Kuvankäsittelyohjelma ei

toimi,

Corel paint shop pro photo X2 ei käynnisty millään, prosesseissa näkyy hetken mutta ei käynnisty.
Uudelleen asennuksen jälkeen käynnistyy sen ekan kerran, mutta ei sen jälkeen?
Minulla on ollut jossain vaiheessa nortonin 360 virustorjunta, tällä hetkellä Norton internet Security
ja käyttis on Vista.
Olen ladannut Nortonin sivulta sellaisen Hotfixin tähän kyseiseen vaivaan, mutta se toimii vain norton 360 ohjelman kanssa.

-Eli miten saisin tuon Corel paint shop pro photo X2 ohjelman pelittämään.

-Toinen kysymys, onko ilmaista backup ohjelmaa, joka tallentaisi tiedostot ihan samanlaiseen ja selattavaan muotoon kuin alkuperäisetkin tiedostot?
Tämä Vistan Backup ainakin piilottaa ne tiedostot eikä niitä pääse selailemaan.

Kiitos jo etukäteen neuvoista ja ideoista molempiin kysymyksiin.

11

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fundamentalist

      ei hajuakaan, mutta backup.

      Älä käytä mitään erikoista ohjelmaa, vaan siirrä tiedostot
      hiirellä raahaamalla, tai jos haluat niitä jotenkin massana
      siirtää esim. päivämäärän tai arkistointibitin perusteella
      niin käytä Windowsin komentorivikäskyjä, siellä on
      useitakin COPY-komentoja erilaisin määrein.
      Itsellä ei ole tässä nyt Win7:aa käsillä joten en voi
      luntata tarkemmin.

      • fundamentalist

        Vistahan sinulla olikin eikä 7.
        No, ei ole nyt Vistaakaan...

        Vinkki:
        Itse käytän (ulkomuistista) komentoa, sovella hakemistot omiisi
        XCOPY c:\varmistettavahakemisto g:\talletushakemisto /d /s /i /f /c
        ___
        katso lisätietoa koneestasi komennolla
        xcopy /?


      • fundamentalist kirjoitti:

        Vistahan sinulla olikin eikä 7.
        No, ei ole nyt Vistaakaan...

        Vinkki:
        Itse käytän (ulkomuistista) komentoa, sovella hakemistot omiisi
        XCOPY c:\varmistettavahakemisto g:\talletushakemisto /d /s /i /f /c
        ___
        katso lisätietoa koneestasi komennolla
        xcopy /?

        hiiren kakkosella ja "käynnistä järjestelmänvalvojana"?


    • toimi,

      ...Ei auta yhteensopivuustilat, eikä suorita järjestelmänvalvojana.
      Mukava kun on maksanut ohjelmasta joka ei toimi :-( Pitää kokeilla varmaan jossain vaheessa ajaa Vista uudelleen koneelle, josko siitä olisi apua.

      Tuossa backup ohjelmassa ajatuksena oli se että se kuitenkin katsoisi mihin tiedostoihin on tullut muutoksia
      ja varmuuskopioisi vaan ne.
      Tässä Vistan Bacupissa on vielä sekin huono, että ottaa väkisin sen C:aseman mukaan backuppiin, jota minä taas en ottaisi mukaan.

      • Mä olen varmuuskopiointiin (ulkoiselle kovolle) käyttänyt jo monta vuotta SyncBack-nimistä ilmaista ohjelmaa. Se synkkaa juuri noin, kuin sun tarve tuntuisi olevan. Siihen on helppo luoda profiili, johon määrittelet, kuinka kopioidaan.

        Oletko tuon Corel'in hommannut johonkin aiempaan Windows'iin aikanaan? Kun Vista tuli, jotkin vanhat ohjelmat eivät enää pelanneet siinä eikä tietenkään myöskään sitten 7:ssa.


      • toimi,
        ThreeMice kirjoitti:

        Mä olen varmuuskopiointiin (ulkoiselle kovolle) käyttänyt jo monta vuotta SyncBack-nimistä ilmaista ohjelmaa. Se synkkaa juuri noin, kuin sun tarve tuntuisi olevan. Siihen on helppo luoda profiili, johon määrittelet, kuinka kopioidaan.

        Oletko tuon Corel'in hommannut johonkin aiempaan Windows'iin aikanaan? Kun Vista tuli, jotkin vanhat ohjelmat eivät enää pelanneet siinä eikä tietenkään myöskään sitten 7:ssa.

        ...Pitäisi olla Vista yhteensopiva tuon Pro Photo X2:n.

        Kun olet käyttänyt tuota SyncBackkia, niin jättääkö näkymään kansiot sinne varmuuskopiolevylle ihan normaalisti, että kansioita voidaan saikata ilman SyncBackkia, ja että kansioita myös voidaan palauttaa ilman
        kyseistä ohjelmaa?


      • fundamentalistin

        komentojono
        XCOPY c:\varmistettavahakemisto g:\talletushakemisto /d /s /i /f /c
        tekee nimenomaan noin, vie vain muuttuneet (uudempi päivämäärä ja kellonaika)
        ja uudet, ei semmoisia jotka jo on varmistettu.

        "Tuossa backup ohjelmassa ajatuksena oli se että se kuitenkin katsoisi mihin tiedostoihin on tullut muutoksia
        ja varmuuskopioisi vaan ne."


      • toimi, kirjoitti:

        ...Pitäisi olla Vista yhteensopiva tuon Pro Photo X2:n.

        Kun olet käyttänyt tuota SyncBackkia, niin jättääkö näkymään kansiot sinne varmuuskopiolevylle ihan normaalisti, että kansioita voidaan saikata ilman SyncBackkia, ja että kansioita myös voidaan palauttaa ilman
        kyseistä ohjelmaa?

        identtiset kansiot ulkoiselle tuo SB ja niitä voi normaalisti resurssienhallinnassa käsitellä.


    • protexis
    • toimi,

      ... vastauksista, sain hyviä vastauksia molempiin kysymyksiini.

      Kun ei ruvennut toimimaan tuolla protexis sydeemilläkään, niin viimein ajoin tuon Vistan uudelleen, vaikka käyttis muuten toimi ihan täysin.
      No nyt Corellin Photo X2 on taas toiminnassa.

    • Avaa ohjauspaneelista toimintokeskus ja käynnistä Windowsin ohjelmien yhteensopivuuden vianmääritys.

      Win7:ssa suomenkielinen Garmin MapSource, jossa oli samat viat, toimii aivan normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      304
      2834
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      48
      1366
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      82
      1245
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1093
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      298
      1086
    6. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      83
      945
    7. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      76
      922
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      76
      921
    9. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      845
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      24
      837
    Aihe