Mitkä olis hyvät kaiuttimet?

ankvitius

Uudet 2.0 tai 2.1 laatikot pitäs saada lähinnä läppärin ja mp3/puhelimen kaveriks. Monipuoliset liitännät ja basson säätönamiska plussaa, koolla ei niin väliä (mahtuu isommatkin jumputtimet pöydälle). Budjettina noooiin 150 eugenii. Kattelin tossa mm. M-Audio AV40:siä ja Swanin jotan 2.1 pyttyjä (tarkempaa nimeä ei juuri nyt muista). Tahtois tietysti parasta mitä budjetilla saa, joten tietääkö joku mitä kannattais hankkia ettei mee rahat kankkulan kaivoon?

5

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hifisti69

Jos haluat tuolla budjetilla (150e) saada kunnollista ääntä, ainoa vaihtoehto on kuulokkeet. Grado SR80i saa tuolla hinnalla ja toimivat ilman erillistä kuulokevahvistinta.

Jos vahvistimen ja kaiuttimet (tai aktiivikaiuttimet) ostat tuolla budjetilla, rahat menevät kankkulan kaivoon.

• G 8020

Kuran ostaminen ei ole järkevää. Tässä hyvät kaiuttimet (Genelec 6010A), joista saat hyvää ääntä:
      http://www.stpaulssound.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=2399
      Hinta on aika kohdallaan (189€/kpl), koska ovh on 250€/kpl.

Laatua ja pitkäikäisyyttä riittää. Suojaukset estävät rikki soittamisen. Täydelliset tiedot, www.genelec.fi
      Mä ostin vuosia sitten 8020A-parin tietokoneelle eikä ole tarvinnut katua. Hyvin soi.

• 3242342343242342

Nuo M-Audion AV40 kajarit on hyvät, kuten myös Audio Pro Addon Onet. Kumpiakin kuunneltu, ja kuulosti olohuoneessakin hyvältä.

Greative Gigaworks on myös suositeltava merkki, se istuu vielä hyvin budjettiinkin, niitäkin on tullut kuunneltua ainakin 4 eri sarjaa.

Nuo Onet menisivät n. 50 € budjetin yli, tingittynä saa kyllä varmasti alle 190 €.

Tuohon hintaan tuskin saisit parempaa, Addoneihin pystyy toki sitten laittamaan vielä aktiivisubbarin kaveriksi.

Kyllä kunnollista ääntä (normaali-ihmiselle) saa jo alle 200 €, riippuu tietenkin kuulijasta.

On noita tietokonesettejä tullut testattua paljon, ainakin nuo 190 € --> setit ovat jo varsin mainioita.

• anestic

Itse olen ihastunut Creativen Inspire T10-kajareihin. Hintaa alle 40e ja ääni mainio. Tottakai alimmat murinat jää pois, mutta mitkään 2.1-setit mitä olen kuullut eivät ole pärjänneet näille. Musiikinkuunteluun upeat, leffoille kaipaisi kunnon subia näiden kaveriksi. Mutta käy kuunteleen ihmeessä, voit yllättyä:) Myös nuo t20 ja t40 on hyviä, mutta ei suurta eroa näihin muuten kuin maksimiäänenpaineessa. Näissä on tosiaan tuo plugi sisään myös soittimelle/puhelimelle.

Geneissä on minusta aika kuivakka erotteleva ääni, ei kaikki tykkää. Miksaus/masterointi hommissa hyvät mutta hinta myös kova. behkulla myös kehuttu tuo truth-sarja. m40 on myös samaa kastia.

Itse olen kyllä myös kiinnostunut addon onesta. Olkkariin voisivat olla mainiot subin kanssa...

• Jgl

Katoppa www.euromarkkinointi.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18064
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      4942
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4587
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      27
      4500
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4310
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      59
      4190
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3783
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3445
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      34
      2716
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2439
    Aihe