Minulle on tullut selvä käsitys täällä postaavista papeista. Samanlaista vainoharhaista hihhuliporukkaa kuin muutkin täällä postaavat uskikset. Faktat ja totuus ei heitä kiinnosta heitä pätkääkään. Aivan sairasta porukkaa.
Mielipide papeista
26
353
Vastaukset
- tajokinen
armo ja totuus ontullut Jeesuksen KRISTUKSEN kautta.
JA totuus on tekevä vapaaksi.
Jeesus sanoi:Minä olen tie totuus ja elämä- goddeloos
jeesus sanoi paljon muutakin ja jätti tärkeimmät sanomatta... mikä siis oli pointtisi?
- Hehheehhehheee
Onko mitään surkuhupaisampaa, kuin apukoulunkin reputtanut säälittävä uskishihu,
joka yrittää epätoivoisesti kirjoittaa sanan "kirjoitettu", mutta ei osaa kirjoittaa... - hilja maitotyttö
Hehheehhehheee kirjoitti:
Onko mitään surkuhupaisampaa, kuin apukoulunkin reputtanut säälittävä uskishihu,
joka yrittää epätoivoisesti kirjoittaa sanan "kirjoitettu", mutta ei osaa kirjoittaa...neoh
- Lukija...
Hehheehhehheee kirjoitti:
joka yrittää epätoivoisesti kirjoittaa sanan "kirjoitettu", mutta ei osaa kirjoittaa...En minäkään voi välttyä siltä ajatukselta että usko merkitsee tyhmyyttä kun näitä juttuja lukee.
- tutkailija_
Aika kovasti sanottu, vähän voisit rajoittaa kieltäsi.
Mutta mutta... Mielestäni kuunteleva_kirkko nimimerkilä kirjoittelevat työntekijät ovat lähteneet hieman ylimielisellä asenteella keskusteluun. Ei sillä, että teksti olisi sopimatonta, mutta vastaukset ovat usein hiuksenhienosti ohi aiheen. Vastaukset vahvistavat uskovien uskoa, mutta kyseenalaistajille ei vastaukset kelpaa tai he vaativat tarkempia vastauksia.
Haluaisin, että kirkon kirjoittelijat lisäisivät ymmärrystä kyseenalaistajia kohtaan, hieman norsunluutorni-meininki on valloillaan.Minusta Pappi Sonjan vastaukset ovat ainakin yrittäneet tulla vastaan myös aidan tälle puolelle.
Vai onko meitä kaikkia hämätty, ovatko kaikki punatukkaiset naiset sittenkin noitia ;-P- :)
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Minusta Pappi Sonjan vastaukset ovat ainakin yrittäneet tulla vastaan myös aidan tälle puolelle.
Vai onko meitä kaikkia hämätty, ovatko kaikki punatukkaiset naiset sittenkin noitia ;-PJuuri äsken kirjoitin hänelle että vastaus tuli toisesta asiasta.
Ja kun väänsin sen ketjun aloittajan kyssärin hänelle rautalangasta niin hän jätti vastaaamatta kokonaan.
Sen jälkeen olen lueskellut hänen vastauksiaan muille ja lähes jokaiseen viestiin hän vastaa Minä-vastauksella.
Esm.joku kysyi noitavainoista niin hän kertoi että Minä en ole vainonnut noitia.
Hän haluaa saada keskustelun aiheesta itseensä. Omaan mielipiteeseensä jostain aiheen sivuseikasta!!! :) kirjoitti:
Juuri äsken kirjoitin hänelle että vastaus tuli toisesta asiasta.
Ja kun väänsin sen ketjun aloittajan kyssärin hänelle rautalangasta niin hän jätti vastaaamatta kokonaan.
Sen jälkeen olen lueskellut hänen vastauksiaan muille ja lähes jokaiseen viestiin hän vastaa Minä-vastauksella.
Esm.joku kysyi noitavainoista niin hän kertoi että Minä en ole vainonnut noitia.
Hän haluaa saada keskustelun aiheesta itseensä. Omaan mielipiteeseensä jostain aiheen sivuseikasta!!!Kuulkaahan, mistä olette päätelleet mun olevan punahiuksinen, ei meinaan pidä paikkaansa. :)
Ja tuohon seuraavaan kommenttiin: olin vastannut jo kysymykseen, joten luotin teidän viisauteenne osata lukea selkeä vastaukseni. Tässä kaikki vika ei ole koko ajan kirjoittajassa. Lukijankin täytyy käyttää aivojaan, eikö niin.
Vastaan takoituksella minä-muodossa, jotta lukijat ymmärtäisivät, etten edusta koko kirkkoa, vaan tämä on yhden papin kanta asiaan.
Ensinnäkään, en ole puhunut noitavainoista, mutta ilmeisesti tarkoitat sitä kirjoittelua, jossa sanottiin kaikkien pappien haluavan polttaa ateistit roviolla, hirttää ja laittaa jalkapuuhun. Siihen totesin, että tuo ei ole tätä päivää, me papit emme ole tuollaisia. En kuitenkaan voi puhua kaikkien puolesta, vaikka tässä nimenomaisessa asiassa voisinkin. Siksi kerron oman kantani.
Tämä vuorovaikutus on molemminpuolista. Te olette fiksuja, osoittakaa se :)
pappi Sonja- Kristinuskon kirja.
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kuulkaahan, mistä olette päätelleet mun olevan punahiuksinen, ei meinaan pidä paikkaansa. :)
Ja tuohon seuraavaan kommenttiin: olin vastannut jo kysymykseen, joten luotin teidän viisauteenne osata lukea selkeä vastaukseni. Tässä kaikki vika ei ole koko ajan kirjoittajassa. Lukijankin täytyy käyttää aivojaan, eikö niin.
Vastaan takoituksella minä-muodossa, jotta lukijat ymmärtäisivät, etten edusta koko kirkkoa, vaan tämä on yhden papin kanta asiaan.
Ensinnäkään, en ole puhunut noitavainoista, mutta ilmeisesti tarkoitat sitä kirjoittelua, jossa sanottiin kaikkien pappien haluavan polttaa ateistit roviolla, hirttää ja laittaa jalkapuuhun. Siihen totesin, että tuo ei ole tätä päivää, me papit emme ole tuollaisia. En kuitenkaan voi puhua kaikkien puolesta, vaikka tässä nimenomaisessa asiassa voisinkin. Siksi kerron oman kantani.
pappi SonjaEn minä ainakaan osaisi sinua kuvasta päätellen yhdistää punatukkaiseksi. Asiani on kuitenkin, kiitos sinulle edellisestä vastauksestasi. Tämä foorumi on " kirkko kuulee " , mutta vastaukset ovatkin kunkin vastaajan omia näkemyksiä ei kirkon opin kantoja. Siis arvostelu vastauksista kohdistuu kyseessäolevaan vastaajaan, ei kirkon oppiin. Tämäkö onkin tämän foorumin tarkoitus. ? Kirkko pakenee kokonaan vastuusta ? Et edusta koko kirkkoa ? Mitä osaa edustat ?
- monumentalius
Kristinuskon kirja. kirjoitti:
En minä ainakaan osaisi sinua kuvasta päätellen yhdistää punatukkaiseksi. Asiani on kuitenkin, kiitos sinulle edellisestä vastauksestasi. Tämä foorumi on " kirkko kuulee " , mutta vastaukset ovatkin kunkin vastaajan omia näkemyksiä ei kirkon opin kantoja. Siis arvostelu vastauksista kohdistuu kyseessäolevaan vastaajaan, ei kirkon oppiin. Tämäkö onkin tämän foorumin tarkoitus. ? Kirkko pakenee kokonaan vastuusta ? Et edusta koko kirkkoa ? Mitä osaa edustat ?
Otsikko palstalla on hiukan hämäävä, jos täällä onkin vastailemassa vain muutama kirkosta leipänsä repivä yksittäinen henkilö, joilla kaikilla on vain henkilkohtainen mielipide, eikä minkaanalaista työnantajansa yhteistä linjaa.
- Långstrumpa
Kristinuskon kirja. kirjoitti:
En minä ainakaan osaisi sinua kuvasta päätellen yhdistää punatukkaiseksi. Asiani on kuitenkin, kiitos sinulle edellisestä vastauksestasi. Tämä foorumi on " kirkko kuulee " , mutta vastaukset ovatkin kunkin vastaajan omia näkemyksiä ei kirkon opin kantoja. Siis arvostelu vastauksista kohdistuu kyseessäolevaan vastaajaan, ei kirkon oppiin. Tämäkö onkin tämän foorumin tarkoitus. ? Kirkko pakenee kokonaan vastuusta ? Et edusta koko kirkkoa ? Mitä osaa edustat ?
Sonja edustaa minusta kirkkoa juuri siten, että tuo omat näkemyksensä ilmi omina näkemyksinään. Se kertoo, että kirkko ei ole autoritäärinen yhteisö, jossa johtajat määräisivät ajattelutavan ja kaikkien olisi sitä noudatettava, tai muuten heitetään pihalle. Sellaisenko toivoisit kirkon olevan?
Onhan piispoillakin jokaisella omat näkemyksensä, ja ihmiset ottavat sen niin, että tuo piispa ajattelee noin ja tämä taas näin.
Kirkolle yhteisiä ovat vain kristinuskon ydinasiat. Pitäisi keskustella siitäkin, mitä ne ovat. monumentalius kirjoitti:
Otsikko palstalla on hiukan hämäävä, jos täällä onkin vastailemassa vain muutama kirkosta leipänsä repivä yksittäinen henkilö, joilla kaikilla on vain henkilkohtainen mielipide, eikä minkaanalaista työnantajansa yhteistä linjaa.
Usko ei ole kovaa tiedettä, johon olisi olemassa ehdottomia vastauksia. Tottakai meiltä voi kysyä, minkä ikäisenä lapset yleensä kastetaan, mihin perustuvat kirkossa luettavat tekstit yms. kysymyksiä, joihin on olemassa yksi tietty vastaus. Toki niihin vastataan.
Kirkko on kuulolla eli haluaa kuulla teidän ajatuksianne. Tämä ei ole kirkon varmavastauspalvelu. On paljon sellaista hengellisessä elämässä, johon kenelläkään ei ole yhtä oikeaa vastausta. Kirkko ei siis pakene. Jos kirkko haluaisi tehdä niin, olisi ollut melkoisen järjetön siirto perustaa palsta Suomi24:een. Halusimme nimenomaan kuulla muidenkin ihmisten ajatuksia kuin niiden, jotka löytävät tiensä seurakunnan tiloihin. Kirkon työntekijän tehtävä on paljon myös kuuntelijana olemista, ei puhumista eikä vastailemista varsinkaan toisen ihmisen ajatuksia ja tunteita koskeviin pohdintoihin.
Minä siis edustan kirkkoa, olen luterilaisen kirkon pappi. Mutta, kuten varmasti olette huomanneet, me emme ole samasta muotista. Pappeja on monenlaisia ja kirkon muita työntekijöitä on monenlaisia. Siksi teemme selväksi, milloin minä sanon oman mielipiteeni ja mikä on kirkon kanta. On niitäkin asioita ja niihin olen vastauksessa laittanut kirkon kanta: ...
pappi Sonja- olevaisenääni
Långstrumpa kirjoitti:
Sonja edustaa minusta kirkkoa juuri siten, että tuo omat näkemyksensä ilmi omina näkemyksinään. Se kertoo, että kirkko ei ole autoritäärinen yhteisö, jossa johtajat määräisivät ajattelutavan ja kaikkien olisi sitä noudatettava, tai muuten heitetään pihalle. Sellaisenko toivoisit kirkon olevan?
Onhan piispoillakin jokaisella omat näkemyksensä, ja ihmiset ottavat sen niin, että tuo piispa ajattelee noin ja tämä taas näin.
Kirkolle yhteisiä ovat vain kristinuskon ydinasiat. Pitäisi keskustella siitäkin, mitä ne ovat.Te sitten kuuntelette täällä.
Mitä hyötyä siitä on. - Kristinuskon kirja.
olevaisenääni kirjoitti:
Te sitten kuuntelette täällä.
Mitä hyötyä siitä on." Kirkolle yhteisiä ovat vain kristinuskon ydinasiat. Pitäisi keskustella siitäkin, mitä ne ovat ? "
Hyvä !
Pitäisi keskustella minkälaisilla perusteilla kirkon oppi rakennettiin ensimmäisen 400 vuoden aikana ja ketkä sen rakensivat ?
Minun mielestäni se rakennettiin ihmisten täydelliseksi hallitsemiseksi ja alistamiseksi kirkon valtaan. Historia osoittaa sen ilmiselvästi. Ensimmäiset 1500 vuotta olivat täydellistä kirkon valtaa ja vasta Martti Luther herätteli ihmisiä ajattelemaan. Lutherin kuolinvuonna 1546 Trentonin kirkolliskokous vahvisti oppinsa aikaisemman mukaisesti. Huom. mm. Galilei.
Vasta 1900 luvulla alettiin herätä huomaamaan, että kirkon julistamat kuolemantuomiot eivät ole tästä maailmasta. Nyt elämän rehellisyyden vauhti on kasvanut ja todennäköisesti kirkon oppi tulee katoamaan 50-100 vuoden sisällä uusien sukupolvien elämää kunnioittavien ajatusten ja toiminnan ansiosta.
Tämän kaltaista keskustelua olen yrittänyt saada aikaiseksi siinä kuitenkaan onnistumatta.
Ilmeisesti foorumi on väärä. Reformaatio on välttämätön !!! olevaisenääni kirjoitti:
Te sitten kuuntelette täällä.
Mitä hyötyä siitä on.Jotakin ihmistä auttaa jo se, että joku kuuntelee tai tässä tapauksessa lukee, mitä hänellä on mielessä. Että joku huomaa.
Kirkolla on myös se vaara, jos jäädään vain kirkon seinien suojaan, että kuva siitä, mitä ihmiset maailman menosta ajattelevat, vääristyy, jos ainoa kuva on aktiiviseurakuntalaisilta. Tällä sivustolla saamme paljon kattavamman kuvan. Ainakin moni teidän kommenttinne on opettanut minua ajattelemaan asioita laajemmin ja ne oivallukset siirtyvät myös työhöni. Kenties osaan kohdella jotakuta kasvotusten hiukan aikaisempaa ymmärtäväisemmin. Myös teidän esiin nostamat epäkohdat kirkossa otetaan todesta ja vähintäänkin välitetään eteenpäin, jos ei pystytä suoraan asioihin vaikuttamaan.
Samalla toivon myös, että joillekin kuva kirkon työntekijästä muuttuu hiukan inhimillisempään suuntaan, jotta tulisi vaikka tuollaista ymmärrystä, jota Långstrumpa kuvasi. Kirkon työntekijät ovat tavallisia erehtyväisiä ja vajavaisia ihmisiä, jotka haluavat palvella Jumalaa ja Hänen seurakuntaansa.
Tätä kaikkea varten tämä palsta on.
pappi Sonja- Hä..Miksi et?
Jotakin ihmistä auttaa jo se, että joku kuuntelee tai tässä tapauksessa lukee, mitä hänellä on mielessä. Että joku huomaa.
Kirkolla on myös se vaara, jos jäädään vain kirkon seinien suojaan, että kuva siitä, mitä ihmiset maailman menosta ajattelevat, vääristyy, jos ainoa kuva on aktiiviseurakuntalaisilta. Tällä sivustolla saamme paljon kattavamman kuvan. Ainakin moni teidän kommenttinne on opettanut minua ajattelemaan asioita laajemmin ja ne oivallukset siirtyvät myös työhöni. Kenties osaan kohdella jotakuta kasvotusten hiukan aikaisempaa ymmärtäväisemmin. Myös teidän esiin nostamat epäkohdat kirkossa otetaan todesta ja vähintäänkin välitetään eteenpäin, jos ei pystytä suoraan asioihin vaikuttamaan.
Samalla toivon myös, että joillekin kuva kirkon työntekijästä muuttuu hiukan inhimillisempään suuntaan, jotta tulisi vaikka tuollaista ymmärrystä, jota Långstrumpa kuvasi. Kirkon työntekijät ovat tavallisia erehtyväisiä ja vajavaisia ihmisiä, jotka haluavat palvella Jumalaa ja Hänen seurakuntaansa.
pappi SonjaMiksi et voi olla rehellinen?
- Kristinuskon kirja.
Jotakin ihmistä auttaa jo se, että joku kuuntelee tai tässä tapauksessa lukee, mitä hänellä on mielessä. Että joku huomaa.
pappi SonjaKiitos Sonja tyhjentävästä vastauksestasi esittämääni kysymykseeni ja kommenttiini.
- kaikenlaista...
pappi SonjaMinulle tämä palsta on vaikuttanut toisin. Mietin todella, tällaiseenko minunkin kirkollisverojani käytetään. Voisi ne rahat käyttää paremminkin. Pitää harkita.
kaikenlaista... kirjoitti:
Minulle tämä palsta on vaikuttanut toisin. Mietin todella, tällaiseenko minunkin kirkollisverojani käytetään. Voisi ne rahat käyttää paremminkin. Pitää harkita.
Eli mietit, menevätkö rahat hukkaan, kun kirkko on helposti saatavilla ja keskustelemassa ihmisten kanssa heitä pohdituttavista vaikeistakin asioista?
pappi Sonja- kaikenlaista...
Eli mietit, menevätkö rahat hukkaan, kun kirkko on helposti saatavilla ja keskustelemassa ihmisten kanssa heitä pohdituttavista vaikeistakin asioista?
pappi SonjaNo, voihan sitä ajatella noinkin. Mutta kyllä täällä hyvin paljon enemmän on valitettu sitä että täällä nimenomaan EI olla tavattavissa, että vastauksia ei saada. Ja silmäni aukesivat myös siihen, kuinka paljon papit julistavat OMAA MIELIPIDETTÄÄN. Jos vain omista mielipiteistä on kyse, niin niistä voi keskustella ihan ilman kirkkoakin.
kaikenlaista... kirjoitti:
No, voihan sitä ajatella noinkin. Mutta kyllä täällä hyvin paljon enemmän on valitettu sitä että täällä nimenomaan EI olla tavattavissa, että vastauksia ei saada. Ja silmäni aukesivat myös siihen, kuinka paljon papit julistavat OMAA MIELIPIDETTÄÄN. Jos vain omista mielipiteistä on kyse, niin niistä voi keskustella ihan ilman kirkkoakin.
Täällä käydään monessa viestiketjussa samaa keskustelua, joten siksi ei aina jatketa juttua uudestaan ja uudestaan samasta aiheesta. Yleensä kyllä viittaan siihen toiseen ketjuun. Toisaalta on myöskin niin, että jotkut kysymykset ovat luonteeltaan sellaisia, joihin ei tunnu mielekkäältä vastata. Asiallisiin kysymyksiin pyritään tottakai vastaamaan.
Ja tämä teidän kokemuksenne siitä, ettei vastata tarpeeksi, on huomioitu ja meillä on ensi kuussa tämän foorumin tiimoilta palaveri, jossa tähänkin asiaan yritetään löytää ratkaisu.
Vaikka julistamme omaa mielipidettämme, olemme silti kirkon työntekijöitä ja sitoutuneet kirkon oppiin. Kirkko on kuitenkin sellainen kokonaisuus, että kyllä sen sisälle mahtuu keskustelua, ei omista mielipiteistäkään tarvitse kirkon ulkopuolella pelkästään keskustella.
pappi Sonjakuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kuulkaahan, mistä olette päätelleet mun olevan punahiuksinen, ei meinaan pidä paikkaansa. :)
pappi Sonja"Ja tuohon seuraavaan kommenttiin: olin vastannut jo kysymykseen, joten luotin teidän viisauteenne osata lukea selkeä vastaukseni. Tässä kaikki vika ei ole koko ajan kirjoittajassa. Lukijankin täytyy käyttää aivojaan, eikö niin."
Niin ja luovaa tulkintaa, jota tahdotte mainostaa.
Oliko teidän ihan pakko levittää sitä kirkollista sanomaa tälle palstalle, niin sitä mä en ymmärrä, Liity kirkkoon -bannereineen. Vähän sama kuin ne Raamattupiiri-ilmoitukset kaupan ilmoitustaululla tai maantien valopylväissä "Jeesus" -kirjoitukset. Mitä uskonnon vapautta sellainen on, kun vähän päätänsä kääntää niin aina lukee taas joku uskonnollinen mainos tai viesti!?
Eikö tällainen teistä ole käännyttämistä ollenkaan, mitä te aiotte Suomi24.fi -keskustelussakin tehdä?
Täällä kuitenkin pikkulapset kirjoittelevat ja lukevat näitä viestejänne tai hihhuliuskovaisten kirjoitelmia ja kysyvät vanhemmiltaan...mikä onkaan se Jumala? Eli tämä on kännyttämistä!!
Ateismi on paljon neutraalisempi vaihtoehto. Meillä on moraali, mutta nimitättekö tätä mainostamista moraaliksi. Eikö mainostamisessakin ole joku uusi laki tulossa ja se koskee myöskin kirkkoja!??!!?kuunteleva_kirkko kirjoitti:
pappi Sonja"Jotakin ihmistä auttaa jo se, että joku kuuntelee tai tässä tapauksessa lukee, mitä hänellä on mielessä."
Sitä varten on psykologit, jotka on sitä varten koulutettuja että kuuntelevat!!- kaikenlaista...
Täällä käydään monessa viestiketjussa samaa keskustelua, joten siksi ei aina jatketa juttua uudestaan ja uudestaan samasta aiheesta. Yleensä kyllä viittaan siihen toiseen ketjuun. Toisaalta on myöskin niin, että jotkut kysymykset ovat luonteeltaan sellaisia, joihin ei tunnu mielekkäältä vastata. Asiallisiin kysymyksiin pyritään tottakai vastaamaan.
Ja tämä teidän kokemuksenne siitä, ettei vastata tarpeeksi, on huomioitu ja meillä on ensi kuussa tämän foorumin tiimoilta palaveri, jossa tähänkin asiaan yritetään löytää ratkaisu.
Vaikka julistamme omaa mielipidettämme, olemme silti kirkon työntekijöitä ja sitoutuneet kirkon oppiin. Kirkko on kuitenkin sellainen kokonaisuus, että kyllä sen sisälle mahtuu keskustelua, ei omista mielipiteistäkään tarvitse kirkon ulkopuolella pelkästään keskustella.
pappi SonjaEn välttämättä ajattele edes vain tätä foorumia, vaan laajemminkin. Olenhan toki huomannut ennenkin, että omassa seurakunnassani hyvinkin papit kumoavat toistensa opetuksia omilla saarnavuoroillaan. Tusinassa pappeja kun riittää monenlaista MIELIPIDETTÄ ja niitähän he tosiaan sieltä saarnatuolista julistavat. Tämä foorumi sai tosiaan tajuamaan, että juuri tuosta on kyse. Omien mielipiteiden julistuksesta.
- yeeees
Pappi on ammatinharjoittaja, jolla on akateeminen koulutus.
"Teologian maisteriksi valmistutaan Helsingin yliopiston, Joensuun yliopiston ja Åbo Akademin teologisista tiedekunnista. Teologian kandidaatin tutkinnon laajuus on 180 op ja maisterin tutkinnon 120 op (kokonaislaajuus 300 op). Tutkinnot voi suorittaa viidessä vuodessa".
Näillä opinnoilla sitten aloitetaan varsinainen työ seurakunnassa tai muussa yhteisössä. Teologian kandit ja maisterit usein kuitenkin toimivat ev.lut.kirkossa, joka on liikelaitos. Firman keulakuvaksi on nostettu Jeesus, joka on tuotteistettu erinomaisella tavalla.
En ole ateisti, vaan uskon Jumalaan. Minä vaan en jaksa uskoa seurakuntaan, joka koostuu suurimmaksi osaksi ei-uskovista kirkollisveron maksajista.
Nyt on suuri huoli siitä, joudutaanko:
-kirkollisveroa nostamaan
-irtisanomaan pappeja ja muita kirkon työntekijöitä
-tai muuten säästämään
Jos jostain muusta liikelaitoksesta asiakkaat katoaisivat siihen tahtiin kun kirkosta erotaan, niin jossain vaiheessa alettaisiin epäillä ettei liikelaitoksessa ole asiat aivan niin hyvin kun halutaan uskoa. Tänä vuonna on eronnut ennätykselliset 56000 ihmistä. Jos ei mitään tapahdu, niin eronneita on 10 vuoden kuluttua yli puoli miljoonaa! Näiden puolen miljoonan joukossa on vanhempia, jotka eivät kasta lapsiaan, joten hekin ovat siten kirkon ulottumattomissa. Nämä lapset kasvavat ilman seurakuntaa. Suomen väestöstä kirkkoon kuuluu noin 79% tällä hetkellä. samalla tahdilla 10 vuoden kuluttua siihen kuuluu enää 50%. Tämä on todella mietinnän paikka kirkolle!
Jotain on mennyt pahasti pieleen. Nettikeskustelupalstoilla papit virittävät ylimielistä keskustelua, ja keskenään pohtivat sitten jumalatonta menoa. Pappien pitäisi katsoa peiliin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1003499Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3081894Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471717- 961577
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4111526Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4311428Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21420Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431180Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3571024MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar271018