Kuvankäsittelyohjelma ei

toimi,

Corel paint shop pro photo X2 ei käynnisty millään, prosesseissa näkyy hetken mutta ei käynnisty.
Uudelleen asennuksen jälkeen käynnistyy sen ekan kerran, mutta ei sen jälkeen?
Minulla on ollut jossain vaiheessa nortonin 360 virustorjunta, tällä hetkellä Norton internet Security
ja käyttis on Vista.
Olen ladannut Nortonin sivulta sellaisen Hotfixin tähän kyseiseen vaivaan, mutta se toimii vain norton 360 ohjelman kanssa.

-Eli miten saisin tuon Corel paint shop pro photo X2 ohjelman pelittämään.

-Toinen kysymys, onko ilmaista backup ohjelmaa, joka tallentaisi tiedostot ihan samanlaiseen ja selattavaan muotoon kuin alkuperäisetkin tiedostot?
Tämä Vistan Backup ainakin piilottaa ne tiedostot eikä niitä pääse selailemaan.

Kiitos jo etukäteen neuvoista ja ideoista molempiin kysymyksiin.

11

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fundamentalist

      ei hajuakaan, mutta backup.

      Älä käytä mitään erikoista ohjelmaa, vaan siirrä tiedostot
      hiirellä raahaamalla, tai jos haluat niitä jotenkin massana
      siirtää esim. päivämäärän tai arkistointibitin perusteella
      niin käytä Windowsin komentorivikäskyjä, siellä on
      useitakin COPY-komentoja erilaisin määrein.
      Itsellä ei ole tässä nyt Win7:aa käsillä joten en voi
      luntata tarkemmin.

      • fundamentalist

        Vistahan sinulla olikin eikä 7.
        No, ei ole nyt Vistaakaan...

        Vinkki:
        Itse käytän (ulkomuistista) komentoa, sovella hakemistot omiisi
        XCOPY c:\varmistettavahakemisto g:\talletushakemisto /d /s /i /f /c
        ___
        katso lisätietoa koneestasi komennolla
        xcopy /?


      • fundamentalist kirjoitti:

        Vistahan sinulla olikin eikä 7.
        No, ei ole nyt Vistaakaan...

        Vinkki:
        Itse käytän (ulkomuistista) komentoa, sovella hakemistot omiisi
        XCOPY c:\varmistettavahakemisto g:\talletushakemisto /d /s /i /f /c
        ___
        katso lisätietoa koneestasi komennolla
        xcopy /?

        hiiren kakkosella ja "käynnistä järjestelmänvalvojana"?


    • toimi,

      ...Ei auta yhteensopivuustilat, eikä suorita järjestelmänvalvojana.
      Mukava kun on maksanut ohjelmasta joka ei toimi :-( Pitää kokeilla varmaan jossain vaheessa ajaa Vista uudelleen koneelle, josko siitä olisi apua.

      Tuossa backup ohjelmassa ajatuksena oli se että se kuitenkin katsoisi mihin tiedostoihin on tullut muutoksia
      ja varmuuskopioisi vaan ne.
      Tässä Vistan Bacupissa on vielä sekin huono, että ottaa väkisin sen C:aseman mukaan backuppiin, jota minä taas en ottaisi mukaan.

      • Mä olen varmuuskopiointiin (ulkoiselle kovolle) käyttänyt jo monta vuotta SyncBack-nimistä ilmaista ohjelmaa. Se synkkaa juuri noin, kuin sun tarve tuntuisi olevan. Siihen on helppo luoda profiili, johon määrittelet, kuinka kopioidaan.

        Oletko tuon Corel'in hommannut johonkin aiempaan Windows'iin aikanaan? Kun Vista tuli, jotkin vanhat ohjelmat eivät enää pelanneet siinä eikä tietenkään myöskään sitten 7:ssa.


      • toimi,
        ThreeMice kirjoitti:

        Mä olen varmuuskopiointiin (ulkoiselle kovolle) käyttänyt jo monta vuotta SyncBack-nimistä ilmaista ohjelmaa. Se synkkaa juuri noin, kuin sun tarve tuntuisi olevan. Siihen on helppo luoda profiili, johon määrittelet, kuinka kopioidaan.

        Oletko tuon Corel'in hommannut johonkin aiempaan Windows'iin aikanaan? Kun Vista tuli, jotkin vanhat ohjelmat eivät enää pelanneet siinä eikä tietenkään myöskään sitten 7:ssa.

        ...Pitäisi olla Vista yhteensopiva tuon Pro Photo X2:n.

        Kun olet käyttänyt tuota SyncBackkia, niin jättääkö näkymään kansiot sinne varmuuskopiolevylle ihan normaalisti, että kansioita voidaan saikata ilman SyncBackkia, ja että kansioita myös voidaan palauttaa ilman
        kyseistä ohjelmaa?


      • fundamentalistin

        komentojono
        XCOPY c:\varmistettavahakemisto g:\talletushakemisto /d /s /i /f /c
        tekee nimenomaan noin, vie vain muuttuneet (uudempi päivämäärä ja kellonaika)
        ja uudet, ei semmoisia jotka jo on varmistettu.

        "Tuossa backup ohjelmassa ajatuksena oli se että se kuitenkin katsoisi mihin tiedostoihin on tullut muutoksia
        ja varmuuskopioisi vaan ne."


      • toimi, kirjoitti:

        ...Pitäisi olla Vista yhteensopiva tuon Pro Photo X2:n.

        Kun olet käyttänyt tuota SyncBackkia, niin jättääkö näkymään kansiot sinne varmuuskopiolevylle ihan normaalisti, että kansioita voidaan saikata ilman SyncBackkia, ja että kansioita myös voidaan palauttaa ilman
        kyseistä ohjelmaa?

        identtiset kansiot ulkoiselle tuo SB ja niitä voi normaalisti resurssienhallinnassa käsitellä.


    • protexis
    • toimi,

      ... vastauksista, sain hyviä vastauksia molempiin kysymyksiini.

      Kun ei ruvennut toimimaan tuolla protexis sydeemilläkään, niin viimein ajoin tuon Vistan uudelleen, vaikka käyttis muuten toimi ihan täysin.
      No nyt Corellin Photo X2 on taas toiminnassa.

    • Avaa ohjauspaneelista toimintokeskus ja käynnistä Windowsin ohjelmien yhteensopivuuden vianmääritys.

      Win7:ssa suomenkielinen Garmin MapSource, jossa oli samat viat, toimii aivan normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe