Mustanaamiokerho

Pentti Nelonen

Onkos nyt suru pusakassa kun mustis lakkasi ilmestymästä, moni linuxnörtti varmaan kuuluu mustanaamiokerhoon. Exergy ainakin on/ollut mustiskerholainen ja Ursan ufonuorissa ellen pahoin erehdy hohohoh!

Linuxporukka uskoo kovasti olemattomiin joten supersankarit ja avaruusseikkailut heillä lähellä sydäntä ja tiettty salaliittoteoriat!

Kalsarisankarin taru loppui:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kulttuuri/loppu-mustanaamio-lehden-ilmestyminen-paattyi/198764

18

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atk-lm
    • Lapsuudenkaverini oli mustiskerhossa mutta minä en ja joskus 13v. olin kateellinenkin vähän asiasta. Ilmeisesti ikäsi korreloi tuohon mun 13v. ikään jos mustis merkitsee? Ursasta olen kuullut mutta en tiedä mitä tommonen puuhailee.

      Hanki sinäkin pentti nainen, lapsia, ja ala elämään oikeaa elämää niin koet asiat ihan eri tavalla.

      • Kyseinen kaverini syntyi vehnätikkari suussa eli oli ison maatilan poikia, tila oli ollut suvun omistuksessa jo 1800-luvulta. Paljon karjaa ja maata kunnes vanhin isäntä (pappansa) kuoli jolloin nuorempi isäntä (isänsä) alkoi pitämään tilaa ja piti kunnes 45-vuotiaana alkoholisoitui pahasti ja kaverini, jo aikuistuneena maatalon poikana, joutui hakkamaan porukkaa joka kantoi isälleen viinaa. Ja niin kävi että isänsä kuitekin kuoli maatilarakennuksen yläkerrassa viinan raiskaamana paskaiset kalsarit jalassaan. Mies jolla oli miljoonien omaisuus vaihtoi kaiken keppana-/kossupulloon, poikansa (kaverini) esteli mutta ei kyennyt koska juoppo keksii aina keinot miten saada viinaa.

        Noista surullisista vuosista on toki jo aikaa yli 20 vuotta mutta muistan aina kaverin faijan, hymyilevä työteliäs mies joka sitten jostain käsittämättömästä syystä muuttui sinolizombieksi vaikka hänellä oli mammonaa niin ettei paskalle taivu. Silloin käsitin että elämä on korvien välissä eikä lompakossa joskin tietty rahamäärä mahdollistaa järjissään pysymisen.


      • atk-lm

        ---en koskaan ole oikein piitannut mustanaamiosta, joskus paikallislehdessä ilmestyi. Sarjakuvissa, kuten elokuvissa ja sarjoissakin minun genreni on ollut huumori.

        Itse olen ajatellut vasektomiaa jos joskus persoonani muuttuu siten, että vakinaisempaan suhteeseen ryhdyn, sen sijaan pentti on tainnut vahingossa ottaa lobotomian. ;D


      • atk-lm
        exergy kirjoitti:

        Kyseinen kaverini syntyi vehnätikkari suussa eli oli ison maatilan poikia, tila oli ollut suvun omistuksessa jo 1800-luvulta. Paljon karjaa ja maata kunnes vanhin isäntä (pappansa) kuoli jolloin nuorempi isäntä (isänsä) alkoi pitämään tilaa ja piti kunnes 45-vuotiaana alkoholisoitui pahasti ja kaverini, jo aikuistuneena maatalon poikana, joutui hakkamaan porukkaa joka kantoi isälleen viinaa. Ja niin kävi että isänsä kuitekin kuoli maatilarakennuksen yläkerrassa viinan raiskaamana paskaiset kalsarit jalassaan. Mies jolla oli miljoonien omaisuus vaihtoi kaiken keppana-/kossupulloon, poikansa (kaverini) esteli mutta ei kyennyt koska juoppo keksii aina keinot miten saada viinaa.

        Noista surullisista vuosista on toki jo aikaa yli 20 vuotta mutta muistan aina kaverin faijan, hymyilevä työteliäs mies joka sitten jostain käsittämättömästä syystä muuttui sinolizombieksi vaikka hänellä oli mammonaa niin ettei paskalle taivu. Silloin käsitin että elämä on korvien välissä eikä lompakossa joskin tietty rahamäärä mahdollistaa järjissään pysymisen.

        ...olen aina ihmetellyt, että kun noilla sikafarmareilla ja tietyillä metsäpenteillä tuntuu olevan sitä fyrkqvistiä lompakossa niin että kyrpä rytkähtää, että kun tulee tarvetta, niin tehdään vaan Mersun kokoinen aukko siihen metsään, että mitä ne siellä maaseudulla tekevät niillä rahoilla? Isot traktorit on pihassa ja muutama hieno auto on. Tönö on iso ja siipeilevä akka siivoamassa sitä hiki hatussa, mutta ne rahat tuntuu vaan makaavan tilillä.

        Paskaisissa vaatteissa kulkevat, eikä landella mitkään armanit päällä voi paljoa mennäkään, eivätkä osaisi pukeutua, talvella on hanget korkeat nietokset ja pimeää ja ei pääse tuhlaamaan rahojaan kuin lähikuppilaan, joka sekin on kilometrien päässä oleva keskikaljaräkälä täynnä lihavia haisevia juntteja. Pikkusiwa on naapurissa eli 20 kilsan päässä ja sieltä voi mennä hakemaan makkaraa ja maitoa. Erikoisempia ruokia jos haluaa, saa ajaa citymarkettiin 120 km päähän. Ei rahoille tunnu olevan muuta käyttöä kuin ostella lisää traktoreita ja muita landevempaimia pihaan.

        Kaupunkilaisena ajatus moisesta ahdistaa. Tulee mieleen aina kun ajaa maaseudulla. Näin pienessäkin kaupungissa asuessa löytyy kaikki palvelut kävelymatkan päästä, on erikoiskahviloita ja uusia syntyy koko ajan, shoppailupaikkoja enemmän kuin jaksaa ratsata, elokuvateatterit, kuntosaleja vaikka kuinka, yökerhoja riittämiin, melkeinpä kaikkia mahdollisia yhdistyksiä ja kerhoja, mitä kuvitella saattaa jos haluaa liittyä, ravintoloita ja muita ruokapaikkoja on moneen makuun, valkoihoisten pitserioita pelkästään keskustassa 10 kpl, ulkomaalaisten omia vielä enemmän, useita isoja pursiseuroja (itse jäsenenä isoimmassa), ostettavia saarimökkejä, uimarantoja, teattereita, museoita ja matkatoimistot, jotta pääsee laivalla, lentokoneella, bussilla tai junalla liikenteeseen vaikka heti jos huvittaa.


      • atk-lm
        atk-lm kirjoitti:

        ...olen aina ihmetellyt, että kun noilla sikafarmareilla ja tietyillä metsäpenteillä tuntuu olevan sitä fyrkqvistiä lompakossa niin että kyrpä rytkähtää, että kun tulee tarvetta, niin tehdään vaan Mersun kokoinen aukko siihen metsään, että mitä ne siellä maaseudulla tekevät niillä rahoilla? Isot traktorit on pihassa ja muutama hieno auto on. Tönö on iso ja siipeilevä akka siivoamassa sitä hiki hatussa, mutta ne rahat tuntuu vaan makaavan tilillä.

        Paskaisissa vaatteissa kulkevat, eikä landella mitkään armanit päällä voi paljoa mennäkään, eivätkä osaisi pukeutua, talvella on hanget korkeat nietokset ja pimeää ja ei pääse tuhlaamaan rahojaan kuin lähikuppilaan, joka sekin on kilometrien päässä oleva keskikaljaräkälä täynnä lihavia haisevia juntteja. Pikkusiwa on naapurissa eli 20 kilsan päässä ja sieltä voi mennä hakemaan makkaraa ja maitoa. Erikoisempia ruokia jos haluaa, saa ajaa citymarkettiin 120 km päähän. Ei rahoille tunnu olevan muuta käyttöä kuin ostella lisää traktoreita ja muita landevempaimia pihaan.

        Kaupunkilaisena ajatus moisesta ahdistaa. Tulee mieleen aina kun ajaa maaseudulla. Näin pienessäkin kaupungissa asuessa löytyy kaikki palvelut kävelymatkan päästä, on erikoiskahviloita ja uusia syntyy koko ajan, shoppailupaikkoja enemmän kuin jaksaa ratsata, elokuvateatterit, kuntosaleja vaikka kuinka, yökerhoja riittämiin, melkeinpä kaikkia mahdollisia yhdistyksiä ja kerhoja, mitä kuvitella saattaa jos haluaa liittyä, ravintoloita ja muita ruokapaikkoja on moneen makuun, valkoihoisten pitserioita pelkästään keskustassa 10 kpl, ulkomaalaisten omia vielä enemmän, useita isoja pursiseuroja (itse jäsenenä isoimmassa), ostettavia saarimökkejä, uimarantoja, teattereita, museoita ja matkatoimistot, jotta pääsee laivalla, lentokoneella, bussilla tai junalla liikenteeseen vaikka heti jos huvittaa.

        ...molemmat siskoni asuvat reilu 20 kilometrin päässä maaseudulta ja heillä, kuten kaikilla muillakin tuntemillani maalaisilla ei tunnu olevan muuta tekemistä kuin remontoida ja rakentaa kotonaan. Kämpät ovat ikuisessa remontissa.

        Toinen siskoistani rakensi yläkerran asuntoon, uima-allas piti kaivauttaa pihaan, sauna rakentaa ulos vaikka sisällä sellainen jo oli, vessat laajennettu, terassi rakennettu ja seiniä revitty pois ja lisää seiniä rakennettu, ikkunakarmit uusittu, keittiökaapit uusiksi, toinen aivan yhtä hullu ja nikkaroivat vielä venettä ja ruuvavaat autoja. Molempien piti hankkia maalämpö ja toisella on edessä olohuoneen paneelointi ja toisella kattotuolien korjaus.

        Kaverini, joka muutti maalta kaupunkiin, osti kerrostalo-osakkeen ja maalaisena ei näemmä keksinyt muuta kuin alkaa remontoimaan, heti alkuun paneelia seiniin ja lattiat uusiksi ja sitten vessa ja keittiö kokonaan uusiksi ja ihan ok tuli, mutta remontointi pienessä tuvassa on kestänyt 8 vuotta ja jatkuu yhä. En tiedä itkeäkö vai nauraa, autoakin toki vaihtaa joka vuosi ja jokaista niitä pitää nähtävästi ruuvata viikottain. ;D


      • atk-lm kirjoitti:

        ...olen aina ihmetellyt, että kun noilla sikafarmareilla ja tietyillä metsäpenteillä tuntuu olevan sitä fyrkqvistiä lompakossa niin että kyrpä rytkähtää, että kun tulee tarvetta, niin tehdään vaan Mersun kokoinen aukko siihen metsään, että mitä ne siellä maaseudulla tekevät niillä rahoilla? Isot traktorit on pihassa ja muutama hieno auto on. Tönö on iso ja siipeilevä akka siivoamassa sitä hiki hatussa, mutta ne rahat tuntuu vaan makaavan tilillä.

        Paskaisissa vaatteissa kulkevat, eikä landella mitkään armanit päällä voi paljoa mennäkään, eivätkä osaisi pukeutua, talvella on hanget korkeat nietokset ja pimeää ja ei pääse tuhlaamaan rahojaan kuin lähikuppilaan, joka sekin on kilometrien päässä oleva keskikaljaräkälä täynnä lihavia haisevia juntteja. Pikkusiwa on naapurissa eli 20 kilsan päässä ja sieltä voi mennä hakemaan makkaraa ja maitoa. Erikoisempia ruokia jos haluaa, saa ajaa citymarkettiin 120 km päähän. Ei rahoille tunnu olevan muuta käyttöä kuin ostella lisää traktoreita ja muita landevempaimia pihaan.

        Kaupunkilaisena ajatus moisesta ahdistaa. Tulee mieleen aina kun ajaa maaseudulla. Näin pienessäkin kaupungissa asuessa löytyy kaikki palvelut kävelymatkan päästä, on erikoiskahviloita ja uusia syntyy koko ajan, shoppailupaikkoja enemmän kuin jaksaa ratsata, elokuvateatterit, kuntosaleja vaikka kuinka, yökerhoja riittämiin, melkeinpä kaikkia mahdollisia yhdistyksiä ja kerhoja, mitä kuvitella saattaa jos haluaa liittyä, ravintoloita ja muita ruokapaikkoja on moneen makuun, valkoihoisten pitserioita pelkästään keskustassa 10 kpl, ulkomaalaisten omia vielä enemmän, useita isoja pursiseuroja (itse jäsenenä isoimmassa), ostettavia saarimökkejä, uimarantoja, teattereita, museoita ja matkatoimistot, jotta pääsee laivalla, lentokoneella, bussilla tai junalla liikenteeseen vaikka heti jos huvittaa.

        Niin, tuollakin äijällä olisi ollut varaa elää kuin ruhtinas ja olla onnellinen ja tehdä naisestaan kuningatar (koska mature oli jopa kaunis) mutta ei, ei, ei ja ei.

        Kuten sanoitkin niin puolen miljoonan markan traktorit, puimurit ja autot oli ihan pihapiirissä mutta itäsuomea kauempana äijä ei käynyt minun muistaakseni kuin kerran, pattayalla, ja sieltä kiireesti viikon päästä selvittämään ettei lomittaja vaan ollut sotkenut systeemejä.

        Sinnepä maatui itäsuomalainen maanomistaja mutta se mikä minua askaruttaa hänessä om hänen huumorintajunsa, se oli loistava ja siksi en ymmärrä miksei hän tajunnut omaa tilaansa, miksei kyennyt repimään onnea ja nautintoa elämästään koska mitään estettä ei ollut. Kummallista mutta persooniahan me kaikki vain olemme.

        Edelleen, hänen huumorintajullaan ja kaikella sillä opilla mitä hän minullekin poikansa ohessa tarjosi olisin kuvitellut häntä fiksummaksi ihmiseksi. Enkä koskaan olisi voinut uskoa miten hänen elämänsä päättyi, luulin häntä vahvaksi ihmiseksi. Toki vain 13v. pojan mielleyhtymiä, enhän minä nähnyt kulissien taakse silloinkaan.

        No, se on mennyttä mutta joskus vain ihmettelen asiaa kun on aikaa ja sopiva hetki. Ja pyrin välttämään "eskon" kohtaloa. Siitä tulikin mieleeni että kävi tsäkä, onnistuin ostamaan edullisen biljardipöydän, hyväkuntoisen, keltaisesta pörssistä niin tänne alakertaan kun pojat ovat semmoista ruinanneet kauan aikaa. että nyt voi vähentää taas kerran pc:llä istuskelua kun meillä on jo shakki, biljardi ja hokasin että jos haen rautakaupasta siihen päälle vielä sopivan lastulevyn niin siitä saadaan vielä pingispöytäkin. Joyen voimme poikien kanssa tehdä taas enemmän yhdessä.

        Seuraavaksi opetan pojat ampumaan penttinelosia lennosta..nooh..


      • atk-lm kirjoitti:

        ...molemmat siskoni asuvat reilu 20 kilometrin päässä maaseudulta ja heillä, kuten kaikilla muillakin tuntemillani maalaisilla ei tunnu olevan muuta tekemistä kuin remontoida ja rakentaa kotonaan. Kämpät ovat ikuisessa remontissa.

        Toinen siskoistani rakensi yläkerran asuntoon, uima-allas piti kaivauttaa pihaan, sauna rakentaa ulos vaikka sisällä sellainen jo oli, vessat laajennettu, terassi rakennettu ja seiniä revitty pois ja lisää seiniä rakennettu, ikkunakarmit uusittu, keittiökaapit uusiksi, toinen aivan yhtä hullu ja nikkaroivat vielä venettä ja ruuvavaat autoja. Molempien piti hankkia maalämpö ja toisella on edessä olohuoneen paneelointi ja toisella kattotuolien korjaus.

        Kaverini, joka muutti maalta kaupunkiin, osti kerrostalo-osakkeen ja maalaisena ei näemmä keksinyt muuta kuin alkaa remontoimaan, heti alkuun paneelia seiniin ja lattiat uusiksi ja sitten vessa ja keittiö kokonaan uusiksi ja ihan ok tuli, mutta remontointi pienessä tuvassa on kestänyt 8 vuotta ja jatkuu yhä. En tiedä itkeäkö vai nauraa, autoakin toki vaihtaa joka vuosi ja jokaista niitä pitää nähtävästi ruuvata viikottain. ;D

        Minäkin olen remontinut taloani ja täällä joku luupää sitä vitsaileekin mutta ei tiedä sitä että taloa ostettaessa sovittiin muijan kanssa tietyt remontit jotka on nyt tehty ja laiskana en viitsi enempään taipua. Joskus tulee vielä remonttia eteen mutta sitä ennen ajattelin että perheeni on välillä aika nauttia elämästä. Joten nyt voin kysyä lapsilta mitä he haluaisivat tehdä, kohta mennään.


      • 8088
        atk-lm kirjoitti:

        ---en koskaan ole oikein piitannut mustanaamiosta, joskus paikallislehdessä ilmestyi. Sarjakuvissa, kuten elokuvissa ja sarjoissakin minun genreni on ollut huumori.

        Itse olen ajatellut vasektomiaa jos joskus persoonani muuttuu siten, että vakinaisempaan suhteeseen ryhdyn, sen sijaan pentti on tainnut vahingossa ottaa lobotomian. ;D

        Mustanaamiosta vakinaisiin suhteisiin! Haha. Pentin salaliittoteoriat menevät yhä hörhömmiksi.


      • 8088
        8088 kirjoitti:

        Mustanaamiosta vakinaisiin suhteisiin! Haha. Pentin salaliittoteoriat menevät yhä hörhömmiksi.

        Pentin salaliittoteoriat piti siis olla lisäys eikä liittynyt tuohon suhdekommenttiin. Ei pitäisi kirjoittaa mitään ennenkuin aamukahvit juotu. :-)

        Nojoo, URSA ei todellakaan liity UFO-hörhöihin mitenkään. Heillä on Suomessa ollut ja on edelleen sivistävä rooli tieteen populärisoinnissa. Vaikea äkkiseltään keksiä yhdistystä joka ansaitsi tukemista tässä maassa.


      • --dd--

      • atk-lm kirjoitti:

        ...olen aina ihmetellyt, että kun noilla sikafarmareilla ja tietyillä metsäpenteillä tuntuu olevan sitä fyrkqvistiä lompakossa niin että kyrpä rytkähtää, että kun tulee tarvetta, niin tehdään vaan Mersun kokoinen aukko siihen metsään, että mitä ne siellä maaseudulla tekevät niillä rahoilla? Isot traktorit on pihassa ja muutama hieno auto on. Tönö on iso ja siipeilevä akka siivoamassa sitä hiki hatussa, mutta ne rahat tuntuu vaan makaavan tilillä.

        Paskaisissa vaatteissa kulkevat, eikä landella mitkään armanit päällä voi paljoa mennäkään, eivätkä osaisi pukeutua, talvella on hanget korkeat nietokset ja pimeää ja ei pääse tuhlaamaan rahojaan kuin lähikuppilaan, joka sekin on kilometrien päässä oleva keskikaljaräkälä täynnä lihavia haisevia juntteja. Pikkusiwa on naapurissa eli 20 kilsan päässä ja sieltä voi mennä hakemaan makkaraa ja maitoa. Erikoisempia ruokia jos haluaa, saa ajaa citymarkettiin 120 km päähän. Ei rahoille tunnu olevan muuta käyttöä kuin ostella lisää traktoreita ja muita landevempaimia pihaan.

        Kaupunkilaisena ajatus moisesta ahdistaa. Tulee mieleen aina kun ajaa maaseudulla. Näin pienessäkin kaupungissa asuessa löytyy kaikki palvelut kävelymatkan päästä, on erikoiskahviloita ja uusia syntyy koko ajan, shoppailupaikkoja enemmän kuin jaksaa ratsata, elokuvateatterit, kuntosaleja vaikka kuinka, yökerhoja riittämiin, melkeinpä kaikkia mahdollisia yhdistyksiä ja kerhoja, mitä kuvitella saattaa jos haluaa liittyä, ravintoloita ja muita ruokapaikkoja on moneen makuun, valkoihoisten pitserioita pelkästään keskustassa 10 kpl, ulkomaalaisten omia vielä enemmän, useita isoja pursiseuroja (itse jäsenenä isoimmassa), ostettavia saarimökkejä, uimarantoja, teattereita, museoita ja matkatoimistot, jotta pääsee laivalla, lentokoneella, bussilla tai junalla liikenteeseen vaikka heti jos huvittaa.

        pakko kysästä...
        Kun siitä mersun kokoisesta aukosta haastelit, että kauanko kestää kasvaa uusi puu siihen aukkoon, jotta uuden mersun saa samasta paikasta? ;-)


      • --dd-- kirjoitti:

        "Ursasta olen kuullut mutta en tiedä mitä tommonen puuhailee."

        Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry:
        http://www.ursa.fi/

        Ufohörhöillä on omat kerhonsa:
        http://personal.inet.fi/business/grann/www/thejag.com/

        No ton äijän tiedän kun se oli aikoinaan paljon telkkarissa sopertamassa niitä uffojuttuja ;)

        Kyllä minä uskon ufoihin, sehän voi olla lentokone tai meteoriitti tai vaikka muijan paiskaama esine ;D


      • Äpäläskäpäläs
        exergy kirjoitti:

        No ton äijän tiedän kun se oli aikoinaan paljon telkkarissa sopertamassa niitä uffojuttuja ;)

        Kyllä minä uskon ufoihin, sehän voi olla lentokone tai meteoriitti tai vaikka muijan paiskaama esine ;D

        Tuli joskus penskana mustista luettua ja tilattua faijan kanssa. Oli meilläpäin virallinen paskahuusilehti. Myöhemmin Myrkky korvasi mustiksen.
        Nykyään oma virallinen vessalehti on se Aku Ankka.

        Mustis oli kovis. Oman aikansa Chuck Norris!


      • Äpäläskäpäläs kirjoitti:

        Tuli joskus penskana mustista luettua ja tilattua faijan kanssa. Oli meilläpäin virallinen paskahuusilehti. Myöhemmin Myrkky korvasi mustiksen.
        Nykyään oma virallinen vessalehti on se Aku Ankka.

        Mustis oli kovis. Oman aikansa Chuck Norris!

        "Mustis oli kovis. Oman aikansa Chuck Norris!"

        Totta vaikka olen vieläkin katkera vanhemmilleni etteivät tilanneet mulle mustista ;) Onneksi siihen aikaan oli antikvariaatteja ja vastaavia ostaa-myy-vaihtaa liikkeitä joista saattoi kohnia mustiksia ja akuja, lukioaikana Pahkasikoja. Myrkkyä ei tullut juurikaan luettua mutta se taisi tulla sen verran myöhään että meikä jo puuhaili ihan muita juttuja, kirjoitin ylioppilaaksi -86 ja lähdin maailmalle joten sarjakuvien lukeminen loppui tai vaihtui kirjallisuuteen jota tosin sitäkin olin harrastanut jo 12-vuotiaasta lähtien kun sain oman kirjastokortin.


      • exergy kirjoitti:

        "Mustis oli kovis. Oman aikansa Chuck Norris!"

        Totta vaikka olen vieläkin katkera vanhemmilleni etteivät tilanneet mulle mustista ;) Onneksi siihen aikaan oli antikvariaatteja ja vastaavia ostaa-myy-vaihtaa liikkeitä joista saattoi kohnia mustiksia ja akuja, lukioaikana Pahkasikoja. Myrkkyä ei tullut juurikaan luettua mutta se taisi tulla sen verran myöhään että meikä jo puuhaili ihan muita juttuja, kirjoitin ylioppilaaksi -86 ja lähdin maailmalle joten sarjakuvien lukeminen loppui tai vaihtui kirjallisuuteen jota tosin sitäkin olin harrastanut jo 12-vuotiaasta lähtien kun sain oman kirjastokortin.

        Eikä mun julmat vanhemmat ostaneet edes tietsikkaa vaikka paikallislehden omistajien pojallakin oli sellainen (kolmas koko kylässä) ja sillä pelattiin tosi paljon "jupiter landeria"

        http://www.youtube.com/watch?v=iGIqXRdaPWo

        Ostivat sentään videopelin jossa oli 8 eri peliä, tennis jossa oli kaksi viivaa näytön reunoilla ja valkoinen piste joka esitti palloa seilasi niiden välillä. Pingis joka oli muuten sama mutta viivat olivat lyhyempiä ja pallo eli piste liikkui nopeammin. Jalkapallossa oli monta valkoista ja punaista viivaa ja piste. Oli se hienoa ja sitäkin tahkottiin velipojan kanssa tuntikausia kunnes näin kaverin commodoren.

        Että näin vaikea lapsuus minulla oli joten ymmärrätte nyt traumaattisuuteni ;D


      • Päässilimäänen.
        exergy kirjoitti:

        Eikä mun julmat vanhemmat ostaneet edes tietsikkaa vaikka paikallislehden omistajien pojallakin oli sellainen (kolmas koko kylässä) ja sillä pelattiin tosi paljon "jupiter landeria"

        http://www.youtube.com/watch?v=iGIqXRdaPWo

        Ostivat sentään videopelin jossa oli 8 eri peliä, tennis jossa oli kaksi viivaa näytön reunoilla ja valkoinen piste joka esitti palloa seilasi niiden välillä. Pingis joka oli muuten sama mutta viivat olivat lyhyempiä ja pallo eli piste liikkui nopeammin. Jalkapallossa oli monta valkoista ja punaista viivaa ja piste. Oli se hienoa ja sitäkin tahkottiin velipojan kanssa tuntikausia kunnes näin kaverin commodoren.

        Että näin vaikea lapsuus minulla oli joten ymmärrätte nyt traumaattisuuteni ;D

        Minulle oli aikoinaan hämmästys kuultuani että sukupolveni tutustui tietsikkaan, itselleni ja kavereille Commodoret yms. olivat/ovat täysin vieraita. Etelä-Pohjanmaan raamattuvyöhykkeella pikkukylissä elettiin vielä 80-luvun alussa elämää joka muualta katosi jo 60-luvulla, eikä tämä ole vitsi!

        Muutto kaupunkiin opiskelemaan oli kuin siirtyminen vuosikymmeniä eteenpäin, sanoisin että maaseutu haisee, ei ole ikävä sitä!


      • Päässilimäänen. kirjoitti:

        Minulle oli aikoinaan hämmästys kuultuani että sukupolveni tutustui tietsikkaan, itselleni ja kavereille Commodoret yms. olivat/ovat täysin vieraita. Etelä-Pohjanmaan raamattuvyöhykkeella pikkukylissä elettiin vielä 80-luvun alussa elämää joka muualta katosi jo 60-luvulla, eikä tämä ole vitsi!

        Muutto kaupunkiin opiskelemaan oli kuin siirtyminen vuosikymmeniä eteenpäin, sanoisin että maaseutu haisee, ei ole ikävä sitä!

        No minä vähän vitsailin sillä oikeasti olen sitä mieltä että oli parempikin ettei tietokoneet olleet mitään kulutustavaraa omassa lapsuudessani, muuten olisin kai joku pullamössöpoika ja umpinörde ;) Parempi olikin juoksennella pitkin metsiä erilaisissa leikeissä ja rakennella kaikenlaista itse tai siis kaveriporukassa.

        Ehtii näitä koneita vielä vanhempanakin ihan tarpeeksi naksuttelemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      156
      4159
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      61
      1667
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      286
      1378
    4. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      44
      1124
    5. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      308
      1097
    6. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      55
      1053
    7. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      55
      1007
    8. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      68
      983
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      52
      974
    10. IS Viikonloppu 1.-2.6.2024

      Kesä alkaa! Eka kovis on 3-, Vaalamo/Kärkkäinen. Piiliksessä lehtinen. Akateemikko Rustari kirjoittaa pubivisoista! Toi
      Sanaristikot
      127
      957
    Aihe