ja monessa perheessä koetaan pettymyksiä tämän takia. Miettikääpä yrittäjät asiaa kun kutsutte pikkujouluihinne työntekijöitä niin eikö olisi enemmän kuin kohtuullista että kutsuisitte myös työntekijän puolisonkin jos hänellä sellainen sattuu olemaan. Ei luulisi olevan kuitenkaan firmaa kaatava sijoitus, sehän on enemmänkin hyvää mainosta firmalle kun puoliso voi mainostaa mm. tuttavilleen että sai myös kutsun kuin että mainostettaisi ettei saanut mitään kutsua. Ja kyllähän työntekijännekin on myös tyytyväinen kun saa avecin mukaan. Noloa, eikö totta. Monessa perheessä toinen voi olla työttömänä eikä näin ollen pääse nauttimaan lainkaan pikkujouluhumuista. Eli olisiko aika korjata asennetta ja tehdä se mikä tehtävissä on eli kutsu koskemaan molempia osapuolia. Te pomot kuitenkin tuotte aina puolisonne juhliin. Ja iänkaiken jauhetaan lehtien palstoilla siitä kuinka nyt taas pikkujouluissa petettiin jne jne. Näin vältetään myös syrjähyppyjen mahdollisuus tai ainakin minimoidaan riskejä. Miksi tästä on tehty niin vaikeaa??? Ottakaapa ihmiset kantaa ja sanokaa rehellisesti mielipiteenne et onko tässä mitään järkeä vai onko tämä vain yhden ihmisen suusta muljahtanut sammakko.
Pikkujoulukausi
104
7899
Vastaukset
- >>>>___>>>>
osa kuitenkin yrityksestä kutsukin puolison mukaan. Ja syrjähyppyjä ei voi kukaan valvoa ja estää sillä meneekö yksin pikkujouluihin vai ei, se on ihmisen omassa mielessä ja vallassa mitä tekee. Hyvää pikkujoulua vaan kaikille!
- huh huh
pikku syrjähyppy sillon tällön piristää mieltä
- Taru 71
huh huh kirjoitti:
Tuleppas sanomaan sama tänne sitten kun puolisosi tietää puuhistasi. Voi olla ettei mieli olekkaan niin pirteä. Säälittävän itsekeskeistä näpertelyä, johon myönnän itsekkin teininä sortuneeni ja häpeän edelleen.
- huh huh
Taru 71 kirjoitti:
Tuleppas sanomaan sama tänne sitten kun puolisosi tietää puuhistasi. Voi olla ettei mieli olekkaan niin pirteä. Säälittävän itsekeskeistä näpertelyä, johon myönnän itsekkin teininä sortuneeni ja häpeän edelleen.
heh eipäs vaimoni tule tietään puuhistani, pitää kato osata pelata. aika heikko itse tunto jos häpen tunne vieläkin ja ylipäätään on tullut siitä
- Octopussy
huh huh kirjoitti:
Hieno juttu ! Etenkin jos osaat iloita myös kumppanisi syrjähypyistä....
- huh hei
huh huh kirjoitti:
kai puolisosikin syrjähyppy piristää myös sinun mieltä...?
- X
Mika on parasta pikkujoulujen suhteen, riippuu niin monesta asiasta, ettei siihen ole vain yhta totuutta. Terve jarki on se ainoa jota voi kiistatta suositella. http://mattiviikate.newsvine.com/
- huh huh
huh hei kirjoitti:
kai puolisosikin syrjähyppy piristää myös sinun mieltä...?
totta kai. en minä vitusta ole mustasukkainen.
- mimomamomuu
huh huh kirjoitti:
ja todellisuudessa... ;)
Kas kun niin makaa kuin petaa. - N.Sankkeri
huh huh kirjoitti:
Kerro sitten lisää, kun olet saanut eukoltasi tippurin, klamydian tai kupan :D
- yks vaan ihmettelee
huh huh kirjoitti:
heh eipäs vaimoni tule tietään puuhistani, pitää kato osata pelata. aika heikko itse tunto jos häpen tunne vieläkin ja ylipäätään on tullut siitä
vaimosi on yhtä ovela.ja toivottavasti hänelläkin on hauskaa omien pikkusyrjähyppyjensä kanssa. ihme porukkaa maa pullollaan.eikö sitä voi pysyä sinkkuna jos pitää joka petiin hypätä.ei ymmärrä.ja kyllä, olen parisuhteessa,ja ei, en ole pettänyt,miehestänihän en tietenkään sataprosenttisen varma voi olla (kun ei ole tuota ajatustenluku vikaa ) mutta ainakin 99,99 % uskon ja tiedän ettei hänkään ole pettänyt
- Eronnut, rehdisti
huh huh kirjoitti:
Herätys luuseri. Heikko itsetunto on juuri sitä ettet reppana tunne itseäsi vaan käyt etsimässä minääsi vieraan lakanoista jotta voisit edes joskus kokea olevasi jotain. Olet aivan luuseri.
Jos itsetunto ja pelitaito toimii, sillon on munaa tai pimppaa sanoa se puolisolle, kiittää menneistä kumartaen ja kadota kohden uutta suhdetta. Sinä et siihen kykene, koskaan. Mille tuntuu olla tuollainen säälittävä uppotukki?
"pitää osata,.." :))))))))))))))))))))))))))))))))))) olet hauska - Nina 74
huh huh kirjoitti:
pikkasenko minä olen olevinani kovaa poikaa, kyllä minä petän kun muutkin:)
Ei kai sinua ole kohdeltu lapsena kaltoin? Voi poloista kun pitää päteä. - htrew
huh huh kirjoitti:
mä oon pannu sun vaimoos mutta sitähän on pannu puoli kylää...
- taylorelisath
kanssasi. Minusta totta joka sana.
- törkeää...
olla kutsumatta puoliso ja vielä törkeämpää on mennä sinne juhlimaan yksin. Minä olen alusta asti ilmaissut mielipiteeni työpaikallani että jos pikkujouluja (tai mitä muuta juhlaa tahansa) järjestetään niin kutsu on oltava molemmille ja jos ei ole niin en myöskään osallistu niihin juhliin yksin. Ensimmäisinä vuosina jätin todella menemättä koska puolisoni ei saanut kutsua. En todellakaan halua olla niin ilkeä rakkaalleni että jättäisin hänet ulkopuolelle. Mikä sen mukavampaa kuin että myös työkavereiden puolisot tulisivat tutuiksi toisilleen ja myös puolisot saisivat tutustua mukavissa merkeissä tähän työporukkaan ja työnantajaan. Sehän on mitä mainioin sosiaalinen tapahtuma, syödään porukassa ja jopa hieman juodaankin ja pidetään hauskaa. Useassa työpaikassa ollaan kuin yhtä suurta perhettä ja luonnollisesti myös puolisoilla on oma paikkansa tässä perheessä. Näin niitä kontaktejakin syntyy mistä ei voi olla työnantajallekaan muuta kuin hyötyä. Monelle lapsiperheelle tämä on yksi harvoja tilaisuuksia vuodessa päästä yhdessä ulos tuulettumaan ja nauttimaan muiden ja myös toistensa seurasta. Yhteiset hetket voi olla kortilla. Hitto vie, nouskaa ihmiset barrikadeille ja puhukaa pomoillenne järkeä jos tällaista vääryyttä on nähtävissä!!!
- Kinkku kotona
Niin voi olla mukavaa, tai sitten siellä tahtoo sattua viinoissaan kaikkea ja niitä ei ole mukava muistella. Vallankaan kun muisti on jo pätkinyt,niistä jutun juurta riittääkin vuosiksi supattelijoille. Kerrotaan kaunat ja ei oikein puhdistu ilmapiirit.Yleensä pikkujoulut muistetaan pitkään, monella tavalla...
- juoda....
Kinkku kotona kirjoitti:
Niin voi olla mukavaa, tai sitten siellä tahtoo sattua viinoissaan kaikkea ja niitä ei ole mukava muistella. Vallankaan kun muisti on jo pätkinyt,niistä jutun juurta riittääkin vuosiksi supattelijoille. Kerrotaan kaunat ja ei oikein puhdistu ilmapiirit.Yleensä pikkujoulut muistetaan pitkään, monella tavalla...
itsensä siihen kuntoon. Kai siellä jokainen on aikuinen ja pitäisi tuntea rajansa. Jos niin pääsee käymään ettei tunne rajojaan ja on tillintallin niin oma häpeä. Jos tulee sanomista niin kyllä se on kestettävä kun itse sen viinan on sinne kurkkuunsa kaatanut. Ja tästä kutsuasiasta sen verran että jos minun vaimoa ei kutsuta työpaikkani pikkujouluihin niin se on epäkunnioittavaa myös minua kohtaan enkä todellakaan menisi juhliin. Ryypätkööt sitten keskenään aivonsa pihalle tai painikoot tai tehkööt mitä haluavat. Jos siellä pitää tapella ja rellestää kun ei muuten uskalla suutaan aukaista kuin kännissä niin onko ihan viisasta sellaisessa työpaikassa edes olla. Vaihda maisemaa!! Kyllä aikuisten pitää osata puhua myös selvinpäin jos työjutuissa jokin mättää. Ne keskustelut ja touhut ei kuulu vapaa-ajalle eikä varsinkaan iloisiin juhliin.
- Manteli laulattaa
juoda.... kirjoitti:
itsensä siihen kuntoon. Kai siellä jokainen on aikuinen ja pitäisi tuntea rajansa. Jos niin pääsee käymään ettei tunne rajojaan ja on tillintallin niin oma häpeä. Jos tulee sanomista niin kyllä se on kestettävä kun itse sen viinan on sinne kurkkuunsa kaatanut. Ja tästä kutsuasiasta sen verran että jos minun vaimoa ei kutsuta työpaikkani pikkujouluihin niin se on epäkunnioittavaa myös minua kohtaan enkä todellakaan menisi juhliin. Ryypätkööt sitten keskenään aivonsa pihalle tai painikoot tai tehkööt mitä haluavat. Jos siellä pitää tapella ja rellestää kun ei muuten uskalla suutaan aukaista kuin kännissä niin onko ihan viisasta sellaisessa työpaikassa edes olla. Vaihda maisemaa!! Kyllä aikuisten pitää osata puhua myös selvinpäin jos työjutuissa jokin mättää. Ne keskustelut ja touhut ei kuulu vapaa-ajalle eikä varsinkaan iloisiin juhliin.
Meillä ei pikkujoulussa ryypätä viinaksia ollenkaan. On kinkkua ym. semmosta ja riisipuuroa, ne juhlat on päivällä. Työporukan kesken syödään ja tullaan täydellä mahalla kotiin. Ei tartte eukon keittää kotona sillon, kun itselleen. Ei tule krapulaa ja rahapulaa siitä.
- Pera vaan
Manteli laulattaa kirjoitti:
Meillä ei pikkujoulussa ryypätä viinaksia ollenkaan. On kinkkua ym. semmosta ja riisipuuroa, ne juhlat on päivällä. Työporukan kesken syödään ja tullaan täydellä mahalla kotiin. Ei tartte eukon keittää kotona sillon, kun itselleen. Ei tule krapulaa ja rahapulaa siitä.
Oli kun firmamme toimistoneiti antoi sivuhuoneessa meille kaikille.Teimme poikien kanssa junan, ja sain kunnian olla siinä jonossa ekana ja viimeisenä.
Olemme jälkeenpäin muistelleet kaiholla kyseistä juhlaa.Sihteeri ja minä .Siis nykyinen vaimoni ja minä. - puhkipannun horon
Pera vaan kirjoitti:
Oli kun firmamme toimistoneiti antoi sivuhuoneessa meille kaikille.Teimme poikien kanssa junan, ja sain kunnian olla siinä jonossa ekana ja viimeisenä.
Olemme jälkeenpäin muistelleet kaiholla kyseistä juhlaa.Sihteeri ja minä .Siis nykyinen vaimoni ja minä.sihteerin.Toimistovittu on kaikkien kaveri.
Tottakai, muistat päästää kaikki halukkaat nykysinkin panemaan akkaasi.
Vai horo hoitaa asiat ihan itse? - Juna män jo
Pera vaan kirjoitti:
Olemme jälkeenpäin muistelleet kaiholla kyseistä juhlaa.Sihteeri ja minä .Siis nykyinen vaimoni ja minä.Vaimosi toimii lastisiltanamme edelleen, eikä sinua junan lähettäjänä tai jarrumiehenä oikeestaan poikien kanssa kaivatakkaan sekaan.
- lapsssiperhe
maksella juhlat puolisollekin? Ja muka pikkujoulut harva tilaisuus lapsiperheelle päästä yhdessä ulos??? Onko se muka työnanatajan velvollisuus teille lässyttäjille niitä järjestellä? Ihan itsestä on kiinni, jos ette osaa yhdessä ulos lähteä.
- ei mikään joulu
Näistä "pikkujouluista" olisi kiellettävä joulu -sanan käyttö silloin kun ne ovat vain juomareiden juhlia. Ovat enemmänkin sikailujuhlia.
- Tavat muuttuu
Kävisikö "Porsasjuhla"? Koulussa oli kuusijuhla, kun vietettiin joululomalle läksiäisiä.
- Joulumuorin pukki
Tavat muuttuu kirjoitti:
Kävisikö "Porsasjuhla"? Koulussa oli kuusijuhla, kun vietettiin joululomalle läksiäisiä.
Annetaan pikkujouluun käytettävät rahat orpolasten hyväksi kotimaassa.
- Puhut asiaa
Joulumuorin pukki kirjoitti:
Annetaan pikkujouluun käytettävät rahat orpolasten hyväksi kotimaassa.
Aivan niin, monethan firmat antaakin hyväntekeväisyyteen ja ei törsätä joulun kanssa. Syödään kinkut kotona, sitten jouluna.
- hyvä nimi...
sitähän se on, sikailua ja sikailua...Sikaa pöydän äärellä, lautasella ja pöydän alla. Siinäpä se kokonaisuudessaan. Mut on kyllä ketjun aloittajalla ihan asiaa tuo teksti. Kyllä sinne sikailemaan pitää päästä niin karjun kuin emakonkin. Väärin on jos vain toinen pääsee juhlimaan.
- taas näin...
hyvä nimi... kirjoitti:
sitähän se on, sikailua ja sikailua...Sikaa pöydän äärellä, lautasella ja pöydän alla. Siinäpä se kokonaisuudessaan. Mut on kyllä ketjun aloittajalla ihan asiaa tuo teksti. Kyllä sinne sikailemaan pitää päästä niin karjun kuin emakonkin. Väärin on jos vain toinen pääsee juhlimaan.
että mieheni työnantaja on kutsunut meidät molemmat pikkujouluihinsa mutta mieheni ilmoitti että hän aikoo mennä sinne yksin eikä kaipaa minua seurakseen. Tämä jos mikä on erittäin epäilyttävää ja suurin loukkaus minulle mitä on koskaan vastaan tullut. Johtopäätöksiä tästä voi vetää monenlaista. Luulen että mieheni aikoo pettää minua siellä. Joten ykskantaan aion ilmoittaa hänelle että aion muutttaa pois yhteisestä kodistamme enkä halua häntä mukaani. Siitäs saat sika!!!!
- ei puolisoita
taas näin... kirjoitti:
että mieheni työnantaja on kutsunut meidät molemmat pikkujouluihinsa mutta mieheni ilmoitti että hän aikoo mennä sinne yksin eikä kaipaa minua seurakseen. Tämä jos mikä on erittäin epäilyttävää ja suurin loukkaus minulle mitä on koskaan vastaan tullut. Johtopäätöksiä tästä voi vetää monenlaista. Luulen että mieheni aikoo pettää minua siellä. Joten ykskantaan aion ilmoittaa hänelle että aion muutttaa pois yhteisestä kodistamme enkä halua häntä mukaani. Siitäs saat sika!!!!
Minäkään en ottaisi vaimoani mukaan pikkujouluihin. Pettämisellä ei asian kanssa ole mitään tekemistä.
Meillä on aina ollut yhteinen päätös. Vaimo ei tule oman työpaikkani pikkujouluihin ja minä en mene hänen firmansa pikkujouluihin.
Vaikka pikkujouluissa on monesti joitakin örveltäjiä, niin jää niistä hyviäkin muistoja.
Avec pikkujouluja taas ei muista kukaan jälkikäteen. Ja liian usein ongelma on ne avecit tuomassa jäykkyyttä, jossa vain keskustellaan vaivautuneesti, eikä rentoutuen kuten pikkujoulujen tehtävä onkin. Lisäksi vahtivat viimeiseen saakka, ettei toinen puolisko juo yhtään enemmän kuin se pari bisseä. - /*/
ei puolisoita kirjoitti:
Minäkään en ottaisi vaimoani mukaan pikkujouluihin. Pettämisellä ei asian kanssa ole mitään tekemistä.
Meillä on aina ollut yhteinen päätös. Vaimo ei tule oman työpaikkani pikkujouluihin ja minä en mene hänen firmansa pikkujouluihin.
Vaikka pikkujouluissa on monesti joitakin örveltäjiä, niin jää niistä hyviäkin muistoja.
Avec pikkujouluja taas ei muista kukaan jälkikäteen. Ja liian usein ongelma on ne avecit tuomassa jäykkyyttä, jossa vain keskustellaan vaivautuneesti, eikä rentoutuen kuten pikkujoulujen tehtävä onkin. Lisäksi vahtivat viimeiseen saakka, ettei toinen puolisko juo yhtään enemmän kuin se pari bisseä.Mitä vitun jäykkyyttä? Parempi olisi et puolisot olisi mukana, koska näin saadaan sinne musta rentoutta ei jäykkyyttä.
- DE
taas näin... kirjoitti:
Miehesi on fiksu. Haluaa kerrankin tehdä jotain yksin ilman sinua joten se mahdollisuus hänelle suotakoot vai etkö pysty olemaan yhtä iltaa yksin. Jos yksi ilta yksin tarkoittaa suhteen loppumista niin se on siinätapauksessa jo loppumassa ja etsit joko tekosyytä tai olet vain "itsenäinen" nainen joka ei pysty/kykene/osaa olla yksin ilman miehen "ohjausta".
Liika mustasukkaisuus voi olla myös vaarallista ja tuhoisaa !! - just..
taas näin... kirjoitti:
Huh onpas naisella huono itsetunto.
- työnantajalle.
Kyllä työntekijöiden puolisoiden syöttäminen ja juottaminen ei kuulu firmoille. Eivät puolisot ole missään tekemisessä firmojen kanssa.
- Marmelademaarit
Oikeastaan kuuluu. Fiksu työnantaja ymmärtää arvostaa työntekijänsä tukipilaria, sillä tasapainossa oleva työntekijä on tehokas työntekijä. Eiköhän normaali perhe-elämä tuo jokaiselle voimia ja keskittymistä työpaikallakin. Kyse on siis pienestä investoinnista. Jos ihminen viettää suuren osan ajastaan työpaikalla, on hieno ele että muistetaan taustajoukot, tässä tapauksessa luonnollisesti puoliso, mm. pikkujouluissa. Toiset firmat menestyy ja toiset tekohengittää.
- ei.....
Marmelademaarit kirjoitti:
Oikeastaan kuuluu. Fiksu työnantaja ymmärtää arvostaa työntekijänsä tukipilaria, sillä tasapainossa oleva työntekijä on tehokas työntekijä. Eiköhän normaali perhe-elämä tuo jokaiselle voimia ja keskittymistä työpaikallakin. Kyse on siis pienestä investoinnista. Jos ihminen viettää suuren osan ajastaan työpaikalla, on hieno ele että muistetaan taustajoukot, tässä tapauksessa luonnollisesti puoliso, mm. pikkujouluissa. Toiset firmat menestyy ja toiset tekohengittää.
Fiksu työnantaja ei järjestä pikkujouluja ollenkaan. Henkilökunta EI saa tuntea oloaan liian mukavaksi, eikä työpaikaansa varmaksi. Jos näin on duunarista voi tulla laiska.
- joo..
Marmelademaarit kirjoitti:
Ja kenet sinkku tuo aveciksi?
- 4emppari
joo.. kirjoitti:
Ja kenet sinkku tuo aveciksi?
sinkku voi olla (kerrankin) rohkea ja pyytää jotakuta kiinnostavaa järjestettyyn tilaisuuteen. tai, hän voi rauhassa keskustella työkaveriensa kanssa vailla paineita suhteiden solmimisesta. sitäpaitsi, firman pikkujouluihin tulee varmaankin myös muita parittomia? hyvä tilaisuus tutustua!
nyt olis hyvä hetki ottaa poroa sarvista!
- Boldenone
Firman pikkujoulut on oman näkemykseni mukaan pieni palkinto aherruksesta menneenä vuotena työntekijöille ja voihan sinne mennä muutamaksi tunniksi ja sitten jatkaa juhlimista puolison kanssa muualla.
Sitäpaitsi kaikkien firmojen budjetti ei välttämättä riitä jos pitoväki tuplaantuu...
Asioita voi miettiä muutenkin kuin vain omalta kantilta tai ottaa marttyyri asenne :)- elämänkevät*
Minulla ei ole ainuitakaan pikkujouluja tänäkään vuonna, mut en silti tahtoisi että vaimoni jättäisi menemättä oman työpaikkansa pikkujouluihin.
Itse en tahtoisi mennä kuuntelemaan niiden työjuttuja, ja muutenkin tuntisin oloni vaivautuneeksi ulkopuolisena.
En usko että olisi syytä pelätä pettämistä, ja jos niin kävisikin, en haluaisi tietää.
Eikä se näin ollen olisi minulta mitenkään pois. Pikeminkin huonolla omallatunnolla joutuisi musta pitämään parempaa huolta.
Luottakaa nyt niihin puolisoihinne, ne on joulunsa ansaineet. Ja tellehän jää kalenterin lkaikki muut päivät yhteisiksi, tai vaikka työkaverienkanssa muuten jaettaviksi - espen leka
elämänkevät* kirjoitti:
Minulla ei ole ainuitakaan pikkujouluja tänäkään vuonna, mut en silti tahtoisi että vaimoni jättäisi menemättä oman työpaikkansa pikkujouluihin.
Itse en tahtoisi mennä kuuntelemaan niiden työjuttuja, ja muutenkin tuntisin oloni vaivautuneeksi ulkopuolisena.
En usko että olisi syytä pelätä pettämistä, ja jos niin kävisikin, en haluaisi tietää.
Eikä se näin ollen olisi minulta mitenkään pois. Pikeminkin huonolla omallatunnolla joutuisi musta pitämään parempaa huolta.
Luottakaa nyt niihin puolisoihinne, ne on joulunsa ansaineet. Ja tellehän jää kalenterin lkaikki muut päivät yhteisiksi, tai vaikka työkaverienkanssa muuten jaettaviksiJuuri näin. Itse en mistään hinnasta halua avopuolisino firman juhliin, enkä häntä meidän juhliimme. Asialla ei ole mitään tekemistä pettämisen tai luottamuksen kanssa. Oikeasti, työkavereiden kanssa on kiva juhlia "omalla" porukalla. Aina kun on avecceja ollut mukana ovat juhlat olleet vaivauttavia ja tunnelmaltaan lässähtäneitä.
Hyvät ihmiset, voi sitä flirttailla ilman että pomppaa heti sänkyyn! Piristää omaakin suhdetta ja on täysin harmitonta. Jos olette eri mieltä niin siinähän olette. Ihme mustasukkaisia matteja ja maijoja suomi taas puolillaan. - odottaen pikkujoulua
Olen samaa mieltä nimimerkki Boldenonen kanssa. Meidän pikkufirma tarjoaa työntekijöille pikkujoulun sisältäen kuljetukset toiseen kaupunkiin, ala carte ruokailun ja juomat sekä sen päälle kalliin konsertin. Heti konsertin jälkeen on kuljetus takaisin kotikaupunkiin ja jos jatkoille haluaa siitä mennä omakustanteisesti niin voi ottaa puolison mukaan. Toinen vaihtoehto olisi, että oltaisiin vaan täällä kotikaupungissa ja kutsuttaisiin ne avecit mukaan, mutta silloin voitaisiin unohtaa kaikki tyyriimmät konsertit tms.
- Tonttu-akka
siitä pinnat ja papukaijjaan merkintä. Tosin tuo pettämisen estyminen on kertaluonteista. Pettäjä pettää aina, oli pikkujoulut tai ei. Siihen riittää pidennetty päivätauko paikallisessa majoitusliikkeessä vallan mainiosti ja ympäri vuoden.
vaan se pettäminen juurikin alkaa pikkujoulussa pikku hiprakassa, siksi siis ei koskaan ilman avecia
- joulu pikk
koskahan telkkarista tulee se ohjelma "pikkujoulu" se oli hyvä ja varmaan tollaisia juhlia onkin tuli varmaan 1tv:ltä
- NM. Kokemusta on...
Kyllä se vaimo kehtaa vehdata kaikkien silmien alla firman juhlissa! Ei paljon päätä pakota siinä vaiheessa jos alkaa nuoleskella toisen miehen kanssa siellä. Mutta siinähän nuoli, ei tartte enää kattella hetkeäkään...
- kolmas mies
NM. Kokemusta on... kirjoitti:
Kyllä se vaimo kehtaa vehdata kaikkien silmien alla firman juhlissa! Ei paljon päätä pakota siinä vaiheessa jos alkaa nuoleskella toisen miehen kanssa siellä. Mutta siinähän nuoli, ei tartte enää kattella hetkeäkään...
Kyllä keskiverto punaniska- suomalaisen perheen onni on pikkujoulujen aikana koetuksella...
Mutten ymmärrä; ensinkään kenekään ei ole pakko yksin eikä kaksin pikku"jouluhin" mennä, mutta eihän keskiverto suomalainen voi olla menemättä sen viinan takia. Se kun kelpaa monelle palkinnoksi siitä raatamisesta. Ja monelle on lisäbonus kun pääsee syrjähypyn tekemään... Sitten ollaan taas kotona hissunkissun...surkeaa - olen suvaitsevainen
kolmas mies kirjoitti:
Kyllä keskiverto punaniska- suomalaisen perheen onni on pikkujoulujen aikana koetuksella...
Mutten ymmärrä; ensinkään kenekään ei ole pakko yksin eikä kaksin pikku"jouluhin" mennä, mutta eihän keskiverto suomalainen voi olla menemättä sen viinan takia. Se kun kelpaa monelle palkinnoksi siitä raatamisesta. Ja monelle on lisäbonus kun pääsee syrjähypyn tekemään... Sitten ollaan taas kotona hissunkissun...surkeaaEn näe tuossa mitään ongelmaa, aivan normihommaa. Pikkujouluihin vaan hilpein mielin ilman omaa akkaa/ukkoo.
samaa mieltä, olet oikeassa, ja todellakin moinen myös vähentäisi syrjähyppyjä, särkyneitä sydämiä ja rikkoutuneita perheitä.
Itse en sallisi puolisoni lähteä pikkujouluihin ilman minua ja sama pätee myös toisinkin päin.
Lisäksi kaikille malttia siihen viinan käyttöön.- ei kutsuttu n
ellei firman johdolla ole minkaanlaisia tapoja!
itse inhoan niita naisia, jotka alkaa valmistautua jo kuukausia etukateen
etta olisi hoikka ja kaunis..ostetaan kolttua ja suunnitellaan tukkalaitetta..
todella ala-arvoista.. - suurijuhla
ei kutsuttu n kirjoitti:
ellei firman johdolla ole minkaanlaisia tapoja!
itse inhoan niita naisia, jotka alkaa valmistautua jo kuukausia etukateen
etta olisi hoikka ja kaunis..ostetaan kolttua ja suunnitellaan tukkalaitetta..
todella ala-arvoista..Itse taas ihailen niitä naisia, jotka oikein tosissaan kuukausikaupalla valmistautuu vuoden suurimpaan juhlaan eli pikkujpuluun.
- "iloinen mieli"
suurijuhla kirjoitti:
Itse taas ihailen niitä naisia, jotka oikein tosissaan kuukausikaupalla valmistautuu vuoden suurimpaan juhlaan eli pikkujpuluun.
eiköhän tämäkin ole jokaisen oma asia, mitä tekee, eikä kuulu kenellekään!
- Bertta Tku
"iloinen mieli" kirjoitti:
eiköhän tämäkin ole jokaisen oma asia, mitä tekee, eikä kuulu kenellekään!
ole perheellinen:), ainakin toivon.
Vai onko sinun "parisuhteessasi" vain omia asioita ja puolisosta viis?? Silleen se yhteispeli toimii. Jokainen toki tekee omia valintoja, mutta siinä vaiheessa kun ne vaikuttavat puolisoonkin ne kyllä kuuluvat muillekkin. Ettet pyörähtelisi itsekeskeisyytesi lokakaivossa? - porsaita äidin...
suurijuhla kirjoitti:
Itse taas ihailen niitä naisia, jotka oikein tosissaan kuukausikaupalla valmistautuu vuoden suurimpaan juhlaan eli pikkujpuluun.
vuoden suurin juhla? no se kertoikin jo kaiken tarpeellisen.jos menisin firman pikkujouluihin,mitä en luultavastikaan tee, en kehtaisi ihan oikeasti kuukausia aikaisemmin ryhtyä laihdutuskuureille yms valmisteluille. (no en kyllä varmaan tartteiskaan laihdutuskuuria kun ystävätkin jo huomauttelee että syöt sie mitään nykyisin kun oot niin laiha). suihku, vähän meikkiä naamaan,joku kiva paita/toppi ja istuvat housut tai ehkä jopa hame tai mekko (en kyllä ole kovin hame tyyppiä.),hiukset kiinni,ja voila, valmista. :)
- anskuleena
Ei työpaikan pikkujoulussa tarvita puolisoja vahtimassa. Koko juhlasta menee maku, jos siellä on ulkopuolisia.
- Razorist
Ihmettelen aina välillä mistä nämä pikkujoulujen stereotypiat kumpuavat. Siis tämä kaava, että firman tiloissa örvelletään tonttulakki päässä, haukutaan pomo ja loppuillasta käydään kopiohuoneessa sihteerin kanssa vähän...
Vaikka pikkujouluissa on tullut käytyä jo jonkin aikaa, koskaan ei tilanne ole ollut edellä kuvaillun tyylinen. Aina on kutsuttu avec mukaan, paikkana ollut ravintola tai vuokrattu juhlatila, ja vaikka alkoholia on nautittu, niin tilanne ei ole koskaan karannut käsistä kellään. Niin ja loppuillasta vielä kiitelty pomoa hyvistä juhlista.
Ehkä tämä on sitten se harvinaisempi tapa viettää pikkujouluja, tai sitten ihmiset haluavat vaan mieltää kyseisen juhlan sellaiseksi, kuin kaverit ja media ovat kertoneet.- juhliin siipatta
ei mitään asiaa toistensa pikkujoulujuhliin, jotka työnantaja järjestää. Miksi ihmeessä pitäisi juhlia työkavereiden siippojen kanssa? Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa mennä vaimon työpaikan pippaloihin. Kai sitä nyt sentään ilman puolisoakin voi jonnekin mennä, omituista tarraantumista joillakin nykyään.
- Pitää luottaa
juhliin siipatta kirjoitti:
ei mitään asiaa toistensa pikkujoulujuhliin, jotka työnantaja järjestää. Miksi ihmeessä pitäisi juhlia työkavereiden siippojen kanssa? Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa mennä vaimon työpaikan pippaloihin. Kai sitä nyt sentään ilman puolisoakin voi jonnekin mennä, omituista tarraantumista joillakin nykyään.
Ostaa vaan itselle oman illalliskortin, jos sinne kapakkaan on pakko päästä vahtimaan.
- Osku2345678
Juuri näin! Ihan käsittämätöntä miten joku edes haluaa tunkea mukaan puolison työpaikan pikkujouluihin (tai muihin kekkereihin).
Miten voi kiinnostaa kuunnella toisten työjuttuja, kun yleensä ei ymmärrä niistä hölkäsen pöläystä.
No, ehkä siinä on tosiaan se kyttääminen takana. Eihän siinä jääkkään pikkujoulujen jälkeen kuin 364 päivää milloin se puoliso voi pettää, että hoh hoi... Tällaiset vaatimukset (päästä mukaan puolison pikkujouluihin) tulee lähinnä sairaalloisen mustasukkaisilta puolisoilta... Se mustasukkaisuus on siis se ongelma ei ne pikkujoulut. Ja jos se pikkujouluihin lähtijä on sitten oikeasti pettäjä-tyyppi, niin asia pitää ratkaista yleisellä tasolla, yksittäisen päivän kyttäys ei mitään auta.
Lisäksi sitten menetetään se rentous, mikä tutulla työporukalla on, kun jokaisella on vahtikoira mukana. Noissa firmojen juhlissa kuitenkin olisi tarkoitus rentoutua sen kerran-pari vuodessa. Kun muu aika sitten painetaan töitä "tukka putkella". - ,.............
Osku2345678 kirjoitti:
Juuri näin! Ihan käsittämätöntä miten joku edes haluaa tunkea mukaan puolison työpaikan pikkujouluihin (tai muihin kekkereihin).
Miten voi kiinnostaa kuunnella toisten työjuttuja, kun yleensä ei ymmärrä niistä hölkäsen pöläystä.
No, ehkä siinä on tosiaan se kyttääminen takana. Eihän siinä jääkkään pikkujoulujen jälkeen kuin 364 päivää milloin se puoliso voi pettää, että hoh hoi... Tällaiset vaatimukset (päästä mukaan puolison pikkujouluihin) tulee lähinnä sairaalloisen mustasukkaisilta puolisoilta... Se mustasukkaisuus on siis se ongelma ei ne pikkujoulut. Ja jos se pikkujouluihin lähtijä on sitten oikeasti pettäjä-tyyppi, niin asia pitää ratkaista yleisellä tasolla, yksittäisen päivän kyttäys ei mitään auta.
Lisäksi sitten menetetään se rentous, mikä tutulla työporukalla on, kun jokaisella on vahtikoira mukana. Noissa firmojen juhlissa kuitenkin olisi tarkoitus rentoutua sen kerran-pari vuodessa. Kun muu aika sitten painetaan töitä "tukka putkella".Lopetin kokonaan noissa työpaikan pikkujouluissa käymisen juuri sen vuoksi että sielläkin vaan aletaan yleensä jauhaa työasioista. Siihen kun vielä lisätään humala niin..ei hyvä heilu. Näitä samoja pällejä näkee muutenkin jo työpaikall ihan riittävästi. Parissa muussa pikkujoulussa kyllä piipahdan...
- hei, vähän asennetta
Nykyään vallitsee ihme niuhotus uusmoralismi, ei oo yhtään kivaa. Ennen oli pikkujoulutkin sentään kunnon juhlia ja ihmiset osasivat juhlimisen jalon taidon, joka on nykyään aivan ruostunut. Jotenkin koko yhteiskunta oli rennompi. Onko liika koulutus pilannut ihmiset vai missä mättää, kun kaikesta tehdään ongelma kuten nyt yksistä pikkujouluista.
- pettetty pettäjä
Oon käynyt monesti pikkujoulussa, usein yksin ilman aviosiippaa, en ole koskaan pettänyt. Siippa on pettänyt, vaikkei ole yksin pikkujouluissa käynytkään... Jos pikkujoulussa pettää, pettää muuallakin ja jos pettää muualla, voi pikkujouluissa olla pettämättä kun eihän sitä voi kaikkea antaa työkavereidenkaan tietää... näin meillä
- yhtä juhlaa
Pikkujoulu on työnantajan kiitos työntekijöitään kohtaan. Eihän se puoliso siellä töissä ole. Miksi pitäis työpaikan juhliin olla välttämättä kutsu. Olen itse työnantaja ja kyllä kutsun myös puolisot, koska meillä on pikkufirma. Joskus tulevat, joskus ei. Olen ollut myös suuressa firmassa työntekijänä ja siellä kutsu tuli vain sille joka oli töissä ko. firmassa. Eipä tarvinnut pettää ja pikkujoulu oli aina mukava tapahtuma. Sai eri tavalla tutustua työkavereihinsa. Jotkuthan hullaantuvat aina kun vähän väkeviä maistavat, olivat pikkujouluissa tai ei. Ei tarvi olla mustasukkainen toisen juhlasta.
- ISO pomo
ei sinne eukkoja/ukkoja tarvita jos siellä nussitaan niin kuin nussitaa se on hyvä juttu,,pitäähän työpaineet purkaa,,,,kertoo ISO pomo
Jos ei omaa puolisoaan voi hetkeksikään jättää pois valvovan silmän alta, niin onko tämä elämää, vertaa suhde kuin Neuvstoliitto ? Meillä vaimon kanssa nukutaan ja pussataan, eigä PUHUTA PEHMEITÄ. Notta !
- Ihmetyi
Meidän firman pikkujouluissa on ilman puolisoitakin yhteensä tuhansia ihmisiä, niin mitenkä luulet ettei se muka vaikuta firman tulostasoon mitenkään jos vielä puolisotkin kutsuttais?????
- juhlasta juhlaan
meillä firmassa n.20 työntekijää ja pohjanmaalta mentiin lentokoneella helsinkiin 2 yötä hotellissa kansallisteatterissa näytös. oli ruokaa , juomaa ja hauskaa ja kaikki tapahtui avec.... meillä on aina ollut avec pikkujouluissa ja viime vuosina on reissattu johonkin vieraalle paikkakunnalle !!!! innolla taas odotan ens vuoden pikkujouluja!! firmassa on erikseen syys reissu syksyllä ja grillijuhlat keväisin jotka on vain työntekijöille ja niissäkin on ollut aina hauskaa!!
- köyhät on eväät
tyypillistä hauskaa elämää sellaiselle, jonka omasta olemisesta on nautinnot pois. Tuo kaikkihan on tarjolla jo oman perheen kanssa, tarvitaanko siihen vielä noita vain työntekijöiden pöllöjä mukaan.
- Uunaeeranatten
köyhät on eväät kirjoitti:
tyypillistä hauskaa elämää sellaiselle, jonka omasta olemisesta on nautinnot pois. Tuo kaikkihan on tarjolla jo oman perheen kanssa, tarvitaanko siihen vielä noita vain työntekijöiden pöllöjä mukaan.
Mitä jos puolisot eivät tule keskenään toimeen. Alkaa kunnon riita ja kissatappelu kun rakkaat naisystävänne/avovaimonne/aviovaimonne ovat päissään. Sinä ja työkaverisi eivät tajua mitään kun koko porukka on kunnon tuiskussa. Sitten seuraavana aamuna heräät lattialta pomon vaimon vierestä. Ei auta rakkaan tuonti pikkujouluihin silloin.
- ÄrsyttäväPaskiainen
Olispa paska pikkujoulu jos ei jotain varattua pääsiskään vetäseen kun puoliso onkin mukana valvomassa tilannetta. Huonoin ehdotus ikinä...
- mieepävää
Tulisi kaiketi vielä vähemmän käytyä noissa pikkujouluissa jos siellä joutuis varomaan pöljäilyjään kun on "ulkopuolisia" mukana :)
- kaamos III
asiaa ajatellaan, niin jos minä olen esim. myyntipäällikkö, niin olen varmasti jo katsellut pikkujoulupiparin valmiiksi ja jos siihen sitten kutsutaan piaprin mies, niin homma kusee.....
niin miten voi ihmisten moraali noin alas vajota, enpä ostaisi ko. myyntipäälliköltä mitään.
- että näin meillä
Siellä missä minä olen töissä niin on tapana että kutsutaan itse työmtekijä ja avec, kenellä nyt sellainen sattuu olemaan tai sitten ottaa jonkun kaverin mukaan :)
- PJ
Itselläni on kokemuksia sekä avecien mukanaolosta että yksinomaan henkilöstölle tarkoitetuista juhlista.
Pidän kuitenkin parempana henkilöstön omia pippaloita. Erikseen voidaan sitten vaikka järjestää teatterissakäynti tms.johon puolisotkin voivat tulla.
Sattui vuosia sitten, kun olin pikkupomona eräässä yrityksessa, että pikkujouluihin kutsuttiin mukaan myös puolisot. Ilta meni aluksi hienosti, syötiin ja juotiin jne kuten kuuluukin ja kaikilla oli mukavaa.
Illan edetessä sitten yhtäkkiä kollegani vaimo sai täysin yllättäen kohtauksen ja alkoi haukkumaan minua toimitusjohtajan lellikiksi ja että minua aina kehutaan ja hänen miestään ei koskaan, vaikka hän on niin erinomainen ja hän tekee asiat aina oikein. Haukkuminen jatkui ja jatkui, kaikki olivat aivan ihmeissään. Myös toimitusjohtajamme sai kunnon ryöpytyksen. Itse en koskaan aiemmin ollut kyseistä rouvaa nähnyt, eikä meistä kukaan muukaan. En myöskään ollut tuon toisen pomon kanssa ollut aiemmin juurikaan lähemmin tekemisissä, koska hoidimme eri sektoreita. Toki yhteisissä palavereissa olimme istuneet. Mies oli kotonaan valittanut vaimolleen kohtelustaan. Tämän selkkauksen jälkeen ei kyseinen pomo enää ollut kovinkaan suosittu työntekijä. Tapahtunut ei ainakaan parantanut hänen etenimismahdollisuuksiaan. - miksi nipottaa
Meillä naisvaltainen ala ja voin sanoa että kenenkään mies ei suostuisi tulemaan meidän naisten kanssa juhlimaan...samoin toisin päin,mieheni miesvaltaisella alalla ja ei kiitos,en tosiaan lähtisi sinne pikkujouluihin mukaan.. Itse juuri vietettiin hyvissä ajoin noita pikkujouluja ja meitä oli 30 naista juhlimassa ja miehet ei tosiaan ollut katkeria ettei kutsuttu mukaan. Mielestäni pikkujoulut (ainakin minun alalla missä ei lähdetä minnekään reissulle ym. hienouksia) on tarkoitettu työntekijöille,ei puolisoille. Mieheni työpaikassa varmaan viettävät niin että saunovat porukalla,menevät syömään ja jatkoille...miksi vaimot menisi saunan lauteille kuuntelemaan "äijäjuttuja"..antaa miestenkin rentoutua miespurukalla ja naisten naisporukalla...sekä jos työpaikalla on molempia sukupuolen edustajia niin eiköhän hekin juhlansa ansainneet ihan keskenään tutussa työporukassa heittäen vapaalle niinä harvoina kertoina työn lomassa kun voi...ilman mustasukkaisia siippoja vahtimassa. Jos joku pettää,on se hänen päänsärkynsä ja jos puoliso ei luota,niin sitten olkoon osallistumatta moisiin juhliin...... varmaan myös muihinkin ns. kaveriporukan juhliin koska niissä myös voi sattua vaikka mitä,ei vain pikkujouluissa
- epa211
miksi nipottaa kirjoitti:
Meillä naisvaltainen ala ja voin sanoa että kenenkään mies ei suostuisi tulemaan meidän naisten kanssa juhlimaan...samoin toisin päin,mieheni miesvaltaisella alalla ja ei kiitos,en tosiaan lähtisi sinne pikkujouluihin mukaan.. Itse juuri vietettiin hyvissä ajoin noita pikkujouluja ja meitä oli 30 naista juhlimassa ja miehet ei tosiaan ollut katkeria ettei kutsuttu mukaan. Mielestäni pikkujoulut (ainakin minun alalla missä ei lähdetä minnekään reissulle ym. hienouksia) on tarkoitettu työntekijöille,ei puolisoille. Mieheni työpaikassa varmaan viettävät niin että saunovat porukalla,menevät syömään ja jatkoille...miksi vaimot menisi saunan lauteille kuuntelemaan "äijäjuttuja"..antaa miestenkin rentoutua miespurukalla ja naisten naisporukalla...sekä jos työpaikalla on molempia sukupuolen edustajia niin eiköhän hekin juhlansa ansainneet ihan keskenään tutussa työporukassa heittäen vapaalle niinä harvoina kertoina työn lomassa kun voi...ilman mustasukkaisia siippoja vahtimassa. Jos joku pettää,on se hänen päänsärkynsä ja jos puoliso ei luota,niin sitten olkoon osallistumatta moisiin juhliin...... varmaan myös muihinkin ns. kaveriporukan juhliin koska niissä myös voi sattua vaikka mitä,ei vain pikkujouluissa
Itse olen mies naisvaltaisella alalla ja täytyypä sanoa etten paljoa ehtisi vehtaamaankaan nurkissa kun kengät kuluvat lattialla. Siinä kuulkaa vaaditaan mieheltä kuntoa kun nonstoppina tanssittaa kymmentä naista. Ja kyseessä on todellakin vain tanssiminen ehkä pikkuflirtillä höystettynä. Koskaan ei sitä pidemmälle mene ja hauskaa on silti.
En halua siippaani mukaan koska meillä on omat juttumme työpaikalla jolloin rakkaani luultavasti tuntisi itsensä ulkopuoliseksi. Ja vaikka kuulostaakin itsekkäältä niin kun joskus harvoin työkavereiden kanssa ulos pääsee niin haluan keskittyä heidän kanssaan hauskanpitoon. Jos vaimo olisi mukana olisi meno paljon jäyhempää ja huomiota pitäisi jakaa hyvinkin paljon jottei sitten tulisi kotona sanomista.
- Kutsun saanut
Olen ehdottomasti samaa mieltä viestiketjun aloittajan kanssa. Puolisot mukaan! Voihan siitä puolisosta
vaikka jonkun kympin maksaakin ns. "illalliskorttimaksuna" ettei mene kirjanpito "sekaisin".
Se pikkujoulu on niin monen harmin alku, enkä tarkoita pelkkää pettämistä vaikka se taitaakin olla se suurin harmi. Työpaikkaromanssit tai vain yhden illan jutut hyvin harvoin johtavat mihinkään hyvään. - wamic
No voi helvetti! ne pikkujouluthan on firman henkilöstölle, eikä koko suvulle tarkoitettu. Ja onko se kyseisen firman vika, jos toinen on työttömänä, ja ei pääse pikkujouluihin. Voi vittu, että osaat olla TYHMÄ!
- Yualle
pitäisi kutsua myös puolisot?!?
Eri asia on esimerkiksi firman kymmenvuotisjuhlat yms erikoistilaisuudet. Niihin voi kutsua myös puolisotkin.
Ja viittauksesi pomon vaimon mukana oloon on todella ontuva. Tyypillisesti hän on kutsutuissa tapauksissa firmassa tavalla tai toisella osallisena, eli esimerkiksi täys/osa-aikaisena työntekijänä tai edes ainakin osakkaana.
Firman pikkujoulut siis edelleen jatkossa ilman puolisoita. Eri asia on ammattiyhdistyksen pikkujoulut, niissä voi olla puolisotkin mukana.- jonnaus
Olen tosielämässä huomannut, että ne jotka rutisevat pikkujouluihin tuoduista puolisoista ovat niitä, jotka useimmiten "käyttävät tilaisuutta hyväkseen" esimerkiksi työmatkoilla ja juuri noissa pikkujouluissa ;)
- VR
Pikkujouluissa on myös yleensä normaalia, että puheet kääntyvät työasioihin. Esille voi tulla asioitakin joita ei ole tarkoitettu ulkopuolisten kuultaviksi (yrityssalaisuudet, tulevat kauppaneuvottelut, jne). Ja ei varmasti tunne työntekijän puoliso oloaan kotoisaksi jos monta tuntia kuuntelee firman sisäpiirin jutustelua...kenties pomot ajattelevat etteivät puolisot pääse tarpeeksi osallisiksi tunnelmasta...
- suomalaiset tyhmiä
tyhmä tapa suomalaisilla että pikkujouluissa tarjotaan alkoholia, siitä ei yleesä tuu kuin ongelmia, kun ihmiset ovat päissään ihan helvetin tyhmiä. meillä pikkujouluissa ei ole alkoholia vaan syödään joulupöperöä maha täyteen (myös puolisot). elikkä jos on jossain pikkujouluissa viina tarjoilu niin, sillon mitä enemmän porukkaa sitä varmemmalla syyllä menee pikkujoulut pipariks, kuten sanonta kuuluu joukossa tyhmyys tiivistyy. mustakin tuo joulu sana ei sovi tohon olleskaan, eli taitaa mennä monella lapsella myös joulu piloille kun vanhemmat pitää "pikkujouluja"
- timja82
Mieheni työnantaja järjestää kemut myös puolisoille. Ihan mukavaa on ollut joka kerta eikä ole vähentänyt juhlahumua. On musiikkia, ruokaa, laulua ja baari auki (mutta ei ilmainen). Ainoa miinuspuoli on se, että pukeudutaan liian arvokkaasti. Olisi kiva ottaa rennosti jos ei tarvitsisi pelätä että juhlapuku rypistyy :(
- Yualle
haluaisit toilailla ja rypeä niin kuin siinä "Kännissä olet ääliö" -mainoksessa?
- montaa mieltä
Eipä ole tullut käytyä läheskään joka vuosi edes oman työpaikan pikkujouluissa, eikä todellakaan kiinnostaisi lähteä puolison työpaikan pikkujouluihin.
Olen ollut työpaikoissa joissa on järjestetty avec pikkujouluja ja sitten sellaisia joissa ollaan vain omalla porukkalla. Kummassakin on puolensa. Jos työpaikalla on sekä mihiä että naisia, niin voi olla hyvä järjestää avec pikkujoulut, niin monen perhesopu säilyy parempana. Jos työpailla on parikymmentä ukkoa, niin ne voi järjestää vaikka saunaillan jollekkin mökille, ei sinne silloin akkoja kaivata. - RS
Vaikka kutsuissa ei mainita erikseen että ei avecia, nin se on etikettivirhe ottaa puoliso mukaan. Firma voi järjestää muita vakavahenkisempiä juhlia joihin puoliso saat tulla mukaan mutta pikkujoulu ei ole sellainen.
Muistan että n 10 vuotta sitten meidän firmassamme oli n 35 vuotias rouva jolla oli n 50 vuotias mies ja melkein joka pikkujouluihin se mies änkesi mukaan, ilmeisesti ei luottanut vaimoonsa.- Ovat.
Tarkoitettu firman työyhteisön virkistykseksi, ei siis puolisoiden. Ja mustasukkaisuus on henkinen sairaus ja siihen saa apua ammattiauttajalta.
- 550119
Ovat. kirjoitti:
Tarkoitettu firman työyhteisön virkistykseksi, ei siis puolisoiden. Ja mustasukkaisuus on henkinen sairaus ja siihen saa apua ammattiauttajalta.
Tää viimenen on tosi hyvä kommentti!! Näin minäkin ajattelen.
- 550119
550119 kirjoitti:
Tää viimenen on tosi hyvä kommentti!! Näin minäkin ajattelen.
... ja jatkoa. Mielestäni pettämisestä on tehty liian iso ongelma. Keneltä se on pois. Ei se tavara siitä kulu jos vieras sitä vähän käyttää. Elämä on tosi pienissä ympyröissä jos ajatukset täyttää vaan se että pettääkö puoliso pikkujouluissa .
- jep....
Kutsu koskemaan molempia osapuolia?! Jos vaan toinen on töissä firmassa niin mikä osapuoli tämä toinen sitten on?!! Monissa firmoissa ei näinä aikoina edes järjestetä pikkujouluja niin tulee se huomattavasti kalliimmaksi järjestää pippalot 200 hengelle kuin 100 hengelle.
Eikä pettämiseen pikkujouluja tarvita. Jos ihminen pettää pikkujouluissa hän tekisi sen muuallakin.
Tilaisuus ei tee varasta, vaan näyttää ihmisen todellisen luonteen.- sssfgh
täällä kaikki, mitä luultavammin katkerat ja elämäänsä kyllästyneet kodiäidit itkee, kun ei pääse juhlimaan :D itse aion viettää useammatkin pikkujoulut, kun kerran on kutsuttu. ja vaikka avecille olis mahdolisuus, niin ketään en mukaan ota. hajotkaa siihen kotiäidit ja muut kateelliset, ketkä ette "voi lähteä" yksin juhlimaan :D
sssfgh kirjoitti:
täällä kaikki, mitä luultavammin katkerat ja elämäänsä kyllästyneet kodiäidit itkee, kun ei pääse juhlimaan :D itse aion viettää useammatkin pikkujoulut, kun kerran on kutsuttu. ja vaikka avecille olis mahdolisuus, niin ketään en mukaan ota. hajotkaa siihen kotiäidit ja muut kateelliset, ketkä ette "voi lähteä" yksin juhlimaan :D
pikkujoulusta se pikkupukittelu alkaa!!on se niin kivaa...naiset muutaman punsin jälkeen,jo hame alkaa nousta...ja vieras kiku kiinostaan..ps:joka pikkujoulu saaneena.
- Kuparikulma
Duunissa ollaan kännissä. Jotenkin näyttää kumminkin siltä , että joissakin paikoissa sallittua.Aamuisin katsonut , kun ihmiset menee niin "huuruissa" töihin , että pilli suuhun joka aamu. Yhdessäkin firmassa aivan joka päiväistä.
- asdfghjkjhgfgh
Siinähän menee koko pikkujoulun idea. Sehän on vaan hauskaa, kun pukki pääsee vähän verryttelemään.
- lissu 7
kumpikin mukaan
- Oma joulu
Ei ne ole mitään pikkujouluja, ne on sikailujuhlia.
- Köyhää
Oikeasti hotellissakaan ei taphdu enää mitään mainittavaa. Jostain syystä kaikki hempukat on poistuneet kuvioista. Todellisia miestennielijöitä ei enää kapakoissa liiku vaan metsästys tapahtuu iham muilla areenoilla. Kyllä nykyään uskaltaa ukkonsa pikkujouluihin päästää. Ei edes rahamiesten jahtaajia liiku niissä piireissä. Oikeastaan harmittaa, kun ei tapahdu mitään.
- Sillon hyvään aikaan
Köyhää kirjoitti:
Oikeasti hotellissakaan ei taphdu enää mitään mainittavaa. Jostain syystä kaikki hempukat on poistuneet kuvioista. Todellisia miestennielijöitä ei enää kapakoissa liiku vaan metsästys tapahtuu iham muilla areenoilla. Kyllä nykyään uskaltaa ukkonsa pikkujouluihin päästää. Ei edes rahamiesten jahtaajia liiku niissä piireissä. Oikeastaan harmittaa, kun ei tapahdu mitään.
Toista oli ennen...naistentansseja ..lauluiltoja..rahaa oli..Nyt kaikki on mennyt..
- sit kävi
että mies meni ja petti. Voi kun olisi itse kertonut mutta pieni kyläpahanen niin muut kerkeävät ensin huutelemaan. Olen koettanut antaa hälle mahdollisuuden kertoa mutta ei sitä totuutta suusta tule. Osaa kyllä olla halpamainen olo, luulin että meidän rakkaus olisi ollut niin lujaa että muut naiset eivät kiinnosta. Tulen pitämään huolen ettei muut naiset tule häneen enää luottamaan jos hän uuden itselleen ottaa. Ei edes osaa hävetä tekemisiään vaan kirkkain silmin vannoo ettei ole tehnyt mitään väärää. Itsellä niin kurja olo etten edes halua enää elää, ja hävettää kamalasti.
- Totuus?
Eihän se ole sinun syysi, jos toinen ei ymmärrä omaa parastaan. Hyvän ymmärtää vasta, kun sen kadottaa.. Onko juttu varmaan totta, onko sanansaattaja varma siitä..mitä on tapahtunut oikeasti..
- Joulua2010
Totuus? kirjoitti:
Eihän se ole sinun syysi, jos toinen ei ymmärrä omaa parastaan. Hyvän ymmärtää vasta, kun sen kadottaa.. Onko juttu varmaan totta, onko sanansaattaja varma siitä..mitä on tapahtunut oikeasti..
Kaikki on Kuhmossa hyvin. Ihmiset ovat saaneet viettää pikkujoulujaan mukavassa seurassa, joko puolison kera tai ilman. Kenenkään ei ole tarvinnut toisen puolisoa houkutella pahuuteen, vaan pikkujoulut on vietetty reilussa jouluhengessä. Ei ole kenenkään tarvinnut juoruilla, eikä ikäviä asioita kertoilla. Kotiin jääneetkin ovat voineet ottaa juhlista tulleen puolisonsa lämmöllä vastaan. Näin sen pitääkin mennä. Hyvää joulun odotusta kaikille.
- Riisipuuroa
Joulua2010 kirjoitti:
Kaikki on Kuhmossa hyvin. Ihmiset ovat saaneet viettää pikkujoulujaan mukavassa seurassa, joko puolison kera tai ilman. Kenenkään ei ole tarvinnut toisen puolisoa houkutella pahuuteen, vaan pikkujoulut on vietetty reilussa jouluhengessä. Ei ole kenenkään tarvinnut juoruilla, eikä ikäviä asioita kertoilla. Kotiin jääneetkin ovat voineet ottaa juhlista tulleen puolisonsa lämmöllä vastaan. Näin sen pitääkin mennä. Hyvää joulun odotusta kaikille.
Enää on jäljellä kauneimmat joululaulut ja puurojuhlat. Niissä tuskin tulee pahaa mieltä kenellekkään.
- ...kuin silloin enn
Riisipuuroa kirjoitti:
Enää on jäljellä kauneimmat joululaulut ja puurojuhlat. Niissä tuskin tulee pahaa mieltä kenellekkään.
Näin se menee, mutta jotenkin sitä kaipaa aikaa jolloin täälläkin jotakin tapahtui. Mustasukkaiset naiset taistelivat miehistään kapakoissa. Miehet tappelivat isorintaisten ja tyylikkäiden naisten vuoroista. Kaikki oli silloin toisin. muistatteko? eikös ne vaan olleet mahtavia aikoja?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke342366- 1231956
- 771601
- 1601242
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?671227- 611056
- 481053
- 651039
Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t30940Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂62937