Lottolappujen teko exelillä?

Pikkujouluja järjest

Kuinka saan exelillä tehtyä lottolaput, eli siis selville kaikki mahdolliset numerot seuraavista sarjoista:

Arvomme 4 numeroa 1 lisänumero.

ensimmäisenä numerona käytämme numeroita 1,2 ja 3
toisena numerona käytämme numeroita 4,5,6 ja 7
kolmantena numerona käytämme numeroita 8, 9, 0, 1 ja 2
neljäntenä numerona käytämme numeroita 3, 4, 5, 6 ja 7
lisänumerona käytämme numeroita 8, 9, 0, 1 ja 2

3

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olettaen, ettei tuplia sallita
      rivillä 1 tekstit A1=luku1, B1=luku2 jne...

      moduuliin...


      Sub Lotto()
      Dim luku1 As Variant
      Dim luku2 As Variant
      Dim luku3 As Variant
      Dim luku4 As Variant
      Dim vara As Variant
      Range("A2:E1510") = ""

      For Each luku1 In Array(1, 2, 3)
      For Each luku2 In Array(4, 5, 6, 7)
      For Each luku3 In Array(8, 9, 0, 1, 2)
      For Each luku4 In Array(3, 4, 5, 6, 7)
      For Each vara In Array(8, 9, 0, 1, 2)
      Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = luku1
      Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 1) = luku2
      Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 2) = luku3
      Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 3) = luku4
      Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 4) = vara
      Next
      Next
      Next
      Next
      Next
      Poistatuplat
      End Sub

      Sub Poistatuplat()
      Dim vika As Long
      Dim Alue As Range
      Dim Solu As Range
      Dim i As Long
      vika = Range("E65536").End(xlUp).Row
      For i = vika To 2 Step -1
      Set Alue = Range("A" & i & ":E" & i)
      For Each Solu In Alue
      If WorksheetFunction.CountIf(Alue, Solu.Value) > 1 Then
      Solu.EntireRow.Delete
      End If
      Next
      Next
      Range("A2").EntireRow.Delete
      End Sub

      • pikkujouluja järjest

        Kiitos kunde! Olen koittanut pähkäillä mistä lisään tuon koodinpätkän asiakirjaan. Jossain kehitystyökaluissa moduuliin, mutta missä... ?


      • pikkujouluja järjest kirjoitti:

        Kiitos kunde! Olen koittanut pähkäillä mistä lisään tuon koodinpätkän asiakirjaan. Jossain kehitystyökaluissa moduuliin, mutta missä... ?

        1. Vasemmassa yläkulmassa olevaa Excelkuvaketta klikkaat hiiren oikealla ja aukeavasta valikosta klikkaat View Code/Näytä Koodi.
        Tai käytät näppäinyhdistelmää ALT F11
        2. VBE näkymässä sitten valikosta INSERT/MODULE
        3. Sitten vain kopioit koodin oikealla olevaan ikkunaan
        4. Teet napin tms. ja liität koodin siihen.
        Tai koodipuolella klikkaat hiirellä ekan koodipätkän jollekin riville sanojen Sub Lotto- End Sub välille ja sitten F5

        @Kunde


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe