Tyttäreni haluaisi surround, ja 3D äänet TV:n katseluun.
Äänilähteenä on HD-TV ja Blu-Ray -soitin.
Katselin tuosta alustavasti tietoja ja pitäisi ostaa vastaanotin?
Miksi tarvitaan vastaanotin, eikö pelkkä vahvistin riitä?
Ei satelliittiantenneja, ei kaapelia käytössä.
Kanavajärjestelmiä on myös useita, onko 5.1 riittävä?
Jos ostan vastaanottimen, niin kaiuttimista tulee huomattavasti lisähintaa.
Joku kotiteatteripaketti olisi sopiva?
Ääntä huoneeseen.
4
323
Vastaukset
- miettijä.
olipas taas sekava kysymys. Aina lähdetään siitä paljonko on rahaa käytettävissä.
ja surround vaatii oman määränsä kaiuttimia.- Juhani.
Rahasta tuossa ei varsinaisesti ollut kysymys, vaan tekniikasta.
Olen selvittänyt itse lisää. Merkintä 5.1 tarkoittanee viittä kaiutinta?
Mitä lisäominaisuuksia tuo 7.1, eli seitsemän kaiutinta?
Halutaan siis 3D ja surround äänet. Mitkä laitteet hankkisit? - 20+1B
Juhani. kirjoitti:
Rahasta tuossa ei varsinaisesti ollut kysymys, vaan tekniikasta.
Olen selvittänyt itse lisää. Merkintä 5.1 tarkoittanee viittä kaiutinta?
Mitä lisäominaisuuksia tuo 7.1, eli seitsemän kaiutinta?
Halutaan siis 3D ja surround äänet. Mitkä laitteet hankkisit?5.1 tarkoittaa kuutta: kaksi pääkaiutinta (vasen ja oikea), keskikaiutin monoäänelle (puhe), kaksi tehostekaiutinta taakse tai sivulle. Ja se .1 tarkoittaa subwooferia. Eli kuusi. :)
5.1 riittää. Ja yleensä A/V-vahvistimet sisältävät radionkin eli ovat A/V-viritinvahvistimia. Ja vaikka vahvistimessa olisi 7.1, niin ei tarvitse kytkeä kuin 5 kaiutinta. Jos pääkaiuttimet toistavat matalia ääniä kohtalaisesti, niin yleensä ei subbaria kytketä (hyvät subbarit ovat kallitakin).
Mutta tosiaan mistä löysit sellaisen tiedon, että pitäisi olla vastaanotin? Ja miten se vaatimus meni tarkalleen, että tietäisi, mistä siinä on ollut kyse.
Käyppä kurkkaamassa www.euromarkkinointi.fi edullisia ja laadukkaita kaiuttimia
voit yhdistellä ja saat pienellä euromäärällä todella laadukkaat kaiuttimet kotiteatteriisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy465670Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2405491Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2332979Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,792731Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171482486- 692121
Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina492026- 701860
- 2121778
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1871389