emme tarvitse yhteiskuntaamme tämänkaltaisia elättejä. Monet alkoholistit nauttivat sosiaalihuollosta paljon suurempaa palkkaa kuin keskiverto duunari suomessa, joten en yhtään ihmettele että kansan moraali rapistuu!

        TAISI OLLA SIINÄ KITEYTETTYNÄ


      • ville77,
        filatelisti kirjoitti:

        eli en jaksanut lukea kuin pari kirjoitusta alusta, mutta suorittaja kansa? sallikaa mun nauraa. varsinkin kunnallisella puolella tuntuu hullulta tuo sanonta. siellä kun puhutaan pitämättömistä sairaslomista. onpas erään vanhustenhoitoalan laitokselle laitettu oikeen kiintiöt sairaslomien määristä. voi herranjumala. Valtion konttoreilla on mitä ihmeellisempiä täysin hyödyttömiä virkoja jotka ovat vain valtiion kehittämiä "suojatyöpaikkoja" työttömyyden vähentämiseksi. jopa eräs ystäväni vaimoke meni koulujensa jälkeen erääseen valtion laitokseen töihin ja vielä puolen vuoden päästäkään hän ei osannut itse kertoa toimenkuvaansa. Omasta mielestäni suomalainen yhteiskunta on rapistumassa juuri siihen seikkaan että nykyään oletetaan saavan kaiken helpolla. kukaan ei kestä paineita eikä kellään ole halua todelliseen työntekoon. eletään mentaliteetillä että kunhan ilmestyn työpaikalle niin saan palkkani. Kuulostaa rajulta, mutta olen sitä mieltä että sosiaalituet pitäisi poistaa kokonaan tuolta väestönosalta jotka eivät nykymaailmassa enään viitsi tehdä töitä vaan sen takia kun ilmankin pärjää. Toki tuen tarvitsijoitakin on joille se kuuluu, mutta liian suuri osa on noita selkärangattomia loisia. Toinen suuri ongelma yhteiskunnassamme on alkoholistit sekä joutilaat mamut, joita suomeen päästetään nakertamaan meidän kaikkien hyvinvointiamme. Juuri tuollaisia varten ei ole kuin yksi paikka.. Slummi keskellä metsää. emme tarvitse yhteiskuntaamme tämänkaltaisia elättejä. Monet alkoholistit nauttivat sosiaalihuollosta paljon suurempaa palkkaa kuin keskiverto duunari suomessa, joten en yhtään ihmettele että kansan moraali rapistuu!

        TAISI OLLA SIINÄ KITEYTETTYNÄ

        Tässä menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Työ ja työnteko on voimavara ja onnellinen on joka saa kortensa kekoon kantaa.
        Kysymys on työntekoon liittyvistä arvoista ja inhimillisyydestä. Alkoholismi ja muut elintasosairaudet saavat ponnahduslautansa, juuri tästä kovasta ajatusmaailmasta. Ei auta vaikka olisi kuinka tunnollinen ja ahkera työntekijä, jos epäonnekseen sattuu olemaan erilainen tai muottiin omasta halustaan sopimaton. Alkoholismi, masennus, psyyken liiallisen kuorimituksen mukanaan tuomat somaattiset sairaudet, katkeroituneisuus, itsekkkyys, välilnpitämättömyys ovat osaltaan saaneet alkunsa liian suurista ja rahan kiilto silmissä syntyneistä vaatimuksista.

        Motivaatio työntekoon lähtee työilmapiiristä ja työntekijöiden kunnioituksesta. Aina on töitä tehty ja aina tullaan tekemään. Nykyään ei vaan enää riitä kohtuullisuus, vaan työnantajalla on oikeus puristaa viimeisetkin mehut irti saadakseen enemmän ja enemmän ja nopeammin.

        Kaikki eivät tässä vauhdissa jaksa. Ensimmäisenä henkisesti hajoavat ne joilla tunteet ja inhimillisyys "liian" pinnassa. Kalliiksi tulee ja mikä pahinta inhimillisyys muuttuu oman edun tavoitteluksi.


      • dfghjkjhgfdfghj

        Saamaa sakkia! Kansa vaihdettava parempaan!


      • Akateeminen, NOT!
        filatelisti kirjoitti:

        eli en jaksanut lukea kuin pari kirjoitusta alusta, mutta suorittaja kansa? sallikaa mun nauraa. varsinkin kunnallisella puolella tuntuu hullulta tuo sanonta. siellä kun puhutaan pitämättömistä sairaslomista. onpas erään vanhustenhoitoalan laitokselle laitettu oikeen kiintiöt sairaslomien määristä. voi herranjumala. Valtion konttoreilla on mitä ihmeellisempiä täysin hyödyttömiä virkoja jotka ovat vain valtiion kehittämiä "suojatyöpaikkoja" työttömyyden vähentämiseksi. jopa eräs ystäväni vaimoke meni koulujensa jälkeen erääseen valtion laitokseen töihin ja vielä puolen vuoden päästäkään hän ei osannut itse kertoa toimenkuvaansa. Omasta mielestäni suomalainen yhteiskunta on rapistumassa juuri siihen seikkaan että nykyään oletetaan saavan kaiken helpolla. kukaan ei kestä paineita eikä kellään ole halua todelliseen työntekoon. eletään mentaliteetillä että kunhan ilmestyn työpaikalle niin saan palkkani. Kuulostaa rajulta, mutta olen sitä mieltä että sosiaalituet pitäisi poistaa kokonaan tuolta väestönosalta jotka eivät nykymaailmassa enään viitsi tehdä töitä vaan sen takia kun ilmankin pärjää. Toki tuen tarvitsijoitakin on joille se kuuluu, mutta liian suuri osa on noita selkärangattomia loisia. Toinen suuri ongelma yhteiskunnassamme on alkoholistit sekä joutilaat mamut, joita suomeen päästetään nakertamaan meidän kaikkien hyvinvointiamme. Juuri tuollaisia varten ei ole kuin yksi paikka.. Slummi keskellä metsää. emme tarvitse yhteiskuntaamme tämänkaltaisia elättejä. Monet alkoholistit nauttivat sosiaalihuollosta paljon suurempaa palkkaa kuin keskiverto duunari suomessa, joten en yhtään ihmettele että kansan moraali rapistuu!

        TAISI OLLA SIINÄ KITEYTETTYNÄ

        Olisiko syy kenties siinä, että nykyään ei ole tarjolla sellaista työtä "jolla on merkitys". Kuka jaksaa tuntea olevansa arvokas kaikenmaailman pilipaliduunissa, mihin apinakin kykenee.

        Sensijaan "ihan oikeasta työstä" maksetaan niin huonoa palkkaa, että ihmiset hakeutuu noihin paremmin palkattuihin (lue "akateemisiin") pilipalitöihinkin mieluummin, tietämättä että mielenterveys siinä kärsii lopulta.


      • z<vcew
        Akateeminen, NOT! kirjoitti:

        Olisiko syy kenties siinä, että nykyään ei ole tarjolla sellaista työtä "jolla on merkitys". Kuka jaksaa tuntea olevansa arvokas kaikenmaailman pilipaliduunissa, mihin apinakin kykenee.

        Sensijaan "ihan oikeasta työstä" maksetaan niin huonoa palkkaa, että ihmiset hakeutuu noihin paremmin palkattuihin (lue "akateemisiin") pilipalitöihinkin mieluummin, tietämättä että mielenterveys siinä kärsii lopulta.

        esim. tutkijan tai diplomi-insinöörin työ on sujunut apinoilta? kyllä ne on näitä tehdastyöntekijöitä, jotka sinä apinaduunia tekevät ja tympiintyessään siihen alkavat juopottelemaan ja voivottelevat krapulassa kun ei jaksa tehdä töitä!


      • Paperiton inssi
        z<vcew kirjoitti:

        esim. tutkijan tai diplomi-insinöörin työ on sujunut apinoilta? kyllä ne on näitä tehdastyöntekijöitä, jotka sinä apinaduunia tekevät ja tympiintyessään siihen alkavat juopottelemaan ja voivottelevat krapulassa kun ei jaksa tehdä töitä!

        Tutkijan työ on vaativaa, mutta dippainssi on pelkkä pelle. Ei ne osaa mitään muuta kun juosta palavereissa ja puhua kännykkään.


    • Tohtori Idiootti

      Peruskoulun jälkeen jouduin psykiatriseen hoitoon ja pakotettiin vielä menemään yksi ammattikoulu läpi. Mutta sen jälkeen lopetin kaiken ja eristäydyin. Nyt vain istun kotona enkä käy missään. En halua olla mukana tämmöisessä sairaassa, typerässä ja epäoikeudenmukaisessa yhteiskunnassa. Psykiatrit yrittävät vielä ottaa minua takaisin mutta niiden typerät konstit ei tehoa, eikä ne anna mitään mikä oikeasti auttaisi.

      Ei tässä enää mikään "tsemppiä" auta vaan koko yhteiskunta nurin ja ihmiskunnan on aloitettava elämä alusta.

      • minä vaan

        kuinka olisitte pärjänneet 100 vuotta sitten kun ei ollut sosiaalitukijärjestelmää. Olisitte vaan todennut että en halua olla osa tätä yhteiskuntaa enkä tienaa elantoani? kyllä olisitte tehneet mielellään vaikka paskanlapiointia jos sillä olisitte saaneet itsenne pidettyä hengissä. Ja ajatus että alkoholismi johtuu liian raskaasta työelämästä on aivan täysin väärä. itse muutaman alkoholistin tunteneena voin sanoa että kyllä se on niinpäin että liiallisen alkoholinkäytön seurauksena työelämä rupeaa käymään raskaalle ja mielen terveys rupeaa järkkymään.


      • halooooo!!!

        tohtori idiootti on juuri näitä yhteiskunnan rupusakkia joka on vaan ottanut elämänasenteekseen tuon että elämä on epäoikeudenmukaista ja jos en saa mersua ja 3000€ palkkaa kuukaudessa niin turha täällä on elääkään. kyllä on epäoikeudenmukaista kun joituisi jotain tekemään itse! HALOOOO kaikki muut ovat tehneet elämänsä itse ja useat jopa pärjäävät siinä! Sinun pitää HERÄTÄ. psykiatrit yrittävät auttaa, mutta ei niiden typerät konstit tehoa. maailma on paska paikka... buhuuu buhuuu hei niin se on kaikille muillekin samanlainen.. lopeta se itsesäälissä rypeminen ja ota itseäsi niskasta kiinni. lopeta toisten kadehtiminen ja tee omalle elämällesi jotain


      • m.t.t.t

        Olen samaa mieltä erään ketjuun jo paljon aikaisemmin kirjoittaneen kanssa. Suomessa vallitsee epäkiitollisuuden ilmapiiri ja kaikki pitäisi saada helpolla. Jos yhteiskunta laitettaisiin nurin, niin milläs sinä itsesi elättäisit? Menisitkö metsään, rakentaisit oman majasi ja metsästäisit oman ruokasi? Tuskin susta edes olisi siihen. Toki saa ja täytyyki kritisoida, ei suomi sentään mikään paratiisi ole ja aina on kehittämisen varaa. Mutta keskustelu on kieltämättä "nälkää näkevine köyhineen" hieman absurdia.

        Oma äitini oli luottohäiriöinen yksinhuoltaja/opiskelija/siivoaja ja isäni alkkis. Kuitenkin sain kunnallista tukea koulukirjoihin sekä harrastuksiin. Sain samat mahdollisuudet, kuin rikkaammasta perheestä oleva kaverini. En keksi kovin montaa maata, jossa samassa tilanteessa elävää olisi samoissa määrin tuettu, puhumattakaan ilmaisesta koulutuksesta, tai ilmaisista leikkauksista, joihin jouduin sairauteni takia. Ihminen ei siis aina voi tilanteelleen mitään, mutta toisaalta suomessa on vähän luvattomankin helppoa vain heittäytyä avuttomaksi loiseksi.

        Itse olen opiskelija/pesulatyöntekijä, eli suomen mittakaavassa köyhä, mutta köyhä en ikinä kehtaisi sanoa olevani. Suomalainen köyhyys on aivan eri kaliiberia, kuin monessa muussa maassa vallitseva köyhyys. Mielestäni köyhyys ei ole sitä, ettei ole varaa taulutelsuun.

        Alkoholismista sen verran, että niin kauan, kuin alkkiksen/narkin on helppo hakea soskusta rahaa viinaansa/aineisiinsa, niin ei ole motivaatiota lopettaa touhuaan.

        Työelämä on aina ollut rankkaa, oikeastaan nykyihmisellä on historiallisen paljon vapaa-aikaa. Haluaisiko joku kertoa esimerkin ajasta, jolloin elämä oli helppoa ja työkin mukavan leppoista? Samaa mieltä olen tosin siinä kohtaa, että työilmapiiri vaikuttaa aika paljon työssä jaksamiseen. Varsinkin kyräileminen ja kyttääminen sekä selän takana pahaa puhuminen tulehduttavat ilmapiiriä pahan kerran. Ja riitaisassa ilmapiirissä ei ole mukava viettää sitä kahdeksaa tuntia/päivä.


      • epeP
        minä vaan kirjoitti:

        kuinka olisitte pärjänneet 100 vuotta sitten kun ei ollut sosiaalitukijärjestelmää. Olisitte vaan todennut että en halua olla osa tätä yhteiskuntaa enkä tienaa elantoani? kyllä olisitte tehneet mielellään vaikka paskanlapiointia jos sillä olisitte saaneet itsenne pidettyä hengissä. Ja ajatus että alkoholismi johtuu liian raskaasta työelämästä on aivan täysin väärä. itse muutaman alkoholistin tunteneena voin sanoa että kyllä se on niinpäin että liiallisen alkoholinkäytön seurauksena työelämä rupeaa käymään raskaalle ja mielen terveys rupeaa järkkymään.

        100 vuotta sitten ei ollut näitä umpikieroja nauhakauloja, eikä myöskään näitä yhteiskunnan verovaroilla eläviä virkamiehiä ainkaan siinä mittakaavassa, kuin tänä päivänä, eli motivaatio työntekoon oli aivan eri mittakaavassa. Nyhän suuri osa palkasta menee näidän yhteiskunnan syöpäläisten palkkoihin ja palkkioihin.


      • Hahaha.
        minä vaan kirjoitti:

        kuinka olisitte pärjänneet 100 vuotta sitten kun ei ollut sosiaalitukijärjestelmää. Olisitte vaan todennut että en halua olla osa tätä yhteiskuntaa enkä tienaa elantoani? kyllä olisitte tehneet mielellään vaikka paskanlapiointia jos sillä olisitte saaneet itsenne pidettyä hengissä. Ja ajatus että alkoholismi johtuu liian raskaasta työelämästä on aivan täysin väärä. itse muutaman alkoholistin tunteneena voin sanoa että kyllä se on niinpäin että liiallisen alkoholinkäytön seurauksena työelämä rupeaa käymään raskaalle ja mielen terveys rupeaa järkkymään.

        Herää sinä elämääs , voi kun maailma olis kuin 100 vuotta sitten. Saalistaisin oman ruokani (siinä samassa ehkä sinut). Älä puhu asioista mistä et tiedä yhtään mitään ja mene takaisin sinne loossiis näpyttää sitä päätettä. :D


      • epeP
        Hahaha. kirjoitti:

        Herää sinä elämääs , voi kun maailma olis kuin 100 vuotta sitten. Saalistaisin oman ruokani (siinä samassa ehkä sinut). Älä puhu asioista mistä et tiedä yhtään mitään ja mene takaisin sinne loossiis näpyttää sitä päätettä. :D

        Just juu, sinulla taitaa olla elämänkokemusta kovastkin, kun tuollaisella asenteella kirjoittelet. Tulee mieleen oma asenteeni silloin keskenkasvuisena! Itselläni on sentään elettyä elämää jo reilut 52 vuotta takana päin, eli en puhu ihan teoriaa. On tullut tehtyä töitä varmaan muutaman ihmisen edestä, eli siitäkin on sen verran kokemusta, että on tullut naputeltua vähän muutakin kuin tätä näppäimistöä. Joitakin kokemuksia työnteosta...esimerkkinä voisi olla vaikkapa jäisen tukkiauton jousipakan vaihdosta yli 30:n asteen pakkasessa, tai 72 tuntia yhtä kyytiä töissä nukkumatta, eli taitaisi jäädä tämän päivän uusavuttomilta tekemättä ;-). Sopii kokeilla tulla saalistamaan ;-). Noilla tekemisillä ei ole leuhkimista, eli aivan hullun hommiahan nuo ovat olleet, aivan kuten monen työ tänä päivänä tässä hullussa maailmassa. Ei ihmistä ole tarkoitettu tänne raatamaan itseään hengiltä, vaan nauttimaan näistä maailman antimista. Totuushan on se, että täällä ei kukaan ihminen omista koskaan yhtään mitään, ei siis edes itseään. Nyt vaan on niin, että tietyt tahot ovat ottaneet vallan ja pitävät toisia orjina. Täällä maapallolla on kaikki ollut jo paljon ennen ihmistä, eli tämä kaikki on annettu meidän yhteiseen käyttöön, eikä vaan tietyille tahoille. Aika harva vaan tällaisia miettii, eli tuskin sinäkään ymmärrät tällaisesta höykysen pöläystä. Itsellänikin oli silloin keskenkasvuisena tuollaisia kaikkivoipaisuuden harhakuvitelimia, mutta elämä on onneksi opettanut ymmärtämään asioita aivan eri tavalla ja siitä olen kiitollinen.


      • epeP
        epeP kirjoitti:

        100 vuotta sitten ei ollut näitä umpikieroja nauhakauloja, eikä myöskään näitä yhteiskunnan verovaroilla eläviä virkamiehiä ainkaan siinä mittakaavassa, kuin tänä päivänä, eli motivaatio työntekoon oli aivan eri mittakaavassa. Nyhän suuri osa palkasta menee näidän yhteiskunnan syöpäläisten palkkoihin ja palkkioihin.

        Jos kiinnostaa opetella ymmärtämään maailmaa ja sen tapahtumia vähän laajemmin, niin tutustupa aluksi vaikkapa seuraaviin sivuihin, niin saat vähän käsitystä miten ja kuka tätä maailmaan pyörittää ja ketkä ovat pelinappuloina.

        http://resurssipohjainentalous.blogspot.com/

        http://www.zeitgeistmovie.com/


      • Hankkikaa oma elämä
        halooooo!!! kirjoitti:

        tohtori idiootti on juuri näitä yhteiskunnan rupusakkia joka on vaan ottanut elämänasenteekseen tuon että elämä on epäoikeudenmukaista ja jos en saa mersua ja 3000€ palkkaa kuukaudessa niin turha täällä on elääkään. kyllä on epäoikeudenmukaista kun joituisi jotain tekemään itse! HALOOOO kaikki muut ovat tehneet elämänsä itse ja useat jopa pärjäävät siinä! Sinun pitää HERÄTÄ. psykiatrit yrittävät auttaa, mutta ei niiden typerät konstit tehoa. maailma on paska paikka... buhuuu buhuuu hei niin se on kaikille muillekin samanlainen.. lopeta se itsesäälissä rypeminen ja ota itseäsi niskasta kiinni. lopeta toisten kadehtiminen ja tee omalle elämällesi jotain

        Ei täällä kaikki halua mitään vitun mersuja. Lada riittää ja sellainen toimeentulo että laskut saa maksettua. Tärkeämpää on että on VAPAA-AIKAA! Ei kaikki halua homehtua jossain duunissa. Jos se olisi helposti toteutettavissa, niin eläisin mieluummin täysin omavaraistaloudessa. Vaikka se voisi olla raskaampaa mitä työelämä, niin ainakaan ei olisi kenenkään pelinappulana perkele!!


      • Jyväjemmarin poika
        minä vaan kirjoitti:

        kuinka olisitte pärjänneet 100 vuotta sitten kun ei ollut sosiaalitukijärjestelmää. Olisitte vaan todennut että en halua olla osa tätä yhteiskuntaa enkä tienaa elantoani? kyllä olisitte tehneet mielellään vaikka paskanlapiointia jos sillä olisitte saaneet itsenne pidettyä hengissä. Ja ajatus että alkoholismi johtuu liian raskaasta työelämästä on aivan täysin väärä. itse muutaman alkoholistin tunteneena voin sanoa että kyllä se on niinpäin että liiallisen alkoholinkäytön seurauksena työelämä rupeaa käymään raskaalle ja mielen terveys rupeaa järkkymään.

        Jaa että miten pärjännyt? Viljellyt perkele maata, ja metsästänyt. Eihän nykypäivänä saa aseitakaan enää muuta kun laittomana.


      • MAANomistaja
        epeP kirjoitti:

        Just juu, sinulla taitaa olla elämänkokemusta kovastkin, kun tuollaisella asenteella kirjoittelet. Tulee mieleen oma asenteeni silloin keskenkasvuisena! Itselläni on sentään elettyä elämää jo reilut 52 vuotta takana päin, eli en puhu ihan teoriaa. On tullut tehtyä töitä varmaan muutaman ihmisen edestä, eli siitäkin on sen verran kokemusta, että on tullut naputeltua vähän muutakin kuin tätä näppäimistöä. Joitakin kokemuksia työnteosta...esimerkkinä voisi olla vaikkapa jäisen tukkiauton jousipakan vaihdosta yli 30:n asteen pakkasessa, tai 72 tuntia yhtä kyytiä töissä nukkumatta, eli taitaisi jäädä tämän päivän uusavuttomilta tekemättä ;-). Sopii kokeilla tulla saalistamaan ;-). Noilla tekemisillä ei ole leuhkimista, eli aivan hullun hommiahan nuo ovat olleet, aivan kuten monen työ tänä päivänä tässä hullussa maailmassa. Ei ihmistä ole tarkoitettu tänne raatamaan itseään hengiltä, vaan nauttimaan näistä maailman antimista. Totuushan on se, että täällä ei kukaan ihminen omista koskaan yhtään mitään, ei siis edes itseään. Nyt vaan on niin, että tietyt tahot ovat ottaneet vallan ja pitävät toisia orjina. Täällä maapallolla on kaikki ollut jo paljon ennen ihmistä, eli tämä kaikki on annettu meidän yhteiseen käyttöön, eikä vaan tietyille tahoille. Aika harva vaan tällaisia miettii, eli tuskin sinäkään ymmärrät tällaisesta höykysen pöläystä. Itsellänikin oli silloin keskenkasvuisena tuollaisia kaikkivoipaisuuden harhakuvitelimia, mutta elämä on onneksi opettanut ymmärtämään asioita aivan eri tavalla ja siitä olen kiitollinen.

        Olen kanssasi tuosta siinä eri mieltä, että ainoa mitä ihminen täällä ihan oikeasti omistaa ja mikä on vieläkin tärkeää... Maata. Maan omistaminen on ainoa millä on valtaa edes vähän. Itellä ei kyllä juur enempää kun vähän reilu 50 hehtaaria, mutta sitä en hukkaa.


      • Fahr M600
        m.t.t.t kirjoitti:

        Olen samaa mieltä erään ketjuun jo paljon aikaisemmin kirjoittaneen kanssa. Suomessa vallitsee epäkiitollisuuden ilmapiiri ja kaikki pitäisi saada helpolla. Jos yhteiskunta laitettaisiin nurin, niin milläs sinä itsesi elättäisit? Menisitkö metsään, rakentaisit oman majasi ja metsästäisit oman ruokasi? Tuskin susta edes olisi siihen. Toki saa ja täytyyki kritisoida, ei suomi sentään mikään paratiisi ole ja aina on kehittämisen varaa. Mutta keskustelu on kieltämättä "nälkää näkevine köyhineen" hieman absurdia.

        Oma äitini oli luottohäiriöinen yksinhuoltaja/opiskelija/siivoaja ja isäni alkkis. Kuitenkin sain kunnallista tukea koulukirjoihin sekä harrastuksiin. Sain samat mahdollisuudet, kuin rikkaammasta perheestä oleva kaverini. En keksi kovin montaa maata, jossa samassa tilanteessa elävää olisi samoissa määrin tuettu, puhumattakaan ilmaisesta koulutuksesta, tai ilmaisista leikkauksista, joihin jouduin sairauteni takia. Ihminen ei siis aina voi tilanteelleen mitään, mutta toisaalta suomessa on vähän luvattomankin helppoa vain heittäytyä avuttomaksi loiseksi.

        Itse olen opiskelija/pesulatyöntekijä, eli suomen mittakaavassa köyhä, mutta köyhä en ikinä kehtaisi sanoa olevani. Suomalainen köyhyys on aivan eri kaliiberia, kuin monessa muussa maassa vallitseva köyhyys. Mielestäni köyhyys ei ole sitä, ettei ole varaa taulutelsuun.

        Alkoholismista sen verran, että niin kauan, kuin alkkiksen/narkin on helppo hakea soskusta rahaa viinaansa/aineisiinsa, niin ei ole motivaatiota lopettaa touhuaan.

        Työelämä on aina ollut rankkaa, oikeastaan nykyihmisellä on historiallisen paljon vapaa-aikaa. Haluaisiko joku kertoa esimerkin ajasta, jolloin elämä oli helppoa ja työkin mukavan leppoista? Samaa mieltä olen tosin siinä kohtaa, että työilmapiiri vaikuttaa aika paljon työssä jaksamiseen. Varsinkin kyräileminen ja kyttääminen sekä selän takana pahaa puhuminen tulehduttavat ilmapiiriä pahan kerran. Ja riitaisassa ilmapiirissä ei ole mukava viettää sitä kahdeksaa tuntia/päivä.

        Minä puin 8 vuotiaana isäni kuoltua yllättäen täysin yksin 21 hehtaaria kauraa ja vehnää, niin että olen varmaan näitä uusavuttomia jotka ei pystyisi omavaraistalouteen. Verotus tuonkin pilaa, ja se että nyky-yhteiskunnan mädännäisyys on jo ehtinyt mädättämään minunkin pääni. Ei tässä huvita mikään muu kuin loisia vaan. Päättäjät saa sitä mitä tilaavat.


      • epeP
        MAANomistaja kirjoitti:

        Olen kanssasi tuosta siinä eri mieltä, että ainoa mitä ihminen täällä ihan oikeasti omistaa ja mikä on vieläkin tärkeää... Maata. Maan omistaminen on ainoa millä on valtaa edes vähän. Itellä ei kyllä juur enempää kun vähän reilu 50 hehtaaria, mutta sitä en hukkaa.

        Et sinä oikeasti sitä maatasi omista, se on vaan sinun käytössäsi sen ajan kun täällä Telluksella saat olla, eli lainassa se vaan on. Ihminen ei siis voi mitään koskaan omistaa, ei edes itseään.


      • Sir Gabriel
        minä vaan kirjoitti:

        kuinka olisitte pärjänneet 100 vuotta sitten kun ei ollut sosiaalitukijärjestelmää. Olisitte vaan todennut että en halua olla osa tätä yhteiskuntaa enkä tienaa elantoani? kyllä olisitte tehneet mielellään vaikka paskanlapiointia jos sillä olisitte saaneet itsenne pidettyä hengissä. Ja ajatus että alkoholismi johtuu liian raskaasta työelämästä on aivan täysin väärä. itse muutaman alkoholistin tunteneena voin sanoa että kyllä se on niinpäin että liiallisen alkoholinkäytön seurauksena työelämä rupeaa käymään raskaalle ja mielen terveys rupeaa järkkymään.

        En tiedä 100 vuotta sitten, mutta 400 vuotta sitten olisin kantanut haarniskaa hevosen selässä ja heilutellut miekkaa. Riskit mukaanlukien se olisi parhaimmillaan hyvä duuni liikunnan saamisen kannalta ja olisi myös vauhtia ja vaaratilanteita, ja lisäksi tulisi vielä miehinen olo, toisin mitä jotakin kännykkää näpytellessä testilabrassa.


    • epeP

      Suurin osa tämän maan ihmisistä ei vaan tajua sitä ja siksi joutuvat elämään systeemin sairailla ehdoilla. Itsekin kovan elämän eläneenä, olen vihdoin oppinut ymmärtämään mistä on oikeasti kysymys, enkä siksi enää halua olla tukemassa sairasta menoa, eli olen sanoutunut irti monista kyseenalaisista tavoista, mitä ns. normaalit ihmiset noudattavat. En siis enää mm. äänestä, koska sillä ei ole mitään merkitystä, vaan totuus on se, että kun kansalle toitottetaan että vain äänestämällä voit vaikuttaa, niin sehän on vaan niiden mainoslause, jotka haluavat että heidät valittaisiin. Mikään ei muutu, vaikka äänstäisin kuinka ja lisäksi en halua kantaa vastuuta äänestämäni edustajan vääristä teoista. Tässä vaan yksi esimerkki, miten voin olla osallistumatta sairaan järjestelmän tukemiseen. Olen toiminut yrittäjänä aikaisemmin, mutta senkin olen jättänyt, enkä muutenkaan enää halua tehdä töitä sillä tavalla kuin se perinteisesti ymmärretään, koska en hyväksy sitä että veroja ja kaikkia maksuja koko ajan korotetaan, mutta yhteiskunnan rakenteita ei pureta. Syyt korkeisiin veroihin ja maksuihin on hyvin pitkälläe siinä, että meillä on erittäin raskaat julkisen sektorin rakenteet. Nämä vain yksittäisiä esimerkkejä, joita löytyy muitakin lukemattomia, eli koko yhteiskuntärjestelmä on täysin vinoutunut ja päätöksenteko läpeensä korruptoitunut. Kaiken tämän takana on päättäjiemme henkinen kypsymättömyys toisin sanoen ahneus ja itsekkyys. Kaikki pyrkivät vaan saamaan maksimaalisen taloudellisen hyödyn itselleen, eli raha on ainoa asia mikä tässä maailmassa ratkaisee, millään muulla ei ole enää mitään väliä. Jokainen voi itse valita, haluaako tukea tätä sairasta menoa vaiko ei. Päätöksen tekee jokainen ihan itse. itse en enää voi palaa loppuun, enkä myöskään voi masentua, koska olen löytänyt syyt ja lääkkeet edellä mainittuihin.

      • Poikas valveil on.

        Kiitos mahtavasta kommentista. Tämä on läpinäkyvää ja uskomattoman röyhkeää kusetusta koko kansanedustajien sekä muitten yritysjohtajien touhu. Olen onnellinen siitä että päätökseni lääkkeettömästä elämästä pitää ja aion oman korteni kekoon johtaa pienen muistutuksen muodossa joka varmasti avaa monien lampaitten silmät siitä mitä maassamme tapahtuu. Anarkia tulee kyllä , oletko sinä valmis ? ;)


      • Joku raja

        Kun työntekijöiltä vaaditaan kaikenmaailman huumetestejä nykyään, niin minusta olisi vähintäänkin kohtuullista vaatia kansanedustajilta täydellistä raittiutta, mikä testattaisiin säännöllisesti. Eikö tähän vähän olisi aihetta, kun kaikki tietää mitä siellä "iltakouluissa" tapahtuu. Alivaltiosihteerin sketsit:"hallituksen kännissä tekemiä päätöksiä" lienee suorastaan inhorealistinen.


    • vitun uskovaiset

      Koivuniemen uskonlahko Teekkareiden raamattupiiristä muodostui eristäytynyt ja alistava lahko.

      • Hallelujah.

        Suostun koska vain uskonlahkoon joka eristäytyy tästä P*askaYhteiskunnasta ja tekee omat lakinsa ja päätöksensä.Eipähän ole lampaita joka aamu länsiväylällä odottamassa pääsyä toimistoon muitten poljettavaks.


      • m.t.t.t
        Hallelujah. kirjoitti:

        Suostun koska vain uskonlahkoon joka eristäytyy tästä P*askaYhteiskunnasta ja tekee omat lakinsa ja päätöksensä.Eipähän ole lampaita joka aamu länsiväylällä odottamassa pääsyä toimistoon muitten poljettavaks.

        Kerroppa, millä lailla eristäydytte. Voit nauraa lampaille, mutta kuitenkin olet riippuvainen heidän verorahoistaan, eli kuulut kyllä yhteiskuntaan, sen saajapuolella. Ollaksesi uskottava, sinun täytyisi _ihan oikeasti_ eristäytyä.

        Joskus ihmiset käyttivät 24/7 taisteluun hengissä selviämisestä. En ymmärrä kommentteja, joissa erotetaan valtio erikseen ihmisistä. Monesti ulistaan siitä, miten veroeuroja täytyy työntää valtiolle, mutta nuo rahat menevät myös _sinun_ ilmaiseen koulutukseesi ym muihin tukiin.

        Ainahan löytyy kritisoitavaa, mutta mielestäni kannattaa käyttää myös suhteellisuudentajua.


      • Hallelujah.
        m.t.t.t kirjoitti:

        Kerroppa, millä lailla eristäydytte. Voit nauraa lampaille, mutta kuitenkin olet riippuvainen heidän verorahoistaan, eli kuulut kyllä yhteiskuntaan, sen saajapuolella. Ollaksesi uskottava, sinun täytyisi _ihan oikeasti_ eristäytyä.

        Joskus ihmiset käyttivät 24/7 taisteluun hengissä selviämisestä. En ymmärrä kommentteja, joissa erotetaan valtio erikseen ihmisistä. Monesti ulistaan siitä, miten veroeuroja täytyy työntää valtiolle, mutta nuo rahat menevät myös _sinun_ ilmaiseen koulutukseesi ym muihin tukiin.

        Ainahan löytyy kritisoitavaa, mutta mielestäni kannattaa käyttää myös suhteellisuudentajua.

        En ole koskaan pyytänyt verorahoja jotta minut koulutettaisiin ja aivopestäisiin mukaan tähän samaan sontaan johon meidät kaikki on ajettu. Olisin toivonut kasvavani nimenomaan eristäytyneenä tästä tiedosta mitä maailmassa tapahtuu ilman teidän hienojen ihmisten hiellä kärsimien rahojen tuomaa terveydenhuoltoa ja työvoimapolitiikkaa. Voitko todella väittää että ihminen on valtio ? Tämä todistaa vain sen että nautit todennäköisesti tälläkin hetkellä arvokkaitten sukulaistesi saamaa lahjaa maailmansodan ajoilta. Suhteellisuudentajua toivon sinulle joka ei näköjään ymmärrä tätä "pahaa" oloa täällä alhaalla , ja tiedoksi , olen tehnyt töitä tämän valtion eteen 12vuotta saamatta mitään arvostusta saatikaan pysyvää , näkyvää tuotosta. Kuten sanoin , anarkian aika tulee kyllä , kato silloin kummalla puolella oot , siellä linnassa odottamassa muurien murtumista vai vaatimassa tällä puolella inhimillisyyttä. Niin ja lopuksi : suomessa on edelleen 200 turhaa poliitikkoa :D:D:D:D:D


      • m.t.t.t
        Hallelujah. kirjoitti:

        En ole koskaan pyytänyt verorahoja jotta minut koulutettaisiin ja aivopestäisiin mukaan tähän samaan sontaan johon meidät kaikki on ajettu. Olisin toivonut kasvavani nimenomaan eristäytyneenä tästä tiedosta mitä maailmassa tapahtuu ilman teidän hienojen ihmisten hiellä kärsimien rahojen tuomaa terveydenhuoltoa ja työvoimapolitiikkaa. Voitko todella väittää että ihminen on valtio ? Tämä todistaa vain sen että nautit todennäköisesti tälläkin hetkellä arvokkaitten sukulaistesi saamaa lahjaa maailmansodan ajoilta. Suhteellisuudentajua toivon sinulle joka ei näköjään ymmärrä tätä "pahaa" oloa täällä alhaalla , ja tiedoksi , olen tehnyt töitä tämän valtion eteen 12vuotta saamatta mitään arvostusta saatikaan pysyvää , näkyvää tuotosta. Kuten sanoin , anarkian aika tulee kyllä , kato silloin kummalla puolella oot , siellä linnassa odottamassa muurien murtumista vai vaatimassa tällä puolella inhimillisyyttä. Niin ja lopuksi : suomessa on edelleen 200 turhaa poliitikkoa :D:D:D:D:D

        Kirjoitin aikaisemminkin tähän keskusteluun, lue aikaisempi vastaukseni tuolta vähän ylempää.

        Totta kai saa kritisoida yhteiskuntaa, mutta koko yhteiskunnan haukkuminen peeksi on nimenomaan suhteellisuudentajun puutetta, pidämme hirveän monia asioita itsestäänselvyyksinä. Oletko ajatellut, että kulkutautien puute, pieni lapsikuolleisuus, sosiaalijärjestelmä, ihmisen viimeisen sadan vuoden aikana 30 vuodella pitkittynyt elinikä, hygienia, ilmainen koulutus, terveydenhuolto ym ym ym. eivät ole kaikille mahdollisia tällä pallolla. Kuulumme oikeastaan eliittiin molemmat.

        Tuo on tyypillistä, että _edes jostakin_ kiitollista ihmistä pidetään jonakin kermaperseenä, joka ei ole herännyt todellisuuteen. Itse ajattelen, että mitä hemmotellumpia ihmiset ovat, sen enemmän he myös vaativat ja sitä epäkiitollisempia he ovat. Itse taas olen nähnyt, että asiat voisivat olla todella paljon huonomminkin, joten en viitsi ulista joka asiasta ja osaan nähdä asioiden hyvätkin puolet.

        Muta kuten sanoin, toki kritisoitavaakin riittää. Mutta jos tarkoitat eristäytymisellä sosiaalitukien varaan heittäytymistä, niin pilkka osuu omaan nilkkaan. Se ei ensinnäkään ole uskottavaa eristäytymistä yhteiskunnasta, yhtä lailla olet oravanpyörässä ottaessasi vastaan yhteiskunnan sinulle tarjoamia tukiaisia. Se ei myöskään juuri paranna noiden "niska limassa raatavien" elämää, yhteisiä varoja menee jollekulle, joka ehdoin tahdoin heittäytyy loiseksi.


      • m.t.t.t
        m.t.t.t kirjoitti:

        Kirjoitin aikaisemminkin tähän keskusteluun, lue aikaisempi vastaukseni tuolta vähän ylempää.

        Totta kai saa kritisoida yhteiskuntaa, mutta koko yhteiskunnan haukkuminen peeksi on nimenomaan suhteellisuudentajun puutetta, pidämme hirveän monia asioita itsestäänselvyyksinä. Oletko ajatellut, että kulkutautien puute, pieni lapsikuolleisuus, sosiaalijärjestelmä, ihmisen viimeisen sadan vuoden aikana 30 vuodella pitkittynyt elinikä, hygienia, ilmainen koulutus, terveydenhuolto ym ym ym. eivät ole kaikille mahdollisia tällä pallolla. Kuulumme oikeastaan eliittiin molemmat.

        Tuo on tyypillistä, että _edes jostakin_ kiitollista ihmistä pidetään jonakin kermaperseenä, joka ei ole herännyt todellisuuteen. Itse ajattelen, että mitä hemmotellumpia ihmiset ovat, sen enemmän he myös vaativat ja sitä epäkiitollisempia he ovat. Itse taas olen nähnyt, että asiat voisivat olla todella paljon huonomminkin, joten en viitsi ulista joka asiasta ja osaan nähdä asioiden hyvätkin puolet.

        Muta kuten sanoin, toki kritisoitavaakin riittää. Mutta jos tarkoitat eristäytymisellä sosiaalitukien varaan heittäytymistä, niin pilkka osuu omaan nilkkaan. Se ei ensinnäkään ole uskottavaa eristäytymistä yhteiskunnasta, yhtä lailla olet oravanpyörässä ottaessasi vastaan yhteiskunnan sinulle tarjoamia tukiaisia. Se ei myöskään juuri paranna noiden "niska limassa raatavien" elämää, yhteisiä varoja menee jollekulle, joka ehdoin tahdoin heittäytyy loiseksi.

        Niin ja mitä itse aiheeseen tulee, eli uupumiseen, niin sen olen kokenut itsekin keskivaikean masennuksen muodossa. Tuo johtui enemmänkin väkivaltaisesta lapsuudesta...Väsyneenä on hankala käydä töissä, mutta suomessa on kohtalaisen helppoa jäädä sairaslomalle. Esmes jenkeissä (saati sitten kehitysmaissa) ei ole helppoa jäädä sairaslomalle eikä ole samanlaista sosiaalijärjestelmää.

        Suomessa saisi sössiä asiansa todella huonosti, ennen kuin jäisi tukien ulkopuolelle.


      • Hallelujah.
        m.t.t.t kirjoitti:

        Kirjoitin aikaisemminkin tähän keskusteluun, lue aikaisempi vastaukseni tuolta vähän ylempää.

        Totta kai saa kritisoida yhteiskuntaa, mutta koko yhteiskunnan haukkuminen peeksi on nimenomaan suhteellisuudentajun puutetta, pidämme hirveän monia asioita itsestäänselvyyksinä. Oletko ajatellut, että kulkutautien puute, pieni lapsikuolleisuus, sosiaalijärjestelmä, ihmisen viimeisen sadan vuoden aikana 30 vuodella pitkittynyt elinikä, hygienia, ilmainen koulutus, terveydenhuolto ym ym ym. eivät ole kaikille mahdollisia tällä pallolla. Kuulumme oikeastaan eliittiin molemmat.

        Tuo on tyypillistä, että _edes jostakin_ kiitollista ihmistä pidetään jonakin kermaperseenä, joka ei ole herännyt todellisuuteen. Itse ajattelen, että mitä hemmotellumpia ihmiset ovat, sen enemmän he myös vaativat ja sitä epäkiitollisempia he ovat. Itse taas olen nähnyt, että asiat voisivat olla todella paljon huonomminkin, joten en viitsi ulista joka asiasta ja osaan nähdä asioiden hyvätkin puolet.

        Muta kuten sanoin, toki kritisoitavaakin riittää. Mutta jos tarkoitat eristäytymisellä sosiaalitukien varaan heittäytymistä, niin pilkka osuu omaan nilkkaan. Se ei ensinnäkään ole uskottavaa eristäytymistä yhteiskunnasta, yhtä lailla olet oravanpyörässä ottaessasi vastaan yhteiskunnan sinulle tarjoamia tukiaisia. Se ei myöskään juuri paranna noiden "niska limassa raatavien" elämää, yhteisiä varoja menee jollekulle, joka ehdoin tahdoin heittäytyy loiseksi.

        Loistava viesti sinulta. Mutta onko asiat todella maailmassa niin hyvin saatikaan rakkaassa "itsenäisessä" suomessamme ettet todella löydä epäkohtia. En puhunut koko oravanpyörän petollisuudesta saati mätääntymisestä vain epäkohdista jotka tuntuvat sortavan määrätynlaisia ihmisiä määrätyissä asioissa sekä saattavat määrätyt "kermaperseet" vuosi toisen jälkeen parempaan asemaan , puhumattakaan heidän jälkeläisistään joille tämä kusetus on jo luonut valmiit aterimet kultaiseen pöytään. Uskomatonta että edes kehtaat puolustaa ihmisiä jotka kierrättävät rahaa (ehkä jopa terroristeilla) ihmisillä jotka taas antavat mahdollisuudet esim. uutisoida asioita jotka nimenomaan aivopesevät kansaamme (lapsia , nuoria sekä vanhuksia) uskomaan siihen että nimenomaan näillä käytettävillä keinoilla tämä yhteiskunta ei rappeudu vaikka todellisuudessa asia on niin että rappeutuu kun ei ajatella kuin omaa persettä ja jätetään jälkeemme pelkkää kuraa jonka työväki saa poimia , kuka kerkeää. Onko näin että et nää yhteiskunnassa tapahtuvaa erittelyä , rahan , työn sekä terveydenhuollon puolesta. Kaikki tämä pyörii rahan ympärillä ja ihmiset jotka todella saavat nauttia "hyvinvoinnista" on vain ja ainoastaan pieni osa suomen väkiluvusta. Kansaamme johdetaan kusisilla käsillä muutaman paskasuvun toimesta jotka yhdessä sopivat nerojensa avustuksella kuinka tälle valheelle saadaan jatkumo ilman mukisijoita jotka saattaa olla vaaraksi toimilleen. Ei voi olla yhteensattumaa että samat ihmiset pyörittävät useitten kymmenien , ehkä jopa satojen vuosien jälkeen tätä touhua ja ihmiset ovat vain valmiita nielemään tätä ? Tästä johtuen syyllistin sinua ehkäpä jopa "hienostosuvun" pojaksi joka on saanut maistaa sitä parempaa , kiitos veteraaniemme sekä saksalaisten aseveljiemme :D Viva la anarchy.


      • m.t.t.t
        Hallelujah. kirjoitti:

        Loistava viesti sinulta. Mutta onko asiat todella maailmassa niin hyvin saatikaan rakkaassa "itsenäisessä" suomessamme ettet todella löydä epäkohtia. En puhunut koko oravanpyörän petollisuudesta saati mätääntymisestä vain epäkohdista jotka tuntuvat sortavan määrätynlaisia ihmisiä määrätyissä asioissa sekä saattavat määrätyt "kermaperseet" vuosi toisen jälkeen parempaan asemaan , puhumattakaan heidän jälkeläisistään joille tämä kusetus on jo luonut valmiit aterimet kultaiseen pöytään. Uskomatonta että edes kehtaat puolustaa ihmisiä jotka kierrättävät rahaa (ehkä jopa terroristeilla) ihmisillä jotka taas antavat mahdollisuudet esim. uutisoida asioita jotka nimenomaan aivopesevät kansaamme (lapsia , nuoria sekä vanhuksia) uskomaan siihen että nimenomaan näillä käytettävillä keinoilla tämä yhteiskunta ei rappeudu vaikka todellisuudessa asia on niin että rappeutuu kun ei ajatella kuin omaa persettä ja jätetään jälkeemme pelkkää kuraa jonka työväki saa poimia , kuka kerkeää. Onko näin että et nää yhteiskunnassa tapahtuvaa erittelyä , rahan , työn sekä terveydenhuollon puolesta. Kaikki tämä pyörii rahan ympärillä ja ihmiset jotka todella saavat nauttia "hyvinvoinnista" on vain ja ainoastaan pieni osa suomen väkiluvusta. Kansaamme johdetaan kusisilla käsillä muutaman paskasuvun toimesta jotka yhdessä sopivat nerojensa avustuksella kuinka tälle valheelle saadaan jatkumo ilman mukisijoita jotka saattaa olla vaaraksi toimilleen. Ei voi olla yhteensattumaa että samat ihmiset pyörittävät useitten kymmenien , ehkä jopa satojen vuosien jälkeen tätä touhua ja ihmiset ovat vain valmiita nielemään tätä ? Tästä johtuen syyllistin sinua ehkäpä jopa "hienostosuvun" pojaksi joka on saanut maistaa sitä parempaa , kiitos veteraaniemme sekä saksalaisten aseveljiemme :D Viva la anarchy.

        Niin kuin olen jo monta kertaa kirjoittanut, niin todella löydän epäkohtia. Ja niitä epäkohtia saa kritisoidakin. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät voi tilanteelleen mitään. Minua on tuettu, ja itsekin maksan mielelläni veroja tällaisten ihmisten tukemiseen. On moniongelmaisia perheitä, vaikeasti sairaita ym. Minusta on hienoa, että esim. työttömäksi jäätyään ihminen ei automaattisesti joudu katuojaan vaan pystyy saamaan tukia. Paikoin esimerkiksi julkinen terveydenhoito kaipaisi parannusta...Mutta aika hyvin meillä on kaikenmaailman tukiaisia elämää helpottamaan.

        Väite, että hyvinvoinnista saa nauttia vain harvat ja suurin osa elää köyhyydessä, kertoo minusta väittäjän itsekkyydestä ja ahneudesta. Olemme tulleet niin snobeiksi, että alamme vaatia yhä vain enemmän ja enemmän. Joskus jokaisen on täytynyt hankkia elantonsa täysin itse ilman järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja se se vasta hankalaa aikaa olikin kun joka päivä täytyi taistella hengissä selviämisen kanssa.

        Suomessa pystyy nykyään saamaan peruselintason ilmaiseksi. Mielestäni on todella röyhkeää vaatia vielä paljon lisää _ilmaiseksi_ muiden kustannuksella. Itse olin kiitollinen jo sossun kustantamista harrastuksistani.

        Ulisemme köyhyyttämme, vaikka moni "köyhäksi" itsensä luokitteleva ihminen on silmissäni varsin kohtuutuloinen. Käsityksemme "peruselintasosta" sen kuin vain nousee ja nousee. Pian varmaan saavutetaan aika, jolloin suomalainen itkee köyhyyttään "no ku mulla ei oo varaa kuin yhteen autoon". Paitsi että tällaisiakin ihmisiä jo on.

        Ja kyllä, olen maistanut sitä parempaa. Mielestäni maailmassa on ihan oikeaakin köyhyyttä ja itse kuulun jo pelkästään suomalaisuuteni ansiosta eliittiin. Miten kehtaisin ulista "köyhyyttäni" istuessani tässä lämpimässä kämpässäni tuliterän tietokoneen edessä herkutellen kun joka sekunti kuolee sellanen 10 lasta nälkään?

        Sinusta varmaan pakolainenkin, joka on onnessaan suomen oloissa on vaan hyvän elämän elänyt kermaperse. Minä väitän, että hyvinvoivaan keskinkertaiuuteen turruttautunut ja joka asiasta valittava ääliö on pikemminkin kermaperse, vaikkei asiaa itse älyäkään.

        Ja vielä kerran, kyllä, myös epäkohtia on paljon. Ja niistä tuleekin valittaa. Mutta tuollaiset _koko yhteiskunta_ on p*ska -ihmiset tekisi mieli lähettää a) johonkin kehitysmaahan, b) aikakoneella tutustumaan suomen oloihin esmes 100 vuotta sitten. Ja sen jälkeen voisi uudestaan suhteuttaa arvojaan.


      • m.t.t.t
        m.t.t.t kirjoitti:

        Niin kuin olen jo monta kertaa kirjoittanut, niin todella löydän epäkohtia. Ja niitä epäkohtia saa kritisoidakin. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät voi tilanteelleen mitään. Minua on tuettu, ja itsekin maksan mielelläni veroja tällaisten ihmisten tukemiseen. On moniongelmaisia perheitä, vaikeasti sairaita ym. Minusta on hienoa, että esim. työttömäksi jäätyään ihminen ei automaattisesti joudu katuojaan vaan pystyy saamaan tukia. Paikoin esimerkiksi julkinen terveydenhoito kaipaisi parannusta...Mutta aika hyvin meillä on kaikenmaailman tukiaisia elämää helpottamaan.

        Väite, että hyvinvoinnista saa nauttia vain harvat ja suurin osa elää köyhyydessä, kertoo minusta väittäjän itsekkyydestä ja ahneudesta. Olemme tulleet niin snobeiksi, että alamme vaatia yhä vain enemmän ja enemmän. Joskus jokaisen on täytynyt hankkia elantonsa täysin itse ilman järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja se se vasta hankalaa aikaa olikin kun joka päivä täytyi taistella hengissä selviämisen kanssa.

        Suomessa pystyy nykyään saamaan peruselintason ilmaiseksi. Mielestäni on todella röyhkeää vaatia vielä paljon lisää _ilmaiseksi_ muiden kustannuksella. Itse olin kiitollinen jo sossun kustantamista harrastuksistani.

        Ulisemme köyhyyttämme, vaikka moni "köyhäksi" itsensä luokitteleva ihminen on silmissäni varsin kohtuutuloinen. Käsityksemme "peruselintasosta" sen kuin vain nousee ja nousee. Pian varmaan saavutetaan aika, jolloin suomalainen itkee köyhyyttään "no ku mulla ei oo varaa kuin yhteen autoon". Paitsi että tällaisiakin ihmisiä jo on.

        Ja kyllä, olen maistanut sitä parempaa. Mielestäni maailmassa on ihan oikeaakin köyhyyttä ja itse kuulun jo pelkästään suomalaisuuteni ansiosta eliittiin. Miten kehtaisin ulista "köyhyyttäni" istuessani tässä lämpimässä kämpässäni tuliterän tietokoneen edessä herkutellen kun joka sekunti kuolee sellanen 10 lasta nälkään?

        Sinusta varmaan pakolainenkin, joka on onnessaan suomen oloissa on vaan hyvän elämän elänyt kermaperse. Minä väitän, että hyvinvoivaan keskinkertaiuuteen turruttautunut ja joka asiasta valittava ääliö on pikemminkin kermaperse, vaikkei asiaa itse älyäkään.

        Ja vielä kerran, kyllä, myös epäkohtia on paljon. Ja niistä tuleekin valittaa. Mutta tuollaiset _koko yhteiskunta_ on p*ska -ihmiset tekisi mieli lähettää a) johonkin kehitysmaahan, b) aikakoneella tutustumaan suomen oloihin esmes 100 vuotta sitten. Ja sen jälkeen voisi uudestaan suhteuttaa arvojaan.

        Tuossa aiemmin luettelin perusasioita hyvinvoinnista, kuten terveydenhuoltoa ym. Mutta tällainenkin suomalaisten niin itsestäänselvyytenä pitämän asian kuin sosiaaliturvatunnuksen tärkeys monesti unohtuu. Afrikassa kokonainen kylä voidaan laittaa matalaksi ilman että yksikään virallinen taho saa asiasta selvää saati että yhtäkään kuolemantapausta virallisesti rekisteröidään minnekään. Täällä taas jokainen kuolema tilastoidaan. Lisäksi korruptio on aivan eri tasolla ja poliisi _ei ole_ ystävä eräissä maissa. Tällaisia esimerkkejä on pilvin pimein.

        En yritä väittää, että meidän nyt tulisi kritiikittömästi juhlia suomalaisen yhteiskunnan etuja, mutta valituksen aiheitaan voisi joskus todella suhteuttaa. Itsekin valitan monesta pienestäkin asiasta, mutta mielestäni saa olla totaalisen sokea urpelo, jos todella _koko_yhteiskunta_on_aivan_peestä.


      • Byrokratia jyllää
        m.t.t.t kirjoitti:

        Kerroppa, millä lailla eristäydytte. Voit nauraa lampaille, mutta kuitenkin olet riippuvainen heidän verorahoistaan, eli kuulut kyllä yhteiskuntaan, sen saajapuolella. Ollaksesi uskottava, sinun täytyisi _ihan oikeasti_ eristäytyä.

        Joskus ihmiset käyttivät 24/7 taisteluun hengissä selviämisestä. En ymmärrä kommentteja, joissa erotetaan valtio erikseen ihmisistä. Monesti ulistaan siitä, miten veroeuroja täytyy työntää valtiolle, mutta nuo rahat menevät myös _sinun_ ilmaiseen koulutukseesi ym muihin tukiin.

        Ainahan löytyy kritisoitavaa, mutta mielestäni kannattaa käyttää myös suhteellisuudentajua.

        Entäs jos ei niitä koulutuksia ja muita ole koskaan halunnutkaan? Maksaja olen ollut valtiolle aina, ja mitä hemmetin järkeä on siinä, että työttömyystuestakin menee verot? Entä siinä, että työvoimatoimiston puhelinpalvelussa on maksu?
        Annetaan yhdestä päästä ja otetaan toisesta?


      • Suomi on paska maa
        m.t.t.t kirjoitti:

        Niin kuin olen jo monta kertaa kirjoittanut, niin todella löydän epäkohtia. Ja niitä epäkohtia saa kritisoidakin. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät voi tilanteelleen mitään. Minua on tuettu, ja itsekin maksan mielelläni veroja tällaisten ihmisten tukemiseen. On moniongelmaisia perheitä, vaikeasti sairaita ym. Minusta on hienoa, että esim. työttömäksi jäätyään ihminen ei automaattisesti joudu katuojaan vaan pystyy saamaan tukia. Paikoin esimerkiksi julkinen terveydenhoito kaipaisi parannusta...Mutta aika hyvin meillä on kaikenmaailman tukiaisia elämää helpottamaan.

        Väite, että hyvinvoinnista saa nauttia vain harvat ja suurin osa elää köyhyydessä, kertoo minusta väittäjän itsekkyydestä ja ahneudesta. Olemme tulleet niin snobeiksi, että alamme vaatia yhä vain enemmän ja enemmän. Joskus jokaisen on täytynyt hankkia elantonsa täysin itse ilman järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja se se vasta hankalaa aikaa olikin kun joka päivä täytyi taistella hengissä selviämisen kanssa.

        Suomessa pystyy nykyään saamaan peruselintason ilmaiseksi. Mielestäni on todella röyhkeää vaatia vielä paljon lisää _ilmaiseksi_ muiden kustannuksella. Itse olin kiitollinen jo sossun kustantamista harrastuksistani.

        Ulisemme köyhyyttämme, vaikka moni "köyhäksi" itsensä luokitteleva ihminen on silmissäni varsin kohtuutuloinen. Käsityksemme "peruselintasosta" sen kuin vain nousee ja nousee. Pian varmaan saavutetaan aika, jolloin suomalainen itkee köyhyyttään "no ku mulla ei oo varaa kuin yhteen autoon". Paitsi että tällaisiakin ihmisiä jo on.

        Ja kyllä, olen maistanut sitä parempaa. Mielestäni maailmassa on ihan oikeaakin köyhyyttä ja itse kuulun jo pelkästään suomalaisuuteni ansiosta eliittiin. Miten kehtaisin ulista "köyhyyttäni" istuessani tässä lämpimässä kämpässäni tuliterän tietokoneen edessä herkutellen kun joka sekunti kuolee sellanen 10 lasta nälkään?

        Sinusta varmaan pakolainenkin, joka on onnessaan suomen oloissa on vaan hyvän elämän elänyt kermaperse. Minä väitän, että hyvinvoivaan keskinkertaiuuteen turruttautunut ja joka asiasta valittava ääliö on pikemminkin kermaperse, vaikkei asiaa itse älyäkään.

        Ja vielä kerran, kyllä, myös epäkohtia on paljon. Ja niistä tuleekin valittaa. Mutta tuollaiset _koko yhteiskunta_ on p*ska -ihmiset tekisi mieli lähettää a) johonkin kehitysmaahan, b) aikakoneella tutustumaan suomen oloihin esmes 100 vuotta sitten. Ja sen jälkeen voisi uudestaan suhteuttaa arvojaan.

        Jos tietäisit mistä oloista olen kotoisin... Vaihtaisin tämän kylmän byrokratiaparatiisin oitis johonkin kehitysmaahan, jos ei olisi liian paljon siteitä suvun yms. kautta tänne.


      • m.t.t.t
        Suomi on paska maa kirjoitti:

        Jos tietäisit mistä oloista olen kotoisin... Vaihtaisin tämän kylmän byrokratiaparatiisin oitis johonkin kehitysmaahan, jos ei olisi liian paljon siteitä suvun yms. kautta tänne.

        Taustoistani olen kertonut jo aiemmin tässä ketjussa. Suomessakin elää paljon ihmisiä ala-arvoisissa olosuhteissa. Ja toisaalta (taloudellinen) tukeminenkaan ei aina auta, jos esimerkiksi vanhempien elämänhallinta on heikolla tolalla. He saattavat esimerkiksi ryypätä kaikki liikenevät rahat jolloin tukien korottaminen vaikuttaa vain viinan juomisen lisääntymiseen. Tällöin tulisi olla muunlaista apua tarjolla.

        Mutta, puhuinkin lähinnä yleisellä tasolla. Aurinkoisia etelänmaitakin on helppo ihailla täältä kaukaa käsin. Mutta sosiaalitukien puuttuminen ja heikko julkinen terveydenhoito ja koulutus aiheuttaisi sen, että kelkasta tipahtaminen tarkoittaisi aika lailla julmempaa kohtaloa, kuin täällä, kun ihminen _ihan oikeasti_ jäisi tukien ym. ulkopuolelle.


      • m.t.t.t
        Byrokratia jyllää kirjoitti:

        Entäs jos ei niitä koulutuksia ja muita ole koskaan halunnutkaan? Maksaja olen ollut valtiolle aina, ja mitä hemmetin järkeä on siinä, että työttömyystuestakin menee verot? Entä siinä, että työvoimatoimiston puhelinpalvelussa on maksu?
        Annetaan yhdestä päästä ja otetaan toisesta?

        Oletko noin epäkiitollinen koulutuksesta? Kuinkahan paljon sinäkään tietäisit maailmasta, jos et osaisi edes lukea. Olet maksaja valtiolle, eli olet maksaja meille kaikille ilmaiseksi kouluttautuneille, halvalla terveyttään hoitaneille, sossussa asioineille ym ym ym.

        Samoin kun minäkin olen (ja tulevaisuudessa vielä enenevissä määrin) maksaja jollekulle toiselle. Minkälaista systeemia ehdotat? Että veroja ei pitäisi maksaa, ja mitään ei tarvitsisi tehdä, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikkea saada. Tämäpä kuulostaa kivalta. Vielä kun kerrot, miten tuollainen yhteiskunta rakennetaan.


      • Elinkeino viety
        m.t.t.t kirjoitti:

        Taustoistani olen kertonut jo aiemmin tässä ketjussa. Suomessakin elää paljon ihmisiä ala-arvoisissa olosuhteissa. Ja toisaalta (taloudellinen) tukeminenkaan ei aina auta, jos esimerkiksi vanhempien elämänhallinta on heikolla tolalla. He saattavat esimerkiksi ryypätä kaikki liikenevät rahat jolloin tukien korottaminen vaikuttaa vain viinan juomisen lisääntymiseen. Tällöin tulisi olla muunlaista apua tarjolla.

        Mutta, puhuinkin lähinnä yleisellä tasolla. Aurinkoisia etelänmaitakin on helppo ihailla täältä kaukaa käsin. Mutta sosiaalitukien puuttuminen ja heikko julkinen terveydenhoito ja koulutus aiheuttaisi sen, että kelkasta tipahtaminen tarkoittaisi aika lailla julmempaa kohtaloa, kuin täällä, kun ihminen _ihan oikeasti_ jäisi tukien ym. ulkopuolelle.

        Minusta ala-arvoiset olosuhteet ovat ihan eri asia mitä sinä näytät pitävän itsestäänselvyytenä. Sinulle näyttää olevan riittävä määrä rahaa säännöllisesti se, mikä määrittää ihmisen elämisen olosuhteet.

        Voin sinulle kertoa, että vaikka rahantulo vaikkapa noin puolittuu... Niinkuin minulla työttömäksi jäätyäni. Minulla on oikein jäänyt rahaa säästöön nykyään, kun ennen piti ostella kaikenlaista lohdutukseksi kun otti päähän se töissäkäynti.


      • Byrokratia jyllää
        m.t.t.t kirjoitti:

        Oletko noin epäkiitollinen koulutuksesta? Kuinkahan paljon sinäkään tietäisit maailmasta, jos et osaisi edes lukea. Olet maksaja valtiolle, eli olet maksaja meille kaikille ilmaiseksi kouluttautuneille, halvalla terveyttään hoitaneille, sossussa asioineille ym ym ym.

        Samoin kun minäkin olen (ja tulevaisuudessa vielä enenevissä määrin) maksaja jollekulle toiselle. Minkälaista systeemia ehdotat? Että veroja ei pitäisi maksaa, ja mitään ei tarvitsisi tehdä, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikkea saada. Tämäpä kuulostaa kivalta. Vielä kun kerrot, miten tuollainen yhteiskunta rakennetaan.

        Osasin lukea ja kirjoittaa kaksi vuotta ennen kouluun menoa, ja myös laskea, muutakin kun housuuni.

        Koulusta ei ole ollut minulle mitään hyötyä ja viimeisen tutkintoni kun kävin niin osasin kaikki asiat jo valmiiksi. Kävin vaan kokeissa vetämässä vitosia ja nelosia (0-5 asteikko). Kaikki oli omatoimisesti tullut opeteltua etukäteen. Opettajat pitivät.

        Mitä olisinkaan ehtinyt saada aikaan siinä ajassa, mitä kouluun tuhraantui, ja sillointällöin turpiin saaden.


      • Byrokratia jyllaa
        m.t.t.t kirjoitti:

        Oletko noin epäkiitollinen koulutuksesta? Kuinkahan paljon sinäkään tietäisit maailmasta, jos et osaisi edes lukea. Olet maksaja valtiolle, eli olet maksaja meille kaikille ilmaiseksi kouluttautuneille, halvalla terveyttään hoitaneille, sossussa asioineille ym ym ym.

        Samoin kun minäkin olen (ja tulevaisuudessa vielä enenevissä määrin) maksaja jollekulle toiselle. Minkälaista systeemia ehdotat? Että veroja ei pitäisi maksaa, ja mitään ei tarvitsisi tehdä, mutta ilmaiseksi pitäisi kaikkea saada. Tämäpä kuulostaa kivalta. Vielä kun kerrot, miten tuollainen yhteiskunta rakennetaan.

        Tyypillinen reaktio. Noh, verorahat menee kansaaedustamattomien jurpojen torkkupeittoihin ja palkankorotuksiin (no vitsi vitsi).
        Ei tässä maassa kyllä verorahoja kuluteta mitenkään järkevästi, ja ennen kun olin täyttänyt 25, olin maksanut jo puoli miljoonaa perintöveroja markkoina. Mitään rahallista hyötyä ei niitten veromenojen kuolettamiseksi ole, kun nykypäivänä pientilaa ei kannata viljellä, ja peltojen vuokrat kattaa hädintuskin menot. 1800-luvulla rakennetusta tilasta nyt vaan ei halua luopua vaikka se olisi riippakivi, mutta tehokkaasti se on estänyt sekä itseni että puolison asumistuet ja opintotuet opiskeluaikoina ja nykyäänkin aina on se mentaliteetti, että vaikka olen maksanut itteni kipeeks veroja valtiolle, niin mun pitäis myydä se tila sensijaan että yrittäisin joskus saada valtiolta jotain vähän takaisinkin.


      • Jyväjemmarin poika
        m.t.t.t kirjoitti:

        Kerroppa, millä lailla eristäydytte. Voit nauraa lampaille, mutta kuitenkin olet riippuvainen heidän verorahoistaan, eli kuulut kyllä yhteiskuntaan, sen saajapuolella. Ollaksesi uskottava, sinun täytyisi _ihan oikeasti_ eristäytyä.

        Joskus ihmiset käyttivät 24/7 taisteluun hengissä selviämisestä. En ymmärrä kommentteja, joissa erotetaan valtio erikseen ihmisistä. Monesti ulistaan siitä, miten veroeuroja täytyy työntää valtiolle, mutta nuo rahat menevät myös _sinun_ ilmaiseen koulutukseesi ym muihin tukiin.

        Ainahan löytyy kritisoitavaa, mutta mielestäni kannattaa käyttää myös suhteellisuudentajua.

        No "muu-suomi" (lue lehmä/pönde) on ainakin tehokkaasti erotettu kehä kolmosen yläpuolelta tästä valtiosta. Ne päätökset mitä päättäjät tekevät, ovat jatkuvasti 6-0 rannikko-MUUsuomi.


      • Vatsaradja
        m.t.t.t kirjoitti:

        Taustoistani olen kertonut jo aiemmin tässä ketjussa. Suomessakin elää paljon ihmisiä ala-arvoisissa olosuhteissa. Ja toisaalta (taloudellinen) tukeminenkaan ei aina auta, jos esimerkiksi vanhempien elämänhallinta on heikolla tolalla. He saattavat esimerkiksi ryypätä kaikki liikenevät rahat jolloin tukien korottaminen vaikuttaa vain viinan juomisen lisääntymiseen. Tällöin tulisi olla muunlaista apua tarjolla.

        Mutta, puhuinkin lähinnä yleisellä tasolla. Aurinkoisia etelänmaitakin on helppo ihailla täältä kaukaa käsin. Mutta sosiaalitukien puuttuminen ja heikko julkinen terveydenhoito ja koulutus aiheuttaisi sen, että kelkasta tipahtaminen tarkoittaisi aika lailla julmempaa kohtaloa, kuin täällä, kun ihminen _ihan oikeasti_ jäisi tukien ym. ulkopuolelle.

        Niin mutta etelänmaissa ei sentään palellu ilman asuntoakaan kuoliaaksi. Kai sitä aina jostain mettästä siellä jonkun banaanin saa huulen väliin, ja sillä taas mennään vähän aikaa. Jos mun pitäisi valita, että otanko kestokesän ja kärpäset ja täysin ilman toimeentuloa, vaiko kaikki ihanat omistamani asiat, niin olisi aika selkeä päätös tuo ensimmäinen. Johonkin vaan kakkamajaa kasaamaan veroja pakoon niin johan olisi helpotus.


    • .

      Älkä ihmiset ikinä syyttäkö kuin vain ja ainoastaan ihmisiä jotka tällä hetkellä elävät juhlaa presidentinlinnassa ja syövät vatsansa täyteen. Kaikki ongelmat lähtevät arkadianmäeltä. Uskokaa , toivokaa ja tehkää asioille jotain jotta ne muuttuisi. Anarkia tulee kyllä , oletteko te valmiita.

    • Tohtori Idiootti

      Ensinnäkin on turha mainita aikoja jolloin kaikkien piti tehdä jotain elääkseen. Se oli silloin. Minusta vähän tuntuu ettei minulla olisi tämmöistä mentaliteettia silloin kun jo lapsena pitää kengiä kiillottaa ruoan eteen. Mutta nyky yhteiskunnassa minun ei ole tarvinnut sormea liikauttaa koko lapsuudessa kun kaikki tuodaan eteen.

      Sitten tämä työ ja raha asia. En ole oikeastaan saannut ikinä vastauksia siihen. Minkä takia te teette paska työtä paska palkalla ja elätte keskinkertaista elämää kun jotkut eivät tee mitään, ainakaan hyödyllistä, ja saavat miljoonia joka viikko. Esim. poliitikot, urheilijat ja kauneusihmiset.

      Kun te väännätte mutteria myrkyllisessä tehtaassa 2000€/kk, urheilija ei tee mitään ja saa 17 500€/päivä.

      Ja lopuksi tosiasia on se että normaalit ihmiset ovat vain liian tottuneita tähän. Peruskeskinkertainen elämä ilman sen kummempia, kun ei edes tiedetä paremmasta. Ja sekin että ollaan niin keskittyneitä omaan pieneen elämäänsä että ei edes tiedetä missä mennään.

      Niin kuin Plato sanoi: "Yksi rangaistus minkä ihmiset saavat on kun he eivät suostu seuraamaan politiikkaa on että he joutuvat alempiarvoisten ihmisten alaisuuteen".

      Ja ne jotka vaivautuvat katsokaa Project Venus.

      • .

        Mitä tämän piti opettaa kanssaihmisille ? Ole urheilija tai ole kotona ja nosta sosiaaliturvaa ? Onko todella näin tyhmiä ihmisiä vielä ? On näköjään koska suostuvat sivusta seuraamaan tätä tapahtuvaa kansakunnan polkemista ja toitottaa muille että tehkää vielä paremmin ?!?! Herää elämääs ja tajua että sillä ei ole väliä mitä työkses teet vaan se mitä vakaamuksesi takia teet ja milloin. Naurettava kommentti.


      • epeP
        . kirjoitti:

        Mitä tämän piti opettaa kanssaihmisille ? Ole urheilija tai ole kotona ja nosta sosiaaliturvaa ? Onko todella näin tyhmiä ihmisiä vielä ? On näköjään koska suostuvat sivusta seuraamaan tätä tapahtuvaa kansakunnan polkemista ja toitottaa muille että tehkää vielä paremmin ?!?! Herää elämääs ja tajua että sillä ei ole väliä mitä työkses teet vaan se mitä vakaamuksesi takia teet ja milloin. Naurettava kommentti.

        Nykymaailman ihmiset käsittävät työnteoksi vain sen mistä maksetaan palkkaa, mutta on olemassa paljon muuta "työtä", josta ei makseta, mutta joka on paljon hyödyllisempää, kuin monikaan palkkatyö. Olisikin aika jo alkaa puhumaan toiminnasta työn sijasta ja lopettaa mm. työttömien ihmisten syyllistäminen. Totuushan on kuitenkin se että kaikki palkkatyötä tekevät ovat vaan nykyajan orjia ja hiedät pidetään tietynlaisessa niukkuudessa, että ovat nöryiä alamaisia ja suostuvat tekemään työtä. Lisäksi suuri osa suomalaisten ihmisten identiteetistä ja itsetunnosta perustuu suorittamiselle ja juuri tuolle työnteolle, eli mikä onkaan parempi orja ja alamainen kuin heikon itsetunnon omaava ihminen, joka yrittää pönkittää sitä kovalla työnteolla ja menestymisellä. Totuus on vaan se, että ihmiset elävät suuressa valheessa ja jota käyttää hyväkseen muutama suuri pankkiirisuku maaimassa.


      • Kakkahätä 77

        Ja sitten se "peruskeskinkertainen elämä" saadaan "kukoistamaan" tekemällä se "toukka", joka vie siitälähtien kaiken huomion paskasta politiikasta ja ihan kaikesta muustakin ja urheiluauto vaihtuu kohta farmariautoon.
        Oikein vituttaa kuinka sokeita ihmiset ovat.


      • kusti polkee ja polk
        Kakkahätä 77 kirjoitti:

        Ja sitten se "peruskeskinkertainen elämä" saadaan "kukoistamaan" tekemällä se "toukka", joka vie siitälähtien kaiken huomion paskasta politiikasta ja ihan kaikesta muustakin ja urheiluauto vaihtuu kohta farmariautoon.
        Oikein vituttaa kuinka sokeita ihmiset ovat.

        No onneks puolet niistä avioliitoista päättyy eroon. Kyllä on suorittaja-ukoilla sitten kivaa maksaa elareita. Huostaanototkin ovat olleet kasvussa koko 2000-luvun. Yhteiskunta rakoilee, mutta kukaan ei halua sitä nähdä.


    • The suit

      Sairasta on. Mutta sairauteen on lääke :)

      • epeP

        eli aika suuri osa kansasta joutuu sairastamaan.


      • Vanhat konstit

        Jos jaksaa odottaa, voi olla "lääkekin", sillä tämä kansa alkaa herätä siihen, että näin ei voi asiat jatkua. Kiireistä ratkaisua asiaan haluavalle se on kyllä sitten vaikkapa ysimillinen, ja ne jotka niitä kauppaa, ei paljon lupia kysele. Säätäköön koiranoksennuskravattiporukka vaan omia lakejaan. Säälittää että luulevat niillä olevan jotakin vaikutusta maailman menoon.


      • lisää lampaita!
        epeP kirjoitti:

        eli aika suuri osa kansasta joutuu sairastamaan.

        Olen seurannut jo jonkin aikaa näitä itseään lääkitseviä kanssa ihmisiä. Vanhusten hoito pissneksessä erityisesti. Sairaat hoitavat vanhuksia laitoksissa. Kulissia yritetään pitää yllä viimeiseen asti. Sairas yhteiskunta vie - imee terveiltä yksilöiltä sen viimeisenkin pisaran jopa pakottamalla yleistä moraalia rikkoviin tekoihin. Hoitsut voivat jo niin pahoin, että viina ei riitä tyrehdyttämään omantunnnon tuskia.

        Kun yksi sairastelee niin muut joutuvat "paikkaamaan ja peittelemään" tekemään syntyvät lisätyöt. Perusteluina moiseen on näinhän on aina täällä totuttu tekemään - ja kun mikään ei muutu työyhteisössä. Pikkuhiljaa lisääntynyt tressi ajaa vielä terveet hakemaan lohtua siitä parhaimmasta kaverista. Aluksi se tuntuu auttavan, mutta salakavalasti määrät ja ottokerrat lisääntyvät. Painajainen paisuu entisestään kun lohtua nautiskellessa tutustutaan muihin jotka tuovat sitä vertaistukea. Kun suhde jatkuu pitempään yllätys yllätys huomataan olevan tekemisissä sekakäyttäjän kanssa. Tästä "sympioosista" onkin sitten vaikeaa päästä eroon, kun "lääkitystä" tarvitsee yhäuseampi ihminen, kaverille kans! Kun pillereiden menekki alkaa olla säännöllistä. Avaimet alkavat kiinnostaa ja reseptit. Painostus ja uhkailu saavat kovan paineen alla olevan sortumaan - itsetunto kärsii. Pyörä alkaa pyöriä kontrolloimattomasti aivoista tulee pieni karuselli jota ei saa pysäytettyä vauhti kiihtyy ja lopulta sinkoaa pienen ihmisen hevonkuuseen tai -h..vettiin. Maksajiksi joutuvat voivat pahoin ja niitä on paljon! suomeksi sanottuna käy kalliiksi.

        Yhteiskunnan auttava kerma tarjoaa apunsa-kuittaa suurimman potin. Erimerkkiset lukuisat lailliset pillerit pelastavat suisaidilta ns. hyvässä tapauksessa. Tilastonikkareille riittää "työtä" tai ainakin pappi saa kahvia juodakseen. Ja kaikki on muka taas hyvin ja tyytyväisiä. Tähän entinen openi tokaisisi; voi pojat ja tytöt. Ja kaikki jatkuu entiseen malliin, joka näyttää toimivan paremmin kuin hyvin, koska asiakkaita tässä maassa riittää.


    • 24/7

      paljon auttaisi ymmärtämään asioita, jos meille kerrottaisin maatamme johtavasta systeemistä lisää. näillä hakusanaseteillä löysin ainakin itseäni kiinnostavaa tietoa siitä, miksi yleinen kiire pahenee:

      vaalirahoituksen avaaminen
      euroopan velkojen verkosto
      hallitusohjelman tekijät

      riittämättömyyden tunteen viljeleminen on yksi tehokkaimmista ihmisten hallintakeinoista nykymaailmassa.

    • Paha sairaus

      Kun yhdistää laiskuuden ja kuvitellun käsityksen oikeudesta loisia toisilta ihmisiltä pakko-otettulla rahalla, niin onhan se aika sairasta.

      Normaalit ihmiset ovat hyödyksi ja huviksi toisilleen ja saavat sitä kautta toimeentulonsa.

      • epeP

        Eli siksi näitä yhteiskunnan rakentaita pitäisi alkaa purkamaan, kun näitä yhteiskunnan syöpäläisiä on aivan liikaa. Mihin ihmeeseen tarvitaan näin valtava virka-ja hallintokoneisto, siis vaan hoitamaan meidän kansalaisten yhteisiä asioita. Nuo ihmiset tekevät täysin tuottamatonta työtä ja joiden palkat me kansalaiset maksamme verovaroista.


      • Mau2
        epeP kirjoitti:

        Eli siksi näitä yhteiskunnan rakentaita pitäisi alkaa purkamaan, kun näitä yhteiskunnan syöpäläisiä on aivan liikaa. Mihin ihmeeseen tarvitaan näin valtava virka-ja hallintokoneisto, siis vaan hoitamaan meidän kansalaisten yhteisiä asioita. Nuo ihmiset tekevät täysin tuottamatonta työtä ja joiden palkat me kansalaiset maksamme verovaroista.

        ja aina tulee olemaan : herroja ja työläisiä , siitä me emme valitettavasti pääse koskaan eroon .
        Niin oli 200 vuotta ja 100 vuotta siten , nyt ja 100 eteenpäin . Se ketä äänestämme EI vaikuta se on nähty kuultu ja huomattu , jos ihmisellä on mahdollisuus vaikuttaa omiinasioihinsa hän varmasti niin tekee . Ei siellä "mäessä" ole istunut vielä yhtään edustajaa joka antaisi omistaan eikä sinne koskaan sellaista tule , elleme ( sinä ja minä ) äänestä sinne suljetultaosastolta pakkopaitaan sidottua .


      • Käsityö kunniaan

        Ei täällä ole mitään laiskureita. On vaan yhteiskunta, jolla ei ole tarjota heille sopivaa työtä. Monet sellaiset ammatit, missä asioita tehtiin käsin, vaikkapa televisioiden korjaaminen... ...ovat jo aika pitkälti historiaa, tai sitten sitä saa tehdä lähes ilmaiseksi.


      • Vanhanajan tekijä

        Puolet nykypäivän töistä on jo sellaista, joissa haisee jo kauas, että taas tehdään tuotetta, joka kestää hädintuskin takuuajan. Miten sellaisessa työssä voi olla, ilman että häpeää silmät päästänsä!


    • possuäiti

      Onhan maailma muuttunut, myönnetään. Mutta niin on ihmisetkin ja elintaso. Joskus ennen rikkailla oli uudet autot, uusi iso hieno talo, moottorikelkat yms. lelut ja vehkeet. Tänä päivänä ei enään osata elää koulutus/tulotason mukaan. Vaikka on vaan siivoojaa, sähköasentaja, lähihoitaja tms. niin silti pitää elää, kun herrat. Pitää olla kaks uutta autoa, uusi omakotitalo, kelkka, mönkkäri, moottoripyörä, vene... Sitten syytetään työtä, kun väsyttää, vaikka itsessä se vika loppujelopuksi on. Kyllä minuakin tressais, jos töitä ois pakko tehdä, mutta kun ei aja itseään tähän oravanpyörään niin työnteko tässä hyysäys yhteiskunnassa ei ole pakollista. Kauhein esimerkki on, kun ihmiset työpaikan menettämisen pelossa tekevät jopa ilmaista ylityötä ja perustelu on, kun on pakko olla työ jotta selviää "pakollisista" menoista. Joopa joo, pakollinen menohan se totta tosiaan on se viimeisen päälle velkarahalla ostettu citymaasturi.
      Ei se väsymys lopu, kun hautaan, niin kauan kun itse lähtee mukaan tähän sairaaseen oravanpyörään ja pyörittää pyöräänsä aina vaan lujempaa. Niinhän se menee nälkä kasvaa syödessä, kaikessa!
      Ihminen pärjää loppujen lopuksi aika pienellä, eikä se silti tarkoita että täytyy jossain bambumajassa asua. Mutta tietynlaista elämän realiteetin ymmärtämistä se vaatii. Ja jopa hirveän määrän uskallusta. Mutta kyllä se saattaa avata pomon ja työkavereidenkin silmät, kun yks ei olekkaan vietävissä kun pässi narussa. Usein tämä änkyrä potkitaan ulos, mutta saattaa jollain toisellakin se änkyrä herätä. Minua, ette vittu miten vaan kohtele! Ja se on vaan yksi päätös, joksa usein muttaa koko muun elämän iloisemmaksi ja kaikipuolin paremmaksi!
      Älkää hyvät ihmiset itseänne työllä tappako!

      • hyvä!

        Järkevin ja maanläheisin kommentti näiden sekopäisten ja osaksi itsesäälin syvissä pyörteissä pyörivien viestien keskellä. Kiitos sinulle, hyvä olo tuli tästä kommentista! :)


      • Ei koskaan enää

        Mikä sitten sinusta on syy siihen tasa-arvon puutteeseen, että vain herroilla saa olla ylellisyyskamppeita? Ei todellisia herroja ole enää olemassakaan. Herrasmiehiä voi olla, mutta se on ihan eri asia.

        Mielestäni se työ, mitä olen tehnyt, ei ole yhtään sen vähempiarvoista, mitä pomoillani. Pikemminkin siitä pitäisi maksaa enemmän.
        Miksi helkutissa joku palavereissa ravaava jaskaa pauhava turhantärkeä heppu, joka kuvittelee olevansa maailman paras ihmistuntija, ja kaikkia muita viisaampi, saa enemmän palkkaa, mitä se, joka tekee kaikki likaiset ja raskaat hommat? "joojoo, käyny kouluja enemmän", no onhan se tietty sääli että joku on joutunut homehtumaan siellä koulunpenkillä vähän pitempään, mutta ei se minusta oikeuta siihen että saa koko loppuelämänsä parempaa palkkaa mitä me jotka ne työt tekee.


      • Realistijä

        Jos minä saisin valita, kelle luovutetaan joku palkintoFerrari, niin se olisi siivooja! Syynä se, että itse en kykenisi siihen hommaan, enkä ainakaan sillä palkalla mitä siivoojille maksetaan. Toimitusjohtajille joku ferrari unohtuu siinä missä kahvikuppi pöydälle.


    • häiriöinen

      Ei tietenkään meissä ole vikaa, ei se ole meidän vika jos sairastumme ja uuvumme. Itse ajattelin pitkään noin, mutta terapian yms. kautta olen ymmärtänyt, että ei minussa ole vikaa. Se että uuvuin ja sairastuin masennukseen yms. ei todellakaan johtunut siitä, että olisin jotenkin virheellinen, enkä oikeastaan enää edes etsi siihen syyllisiä.

      Varmasti yhteiskunnassakin on vikaa, mutta niin on monessa muussakin asiassa. Olen nyt neljättä vuotta sairaslomalla ja syönyt aika monta pilleripurkkia ja laatuja ties kuinka monta vuotta. Psykiatrini on sitä mieltä, että minulle paras vaihtoehto olisi työkyvyttömyyseläke niin ja olen tosiaan 30 vee. Olen käynyt läpi todella rankat kuntoutukset ja käyn edelleen terapiassa nyt viides vuosi menossa ja pärjään tällä hetkellä vaihtelevasti, kun ottaa päivän kerrallaan.

      Jos joku nyt sitten tulee purnaamaan, että ei minun ikäiselleni kirjoiteta eläkepapereita niin eihän sellaista usein tapahdu. Mutta minulla on vielä ensi vuosi aika m iettiä asiaa, jollekkin vuosi voi olla pitkä aika, mutta minulle se ei ole. Vuodessa elämässäni ei ehdi kovinkaan paljon tapahtua, sen verran solmussa elämäni on. Olen kuitenkin luottavaisin mielin jos vielä vuoden päästä koen, että en kykene töihin enää ja psykiatrini on samaa mieltä, että se on sitten tässä nyt, niin en hetkeäkään epäile, että en saisi lopullista eläkettä.

      Niin ja ei ole kyse siitä, että en haluaisi tehdä töitä. Minulla on hyvä ammatti vakituinen työpaikka, työ mistä pidän, jota en kykene tekemään. Unelma olisi tietenkin palata töihin ja elää "normaalin" ihmisen elämää. Rahallisestikkaan tämä ei todellakaan ole mitenkään helppoa, tulot tippuivat lähes puoleen ja asuntolaina on kuitenkin ja laskut juoksevat. Mies on töissä joten yhteiskunnalta ei heru penniäkään tukia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe