Mitä minä olen perehtynyt näihin uskonto foorumeihin niin vertaisin itseäni lottovoittajaan koska, olen saanut uskonnoista vapaan kasvatuksen ja olen pysynyt ateistina.
Väittäisin että ateistin elämä on helpompaa, ei tarvtse pohtia jonninjoutavaa.
Kuin lottovoittaja
10
172
Vastaukset
- tajokinen
se ei millää vaikuta Jumalan olemassa oloon
Uskontoja on monenlaisia koulussakin oli uskontotunti ,mutta olen huomannut että Raamattu on uskon kirja .
Ja Aabraham uskoi Jumalaan,ja se luetiin vanhurkaudeksi- luterilainen.
"Väittäisin että ateistin elämä on helpompaa, ei tarvtse pohtia jonninjoutavaa."
Tuntuu välillä että ainakin foorumeiden ateistit pohtivat jonninjoutiavia paljon enemmän kuin perusluterilaiset. luterilainen. kirjoitti:
"Väittäisin että ateistin elämä on helpompaa, ei tarvtse pohtia jonninjoutavaa."
Tuntuu välillä että ainakin foorumeiden ateistit pohtivat jonninjoutiavia paljon enemmän kuin perusluterilaiset."Tuntuu välillä että ainakin foorumeiden ateistit pohtivat jonninjoutiavia paljon enemmän kuin perusluterilaiset. "
perusluterilainen ei pohdi MITÄÄN. koska yksinkertiasempikin pohtiminen pienemmilläkin aivoilla ja koulutuksella johtaisi taikauskon kuolemaan luterilaisen korvien välissä."se ei millää vaikuta Jumalan olemassa oloon "
Ei niin koska sitä ei ole koskaan ollut olemassa eli siitä on mielestäni turha jankuttaa.
"Uskontoja on monenlaisia koulussakin oli uskontotunti ,mutta olen huomannut että Raamattu on uskon kirja . "
Ikävä kyllä ainakin vielä toistaiseksi! Uskonnon/ET tunnit tulisi siirtää jo nykyaikana ennemminkin valinnaisaineeksi tai kouluista kokonaan pois siirtämällä ne kirkon opetettavaksi siihen haluaville ja kokonaisvaltaisesti luopua kouluista myöskin aamunavauksista, ruokarukouksista, kevät -ja joulujuhlista, kirkossa käynneistä ja muista turhamaisista hartaushetkistä. Uskovaiset voivat näitä rituaalejaa opetella vaikka siellä kirkon uskonnon oppitunneilla tai vapaa-aikanaan.- esther
Nas.se kirjoitti:
"Tuntuu välillä että ainakin foorumeiden ateistit pohtivat jonninjoutiavia paljon enemmän kuin perusluterilaiset. "
perusluterilainen ei pohdi MITÄÄN. koska yksinkertiasempikin pohtiminen pienemmilläkin aivoilla ja koulutuksella johtaisi taikauskon kuolemaan luterilaisen korvien välissä.ainakin liberaalit uskovaiset joihin lukeudun joutuvat miettimään mikä esim Ramatussa on hyvää ja mikä joutavaa.
- nicander
Hiukan muuhunkin kuin nettifoorumeihin.
En minäkän näkemystäni rakenna ateisteista ja ei uskovista nettifoorumeiden mukaan. Se olisi kyllä aika kurja, jos niin tekisin.
Aika kurja se olisi kyllä kristinuskonkin suhteen, mikäli nettifoorumeista mallin ottaisi.- Hanski . .
Olen nähnyt paljonkin eri uskonnon harjoittajia ja ihan livenä. Jotkut uskovaiset jopa rypee lehmän paskassa ja pesevät kasvonsa lehmän kusella jne. Ei kiitos, en mistään hinnasta haluaisi olla uskis.
Ps. Todellisuus ja faktat on parempi pohja elämälle kuin harhat. Hanski . . kirjoitti:
Olen nähnyt paljonkin eri uskonnon harjoittajia ja ihan livenä. Jotkut uskovaiset jopa rypee lehmän paskassa ja pesevät kasvonsa lehmän kusella jne. Ei kiitos, en mistään hinnasta haluaisi olla uskis.
Ps. Todellisuus ja faktat on parempi pohja elämälle kuin harhat.Lehmäkäytännöt eivät kuulu luterilaiseen kirkkoon. Onhan eri kulttuureissa muutenkin vaikka mitä tapoja. Toisenlaisia kuin Suomessa. Kyllä pohtia saa ja uskoakin. En ole sitä mieltä, että uskovat pohtisivat vähemmän kuin ei-uskovat siinä pelossa, että usko loppuu, jos pohtii liikaa. Ainakin itse olen pohtinut uskoa ja uskontoja paljonkin, eikä se ole uskoa lopettanut. Uskovat käyttävät aivokapasiteettinsa työhönsä ja muuhun elämään, jota usko tukee ja kannattelee. Eli ei jonninjoutavaan, vaan elämään itseensä.
pappi Sonja
Tosin ateistiksi päätymisessä on chaanssit päävoittoon melko paljon paremmat kuin lotossa. Nykyisin suurin piirtein samat mahkut kuin syntyä naiseksi. :-)
Kaiken uskominen onkin jo eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823486
- 302943
- 612915
- 82727
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574