Heippa!
Tilanne on sellanen, että asunnostani on kaupat sovittu tehtäväksi 7.12. ja muutan väliaikaisesti vuokralle siksi, kunnes löydän mieluisen ostettavan. Olen jo allekirjoittanut vuokrasopimuksen tähän uuteen vuokra-asuntooni, mutta voin muuttaa kirjat sinne vasta 2.12. kahden vuoden määräajan tullessa täyteen nykyisessä kodissani.
Vuokranantaja toivoi, että tekisin suht pikaisesti sähkösopimuksen, ettei hän maksa sähköjä omasta pussistaan.
Kysymys kuuluu siis, voinko tehdä sähkösopimuksen jo etukäteen kämppään, jossa osoitteeni ei kuitenkaan ole vielä pariin viikkoon? Tahi ettei tule siis mitään ongelmia noitten myyntivoittojen verotuksen kanssa. Kiitän nopeista vastauksistanne!
Uuteen kotiin muutto + sähkösopimus
2
596
Vastaukset
- älä tee sitä.
alkamaan vasta 2.12. Miksi maksaisit semoiset, jota et käytä??
Se on vuokraisännän ongelma, jos hän joutuu maksamaan muutamasta viikosta omasta pussistaan.
Kyllähän sinä voit sähkösopimuksen tehdä siihen uuteen kämppään jo, mutta se ei ole sinulle kannattavaa, koska maksat sitten 2asunnon sähköstä. - Vattenfall_asiantuntija
Kiitos kysymyksestä, johon sain asiakaspalvelustamme seuraavan vastauksen:
"Sähkösopimus nimenomaan on hyvä tehdä 2 viikkoa etukäteen. Voit soittaa asiakaspalveluumme ja kertoa, että muuttat uuteen asuntoon kyseisenä päivänä ja haluat sähkösopimuksen voimaan siitä päivästä alkaen.
Sähkösopimus astuu voimaan (ja päättyy) samasta päivästä kuin vuokrasopimuskin ellei ole sovittu toisin vuokranantajan kanssa.
Voit hoitaa asian joko puhelimitse tai netissä, jossa juuri nyt tosin on paljon ruuhkaa. Mutta voisitko soittaa asiakapalveluun, niin sopimus tulee varmasti ajoissa hoidettua kuntoon."
Terveisin Airi Laakkonen,
Vattenfallin energia-asiantuntija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225968Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745282059Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk261366Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861123Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64991
- 65931
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59915Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24914