Qashqai kokemuksia?

Nissan vai muu?

Kaipaisin asiallisia kommentteja henkilöiltä, joilla on omia kokemuksia Qashqaista. Erityisesti askarruttaa, riittäisikö 1.6-litrainen bensakone, kun ajan suurimman osan ajosta kaupungissa.

Kaksilitrainen bensakone hörppää kaupungissa reilusti enemmän bensaa, toisaalta kilometrit jäävät niin vähäisiksi ettei diesel kannata.

Siis: onko yksipistekutonen bensa toimiva paketti? Itse auto kiinnostaa kokonaisuutena, vaihtoehtona on ollut lähinnä uusi Auris tai Golf.

Muutkin asialliset kommentit tervetulleita.

41

28964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+8

      Kaupunkikulutus
      1.6b: 8,4 l/100km
      1.5d: 6,0 l/100km

    • Ladamiäs

      Kumpi tarkoitus? Riippuu siitä.

    • Vertailu kannattaa

      Luulisin, että Mitsun ASX olisi parempi vaihtoehto Nissanille. Sisustus paljon parempi, varustelu varsinkin Intense -mallissa erittäin hyvä ja kulutuskin pienempi kuin Qashqailla.

      • sena.

        ylläpitoulut suuremmat eikä startin äijä mitsua kehus kuitenkaan en tiiä onko ajanut. liäs asxää ei saaa 7p


    • stop'ngo

      Uudessa hinnastossa on 1.6l:n koneen hepat nousseet kahdella, ja start/stop -toiminto on saanut kulutuksenkin laskemaan hieman. Ei noilla toki juhlita, mutta vero ja käyttömaksu ainakin ovat pienemmät...

      • 55

        Hyundain vastaavassa koneessa 1.6 GDI 135hv ja on myös varustettu Blue Drive -toiminnolla. Hinta ei kovin paha siinä alkaen noin 25 tonnia..


      • uuTT
        55 kirjoitti:

        Hyundain vastaavassa koneessa 1.6 GDI 135hv ja on myös varustettu Blue Drive -toiminnolla. Hinta ei kovin paha siinä alkaen noin 25 tonnia..

        Erot ovat selvät ja tässä tapauksessa Hyundain eduksi. Tätähän löytyy myös etuvetoisena ja kohtuu hintaan ja takuu on kyllä Nissania paljon pidempi!! Hyundai näistä kahdesta ehdottomasti


    • Entinen fordin omist

      atoni on 1,6 l koneella, kulutus 6,9 l/100 km,sekalaista ajoamutta eniten maantiellä.Vm 2010,ei mitään moitittavaa.
      Motti vetää ihan tarpeeksi eikä nikottele ja valittele,suht hiljainen auto.Suosittelen 1,6 litraista perusmallia(ei 2 2,jossa on kompromissin takia pilattu tehot)

      • Qashqai-kuljettaja

        Olen samaa mieltä: ykskutonen riittää mainiosti perus-Qashqain kuljettamiseen. Tarkoititko edellä, että teho-painosuhde on 2:ssa huonompi - käsittääkseni ykskutonen moottori on täsmälleen sama molemmissa malleissa?


      • ohlö
        Qashqai-kuljettaja kirjoitti:

        Olen samaa mieltä: ykskutonen riittää mainiosti perus-Qashqain kuljettamiseen. Tarkoititko edellä, että teho-painosuhde on 2:ssa huonompi - käsittääkseni ykskutonen moottori on täsmälleen sama molemmissa malleissa?

        Mitä paskaa täällä oikein puhutaan?
        Riippuu käytöstä, mihin tehot riittävät.Meillä on -09 QQ 2 ja 5 henkeä 1.6 koneella. Ei MITÄÄN ongelmia.
        Hitto, ostakaa traktori ku tehot ei riitä.prkl


      • Nissan vai muu?
        ohlö kirjoitti:

        Mitä paskaa täällä oikein puhutaan?
        Riippuu käytöstä, mihin tehot riittävät.Meillä on -09 QQ 2 ja 5 henkeä 1.6 koneella. Ei MITÄÄN ongelmia.
        Hitto, ostakaa traktori ku tehot ei riitä.prkl

        Lähinnä olen kaivannut uskonvahvistusta sille, että 1.6-moottori riittää ja tätä uskonvahvistusta olen mielestäni saanut.

        Kun itse tosiaankin ajan kaupungissa ja taajamanopeuksilla 90% kilometreistäni niin mieluummin otan kohtuutehoisen auton pienemmällä kulutuksella kuin hieman isompitehoisen auton reippaasti suuremmalla kulutuksella.

        Olisihan se kaksilitraisen besakoneen ohituskiihtyvyys mukava juttu, mutta kun oikeastaan tarvisen sitä vain muutaman kerran vuodessa...

        Mutta kun uuteen Jukeenkin on tullut tehokas bensaturbo niin ehkä Qashqain moottoripalettikin vielä täydentyy bensaturboilla.


      • ohlö
        Nissan vai muu? kirjoitti:

        Lähinnä olen kaivannut uskonvahvistusta sille, että 1.6-moottori riittää ja tätä uskonvahvistusta olen mielestäni saanut.

        Kun itse tosiaankin ajan kaupungissa ja taajamanopeuksilla 90% kilometreistäni niin mieluummin otan kohtuutehoisen auton pienemmällä kulutuksella kuin hieman isompitehoisen auton reippaasti suuremmalla kulutuksella.

        Olisihan se kaksilitraisen besakoneen ohituskiihtyvyys mukava juttu, mutta kun oikeastaan tarvisen sitä vain muutaman kerran vuodessa...

        Mutta kun uuteen Jukeenkin on tullut tehokas bensaturbo niin ehkä Qashqain moottoripalettikin vielä täydentyy bensaturboilla.

        niin, kyl se meiän Kaskai sillä 1.6:lla kiihtyy aivan tarpeeksi hyvin. En ohita ylämäessä tai keltasella sulkuviivalla tahi mutkissa;) Eli aina on ohi päästy ohan ripeästi. Yks myyjä Tampereella sanoi mulle että tämä 1.6 on hyvä auto perheelliselle.Riittävät, huom riittävät tehot.
        Oon itekin ajanu sitä kaksilitraista.Ok, lähteehän se mutta hintakin on kovempi. Meille riittää tää pirssi oikein hyvin:)


      • Nissan vai muu?
        ohlö kirjoitti:

        niin, kyl se meiän Kaskai sillä 1.6:lla kiihtyy aivan tarpeeksi hyvin. En ohita ylämäessä tai keltasella sulkuviivalla tahi mutkissa;) Eli aina on ohi päästy ohan ripeästi. Yks myyjä Tampereella sanoi mulle että tämä 1.6 on hyvä auto perheelliselle.Riittävät, huom riittävät tehot.
        Oon itekin ajanu sitä kaksilitraista.Ok, lähteehän se mutta hintakin on kovempi. Meille riittää tää pirssi oikein hyvin:)

        Kuulisin vielä mielelläni Qashqai-kuljettajien kokemuksia ylläpito- ja käyttökuluista. Maksavatko vakuutukset, huollot ja isommat renkaat merkittävästi enemmän verrattuna Golf-kokoluokan perusautoihin?


      • fgbgfg
        Nissan vai muu? kirjoitti:

        Kuulisin vielä mielelläni Qashqai-kuljettajien kokemuksia ylläpito- ja käyttökuluista. Maksavatko vakuutukset, huollot ja isommat renkaat merkittävästi enemmän verrattuna Golf-kokoluokan perusautoihin?

        30000 noin 250€ ja 60000tkm noiin 300-400€ huollot.
        Muuten hinnat vakuutuksissa normaalit


      • auls

        Nissan auto taitaa olla yleisesti ok, mutta poikkeuksia on, 4 vuotta vanha qashqi 2 ajettu vain 55000 km ja öljyä vuotaa jakoketjun kotelosta, ja sitä vuotoa ei ollut vielä 3 vuoden tarkistuksissa näkyvissä, (HUOLLOT OLI TEHTY MUUALLA KUIN NISSANILLA, MIKÄ ON TÄNÄ PÄIVÄNÄ SALLITTUA) Nissan on kuitenkin sitä mieltä että tuommoiset ei kuullu takuu piiriin, olkoonkin että on ajettu noin vähän mutta kun ei ole meillä mitään merkintää, ne huollon merkinnät ovat kuitenkin huoltokirjassa.
        Siis olkaa varovaisia nissanin kanssa, minäkin pidin sitä hyvänä autona ja yhtiönä, mutta en enää. ERITTÄIN HUONOA PALVELUA, EI NOILLA KILOMETREILLÄ SAA ÖLJYT TULLA ULOS,


      • Anonyymi
        ohlö kirjoitti:

        Mitä paskaa täällä oikein puhutaan?
        Riippuu käytöstä, mihin tehot riittävät.Meillä on -09 QQ 2 ja 5 henkeä 1.6 koneella. Ei MITÄÄN ongelmia.
        Hitto, ostakaa traktori ku tehot ei riitä.prkl

        Mikähän pentu tollaista tekstiä kirjoittaa. Kasva ekaks aikuiseks ja skrivaa sit vasta someen kakara!


    • exnissa

      Tämä on järkevämpi vaihtoehto, auto on parempi ajaa kuin Qashqai lisäksi Hyundain takuu on huomattavasti Nissania pidempi. Minun valintani on Hyundai ix35

      • Kasqu+2

        Valitseppas kallein bensamalli vaikka QQ 2 tekna ja vertaa mitä puuttuu siitä toisesta. Hyundaissa lisävarusteet maksavat sen lisäksi melko hunajaa, jotka QQ 2:ssa jo vakiona. QQ:hin saa lisäturvan 5 vuoteen, joka tulee edelleenkin halvemmaksi, kuin Hyundain kokonaishinta. Olen ajanut molemmat ja toinen tuntuu traktorilta; arvaatko kumpi?


      • Joke u
        Kasqu+2 kirjoitti:

        Valitseppas kallein bensamalli vaikka QQ 2 tekna ja vertaa mitä puuttuu siitä toisesta. Hyundaissa lisävarusteet maksavat sen lisäksi melko hunajaa, jotka QQ 2:ssa jo vakiona. QQ:hin saa lisäturvan 5 vuoteen, joka tulee edelleenkin halvemmaksi, kuin Hyundain kokonaishinta. Olen ajanut molemmat ja toinen tuntuu traktorilta; arvaatko kumpi?

        Ja tässä oli sinun. Ei tuo Hyundai voi kovin huonokaan merkki olla, voittihan se AutoBildin laatutestin 2010 ja jos oikein muistelen niin Nissan oli sijalla 10..? joten ei Hyundai laadun puolesta ainakaan Nissanille häviä:):)


      • Primera hyi
        Joke u kirjoitti:

        Ja tässä oli sinun. Ei tuo Hyundai voi kovin huonokaan merkki olla, voittihan se AutoBildin laatutestin 2010 ja jos oikein muistelen niin Nissan oli sijalla 10..? joten ei Hyundai laadun puolesta ainakaan Nissanille häviä:):)

        Satutko muuten tietämään, että Nissan oli sijalla 2-3 vuosituhannen alussa monena vuotena ennenkuin tuli nämä paskat primerat ja syöksykierre alkoi...laatutesti koskee tilastoa mm. juuri näistä "ruusuista"


      • ixq
        Joke u kirjoitti:

        Ja tässä oli sinun. Ei tuo Hyundai voi kovin huonokaan merkki olla, voittihan se AutoBildin laatutestin 2010 ja jos oikein muistelen niin Nissan oli sijalla 10..? joten ei Hyundai laadun puolesta ainakaan Nissanille häviä:):)

        Kokeiltua tuli mm.Nissan mutta Hyundai ix35 veti pidemmän korren, väliraha pienempi ja Hyundain takuu on 5 vuotta ilman kilometrirajaa paljon pidempi mitä mm.Nissanilla. Eikä tuo Hyundain laatuvoitto Autobild lehdessä ainakaan heikentänyt valintaa:)


      • aurinkoinen.
        ixq kirjoitti:

        Kokeiltua tuli mm.Nissan mutta Hyundai ix35 veti pidemmän korren, väliraha pienempi ja Hyundain takuu on 5 vuotta ilman kilometrirajaa paljon pidempi mitä mm.Nissanilla. Eikä tuo Hyundain laatuvoitto Autobild lehdessä ainakaan heikentänyt valintaa:)

        nyt myös etuvetoisena. Täytyy käydä katsomassa myös tämä Hyundai ix35 ennen päätöksen tekoa..


      • kuutamoinentietty
        aurinkoinen. kirjoitti:

        nyt myös etuvetoisena. Täytyy käydä katsomassa myös tämä Hyundai ix35 ennen päätöksen tekoa..

        en pitänyt, kankeamman oloinen. Tuo uusi mitsubishi vielä ajamatta.


    • RL

      1.6 l Qashqai melkein kaksivuotta enkä enempiä tehoja ole kaivannut. Kulutus kesällä n. 6l/100km talvella litran enemmän. Vetää 600kg perävaunua mukisematta. Parasta Qashqaissa on maavara, 20cm, pääsee liikkumaan paksummassakin hangessa ja kaupungissa voi huoletta ylitellä jalkakäytävien reunoja. Istuinasento hyvä ja noin 10 cm tav. henkilöautoja korkeammalla. Ohjaus on herkkä ja tarkka, tosi mielyttävä pyöritellä kaupungissa, ja ohjaus keskittää hyvin japanilaiseksi. Hieman tunnoton keskialueella.

      Olen ollut tyytyväinen autoon vaikka siinä on pari asiaa pielessä. Nimittäin liian nopeaksi välitetty peruutusvaihde ja takaluukku ei nouse avattuna tarpeeksi korkealle. Qashqai on pelittänyt täysin ilman ongelmia, siis luotettava. Suosittelen jos haet tukevaa perusautoa kohtuu hinnalla.

      • simo453

        minulla 1,6 automaatti ajetaan sen verran vähän että ihan sama meneekö bensaa 6 vai 8 sataselle mutta autoon olen erittäinen tyytyväinen style varustus taso ja maavara nyt niin hyvä että voi mökille ajaa vaikka silmät kiinni jopa appiukko sanoi että hyvä maavara kun se joutuu kiertämään kaikki.Nyt ajettu 3 tkm ja kulutus sekalaissa ajossa noin 7,2 l


    • datsunisti.

      Onko näissä vielä Nissanin omat moottorit, vai Rellun koneet?

    • talvi-

      termostaatti ???


      kylmä

    • Masai19

      Älä osta! Minulla oli Nissan KasKai ja tuli takaisinkutsu. Virranjako yksikkössä
      vikaa. Sytytysjärjestelmä, eikä bensapumppu saa virtaa. Auto ei meinannut
      kaupan pihassa käynnistyä. Uusi auto, mittarissa oli 4000km. Kaikki loskat
      lentää etuoven ja kynnyksen väliin. Luvattiin ensi huollossa vaihtaa öljyt.
      Tarkistin, niin samat mustat öljyt koneessa. Autopale huijaa. Vaihdoin
      Chrysler 300C:n. Piti olla mukamas Mersun automaatti. Ei ollut, kusivat silmään.
      Ei muka tarvitse laatikkoon vaihtaa öljyä. Höpö, höpö. Chryslerin 4 nopeuksinen
      laatikko. Öljyn vaihtoväli 75 000km. KasKai on hirveän meluisa uraisella tiellä.
      1.6 litrasen vääntö on huono. Auto on halvalla tehty muovi kottero.

    • MasaiSport

      Osta Kia Soul tai Kia Sportage. Takuu 7 vuotta, on kuin ilmainen
      vakuutus. Deltta-auto toimii luotettavasti ainakin täällä Jyväskylässä.

      • kattokaamihinkomment

        ja sinne menee siis 7 henkilöä?


    • sähkövikoja piisaa

      Kässyköissä on runsaasti sähkövikoja. Mm. homovalot palavat niissä omia aikojaan.

      • ???????????????

        Kerropa tarkemmin sähkövioista. Minä heterona en tiedä mitkä ovat homovalot, selvitteletkö sen samalla. Vähän tuntuu siltä että et ole ikinä ajanut, saatikka edes istunut Kaskaissa.


      • aina vaan pahenee

        Toki sekin on mahdollista, että datsunmies luulee kasvaimen, ruman sammakon tms. hirvityksen muuttuvan upeaksi maantiennielijäksi, kun laittaa homovalot päälle.

        Tämä lienee se vieläkin nolompi vaihtoehto...


    • automän

      aku ajaa kaskailla roope cadilakilla.

    • Anonyymi

      Paska auto. onneks pääsi eroon siitä

      • Anonyymi

        Lämpimän talvitermostaatin saa ulkomailta ykskutoseen.


    • Anonyymi

      Ilman muuta Hyundai ruulez!🤘

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe