Homofobiasta voi parantua

evl-vapaaehtoinen

Homofobia (homoviha) on sairaus, mutta se ei ole synnynnäinen ominaisuus, vaan se on parannettavissa oleva tauti. Paraneminen vaatii ensin kuitenkin sairauden myöntämistä itselleen, ja tahtoa ja päätöstä lähteä paranemisen tielle, aivan samoin kuin alkoholistillakin.

Sellaiset puoskarijärjestöt kuten Aslan ja Krito aiheuttavat toiminnallaan pahaa jälkeä ja apua hakeville vielä pahempia ongelmia kun järjestöjen homofoobikot yrittävät käännyttää muitakin hulluuteensa. Niiden toiminta on myös jyrkässä riidassa Jeesuksen antaman rakkauden lain kanssa.

17

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraselkä

      2. Piet. 2:1

      "Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon."

      Jeesuksen rakkaus ei ole ilman totuutta, sillä Jumalan rakkaus iloitsee vain totuuden kanssa:

      1.Kor. 13:6

      " ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;"


      http://www.youtube.com/watch?v=s5L3HyhOc7c&feature=rela
      http://www.youtube.com/watch?v=yDTP-ylG8vg&feature=rela

      Homouden synnistä voi vapautua, Jeesuksen rakkauden kautta, kun tekee parannuksen:

      http://www.youtube.com/watch?v=O3Kp6XP5lFU&feature=related

      • En jaksa enää! Miksi minun piti syntyä näin syntiseksi! Miksi Jumala mulle teki niin järkyttävän teon, voi miksi! Jumala on tyranni ja halusi mun vaan kärsivän homoudesta. Jumala pilasi minun elämäni jo syntymässä. Parempi olisi ollut syntyä vaikka vammaisena, vaikka Raamatun mukaan Jumala ei hyväksy heitäkään. Voi minua syntymästään syntistä ihmistä! Miten syntymästään voi tehdä parannuksen? En osaa. Olisi ollut parempi olla syntymättä!


    • Faris.

      Jos ihmisellä on yksi ruskea ja yksi sininen silmä, voiko hän parantua? Rukoilemalla ja kääntymällä uskoon?
      Voisiko hän peittää muita loukkaavan ominaisuutensa aurinkolaseilla ja kieltää ongelmansa?
      Jospa hän ei edes tiedä, kumpi silmä olisi hänelle sopivampi? Voisiko joku uskonnollinen järjestö avustaa häntä valinnassa? Pitäisikä hänen etsiytyä muiden samanlaisten poikkeavien seuraan?
      Entä jos hän pitää tilannetta normaalina!

      Maailmassa on hirveästi ongelmia. Onneksi suurin osa meistä on siinä onnellisessa asemassa, että' voi olla varma paremmuudestaan. Ei ole meikäläisillä syytä muutokseen.

    • Usein homofobia liittyy henkilön omien taipumusten kieltämiseen. Se ei tarkoita sitä, että henkilö olisi selvä homo, vaan että hänellä on jonkin verran vetoa samaan sukupuoleen. Asia saattaa olla todella vaikea tunnustaa itselleen. Silloin haluaa taistella kaikin voimin ilmiötä vastaan niin itsessään kuin myös muissa ihmisissä.

      Luonnollisesti olisi helpompaa elää omana itsenään kaikkinen ominaisuuksineen, kuin taistella sitä vastaan. Silloin saisi parannusta omaan elämäänsä ja samalla jäisivät muutkin ihmiset rauhaan.

    • evl-vapaaehtoinen

      Toivon että homofoobikot itse kertoisivat mikä on tehnyt teistä syyttömien lähimmäistenne kiusaajia. Voisitteko mainita myös taustayhteisönne nimen? Toivon erityisesti yhteisöjen johtajien kannanottoja omalla nimellä. Älkää piiloutuko, vaan tulkaa esiin!

      • Aloita sinä niin muutkin uskaltavat!


      • evl-vapaaehtoinen
        Phoebus kirjoitti:

        Aloita sinä niin muutkin uskaltavat!

        Minä en ole missään kirkon virassa, vain palkaton vapaaehtoinen, jonka mielipiteellä tuskin on mitään painoarvoa tällä foorumilla. En siis edusta kirkkoa.

        Toivon niiltä jotka käyttävät kirkossa valtaa, ja jotka julkisesti esiintyvät, ilmaisisivat selvästi kantansa niinkuin Päivi Räsänenkin. Vaikka en olekaan Räsäsen kanssa samaa mieltä, arvostan hänen rehellisyyttään.

        Kysymys on myös "kuluttajansuojelusta".


    • Rakasta vihollistasi

      Krito taas keskittyy eri juttuihin kuin homouden kieltämiseen.

      homous ei ole maailman pahin ongelma,kuten fundamentalistit nyt luulevat.

      • evl-vapaaehtoinen

        Eikö myös Kansan Raamattuseuran Krito-toiminta ole selkeästi fundamentalistista ja samalla hyvin homokielteistä mikä ei voi olla vaikuttamatta "sielunhoitoon".


      • Kristitty45
        evl-vapaaehtoinen kirjoitti:

        Eikö myös Kansan Raamattuseuran Krito-toiminta ole selkeästi fundamentalistista ja samalla hyvin homokielteistä mikä ei voi olla vaikuttamatta "sielunhoitoon".

        Valitettavasti sielunhoitajina toimii myös monenlaista omaan napaansa tuijottajaa. Jos sielunhoitaja ei pysty tukemaan homoseksuaalin identiteettiä, hän syyllistyy henkiseen ja hengelliseen puoskarointiin ja väkivaltaan, ja mikä pahinta - Jumalan nimessä lyöden "Jumalan sanalla" ja luulee vielä tekevänsä siinä oikein.


    • Voi rähmänkäpälä!

      Valitettavasti en ole homofobinen vaikka haluaisit minut kovasti siksi määritellä. Kun kohtaan homo -naapurineitani, en hyppää puskaan, eikä sydämeni pomppaa kurkkuun, vaan tervehdin heitä reippaasti. Saatanpa pysähtyä juttelemaankin. Kyllä heidän kanssaan juttelemisensa on yhtä mukavaa kuin kenen tahansa muunkin kanssa.

      Muistan heitä rukouksissani.

      En totisesti vihaa heitä!

      (Vaikka uskon Raamatun mukaisesti että homous on synti -siinä tietysti, missä muutkin synnit.)

      Kuinka kauan tätä pitää jankata ettei se ole sama sama asia hyväksyä sitä, mitä ihminen tekee kuin hyväksyä ihmistä?

      Hyväksyn ystävänikin ja pidän heistä, vaikka he toisinaan pahoittaisivat mieleni.

      Enkä myöskään ole pitänyt näille naapureilleni yhtään palopuhetta homoudesta irti pääsemiseksi.

      Luotan siihen, että Jumala vetää heidät parannukseen.

      Mutta ennen kaikkea odotan sitä, että he tulisivat uskoon! Sitä rukoilen.

      • Mitä se on?

        Ihan outo asia monelle. Moni on saanut kasvatuksen kristilliseen uskoon, käy kirkossa ja uskoo olevansa Jumalan suojeluksessa.
        Mitä erityistä uskoon tulijalta vaaditaan? Eikö tavallinen "uskominen" riitä?


      • Kristitty lesbo
        Mitä se on? kirjoitti:

        Ihan outo asia monelle. Moni on saanut kasvatuksen kristilliseen uskoon, käy kirkossa ja uskoo olevansa Jumalan suojeluksessa.
        Mitä erityistä uskoon tulijalta vaaditaan? Eikö tavallinen "uskominen" riitä?

        Kävin vastaamassa sulle tuolla toisessa ketjussa "Homoseksuaali kristitty"

        Terv. Kristitty lesbo


      • Raamattu on totta
        Mitä se on? kirjoitti:

        Ihan outo asia monelle. Moni on saanut kasvatuksen kristilliseen uskoon, käy kirkossa ja uskoo olevansa Jumalan suojeluksessa.
        Mitä erityistä uskoon tulijalta vaaditaan? Eikö tavallinen "uskominen" riitä?

        Jos on jo uskossa, ei tietenkään enää tarvii tulla uskoon ;) ....

        Uskoon tulijalta ei vaadita mitään erityistä. Jumala ottaa avosylin jokaisen luokseen haluavan vastaan. Uskoontulossa ei ole mitään outoa. Outoa on se, että sitä niin vähän kirkossa opetetaan... ;)

        Mutta katsotaan, mitä Jeesus sanoo, sieltä ne vastaukset kuitenkin löytyy...

        "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

        Ja: "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."

        Siis avaa oven. Päästää Jeesuksen sisälle elämäänsä. Ei sitä kukaan eikä mikään voi tehdä ihmisen itsensä puolesta.

        Jeesus sanoo myös: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Oli niin hyvä selitys ko. Raamatunkohdasta alla linkissä olevalla sivustolla, että laitan nyt vain sen tähän:

        http://www.gotquestions.org/Suomi/uudestisyntynyt-kristitty.html

        Näpäytä sitä. Siinä kerrotaan mitä on olla uudestisyntynyt kristitty. Kannattaa katsoa ja tutkia, jotta voi päätellä, onko itse sellainen.

        Siunausta sulle! Toivottavasti uskallat "tulla uskoon", ellet vielä ole!

        (Se ei tarkoita hihhuliksi ryhtymistä, vaikka meitä onkin...(: Saat olla ihan rauhassa oma vapaa tavallinen itsesi. Minäkin olen tällainen melko tavallinen hihhuli. Usko on ennen kaikkea pelastumiskysymys. Kukaan ei pelastu muuutoin kuin Jeesuksen kautta. Lue lisää Raamatusta! Kyllä Jumala puhuu sulle siinä kuin meille hihhuleillekin!)


    • 1Suomalainen

      Tahtoisitko mennä esim. Kastamaan lastasi taikka poikasi / tyttäresi häihin tällaiseen paikkaan jossa myös homot käyvät solmimassa liittojaan? Kyseessä on valtava häpeä kirkolle ja loukkaus niitä kohtaan jotka uskovat jumalan ja raamatun sanaa ja haluavat toimia niiden mukaan.
      Sitä se nimittäin todella on, tajusin sen pohdittuani asiaa syvällisemmin.

      • No minkä Jumalan ja Raamatun sanan mukaan eläen lapset pitää kastaa kirkossa? Ja toisekseen, Raamatussa ei kielletä homoja tulemasta pyhäkköön, ei edes vihkimistä kielletä. Sen sijaan sellaiset, joilla on jokin vamma, Jumala kieltää tulemasta saastuttamasta pyhäkköä. Seuraa Raamattua ja katso, että lapsiasi ei kasteta kirkossa, jossa on ollut vammaisia. Ikävä todeta. Ei homojen kannalta, vaan vammaisten.


      • heterokristitty

        koska ei ole tautikaan. niin että Höpö höpö.

        mene itse terapiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe