SKODA -09 1,4 TSI:N JAKOPÄÄ AIKAPOMMI !

migronroos

1,4 TSI OMISTAJAT OLKAA TARKKANA MOOTTORIN JAKOPÄÄN KANSSA,OMASSANI JAKOKETJU VENYNYT
VAIHTOKUNTOON 27000 TKM: KOHDALLA!!. ONGELMA OLLUT VW:LLÄ TIEDOSSA ALUSTA ASTI.
VW KYSEISEISIÄ KONEITA ON HAJONNUT USEITA.SKODALLA ENNUSTETTAVISSA TYÖSARKAA..
OIRE JOHTUU ÖLJYNKIERTO/PAINE ONGELMASTA ,AIHEUTTAEN JAKOKETJUN HYDRAULIKIRISTIMEN
TOIMIMATTOMUUDEN.KETJU EI KIRISTY TASAISESTI ,JOTEN SE VENYY.KYLMÄNÄ KÄYNNISTÄESSÄ RALLATTAA JA HYD-
RAULINOSTAJAT NAKUTTAA USEAN SEKUNNIN AJAN ÖLJYNPAINEEN NOUSTUA HILJENEE.
AINEKSET JAON SEKAISIN MENEMISEEN ON SUURI! JA SILLON MAKSAA...
KÄYTIN PAJALLA 3 KERTAA ASIASTA,JA OLTIIN IHMEISSÄÄN.EI ME OLLA MITÄÄN KUULTU VW JA MAAHAN-
TUOJAN SUUNNALTA!!
KUN MAINITSIN VW ONGELMISTA ,ALKOI ASENNE MUUTTUA..KUULOSTAISI ÖLJYNPAINE ONGELMALTA.
ASIA ON TIEDOSSA,MUTTA VEDÄTETÄÄN TAKUUN LOPPUUN ASTI.SEN JÄLKEEN TIEDETÄÄN MISSÄ ON VIKA ,KUN ASIAKAS MAKSAA.
TÄMÄN HETKINEN SALDO: KORKEAPAINE PUMPPU N.15 TKM KOHDALLA.TURBON PAINEYKSIKKÖVENTTIILI??
22 TKM. JA NYT JAKOPÄÄ 27 TKM. KOHDALLA.MITÄ SEURAAVAKSI!!
TAKUU UMPEUTUU 7. TAMMIKUUTA 2011 JA SILLON VIIMEISTÄÄN VAIHTUU KÄRRY.

130

23526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+16

      testausta asiakkailla, kuin Microsoftilla, Bemari esn aloitti vuonna 1994 ja mutu seuranneet perässä paitsi Toyota.

    • 13+10

      Tiedoksi, että VW ei tuo maahan Skodaa. Helkama-auto sensijaan tuo, että varmaan kannattaisi ottaa sinne yhteyttä seuraavalla kertaa.

      • kylymää vikaa

        Tuokoon maahan kuka tuo. Korjuuttaa saa missä haluaa kunhan takuun ehdot täyttyy. Kerrompa esimerkin. Eräässä VW-konsernituotteessa oli pientä vikaa, autoa käytettiin siellä mistä ostettukin, nostivat kädet pystyyn ja ajo-ohjeet uudelle korjaamolle. Sama juttu usean korjausyrityksen jälkeen ja kehoitus viedä maahantuojan Audi-korjaamolle missä sinnikkäitten korjausyritysten jälkeen auto kuntoon tulikin ennen kuin takuu loppui. Eipä vakuuttanut laatu eikä mikään muukaan, merkki vaihtui muun valmistajan tuotteeseen. Lisäksi se kuluttaa vähän ja on LÄMMIN.


      • Huputiti hummani hei
        kylymää vikaa kirjoitti:

        Tuokoon maahan kuka tuo. Korjuuttaa saa missä haluaa kunhan takuun ehdot täyttyy. Kerrompa esimerkin. Eräässä VW-konsernituotteessa oli pientä vikaa, autoa käytettiin siellä mistä ostettukin, nostivat kädet pystyyn ja ajo-ohjeet uudelle korjaamolle. Sama juttu usean korjausyrityksen jälkeen ja kehoitus viedä maahantuojan Audi-korjaamolle missä sinnikkäitten korjausyritysten jälkeen auto kuntoon tulikin ennen kuin takuu loppui. Eipä vakuuttanut laatu eikä mikään muukaan, merkki vaihtui muun valmistajan tuotteeseen. Lisäksi se kuluttaa vähän ja on LÄMMIN.

        ... niitähän riittää...


      • 10+4
        kylymää vikaa kirjoitti:

        Tuokoon maahan kuka tuo. Korjuuttaa saa missä haluaa kunhan takuun ehdot täyttyy. Kerrompa esimerkin. Eräässä VW-konsernituotteessa oli pientä vikaa, autoa käytettiin siellä mistä ostettukin, nostivat kädet pystyyn ja ajo-ohjeet uudelle korjaamolle. Sama juttu usean korjausyrityksen jälkeen ja kehoitus viedä maahantuojan Audi-korjaamolle missä sinnikkäitten korjausyritysten jälkeen auto kuntoon tulikin ennen kuin takuu loppui. Eipä vakuuttanut laatu eikä mikään muukaan, merkki vaihtui muun valmistajan tuotteeseen. Lisäksi se kuluttaa vähän ja on LÄMMIN.

        Se liittyy tähän siten, että VV-autolla ei ole mitään tekemistä Skodan huollon kanssa Suomessa. Tottakait voit tehdä omalle autollesi ihan mitä huvittaa, mutta takuuasioita hoidat maahantuojan (tässä tapauksessa Helkama-auton) valtuuttaman tahon kanssa.


      • Erkki
        Huputiti hummani hei kirjoitti:

        ... niitähän riittää...

        Niinpäs näkkyy olevan


    • kai ne sen korjaa

      Meille on tammi-helmikuussa tulossa moinen uusi 1.4TSI. Mahtaako siinä olla jo kyseinen ongelma korjattu?

    • Özlöngörmön

      Volkkarilla on monta eritehoista 1.4TSI:tä. Ettei vain tässä olisi se surullisen kuuluisa kaksoisahdettu, jollaista Skodassa ei tähän saakka ole ollutkaan ennenkuin nyt RS Fabiassa?

      • lukee, että

        Skoda -09 1.4 TSI, niin silloin ei ole ole kyseessä Fabia RS eikä varsinkaan mikään VW. Ainoa moottori joka tuohon otsikkoon sopii, on 122hv turboahdettu.


      • tiedossa on

      • Ultimaattumi

      • skoda paras
        Ultimaattumi kirjoitti:

        tuossa keskusteluketjussa

        Ne on volkkarin koneet mitkä, ei skodan, skoda tekee paljon paremmat moottorit ja skoda on sama kuin audi.


      • .
        skoda paras kirjoitti:

        Ne on volkkarin koneet mitkä, ei skodan, skoda tekee paljon paremmat moottorit ja skoda on sama kuin audi.

        Skodan moottorit tulee ihan samalta linjalta kun VW:n. Jos se "paranee" sillä, että siihen pistätään kukonpään kuva päälle, niin hyvää jatkoa vaan sinne suljetulle osastolle.


    • ei käy skodalle noin

      Kerro tarkemmin autostasi esim. osa runkonuumeroa, rekisterikilven kirjaimet ja missä kohti sijaitsee vakionopeus säätimen vipu.

      • 14+8

        Nyyh nyyh, eihän täydelliselle Skodalle voi mitään vikaa tulla, eihän?


      • Provoille käy noin

        Kerro itse ensin sukunimesi, asuinkuntasi, sotu-tunnuksesi ja missä kohti sijaitsee aivosi.


      • olet dorka

        Sulla se vipu on perseessäs.


    • 10

      Vw ei vastaa Skodan takuu asioista,Helkama-auto vastaa Skodan takuuseen liittyvistä asioista. Jos joskus ostat aikuisena uuden autoon(jota epäilen)saatat ymmärtää käsitteet takuu ja virhevastuu.
      Nyt voitkin jatkaa cruisailua karvanoppa corollallasi.

    • ptomak

      Ei sulla mitään autoa edes ole peelo....lisäksi ei mikään takuu lopu päivälleen jonain päivänä, myyjä on vastuussa viallisesta tuotteesta pitkään takuuajan jälkeenkin. Lienee ihan selvä, että jos noilla kilometreillä moottori hajoaisi niin silloin sen korjauksen maksaa joku muu kuin ostaja

      • Kuuluttaajaa

        Valmistajan vastuu on ihan eri asia, ja silloin astuu kuvaan hinnan sovittelu, koska korjauksen jälkeen auto tulee vertaistansa parempaan kuntoon. Maksat osan itse remontista vaikka vika on valmistajan.


      • 5+5=?
        Kuuluttaajaa kirjoitti:

        Valmistajan vastuu on ihan eri asia, ja silloin astuu kuvaan hinnan sovittelu, koska korjauksen jälkeen auto tulee vertaistansa parempaan kuntoon. Maksat osan itse remontista vaikka vika on valmistajan.

        Meinaat että 27tkm ajettu moottori kun vaihdetaan uuteen niin kyse on jotenkin auton arvoa nostavasta korjauksesta?
        Ei noin pienellä ajosuoritteella voida vaatia kovin suuria summia kuluttajalta - auton arvo kun ei juuri nouse noin vähän ajetun koneen vaihdolla.


      • =)(/&
        5+5=? kirjoitti:

        Meinaat että 27tkm ajettu moottori kun vaihdetaan uuteen niin kyse on jotenkin auton arvoa nostavasta korjauksesta?
        Ei noin pienellä ajosuoritteella voida vaatia kovin suuria summia kuluttajalta - auton arvo kun ei juuri nouse noin vähän ajetun koneen vaihdolla.

        Ei koske Skodan TSitä. Olen entinen Volkkari omistaja oli jetta 1.6 Fsi vm 2008 tässä mallissa oli kyseinen vika itsellä vaihdettiin kone 35 tkm kohdalla. Joten ihan rauhassa Skodan omistajat turvallisia kilometrejä.


    • .

      Ei se ketju ole mihinkään venynyt jos kiristin ei tee töitään...Tekniikan tuntemus huipussaan...

      • vot vot niin

        Kun huolto sanoo että ketju venynyt niin vika on kiristäjässä joka piti ketjun löysällä. Alkaa olla samanlaista kuin LADAN 1200 jakoketjun kanssa. Tosin siinä ei silti ketju venynyt, rallatti löysyyttään kuin Skodamiehan leukaperät.


      • kyl mää vaan
        vot vot niin kirjoitti:

        Kun huolto sanoo että ketju venynyt niin vika on kiristäjässä joka piti ketjun löysällä. Alkaa olla samanlaista kuin LADAN 1200 jakoketjun kanssa. Tosin siinä ei silti ketju venynyt, rallatti löysyyttään kuin Skodamiehan leukaperät.

        Ei Ladan ketju rallattanu niillä, jotka sen osasi kiristää.


    • NeverVag

      Tälle palstalle saa laittaa ainoastaan sellaisia juttuja, jossa Skoda voittaa jonkun vertailun. Ne ovat kiistatonta totuutta ja kukaan palstalainen ei kyseenalaista sitä.

      Skoda on paras ja siinä ei ole vikoja. Yksikään vika ei ole saanut suoli24 palstan siunausta, joten niitten on pakko olla PROVOJA.

      • p*ska

        kakka!


      • NeverVag
        p*ska kirjoitti:

        kakka!

        Saattaahan se vähän sapettaa, kun myyntitilastoihin tuijottamalla tekee ostopäätöksen. Lisäksi vähän lueskellaan Vagniikan Maailmaa ostopäätöksen tueksi.

        On sen verran huteralla pohjalla tuo TSI ja DSG tekniikka että en todellakaan sekaannu. Jännityksellä seuraan milloin kupla puhkeaa ja käytettyjen hinnat romahtaa. Liikaa samankaltaisia vikoja, ei selity pelkillä myyntimäärillä. Niin kauan kuin menee takuuseen, niin ei se kauheasti kirpaise. Takuun loppumisen jälkeen mitään ei saa ilman tappelua, jos sittenkään.

        Netti väärällään tietoa ongelmista, kannattaa tutustua, mieluummin ennen ostopäätöstä.


      • <zcCV¤&#%&%&YH
        NeverVag kirjoitti:

        Saattaahan se vähän sapettaa, kun myyntitilastoihin tuijottamalla tekee ostopäätöksen. Lisäksi vähän lueskellaan Vagniikan Maailmaa ostopäätöksen tueksi.

        On sen verran huteralla pohjalla tuo TSI ja DSG tekniikka että en todellakaan sekaannu. Jännityksellä seuraan milloin kupla puhkeaa ja käytettyjen hinnat romahtaa. Liikaa samankaltaisia vikoja, ei selity pelkillä myyntimäärillä. Niin kauan kuin menee takuuseen, niin ei se kauheasti kirpaise. Takuun loppumisen jälkeen mitään ei saa ilman tappelua, jos sittenkään.

        Netti väärällään tietoa ongelmista, kannattaa tutustua, mieluummin ennen ostopäätöstä.

        asiallinen keskustelu menee viimeistään siinä vaiheessa asiattomaksi kun sinä tulet heittelemään tänne noita "eihän Skodassa mitään vikaa" juttujasi. Anna meidän keskustella vioista ja viattomuudesta, mutta älä tule heittelemään tänne aivottomia kommentteja.

        Provoahan se on sinällään muutenkin sinun kirjottelusi. Vai että kupla puhkeaa ja hinnat romahtaa. Taidat olla se sama tyyppi, joka ennusti joskus vuonna 2005 tai 2006 että Octavian myynti romahtaa. Hihihii.


      • tT
        NeverVag kirjoitti:

        Saattaahan se vähän sapettaa, kun myyntitilastoihin tuijottamalla tekee ostopäätöksen. Lisäksi vähän lueskellaan Vagniikan Maailmaa ostopäätöksen tueksi.

        On sen verran huteralla pohjalla tuo TSI ja DSG tekniikka että en todellakaan sekaannu. Jännityksellä seuraan milloin kupla puhkeaa ja käytettyjen hinnat romahtaa. Liikaa samankaltaisia vikoja, ei selity pelkillä myyntimäärillä. Niin kauan kuin menee takuuseen, niin ei se kauheasti kirpaise. Takuun loppumisen jälkeen mitään ei saa ilman tappelua, jos sittenkään.

        Netti väärällään tietoa ongelmista, kannattaa tutustua, mieluummin ennen ostopäätöstä.

        Amispellejen juttuja. Mulla ei ole ollut muuta vikaa kuin radio ja sekin vaihdettiin takuuna.


      • NeverVag
        <zcCV¤&#%&%&YH kirjoitti:

        asiallinen keskustelu menee viimeistään siinä vaiheessa asiattomaksi kun sinä tulet heittelemään tänne noita "eihän Skodassa mitään vikaa" juttujasi. Anna meidän keskustella vioista ja viattomuudesta, mutta älä tule heittelemään tänne aivottomia kommentteja.

        Provoahan se on sinällään muutenkin sinun kirjottelusi. Vai että kupla puhkeaa ja hinnat romahtaa. Taidat olla se sama tyyppi, joka ennusti joskus vuonna 2005 tai 2006 että Octavian myynti romahtaa. Hihihii.

        Tällä palstalla saa asiallisesti kehua Skodaa.

        Kaikki moitteet ovat provoja ja epäasiallisia. Pitkään seurannut palstaa ja todella herkkähipiäistä porukkaa tuntuu Skodistit olevan. On muuten ensimmäiset kirjoitukset tälle palstalle.

        Lue nyt tämäkin keskustelu. Nokkaketjun venyminen on yleisesti tiedossa oleva ongelma. Missä on se asiallinen keskustelu aiheesta. Eihän meidän Skodassa ja kukas niitä toikaan maahan. Aika vekkuli porukkaa, pelkäävät rassukat että arvo tosiaan romahtaa jos ongelmista keskustellaan.


      • kalle kustaa
        NeverVag kirjoitti:

        Tällä palstalla saa asiallisesti kehua Skodaa.

        Kaikki moitteet ovat provoja ja epäasiallisia. Pitkään seurannut palstaa ja todella herkkähipiäistä porukkaa tuntuu Skodistit olevan. On muuten ensimmäiset kirjoitukset tälle palstalle.

        Lue nyt tämäkin keskustelu. Nokkaketjun venyminen on yleisesti tiedossa oleva ongelma. Missä on se asiallinen keskustelu aiheesta. Eihän meidän Skodassa ja kukas niitä toikaan maahan. Aika vekkuli porukkaa, pelkäävät rassukat että arvo tosiaan romahtaa jos ongelmista keskustellaan.

        Arvo romahtaa juu. Joka päivä.

        Minäpäs taas luulen että herra NeverVag , olet näiden palstojen Hevijuuseri, joka oikein etit nälvittävää Suomi 24 saiteilta. Voi niinkin elää. Eipä taida olla edes merkin väliä....

        Onhan se merkillistä että Skoda pärjää nykyään niin hyvin. Jospa muut ovat nykyään niin huonoja että Skodan tähti erottuu linnunradalla paremmin;)
        Hmmm.


        Se tiedän, että kun takana on 8 eri automerkkiä. niin joka merkiltä löytyy sutta , mutta en silti ole ajatellut kiertää niiden palstoilla etsimässä vikoja, tyhjää räksyttämässä. Pikemmin antamassa kokemuksia/ neuvoja. Niinkin voi nimittäin tehdä. Auta, jos voit, äläkä turhaannu siitä että väki ei osta sinun asennettasi.


      • Etvartti Saksikäsi
        NeverVag kirjoitti:

        Tällä palstalla saa asiallisesti kehua Skodaa.

        Kaikki moitteet ovat provoja ja epäasiallisia. Pitkään seurannut palstaa ja todella herkkähipiäistä porukkaa tuntuu Skodistit olevan. On muuten ensimmäiset kirjoitukset tälle palstalle.

        Lue nyt tämäkin keskustelu. Nokkaketjun venyminen on yleisesti tiedossa oleva ongelma. Missä on se asiallinen keskustelu aiheesta. Eihän meidän Skodassa ja kukas niitä toikaan maahan. Aika vekkuli porukkaa, pelkäävät rassukat että arvo tosiaan romahtaa jos ongelmista keskustellaan.

        Tämän keskustelupalstan kirjoitukset eivät Skodan arvoa romahduta, päinvastoin, kaikki tänne tuupatut ilkeydet ja provoilut ovat niin läpinäkyviä, että se vain entisestään lisää ihmisten kiinnostusta Skodaa kohtaan.

        Octavia on jo pitkään roikkunut rekisteröintitilastojen kärkisijoilla, Superb myy hyvin sekä yksityis- että ammattikäytössä, Fabia on saanut uutta potkua faceliftin ja vRS-mallin myötä, ja Yeti tulee kovaa vauhtia kunhan vain tehdas pystyy toimittamaan autoja kysyntää vastaavasti.

        Että siinä sitä paskanjauhajalle taas nieleskeltävää.


    • migronroos

      Moi! hyvä että syntyi keskustelua asiasta.! on luottamus aika heikko vw tuotteeseen.skoda autosta muuten
      ei pahaa sanottavaa.surullista on se,että asiakas on testaa ja pahimmassa tapauksessa maksaa viulut.
      tätä se tuotteen saaminen markkinoille ennen muita teettää! kirjoitukseni oli nopeasti tehty. tiedän että
      vw ja helkama ovat eri maahantuojia,mutta jos asenne on sama kummallakin,ei hyvä.keskustelut työnjohtajien kanssa,olivat huvittavan ympäripyöreitä,kuuntelin aikani,sanoin että faktatietoa on saksan maalta,että vw suomesta.itseäni ei helpolla kuseteta,koska on 8 vuoden asentajakokemus.jos uteliaisuutta
      riittää kerron lisää..niin kyseessä on 1,4 tsi 90kw keksintö. loistava kone jos toimii..toivottavasti muilla.

      • skodaaja

        Kerro vaan faktoja kyseisestä 1.4TSI koneesta,kun itsellä on sellainen alle 9000km ajettu kiinnostaa todella kuulla josjakoketju ongelmia on, myös siihen vastaus jos tiedät onko 1.8TSI koneen jakoketju samanlainen eli yhtä vahva/heikko??

        Kiitos jo etukäteen jos vaivaudut valistamaan.

        Skodaaja


      • pikkupannu
        skodaaja kirjoitti:

        Kerro vaan faktoja kyseisestä 1.4TSI koneesta,kun itsellä on sellainen alle 9000km ajettu kiinnostaa todella kuulla josjakoketju ongelmia on, myös siihen vastaus jos tiedät onko 1.8TSI koneen jakoketju samanlainen eli yhtä vahva/heikko??

        Kiitos jo etukäteen jos vaivaudut valistamaan.

        Skodaaja

        Asiallisesti kyselen, onko siihen kenties periytynyt samoja vaivoja, vai onko venymisongelma yleisesti ottaen jo saatu ratkaistua 1.4 koneen osaltakin?


      • Autom.kiristin ok
        pikkupannu kirjoitti:

        Asiallisesti kyselen, onko siihen kenties periytynyt samoja vaivoja, vai onko venymisongelma yleisesti ottaen jo saatu ratkaistua 1.4 koneen osaltakin?

        Venymiset ovat amispellejen juttuja.


      • //Kalina//
        Autom.kiristin ok kirjoitti:

        Venymiset ovat amispellejen juttuja.

        Kyllä Skoda on oikeasti hyvä auto, älkää ihmeessä mollatko tätä merkkiä. Olen jo pitkään haaveillut ostavani ikioman Skodan, mutta päädyin lopulta Lada Kalinaan. Oli vaikea päättää kahdesta itä-autosta, mutta Lada on mielestäni laadukkaampi itäkottero kuin Skoda. Mulla oli aikanaan Skoda 120 ls, se oli hyvä ja halpa ajopeli.


      • Eetvartti Saksikäsi
        Autom.kiristin ok kirjoitti:

        Venymiset ovat amispellejen juttuja.

        käänteinen provo ylläolevakin, joku tekeytyy skodistiksi ja leimaa asialliset keskustelut amispellen syyksi, näin saadaan palstalle sekasotkua ja lisää typeriä kirjoituksia.


      • Mistä ostat?????????
        //Kalina// kirjoitti:

        Kyllä Skoda on oikeasti hyvä auto, älkää ihmeessä mollatko tätä merkkiä. Olen jo pitkään haaveillut ostavani ikioman Skodan, mutta päädyin lopulta Lada Kalinaan. Oli vaikea päättää kahdesta itä-autosta, mutta Lada on mielestäni laadukkaampi itäkottero kuin Skoda. Mulla oli aikanaan Skoda 120 ls, se oli hyvä ja halpa ajopeli.

        Ladaa ei maahantuoda tällähetkellä,jos siis olet ostamassa uuden auton kysynkin miten saat Lada Kalinan hankituksi,yksittäiskappaleen tuottaminen maahan saattaa maksaa kahden Skoda Octavian verran.
        Vastaappa kysymykseeni,mutta vain jos on kysy uudesta autosta,käytetyt on oma lukunsa.


      • //Kalina//
        Eetvartti Saksikäsi kirjoitti:

        käänteinen provo ylläolevakin, joku tekeytyy skodistiksi ja leimaa asialliset keskustelut amispellen syyksi, näin saadaan palstalle sekasotkua ja lisää typeriä kirjoituksia.

        Teltta-autosta. Mistä muualtakaan??
        Mul on kivat AmisViikset!


      • Tyhmälle
        //Kalina// kirjoitti:

        Teltta-autosta. Mistä muualtakaan??
        Mul on kivat AmisViikset!

        Tyhmä sinä olet ja sellaiseksi jäät.Lada Kalina
        Pojanrakkula häviä aikuisten keskustelusta.


    • Jos maahantuoja hyppii silmille selvässä takuuasiassa ota yhteyttä tehtaan asiakaspalveluun mielellään Saksan tai Englannin kielellä niin alkaa asiat selvitä . Jos eivät vastaa uutta viestiä niin kauan kunnes asiat selviävät.
      Onnistui MB.n kohdalla ja kummasti autokauppiaan retale oppi tavoille.

    • Skodasetä

      vaimon jakorasia olla venynyt ja nyt se on jutussa verhottu auton jakoketjuun, kun ei kehdata suoraan asiasta valittaa:))

      Ei vaan ihan asiallisesti sanottuna, niin täytyy sanoa, että harvinaisen uskottava provo. Tämän on harvinaisen moni ottanut ihan oikeasti tosissaan:) Onnittelut siitä!

      Ja jos asia pitäisi paikkansakin, niin kyllä valmistaja on tuollaisen syyn aiheuttaman mahdollisen moottoririkon sattuessa velvollinen ainakin 100 000 km ja 5 vuotta korjaamaan viat veloituksetta ja sen jälkeenkin ainakin 200000 km asti ainakin osittain. Kuuluu meinaan tuotevastuulain piiriin tuollaiset asiat. Eli ihan turha pelätä, että jos alta 50000 km menee kone rikki, että siitä jotain joutuisi maksamaan, vaikka kuinka olisi takuu loppu. Toki ne pyytää voi, mutta maksaa ei tarvitse. Sen asian voit varmistaa vaikka kuluttajaneuvojalta.

      • Ei vikoja ei ei

        Sinunkin Skodan jakoketjussa on automaattikiristäjä. Eikö niin ?


      • tohotori kimmel
        Ei vikoja ei ei kirjoitti:

        Sinunkin Skodan jakoketjussa on automaattikiristäjä. Eikö niin ?

        Kertokaas urpot miten se on Skodan vika jos Audi - VW tuottaa ja suunnittelee epäonnistuneita koneita....
        Skodassa ei ole Skodaa muuta kuin merkki ja korinvalmistus. Kaikki muu on suurta yhteistä VAG laatua . Hyvässä ja pahassa.
        Kellä teistä on niin hyvä auto nyt (onko vuoden päästä edes sama merkki ) että sen omistaminen tuo tuota typerää ilkeilyn tarvetta? Kertokaa te autonne niin minä voisin kertoa mikä sinnä on vikana...jookos?
        Ei siihen tarvita kuin ripaus pikkusieluisuutta, tyhmänylpeyttä peltikuorista ja kärrytien levyinen maailmankatsomus.

        Oisko vähän hyvä välillä ajatella enste...-


      • Men geli
        tohotori kimmel kirjoitti:

        Kertokaas urpot miten se on Skodan vika jos Audi - VW tuottaa ja suunnittelee epäonnistuneita koneita....
        Skodassa ei ole Skodaa muuta kuin merkki ja korinvalmistus. Kaikki muu on suurta yhteistä VAG laatua . Hyvässä ja pahassa.
        Kellä teistä on niin hyvä auto nyt (onko vuoden päästä edes sama merkki ) että sen omistaminen tuo tuota typerää ilkeilyn tarvetta? Kertokaa te autonne niin minä voisin kertoa mikä sinnä on vikana...jookos?
        Ei siihen tarvita kuin ripaus pikkusieluisuutta, tyhmänylpeyttä peltikuorista ja kärrytien levyinen maailmankatsomus.

        Oisko vähän hyvä välillä ajatella enste...-

        Kyllä olet täysin pihalla. Mutta pihalla on kiva olla.
        Volkkarin moottorit tehdään pääasiassa saksassa,
        mutta skodien aina,ihan aina, tsekkiläisistä osista
        ja tsekeissä. Koneessa ei lue VW.


      • gfdsawerty

        Jo aikaisemminkin olen kirjoittanut tästä asiasta. Jos takuuajan jälkeen autosta jotain laukeaa, niin takuuvarmasti joudut siitä jotain maksamaan. Valmistajan vastaa kyllä asiasta melko pitkälle, mutta kustannukset jaetaan AINA valmistajan ja auton omistajan kesken, koska korjauksen jälkeen auto tulee ikäistään parempaan kuntoon, ja käyttäjä joutuu siitä maksamaan. Tämänkin asian voi varmistaa kulttajaneuvojalta.


      • Özlöngörmön
        Men geli kirjoitti:

        Kyllä olet täysin pihalla. Mutta pihalla on kiva olla.
        Volkkarin moottorit tehdään pääasiassa saksassa,
        mutta skodien aina,ihan aina, tsekkiläisistä osista
        ja tsekeissä. Koneessa ei lue VW.

        Pihalla kuin lumiukko. Täysin perätön väite Men gelillä. Kyllä konsernin moottorit ovat konsernin moottoreita. 1.2 TSI kasataan toki ensin alkuunTsekeissä, mutta samaa moottoria käytetään Golfissa, Polossa ja muissakin malleissa ja jonkin ajan kulttua niitä tehdään muuallakin. Ja muut mottorit tulee mistä tulee, saahan niihin venttiilikopan päälle vaihdettua merkin logon aina tapauksen mukaan.


      • tohotori kimmel
        Men geli kirjoitti:

        Kyllä olet täysin pihalla. Mutta pihalla on kiva olla.
        Volkkarin moottorit tehdään pääasiassa saksassa,
        mutta skodien aina,ihan aina, tsekkiläisistä osista
        ja tsekeissä. Koneessa ei lue VW.

        LUE JA OPI.

        "Pääosa Audeista on saksalaisia. Alumiinikoriset A2 ja A8 sekä A6 kootaan Neckarsulmissa. Päätehtaan eli Ingolstadtin tuotantoa ovat A3 ja A4. Unkarissa kootaan Audin TT-mallit. Niiden korit tuodaan junalla Saksasta. Unkarissa valmistetaan lisäksi lähes kaikki Audin moottorit ja näitä moottoreita käytetään myös muissa konsernin merkeissä. Unkarin tehdas valmistaa yhteensä noin 1,2 miljoonaa moottoria vuodessa eli lähes puolet konsernin Euroopassa tarvitsemista moottoreista.

        Audi TT (Unkari) VW New Beetle (Meksiko) VW Polo Classic (Brasilia)

        Volkswageneita tehdään Euroopassa Saksassa, Belgiassa, Espanjassa, Portugalissa, Puolassa ja Slovakiassa. Slovakiassa valmistetaan bensakäyttöiset Polot, Touareg-maasturi ja 300 000 vaihteistoa vuodessa. Portugalilaista tuotantoa on VW Sharan. TDI-Polot ovat espanjalaisia. Muita malleja kootaan Saksassa ja useissa muissa maissa. Phaeton ja Touran ovat kuitenkin aina saksalaisia. Touranin valmistaa VW:n tytäryhtiö Auto 5000 GmbH, jonka tarkoituksena on osoittaa, että uudenlaisen ajattelun avulla autoja pystytään valmistamaan taloudellisesti Saksassakin. New Beetleä valmistetaan ainoastaan Meksikossa, jossa lisäksi valmistetaan mm. Jetta-mallia (Bora) USA:n markkinoille. Uusi Polo Classic valmistetaan espanjalaisesta edeltäjästään poiketen Brasiliassa.


      • virhevastuu
        gfdsawerty kirjoitti:

        Jo aikaisemminkin olen kirjoittanut tästä asiasta. Jos takuuajan jälkeen autosta jotain laukeaa, niin takuuvarmasti joudut siitä jotain maksamaan. Valmistajan vastaa kyllä asiasta melko pitkälle, mutta kustannukset jaetaan AINA valmistajan ja auton omistajan kesken, koska korjauksen jälkeen auto tulee ikäistään parempaan kuntoon, ja käyttäjä joutuu siitä maksamaan. Tämänkin asian voi varmistaa kulttajaneuvojalta.

        Takuu on takuu ja se kestää tasan ennalta kerrotun takuuajan, ei päivääkään yli. Virhevastuu astuu voimaan takuun jälkeen.


      • Hepokulta

        Kylläpä se niin taitaa olla, että tämän palstan ukkelit kieltävät kaikki viat omissa autoissaan. Keskustelut ajautuvat karille kun edellisen kirjoituksen kaltaisia lausuntoja tuupataan palstalle. Skodasetä lähtee siitä, että kaikki kirjoitukset ovat provoja, paksut on värilasit skodasedällä. Kuluttajaa ei auta yhtään se, että viat yritetään vaieta pois, päinvastoin, jos aihetta on, ne pitää tuoda julki. Vain näin saadaan asioita parannettua.

        Tuosta jakoketjun venymisestä on tosiaan kirjoituksia eri palstoilla, ja toivoisin tännekin asiallisia kokemuksia, minkä ikäisenä ja millä ajokilometreillä sellaista on tapahtunut, ja missä konetyypissä, siis minkä tehoisessa koneessa? Ja jos on korjattu, minkälaisia kustannuksia auton omistajalle on jäänyt?


      • Naapuriliike
        Hepokulta kirjoitti:

        Kylläpä se niin taitaa olla, että tämän palstan ukkelit kieltävät kaikki viat omissa autoissaan. Keskustelut ajautuvat karille kun edellisen kirjoituksen kaltaisia lausuntoja tuupataan palstalle. Skodasetä lähtee siitä, että kaikki kirjoitukset ovat provoja, paksut on värilasit skodasedällä. Kuluttajaa ei auta yhtään se, että viat yritetään vaieta pois, päinvastoin, jos aihetta on, ne pitää tuoda julki. Vain näin saadaan asioita parannettua.

        Tuosta jakoketjun venymisestä on tosiaan kirjoituksia eri palstoilla, ja toivoisin tännekin asiallisia kokemuksia, minkä ikäisenä ja millä ajokilometreillä sellaista on tapahtunut, ja missä konetyypissä, siis minkä tehoisessa koneessa? Ja jos on korjattu, minkälaisia kustannuksia auton omistajalle on jäänyt?

        Terveisin naapuriliikkeiden Kia- ja Toyota-myyjät.

        Joulu tulossa ja kakaroilla huimia joululahjapyyntöjä. Jos sais muutaman huijattua laittamaan nimet paperiin...

        Vituttaa tuo Skodan ja Volkkarin myyntimenestys.


      • Terot ja murot
        Naapuriliike kirjoitti:

        Terveisin naapuriliikkeiden Kia- ja Toyota-myyjät.

        Joulu tulossa ja kakaroilla huimia joululahjapyyntöjä. Jos sais muutaman huijattua laittamaan nimet paperiin...

        Vituttaa tuo Skodan ja Volkkarin myyntimenestys.

        Menee nyt vähän sivuun aiheesta, mutta Toybota-autothan ovat kuuluisia siitä, että niitä ei tarvitse koskaan korjata. Ne vain viedään "huollettavaksi".


      • skota-da
        Özlöngörmön kirjoitti:

        Pihalla kuin lumiukko. Täysin perätön väite Men gelillä. Kyllä konsernin moottorit ovat konsernin moottoreita. 1.2 TSI kasataan toki ensin alkuunTsekeissä, mutta samaa moottoria käytetään Golfissa, Polossa ja muissakin malleissa ja jonkin ajan kulttua niitä tehdään muuallakin. Ja muut mottorit tulee mistä tulee, saahan niihin venttiilikopan päälle vaihdettua merkin logon aina tapauksen mukaan.

        1.2TSI on täysin Skodan suunnittelema ja valmistama. googlatkaa jos ette usko


      • swwww
        gfdsawerty kirjoitti:

        Jo aikaisemminkin olen kirjoittanut tästä asiasta. Jos takuuajan jälkeen autosta jotain laukeaa, niin takuuvarmasti joudut siitä jotain maksamaan. Valmistajan vastaa kyllä asiasta melko pitkälle, mutta kustannukset jaetaan AINA valmistajan ja auton omistajan kesken, koska korjauksen jälkeen auto tulee ikäistään parempaan kuntoon, ja käyttäjä joutuu siitä maksamaan. Tämänkin asian voi varmistaa kulttajaneuvojalta.

        En minä tarvitse ikäistäni parempaa autoa, laittakoot sitten konehuoneeseen rikkoutuneen tilalle vaikka vaihtomoottorin, en aio siitä mitään maksaa extraa. Hajonnut moottori on ikäistään heikommassa kunnossa.


      • Özlöngörmön
        skota-da kirjoitti:

        1.2TSI on täysin Skodan suunnittelema ja valmistama. googlatkaa jos ette usko

        Täysin skodan suunnittelema on vähän vahvasti sanottu, sillä konsernilla on siinä joka tapauksessa ollut vaatimuksensa ja speksinsä moottorin tekemiseen, niin että siinä on samoja komponentteja kuin muissa koneissa, ja sitä aletaan valmistamaan myös muualla kuin Skodan tehtaalla.


      • Özlöngörmön
        tohotori kimmel kirjoitti:

        LUE JA OPI.

        "Pääosa Audeista on saksalaisia. Alumiinikoriset A2 ja A8 sekä A6 kootaan Neckarsulmissa. Päätehtaan eli Ingolstadtin tuotantoa ovat A3 ja A4. Unkarissa kootaan Audin TT-mallit. Niiden korit tuodaan junalla Saksasta. Unkarissa valmistetaan lisäksi lähes kaikki Audin moottorit ja näitä moottoreita käytetään myös muissa konsernin merkeissä. Unkarin tehdas valmistaa yhteensä noin 1,2 miljoonaa moottoria vuodessa eli lähes puolet konsernin Euroopassa tarvitsemista moottoreista.

        Audi TT (Unkari) VW New Beetle (Meksiko) VW Polo Classic (Brasilia)

        Volkswageneita tehdään Euroopassa Saksassa, Belgiassa, Espanjassa, Portugalissa, Puolassa ja Slovakiassa. Slovakiassa valmistetaan bensakäyttöiset Polot, Touareg-maasturi ja 300 000 vaihteistoa vuodessa. Portugalilaista tuotantoa on VW Sharan. TDI-Polot ovat espanjalaisia. Muita malleja kootaan Saksassa ja useissa muissa maissa. Phaeton ja Touran ovat kuitenkin aina saksalaisia. Touranin valmistaa VW:n tytäryhtiö Auto 5000 GmbH, jonka tarkoituksena on osoittaa, että uudenlaisen ajattelun avulla autoja pystytään valmistamaan taloudellisesti Saksassakin. New Beetleä valmistetaan ainoastaan Meksikossa, jossa lisäksi valmistetaan mm. Jetta-mallia (Bora) USA:n markkinoille. Uusi Polo Classic valmistetaan espanjalaisesta edeltäjästään poiketen Brasiliassa.

        Tuossahan sitäpaitsi puhutaan pääasiassa AUTOJEN kokoonpanoista, ei niinkään moottoreiden ja sitäpaitsi ei Skodan moottoreihin oteta ollenkaan kantaa. 1.2TSI-moottori tehdään todellakin aluksi Skodan tehtaalla Mlada Boleslavissa, mutta myöhemmin sitä aletaan valmistaa myös Saksassa ja kenties muuallakin. Mutta mikään Skodan oma moottori tuo 1.2TSI ei kuitenkaan siinä mielessä ole, että sen suunnittelussa on vahvasti konsernin vaatimukset takana.


      • tohotori kimmel
        Özlöngörmön kirjoitti:

        Tuossahan sitäpaitsi puhutaan pääasiassa AUTOJEN kokoonpanoista, ei niinkään moottoreiden ja sitäpaitsi ei Skodan moottoreihin oteta ollenkaan kantaa. 1.2TSI-moottori tehdään todellakin aluksi Skodan tehtaalla Mlada Boleslavissa, mutta myöhemmin sitä aletaan valmistaa myös Saksassa ja kenties muuallakin. Mutta mikään Skodan oma moottori tuo 1.2TSI ei kuitenkaan siinä mielessä ole, että sen suunnittelussa on vahvasti konsernin vaatimukset takana.

        Eikös kannattas lukea keskustelun alku?
        Puhe on 1.4 tsi kaksoisahdetusta koneesta!


        http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&sivu=35&id=8658
        On muuten vokkarisivu sitte.

        Meniskös siis jakeluun.

        Ja jos meni ohi tekstissä niin laitan tämän kohdan uusiksi.

        ". Unkarissa valmistetaan lisäksi lähes kaikki Audin moottorit ja näitä moottoreita käytetään myös muissa konsernin merkeissä.- HUOM!
        Unkarin tehdas valmistaa yhteensä noin 1,2 miljoonaa moottoria vuodessa eli lähes puolet konsernin Euroopassa tarvitsemista moottoreista.- HUOM!

        Nykyään varmasti enemmän....ja sekös urpoja harmittaa.

        Luki?


      • Özlöngörmön
        tohotori kimmel kirjoitti:

        Eikös kannattas lukea keskustelun alku?
        Puhe on 1.4 tsi kaksoisahdetusta koneesta!


        http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&sivu=35&id=8658
        On muuten vokkarisivu sitte.

        Meniskös siis jakeluun.

        Ja jos meni ohi tekstissä niin laitan tämän kohdan uusiksi.

        ". Unkarissa valmistetaan lisäksi lähes kaikki Audin moottorit ja näitä moottoreita käytetään myös muissa konsernin merkeissä.- HUOM!
        Unkarin tehdas valmistaa yhteensä noin 1,2 miljoonaa moottoria vuodessa eli lähes puolet konsernin Euroopassa tarvitsemista moottoreista.- HUOM!

        Nykyään varmasti enemmän....ja sekös urpoja harmittaa.

        Luki?

        Viestiketjun aloittaja puhuu kylläkin 1.4 TSI 90kW koneesta, joka ei ole mikään kaksoisahdettu.

        Enkä ymmärrä mitä Audin moottoreista meuhkaaminen jalostaa tämän ongelman käsittelyssä.


      • 15
        Men geli kirjoitti:

        Kyllä olet täysin pihalla. Mutta pihalla on kiva olla.
        Volkkarin moottorit tehdään pääasiassa saksassa,
        mutta skodien aina,ihan aina, tsekkiläisistä osista
        ja tsekeissä. Koneessa ei lue VW.

        Ei, kyllä ne tehään samalla pajalla. Tuotannossa tulee olkoon ala mikä tahansa väkisin duunareille välillä epävarma olo osien toimivuudesta. Mietipäs tilannetta, että siellä vaikkapa moottoria kasatessa tulee jonkun vaiheen tekijälle epävarma olo jostain pikku komponentista. Nämä ovat olleet ennen kuin keksivät tuoda skodan naapurilinjalle ww:lle puhdasta tappiota. Nykyään dieter huikkaa jaromirin hakemaan nämä epävarmat osat omalle linjalleen (luonnollisesti ihan nimellistä korvausta vastaan). Lopputulos taas tyydyttää kaikkia. WW pääsee pientä korvausta vastaan eroon epävarmoista osistaan, skoda tekee luotettavampia autoja kuin ennen, skodailija voi todistella itselleen ja muille että tämä auto on muuten tehty samalla tehtaalla, kuin ww (niin kuin se olisi isokin meriitti). Ei v..tu, en minä ainakaan retostelis jos mun saab tehtäis vaikkapa volvon ylijäämistä. Nerokas idea silti saksalaisilta joilta tämän on täytynyt alkujaan lähteä.


      • Hepokulta
        15 kirjoitti:

        Ei, kyllä ne tehään samalla pajalla. Tuotannossa tulee olkoon ala mikä tahansa väkisin duunareille välillä epävarma olo osien toimivuudesta. Mietipäs tilannetta, että siellä vaikkapa moottoria kasatessa tulee jonkun vaiheen tekijälle epävarma olo jostain pikku komponentista. Nämä ovat olleet ennen kuin keksivät tuoda skodan naapurilinjalle ww:lle puhdasta tappiota. Nykyään dieter huikkaa jaromirin hakemaan nämä epävarmat osat omalle linjalleen (luonnollisesti ihan nimellistä korvausta vastaan). Lopputulos taas tyydyttää kaikkia. WW pääsee pientä korvausta vastaan eroon epävarmoista osistaan, skoda tekee luotettavampia autoja kuin ennen, skodailija voi todistella itselleen ja muille että tämä auto on muuten tehty samalla tehtaalla, kuin ww (niin kuin se olisi isokin meriitti). Ei v..tu, en minä ainakaan retostelis jos mun saab tehtäis vaikkapa volvon ylijäämistä. Nerokas idea silti saksalaisilta joilta tämän on täytynyt alkujaan lähteä.

        VW on iso konserni, ja komponentteja valmistetaan siellä sun täällä, ja niitä roudataan sitten sinne missä niitä tarvitaan. Sillä juurikin kannattaa retostella, että Seatissa, Volkkarissa, Audissa ja Skodassa käytetään samoja osia.

        Mutta kuten sanottu, uusi 1.2TSI on tähän saakka kasattu pelkästään Skodan tehtaalla Mlada Boleslavissa.

        "Engines and gearboxes production:
        Škoda Auto’s facility to produce engines, axles and gearboxes is one of the most advanced production bases within the entire VW Group. Production was launched here in 2001. We produce modern three-cylinder 1.2 HTP and four-cylinder 1.2 TSI motors for Škoda, VW and Seat brand cars. Besides additional petrol and diesel motors, we also assemble MQ 200 modern concept gearboxes for the VW Group and Škoda Auto. These gearboxes are notable for their ability to offer a comfortable and quiet ride. Production launch of the new transmission MQ 100 for a small family car is scheduled for late 2010. In addition, we assemble front and rear axles for the Fabia, Roomster and Octavia as well as rear axles for the Superb and Octavia Tour at the facility."


    • janttuli2

      aivan turha itkeä palstoilla, kun on moisen pommin mennyt hankkimaan.kukaan täyspäinen ei lootaa hanki jos vähänkin enemmän ajaa.

      • Vetopasuuna

        niin olis saanu ihan samat ongelmat ja vielä paljon muuta harmia kaupanpäälle


      • )( %&¤
        Vetopasuuna kirjoitti:

        niin olis saanu ihan samat ongelmat ja vielä paljon muuta harmia kaupanpäälle

        Kyl Aatun käsi on pitkä , ny se kurmuuttaa jo Tsekkien kautta , sitä on vaikea välttää kosto voi
        iskeä Espanjastakin yhtä kotteroa sielläkin kyhätään . Joten VVVVWWWW,konsernin vikoja
        teidän on vaikeaa välttää , Ostakaa Jenkki .


      • USA on paska
        )( %&¤ kirjoitti:

        Kyl Aatun käsi on pitkä , ny se kurmuuttaa jo Tsekkien kautta , sitä on vaikea välttää kosto voi
        iskeä Espanjastakin yhtä kotteroa sielläkin kyhätään . Joten VVVVWWWW,konsernin vikoja
        teidän on vaikeaa välttää , Ostakaa Jenkki .

        siis pura jenkki,siinä sulle poika kosto.
        ei täällä USA OO ARVOSSAAN VAAN ME KOMMARIT KAAHATAAN SOKOTALLA.


    • seonvainahdettu

      Kirjoituksesi haisee kateelle ja pahasti. Samoin kommentit venymisistä ja kaksoisahdetun ongelmista. Olen ajanut -07 103 kw kaksoisahdetulla tsi llä 85 thkm eikä siinä ole olut mitään vikaa, toistan, ei mitään vikaa. Jos kyseisessä moottorissa olisi tyyppivika niin kyllä se olisi jo tullut ilmi. Autoni on valmistettu vuoden -06 lopussa joten tuo on vieläpä niitä ensimmäisiä tsi moottoreita mitä suomeen tuotiin.

      Nää provot on täällä sitä samaa, istuu varmaan posessa kun ei ole muuta tekemistä tai sitten naapurin tsi aiheuttaa närästystä;)

      Mitenkä luulette, vw valmistaa vuodesta toiseen hajoavia moottoreita lisääntyvään tahtiin;))))

      • glug glug glög glög

        Yksi jahnukainen ei voi sitä seikkaa kiistää, etteikö VW:n moottoreissa voisi olla vikoja. Toistan, ei voi kiistää sitä, etteikö VW:n moottoreissa voisi olla vikoja.

        Huoltohan on joka kerta yhtä tietämättömän oloinen "ei tämmöstä ole koskaan ennen sattunut".


      • dSig

        Saksalainen asiakaspalveluun erikoistunut Dialog-yrityksen mukaan vaikeudet ovat jopa ihanteellinen väline asiakkaiden sitouttamiseen. "Asiakkaat, jotka on saatu ongelmien jälkeen tyytyväisiksi, ovat Dialogin mukaan erityisen uskollisia. 95 % asiakkaista saadaan säilymään jos ongelma ratkaistaan 5 päivän sisällä tyydyttävästi. Uusien asiakkaiden hommaaminen maksaa viisinkertaisesti jo olemessa olevien asiakkaiden rinnalla." Että semmoista, ei veli germaani sentään tyhmä ole kyllä siellä joka asia tutkitaan ja lasketaan mikä kannattaa ja mikä ei. Viat saa puolustusreaktion aikaiseksi, ei autossa mitään vikaa ole, tosin ainahan joukossa joku onneton on joka merkkiä vaihtaa, muttei montaa. Sekin on laskettu.


      • Pevve Hevmanni
        dSig kirjoitti:

        Saksalainen asiakaspalveluun erikoistunut Dialog-yrityksen mukaan vaikeudet ovat jopa ihanteellinen väline asiakkaiden sitouttamiseen. "Asiakkaat, jotka on saatu ongelmien jälkeen tyytyväisiksi, ovat Dialogin mukaan erityisen uskollisia. 95 % asiakkaista saadaan säilymään jos ongelma ratkaistaan 5 päivän sisällä tyydyttävästi. Uusien asiakkaiden hommaaminen maksaa viisinkertaisesti jo olemessa olevien asiakkaiden rinnalla." Että semmoista, ei veli germaani sentään tyhmä ole kyllä siellä joka asia tutkitaan ja lasketaan mikä kannattaa ja mikä ei. Viat saa puolustusreaktion aikaiseksi, ei autossa mitään vikaa ole, tosin ainahan joukossa joku onneton on joka merkkiä vaihtaa, muttei montaa. Sekin on laskettu.

        Minustapa tuntuu, että sellainen, joka on omasta pussistaan joutunut makselemaan jotain remonttia, ostaa seuraavaksi autokseen jonkun muun merkkisen kulkineen.

        Ja kenen ongelma on ratkaistu 5 päivän sisällä? Yleensä takuu- ja muita reklamaatioita vatvotaan viikkokaupalla ikäänkuin väsytystaktiikalla.


    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      ääliö edes viitsii Skodan ostaa?!?!? Leikitään ylemmän luokan kansalaista kun on varaa ostaa UUSI auto joka maksaa sitten kuitenkin alle puolet oikean auton hinnasta. Sitten ajellaan moottoritiellä ylpeänä nokka pystyssä ja unohdetaan että laatikko missä istutaan on todellakin yhä edelleen Skoda.

      • Özlöngörmön

        Ei trollia kannata ruokkia.

        Karavaani kulkee, koirat haukkuu.


    • lateri1

      On 366 000km ajettu Skoda Octavia 1.9 TDI -03 farkku, vaihdatin just jakohihnan ja vesipumpun, taas on huolettomia kilometrejä edessä 120 000 km, ei paha. Olen joskus omistanut perätuuppariskoodan 3vko:a, se oli neljä vuotta vanha, kerran viikossa palo kansipahvi, silloin päätin, että ei ikinä. On sen jälkeen ollut vaikka minkä merkkistä jokaisessa ollut jotakin vikaa. Tällä olen kyllä ajellut huolettomasti, kunhan vaan muistaa käyttä huolloissa säännöllisesti niin kyllä pelaa. Skoodan merkki on ainoa mikä tulee vanhasta mallista.

      • Golf 2.0 TDI

        Jakoketjunhekuttajia on. Mielestäni REMMI on parempi 5 vuotta tai 90 000 km.
        Aikansa kutakin


      • Hunkelborrelström

        Puhuttiinko tässä dieselkoneella varustetuista autoista? Ei! Kysyttiinkö kuinka diesel kestää ajoa? Ei!

        Tässä puhuttiin TSI-moottorin jakoketjun vaurioista. Kannattaisko papparaiset hei pysyä asiassa?


      • Eläköönelämä
        Hunkelborrelström kirjoitti:

        Puhuttiinko tässä dieselkoneella varustetuista autoista? Ei! Kysyttiinkö kuinka diesel kestää ajoa? Ei!

        Tässä puhuttiin TSI-moottorin jakoketjun vaurioista. Kannattaisko papparaiset hei pysyä asiassa?

        Kävi ilmi että kyseisiä ongelmia on ollut vain sinun kirjoituksissasi joten ainoa mikä on venynyt on sinun hermosi. Olet myös eri automerkkien sivuilla urputtanut yhtä ja toista koska sinulla on ongelma.

        Neuvon hakemaan pikaista apua sairaalasta sillä jakoketjusi on venynyt, toistan, venynyt.


      • Pubbe koillisesta
        Hunkelborrelström kirjoitti:

        Puhuttiinko tässä dieselkoneella varustetuista autoista? Ei! Kysyttiinkö kuinka diesel kestää ajoa? Ei!

        Tässä puhuttiin TSI-moottorin jakoketjun vaurioista. Kannattaisko papparaiset hei pysyä asiassa?

        Kiristin hoitaa venymiset. ELI KIRISTÄÄÄÄÄÄ--Usko JAAAKKO JA............
        Mitään vaurioita ei ole,vaikka olen ajanut jo 54000km.
        Lämminkin on ja vaihteet pelaa eikä narise.


      • Hihnatkin kestää
        Pubbe koillisesta kirjoitti:

        Kiristin hoitaa venymiset. ELI KIRISTÄÄÄÄÄÄ--Usko JAAAKKO JA............
        Mitään vaurioita ei ole,vaikka olen ajanut jo 54000km.
        Lämminkin on ja vaihteet pelaa eikä narise.

        Joten amispellet lopettakaa mustamaalaaminen.


      • huoltotiskille
        Hihnatkin kestää kirjoitti:

        Joten amispellet lopettakaa mustamaalaaminen.

        Vai ei tuttavapiirissä ole :) Kannattaa tsekata kuitenkin vagarena/ultimatevw sivuilta todellinen tilanne. Ketjujen kanssa on ollut paljon ongelmia. Jos koittavat huollon vastaanotolla muuta väittää, niin kannattaa käskeä huoltomiehen tsekata noista linkeistä. Tällä palstalla on turha odottaa asiallista keskustelua puolesta tai vastaan. Jos ongelmia ketjun kanssa ilmenee, niin toivottavasti menee kuitenkin takuuseen.


      • menee tai ei mene
        huoltotiskille kirjoitti:

        Vai ei tuttavapiirissä ole :) Kannattaa tsekata kuitenkin vagarena/ultimatevw sivuilta todellinen tilanne. Ketjujen kanssa on ollut paljon ongelmia. Jos koittavat huollon vastaanotolla muuta väittää, niin kannattaa käskeä huoltomiehen tsekata noista linkeistä. Tällä palstalla on turha odottaa asiallista keskustelua puolesta tai vastaan. Jos ongelmia ketjun kanssa ilmenee, niin toivottavasti menee kuitenkin takuuseen.

        Takuuseen menee ekan kahden vuoden aikana saattunut vahinko, sen jälkeen virhevastuuseen. Virhevastuussa olet lähtökohtaisesti jollain prosentilla maksajan roolissa.


      • Nyt olla octavia
        menee tai ei mene kirjoitti:

        Takuuseen menee ekan kahden vuoden aikana saattunut vahinko, sen jälkeen virhevastuuseen. Virhevastuussa olet lähtökohtaisesti jollain prosentilla maksajan roolissa.

        Takuuseen menee. Ja esim volkkarilla,jos olet hultanut autosi merkkiliikkeessä saat takuunjälkeisistä osista 50% alennuksen. Ainakin minä sain kun toinen jäähd.puhallin hajosi reilusti takuuajan jälkeen.


      • pituus
        Nyt olla octavia kirjoitti:

        Takuuseen menee. Ja esim volkkarilla,jos olet hultanut autosi merkkiliikkeessä saat takuunjälkeisistä osista 50% alennuksen. Ainakin minä sain kun toinen jäähd.puhallin hajosi reilusti takuuajan jälkeen.

        Ja takuuhan on kaksi vuotta.


      • TSI-09
        huoltotiskille kirjoitti:

        Vai ei tuttavapiirissä ole :) Kannattaa tsekata kuitenkin vagarena/ultimatevw sivuilta todellinen tilanne. Ketjujen kanssa on ollut paljon ongelmia. Jos koittavat huollon vastaanotolla muuta väittää, niin kannattaa käskeä huoltomiehen tsekata noista linkeistä. Tällä palstalla on turha odottaa asiallista keskustelua puolesta tai vastaan. Jos ongelmia ketjun kanssa ilmenee, niin toivottavasti menee kuitenkin takuuseen.

        Jakopää ongelmat joista kerrotaan kyseisellä foorumilla koskee vanhempia kaksaoisahdettuja TSI moottoreita. Uudempiin on jakopää ketjuineen tehty vahvemmaksi.

        Yhtään ainutta ketjun hyppäämistä ei ole tapahtunut VW tai Skodalle joissa on 90KW TSI moottori,siis yhden ahtimen moottori.
        Octavian 1.2-2.0 TSI moottoreissa käytetään ainoastaan yhden ahtimen versioita koska ne on muutenkin osoittautunut toimivammaksi.


      • Hunkelborrelström
        Eläköönelämä kirjoitti:

        Kävi ilmi että kyseisiä ongelmia on ollut vain sinun kirjoituksissasi joten ainoa mikä on venynyt on sinun hermosi. Olet myös eri automerkkien sivuilla urputtanut yhtä ja toista koska sinulla on ongelma.

        Neuvon hakemaan pikaista apua sairaalasta sillä jakoketjusi on venynyt, toistan, venynyt.

        olen ihan eri henkilö kuin tämän kirjoitusketjun aloittaja, ja olen sitä mieltä, että henkilö, joka noin kiihkofanaattisesti kieltää kaikkien mahdollisten vikojen esiintymisen, on itse hoidon tarpeessa. Siis toistan, hoidon tarpeessa.


      • Seat 1,4l TSI
        TSI-09 kirjoitti:

        Jakopää ongelmat joista kerrotaan kyseisellä foorumilla koskee vanhempia kaksaoisahdettuja TSI moottoreita. Uudempiin on jakopää ketjuineen tehty vahvemmaksi.

        Yhtään ainutta ketjun hyppäämistä ei ole tapahtunut VW tai Skodalle joissa on 90KW TSI moottori,siis yhden ahtimen moottori.
        Octavian 1.2-2.0 TSI moottoreissa käytetään ainoastaan yhden ahtimen versioita koska ne on muutenkin osoittautunut toimivammaksi.

        ... koskee myös 92 KW koneita, Seat Altea XL 1,4 l TSI 92 KW -08 jäi juuri perjantaina pajalle noin 2 viikoksi kun todettiin 60 tonnin huollossa kyseinen ongelma. Samaa konetta käyttää myös Skoda.


      • TSI-09
        Seat 1,4l TSI kirjoitti:

        ... koskee myös 92 KW koneita, Seat Altea XL 1,4 l TSI 92 KW -08 jäi juuri perjantaina pajalle noin 2 viikoksi kun todettiin 60 tonnin huollossa kyseinen ongelma. Samaa konetta käyttää myös Skoda.

        Skodassani on 90KW 1.4TSI.
        Maahantuojan teknisistä tiedoista ei löydy 92KW mallia!


      • Heinähaukka
        TSI-09 kirjoitti:

        Skodassani on 90KW 1.4TSI.
        Maahantuojan teknisistä tiedoista ei löydy 92KW mallia!

        Juurihan tuo edellinen kirjoittaja selitti että kysymyksessä on Seat. Jahnukaiselle tiedoksi, että moottori on silti ihan sama, moottorinohjauselektroniikasta johtuu, että nimellisarvossa on pieni ero.

        Toisekseen, Volkkarin ja Skodan moottoristakin käytännössä löytyy ainakin 92 kW, tehdas jostain syystä ilmoittaa tehot monesti alakanttiin.

        Mutta samasta pannusta on siis kysymys, usko tai älä.


      • ,-.
        Heinähaukka kirjoitti:

        Juurihan tuo edellinen kirjoittaja selitti että kysymyksessä on Seat. Jahnukaiselle tiedoksi, että moottori on silti ihan sama, moottorinohjauselektroniikasta johtuu, että nimellisarvossa on pieni ero.

        Toisekseen, Volkkarin ja Skodan moottoristakin käytännössä löytyy ainakin 92 kW, tehdas jostain syystä ilmoittaa tehot monesti alakanttiin.

        Mutta samasta pannusta on siis kysymys, usko tai älä.

        Mittasin mun Superbin 1.8 TSI koneesta ainakin 130 kw. Ne vaan huvikseen ilmoittaa sen tehoksi 118 kw, et ne sais uskottavammat päästölukemat. Ai millä mittasin? Viivoittimella tietysti, milläs sitä muuten mitattaisiin.


      • ...älykkyysosamäärä
        ,-. kirjoitti:

        Mittasin mun Superbin 1.8 TSI koneesta ainakin 130 kw. Ne vaan huvikseen ilmoittaa sen tehoksi 118 kw, et ne sais uskottavammat päästölukemat. Ai millä mittasin? Viivoittimella tietysti, milläs sitä muuten mitattaisiin.

        30 sentin viivaimella voi mitata älykkyyttä vain 30 pisteeseen saakka, mutta sehän riittää useimmille kirjoittajille.


    • Tarkastaja

      Miksei Ystäväni joka on merkkiliikkeen autoasentaja,itselläänkin uusi Skoda Octavia 1.4TSI tiedä mitään väittämistäsi ongelmista.
      Missä liikkeessä olet käyttänyt autosi näytillä?
      Mainitse merkkiliike nimellä ja tarkastan sieltä mitä satuja levittelet.

      • M.I.Grönroos

        merkkiliikkeessä ei olla tietävinään mistään ongelmista. Menet mistä tahansa asiasta kysymään niin vastaus on aina "ei tällaista ole koskaan ennen ollut".


      • Mikä Hakkinen
        M.I.Grönroos kirjoitti:

        merkkiliikkeessä ei olla tietävinään mistään ongelmista. Menet mistä tahansa asiasta kysymään niin vastaus on aina "ei tällaista ole koskaan ennen ollut".

        Merkkiliikkeessä.


      • Häkä Mikkinen
        Mikä Hakkinen kirjoitti:

        Merkkiliikkeessä.

        Ja paskat


      • Väittäkää vastaan???
        M.I.Grönroos kirjoitti:

        merkkiliikkeessä ei olla tietävinään mistään ongelmista. Menet mistä tahansa asiasta kysymään niin vastaus on aina "ei tällaista ole koskaan ennen ollut".

        Sinulle: M.I.Grönroos.
        Mainitsin selkeästi että ystäväni jolla on itsellään uusi Skoda Octavia 1.4TSI on autoasentaja.
        Hän työskentelee Skoda merkki liikkeessä,väitätkö ettei hänellä ole todellista tietoa?
        Valitseeko ammattiasentaja ehkä jo parinkymmenen tuhannen kilometrin matkalla hajoavan moottorin uuteen autoonsa?
        Miettikää??


      • #¤%&/()=
        Väittäkää vastaan??? kirjoitti:

        Sinulle: M.I.Grönroos.
        Mainitsin selkeästi että ystäväni jolla on itsellään uusi Skoda Octavia 1.4TSI on autoasentaja.
        Hän työskentelee Skoda merkki liikkeessä,väitätkö ettei hänellä ole todellista tietoa?
        Valitseeko ammattiasentaja ehkä jo parinkymmenen tuhannen kilometrin matkalla hajoavan moottorin uuteen autoonsa?
        Miettikää??

        Koska hän on merkkiliikkeessä töissä, hänen on ollut "pakko" ottaa Skoda myös omaksi ajokikseen. Kenties hankintahinta tai leasingsoppari tai mikälienee on tehty vielä käyttäjälleen edulliseksi. Ja veikkaan, että henkilöstöllä on tietynlainen vaitiolovelvollisuus merkin teknisistä asioista, eli mahdolisista vioista ja puutteista ei saa hölöttää ulkopuolisille ettei auton maine kärsi.

        Mietipä tätä.


      • Vahva ketju
        #¤%&/()= kirjoitti:

        Koska hän on merkkiliikkeessä töissä, hänen on ollut "pakko" ottaa Skoda myös omaksi ajokikseen. Kenties hankintahinta tai leasingsoppari tai mikälienee on tehty vielä käyttäjälleen edulliseksi. Ja veikkaan, että henkilöstöllä on tietynlainen vaitiolovelvollisuus merkin teknisistä asioista, eli mahdolisista vioista ja puutteista ei saa hölöttää ulkopuolisille ettei auton maine kärsi.

        Mietipä tätä.

        Kun olin valitsemassa uutta autoani "hölötti" tämä ystäväni tärkeitä asioita mitkä vaikuttivat siihen että ostin Skoda Octavia 1.4TSI koneella.
        Anonyyminä kun kirjoitetaan mitä tässä on salaamista,toiset saa tietoa ja toiset ei.
        En väitä etteikö minulle voisi osua kohdalle se 1.4 kone mikä korkkaa,mutta sellaista elämä on,harvemmin ne uudet autot nykyään ihan "susia"on miltään ominaisuudeltaan.
        Palataan asiaan kun on tullut ajettua 100 000 km mittariin,jos on jakoketju siihen mennessä venähtänyt piloille, voin sanoa sen olevan heikko.


      • B&%/&[{$£#¤%&/
        Vahva ketju kirjoitti:

        Kun olin valitsemassa uutta autoani "hölötti" tämä ystäväni tärkeitä asioita mitkä vaikuttivat siihen että ostin Skoda Octavia 1.4TSI koneella.
        Anonyyminä kun kirjoitetaan mitä tässä on salaamista,toiset saa tietoa ja toiset ei.
        En väitä etteikö minulle voisi osua kohdalle se 1.4 kone mikä korkkaa,mutta sellaista elämä on,harvemmin ne uudet autot nykyään ihan "susia"on miltään ominaisuudeltaan.
        Palataan asiaan kun on tullut ajettua 100 000 km mittariin,jos on jakoketju siihen mennessä venähtänyt piloille, voin sanoa sen olevan heikko.

        Eikös sen pitänyt olla asentaja eikä myyntimies? Myyntimiehet tietysti hölöttää ihan mitä sattuu eivätkä ole edes vastuussa puheistaan. Kaikkea ei vaan ole pakko uskoa.

        Ja kehuahan saa aiheesta taikka aiheetta, mutta juurikin esim. vikojen suhteen korjaamon henkilökunnalla ihan varmasti on sidotut kädet ja tukittu suu. Korjaamon asiat ovat liikesalaisuuksia eikä niitä saa vuotaa suurelle yleisölle.

        Yhä useammin autot nykypäivänä juurikin ovat "susia" joltain kohden, koska suunnittelussa pyritään tinkimään, materiaaleissa pyritään tinkimään, valmistusaikatauluja pyritään kiristämään, summa summarum, kustannuksia yritetään säästää että patruunan liivintaskuun jäisi jotain. Seurauksena puolittain toimivia autoja. Esimerkkejä kyllä riittää.

        Omalla kohdallani 100 000 kilometriä tarkoittaa noin viiden vuoden käyttöä; skeptinen kun olen, niin pahimmoikseen pelkään kaikkien valmistusvikojen paljastuvan vasta takuuajan jälkeen. Toivottavasti niin ei käy.


      • 2,4 Honda/200000
        B&%/&[{$£#¤%&/ kirjoitti:

        Eikös sen pitänyt olla asentaja eikä myyntimies? Myyntimiehet tietysti hölöttää ihan mitä sattuu eivätkä ole edes vastuussa puheistaan. Kaikkea ei vaan ole pakko uskoa.

        Ja kehuahan saa aiheesta taikka aiheetta, mutta juurikin esim. vikojen suhteen korjaamon henkilökunnalla ihan varmasti on sidotut kädet ja tukittu suu. Korjaamon asiat ovat liikesalaisuuksia eikä niitä saa vuotaa suurelle yleisölle.

        Yhä useammin autot nykypäivänä juurikin ovat "susia" joltain kohden, koska suunnittelussa pyritään tinkimään, materiaaleissa pyritään tinkimään, valmistusaikatauluja pyritään kiristämään, summa summarum, kustannuksia yritetään säästää että patruunan liivintaskuun jäisi jotain. Seurauksena puolittain toimivia autoja. Esimerkkejä kyllä riittää.

        Omalla kohdallani 100 000 kilometriä tarkoittaa noin viiden vuoden käyttöä; skeptinen kun olen, niin pahimmoikseen pelkään kaikkien valmistusvikojen paljastuvan vasta takuuajan jälkeen. Toivottavasti niin ei käy.

        Kun hankitte auton vähintään 2litran koneella ja manuaalivaihteistolla,niin varmasti pelittää ja on lämmin.
        Trimmatut koneet hajosivat ainakin vielä 70 luvulla alle 50000 kilometrissä.


      • Museovanhus?
        2,4 Honda/200000 kirjoitti:

        Kun hankitte auton vähintään 2litran koneella ja manuaalivaihteistolla,niin varmasti pelittää ja on lämmin.
        Trimmatut koneet hajosivat ainakin vielä 70 luvulla alle 50000 kilometrissä.

        ...70-luvulla... hehehee. Kolkyt vuotta sitten.... hehehee... Silloin oli vain mulkosilmäisiä putkitelkkareita joissa oli mustavalkoinen kuva, eikä kännykkää oltu vielä keksittykään... hehehh..


      • Museovanhukselle.
        Museovanhus? kirjoitti:

        ...70-luvulla... hehehee. Kolkyt vuotta sitten.... hehehee... Silloin oli vain mulkosilmäisiä putkitelkkareita joissa oli mustavalkoinen kuva, eikä kännykkää oltu vielä keksittykään... hehehh..

        2,4 litran koneella volvo v 70 tai honda accord. Ei tarvitse pelätä,että laukeeaa ennen aikojaan, niin kuin sinä,jolta tulee kun pää koskettaa huulia. H-huulia.


    • 1.4 Tsi 103kw ketju

      1.4 Tsi Touran 2007 103kw. Toinen venyneen jakopäänketjun vaihtoremontti juuri tehty. Autolla ajettu 130 000. Ensimmäinen remontti 75000 km paikkeilla. Auto on onneksi työsuhdeleasing joten lasku, noin 2000€ ei tullut itselle, mutta silti hirvittää.

    • Ongelmaton 1,4

      Saatko erityisorkut, kun HUUDAT?

      Voisit ehkä muutoinkin opiskella selkeämpää kirjalista ilmaisua.

    • mz16

      euro alueen ihmiset on aivopesty kautta aikojen luulemaan että vain saksasta tulee kunnolliset autot ja premium etuliitteellä varustetut ne vasta laadukkaita ovatkin, mutta 20:n vuoden euro autoilun jälkeen heräsin ja ei tarvitse olla enään korjaamopäällikön paras kaveri. on melkoinen shokki aluksi kun vaihtaa auton valmistus mannerta ja voi luottaa kulkineuvoonsa !!

    • huonosti kävi
      • Hyvin menee

        Saatko isonkin stondiksen kun joka päivä käyt aina täällä kirjoittelemassa näitä?

        Jos minulta kysytään, niin ihan vaan PIKKUISEN suurentelet näitä juttuja. Näillä "täysin susilla" autoilla ajelee tänäkin päivänä miljoonia ihmisiä. Tojota ei tule siitä yhtään sen paremmaksi, vaikka käyt täällä dissaamassa toisten kulkuvälineitä.

        Mitähän ihmeen keksintöjä ovat nuo kaksoismassakyktmet? Minun autossani sellaista ei ainakaan ole. Luki- ja kirjoitushäiriöisten ei pitäisi tulla kirjoittelemaan ollenkaan, häpäisevät vain itsensä.


    • da

      Hei.

      Skoda on tosi huono sosialismin halpatyövoiman tekemä
      Kone ei ole Saksasta,vain Tsekkilainen-myös kaikki muu on huono paitsi
      ulkonäkö-ajaa 3 vuotta ja romutamoon

      Raimo

      • jorma_s

        joo, nuo itä-autot kelpaa esim Saksassa vain siirtolaisille kuten albaanit ja muut slaavit. Siitä on ihan tilastoa olemassa.


    • Skooooda

      Skoda 1.2 tsi jakopäässä on vikaa, niin se vaan on.

      • totuus_TSI

      • ryhtiä peliin
        totuus_TSI kirjoitti:

        Tein ihan aiheesta oman nettisivun http://www.skoda-octavia.fi

        On aivan oikein että muutkin kuluttajat saavat valistusta siitä, miten törkeästi liikkeet ja maahantuoja pitävät ihmisiä pilkkanaan. Onko se heillekään eduksi, että jokaisen asian kanssa riidellään ja hankitaan lausuntoja puolin ja toisin.


    • " autoilija "

      Elämä tuntuu olevan yhtä venttailua. 2004 ostin focuksen josta fortin merkkipalstalla sanottiin että ovet tippuu ja vetoakselit hajoaa. Ajelin sillä 300 t eikä kumpaakaan tapahtunut. Nyt olen jo pari vuotta odottanut tsi n suurta pamausta. Huomioikaa, että tämänkin ketjun aloittaja on jo tammikuussa 2011 löytänyt itselleen uuden auton.

    • pettynyt

      Itsellä Skoda Octavia 1.4 tsi 2010 83t. Vein auton korjaamolle käymishäiriön vuoksi. Korjaamolta ilmoitettiin jakopääketjun venyneen ja tallella enää kaksi hammasratasta. Korjauksen hinnaksi ilmoitettiin 2400€ ja minun maksettavaksi.
      En voinut uskoa, että 3v vanhasta autosta on jakopääketju tullu tiensä päähän ja selvittelin asiaa kuluttaja-asiamieheltä. Wv konserin tyyppivika oli heillä hyvin tiedossa ja kertoivat, että minun osuus korjauksen loppusummasta saa olla enintään 25%. Sitten kädenvääntöä maahantuojan kanssa ja pitkällisen taistelun jälkeen(autoa ei oltu huolettu skoda merkkihuollossa) minun osuudeksi loppusummasta jäi 15% öljynvaihto, jota maahantuoja ei suostunut(vielä) maksamaan, vaikka kuului korjaukseen.

    • TSITSITSI

      Hei,
      Minulla sama homma vajaa 90000 mittarissa, ketju venynyt ja maahatuoja ilmoittaa, että kyseisessä vuosmallissa TSI 1.4 vm. 2011 ei ole tuota vikaa. Tappelua pitää pitää ja koettaa saada auto vaihtokuntoon.

      • sutta jo alusta

        Niin kun maahantuoja väittää kun sokea muuli, että ongelma oli vain alkusarjan autoissa eli 2008 ja 2009 malleissa. Aikuisten oikeasti ongelmia vaan ilmenee yhä uusissa vuosimalleissa, kun valmistaja on niin jääräpäinen, että ei myönnä vikaa eikä muuta epäkelpoa rakenetta..


    • myös 1.2:ssa häikkää

      Sain juuri huollosta viestin että jakopään hihna kaipaa nopeasti vaihdon. Tehdas/maahantuoja maksaa työn plus 70 osien hinnasta. Mulle jää 30% työstä. Kilometrejä on 61 000 ja ikää 3v7kk. Kyseessä Skoda Octavia Combi 1.2 TSI vm. 2010

      • kestävä on

        Aika kestävä tuntuu olevan..


      • TSI 2012

        Vm. 2010 1.2 TSI-moottoreiden ketjut vaihdetaan tappelematta tuolla vähäisellä omavastuulla. Sanoi trolli mitä tahansa "parin tonnin kuluista". Täysi hintahan olisi n. 850 € ja työn osuus siitä selvästi suurin. Ketju ja kilkkeet ovat halpoja.

        Tosin virhevastuun perusteella 100% korvattavuus voisi tulla kyseeseen, koska jakoketjun oletettu käyttöikä ei ole 61 tkm .Kuitenkin mitä vanhempi ja ajetumpi auto, sitä enemmän omistaja "saa hyötyä" uusista osista, joten jotain joutuu myöhemmin maksamaankin. Jopa Kuluttajalautakunnan mielestä.

        Provo tai ei, uskottava esimerkki. Ja vm. 2011 loppuun mennessä ketjua on parannettu. Miten, eivät kerro, vaan eipä uudemmista vaihtoraporttia ole juuri tullut. Oma auto mukaan lukien.


    • myös 1.2:ssa häikkää

      ilmeisesti kyseessä on kuitenkin ketju mutta periaatteessa ongelman ydin sama

    • tsi

      2010 1.2 tsi. Siinähän on ketju, ei hihna.
      Eipä ole tainnut 1.2 tsi:n hihnoja vielä karketa. Hihnakoneet tuli octaviaan vasta uudessa mallissa.

    • MekaanikkoTurusta

      Täälläkin tuhoutui juuri 11/2015 hakemani TSI superb. Jakoketjun tulisi kestää koko koneen elinkaaren ajan ja tämän vuoksi takuu ei korvaa sitä.

      • jormazzz

        Ahaa. Mainiot takuuehdot: luokitellaan auton osat joko kulutusosiksi (ei takuuta) tai koko elinkaaren kestäviksi (takuuta ei tarvita, joten sitä ei ole).

        Nyt Volkkari-konsernin menesyksen avain löytyi. Kas kun muut valmistajat eivät ole hoksanneet.


    • Eijakopäätä

      Mulla on Skoda Octavia 2002 ja 433tkm, bensa. Ajattelin antaa tyttärelle ja hankkia 2011-2009 mallin, jolla ajaisi nämä jäljellä olevat ajovuodet. Eläkkeillä autoa ei usein vaihdeta.
      Nämä keskustelut huolestuttavat. Ovatko nämä jakohihnat vaihtuneet ketjuiksi kaikissa malleissa dieseleitä myöten? Käyttävätkö muut valmistajat edelleen hihnoja?

      • skodaketju.ei.kestä

        Skoda väitti että laatupoikkeama ketjun valmistuksessa on historiaa.

        No niinhän se on, kun ovat siirtyneet 1.4 koneissa takaisin hihnaan!

        Kannattaa pistää se ketju-vahinko kiertoon ennenkö se realisoituu.


    • Kuntojalle

      2009 1.4Tsi, ajettu 117th kilometriä ja jakopää paskana. Jättäkää väliin nämä koneet. Olen omistanut 40 autoa ja ensimmäisen kerran näillä kilometreillä jakopää hajoaa. Pettymys, auto on muuten helppo ja mukava ajaa.

      • TSI2012

        No, miten tästä eteenpäin? Kerro ihmeessä, korjattiinko, kuka maksoi ja mitä, vai laitoitko eteenpäin paskana?

        Otan avautumisesi aivan todellisena, muta siitä ei valitettavasti ole mitään hyötyä, ilman pientä viitseliäisyyttä. Muuten joku taas kommentoi, että olet keksinyt koko jutun tälle anonyymipalstalle.


    • Kiihtyy

      No, teillä ongelmat
      Mulla roomaster ja kas, soivapeli.
      Mutta teholastutin sen ,noin aluksi
      230nm 150hp

    • Stiiiiv

      Voin vahvistaa että Octavia kolmoset eli mallit alkaen jostain kohdasta 2013 kärsivät samasta viasta. Jako- ja muitakin hihnoja on mennyt poikki ennen aikojaan. Skoda ei ole kuitenkaan suostunut tiputtamaan vaihtoväliä pohjoisen oloihin sopivaksi koska laskennallinen "cost of ownership" kärsisi, ja huhutaan jopa tehdastakuun raukeamisesta mikäli sitä vaihdetaan huolto-ohjelmaan nähden "liian usein". Kuluttajalautakunnossa on tällä hetkellä ainakin yksi riita tästä.

      • TSI2012

        No, miten tästä eteenpäin? Kerro ihmeessä, korjattiinko, kuka maksoi ja mitä, vai laitoitko eteenpäin paskana?

        Otan avautumisesi aivan todellisena, muta siitä ei valitettavasti ole mitään hyötyä, ilman pientä viitseliäisyyttä. Muuten joku taas kommentoi, että olet keksinyt koko jutun tälle anonyymipalstalle.


      • kestäkehitysVWskoda

    • opf

      Skoda Yeti 1,2 TSI 2010
      Jakoketju hyppäsi autoa sammutettessa (km 63800). Seuraava käynnistysyritys rikkoi koneen.
      Myyjäliike ei suostunut korvauksiin, vetosi auton ikään, vaikka ei kai ikä ketjua venytä vaan kilometrit. No, kuluttaja-asiahenkilön yhteydenoton jälkeen muotoutui korvaussummaksi 1800,00€ (moottorin vaihto maksoi 4400€). Tähän suostuttiin, mutta jos intoa ja aikaa riittää, niin menkää kuluttajariitalautakunnan kautta. Todennäköisesti korvaussumma on lähempänä tehdaskunnostetun koneen hintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1884
    Aihe