Koulu-uinti.

ongelmia

Mitä mieltä te nuoret ootte koulu-uinnista?

Mä en IKINÄ halua mennä luokan kanssa uimaan. Mulla on huono itsetunto siel ja mulle vaan tulee jotenki jännittynyt ja ärsyttävä olo.

Viimeks mä uin kolmos-luokalla. Mitä mä teen? Pakko mun on joskus mennä sinne uimaan.

30

4464

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdghjhgfdhjhg

      Ite voin mennä katos ku en oo ylipainonen niinku te muut suomi24 palstalla olevat nörtit =)

      • jfdjdfkcbvnx

        Eipä siinä mitää outoa oo jos menee uimaa ja on ylipainone.


      • faffgggfdgfg
        jfdjdfkcbvnx kirjoitti:

        Eipä siinä mitää outoa oo jos menee uimaa ja on ylipainone.

        Ite ainaski repeile kaikilleläskiperseille


      • matilda99

        mä oon alipainoinen 13 vuotias enkä häpee sitä koska en haluu olla läski :D


      • Vitun köyhät
        faffgggfdgfg kirjoitti:

        Ite ainaski repeile kaikilleläskiperseille

        Yleensä naurulla peitetään huolet, onko ongelmia vanhempien kanssa tai eikö ole varaa ruokaa?


    • -96 kertoo

      uiminen on kivaa ystävien kanssa :) odotan oikein uinteja koulussa se on niin kivaa, hyvä ilmapiiri jne. mutta mä oon tyylii ainoo meijjän luokalt jolla on niitä venymisarpia jaloissa nii se on tosi masentavaa ;( mut nauti sinä uimisesta :D kehittää kuntoa ja vesi virkistää. ei siinä uinnissa mitään kamalaa ole :) ainakaan mun mielest

      • ei uimaan ikinä

        Sanot äidilles, että kirjottaa jonku lapun siihen, jos oot tyttö niin vetoa menkkoihin, tekeydy kipeeks tai jäät vaan pois, jos et asu koulun lähellä niin esim. myöhästyt muka bussista tms :)
        tv: viimeks ala-asteel uimas.


    • tyttel638

      Ajattelimpa jatkaa tähän, en viitsi uutta aihetta aloittaa.
      Te, jotka vihaatte koulu-uinteja mutta OSAATTE uidan, teidän tarvitsee vain painia itsetunto ongelmianne vastaan. Mulla on vähän kinkkisempi tilanne. Minäkin inhoan vartaloni näyttöä uima-asussa, mutta olen täysin uimataidoton, ja kasiluokalla. Luokkamme ilmapiiri on hyvä, mutta pelkään saavani jotain V*ttuilua pojilta. Lisäksi liikkaopeni ei kauheasti pidä minusta. Ykkösellä ja kakkosella meillä oli uimaopetusta, mutta se oli tosi surkeaa, en koskaan oppinut uimaan. Kasiluokkaan asti kaikki oli hyvin, mutta muutimme eri paikkakunnalle, ja kappas meillä on 3 uintikertaa tsä keväällä. Harmittaa tosi paljon ettei mua ole opetettu uimaan. Nolottaa mennä jonnekkin lastenaltaaseen harjottelemaan uinnin alkeita. Opettajalle on ole viellä sanonut mitään.

      En sitten tiedä, kesäisin olen yrittänyt harjoitella uintia monta kertaa mutta pystyn uimaan vajaat pari metriä ja siihen se jää. En tiedä pitäisikö esim. uinnin aikana suun olla vedenpinnan alla (tietääkö joku?), katsoin opetusvideoita ja monessa on näin. Mua pelottaa ihan sairaasti jo 2m altaassa että hukun sinne.

      Lisäksi olen viellä ihminen joka murehtii kaikkia maailman asioita sängyssä iltaisin nukkumaanyrittäessä. Inhoan tätä piirrettäni, olen syksyn alusta nukkunut huonostoi stressaten tätä asiaa. Argh, asuinsinpa edellisellä paikkakunnalla, en ikinä selviä koulu-uinnista...

      • en oo uimamaisteri

        oon 7 luokalla ja opin uimaan joskus 6lk. selkää opin kuiteski vasta vähä aikaa sitte... mutta älä huoli, kyllä mäki oon aina inhonnu uimista ja vettä... mut...


        "En sitten tiedä, kesäisin olen yrittänyt harjoitella uintia monta kertaa mutta pystyn uimaan vajaat pari metriä ja siihen se jää."
        ohjeet:
        1. mene sellaseen altaaseen jossa on vettä nii, et pystyt olee selällään vedes mut että selkä koskee pohjaan ja sen pitäs olla syvenevä eli lasten altaat on parhaita!
        2. mene selälleen (selkä uinnista helpompi alottaa) ja rentoudu täysin!
        3. levitä kädet ja jalat hiukan levälleen ja työnnä rinta ulos. muista olla rentona!
        4.jos pystyt olemaan näin vähän aikaa siis että selkä koskee pohjaa polsi jaloilla vauhtia tai silleen. muista rentona ja rinta ulos!
        5. jos luotat tämän jälkeen ittees nii mee niin syvälle et yllät kuitenki laittaa kädet pohjaan ja tee sama ku 4 kohassa
        6. mee vähitellen syvemmälle ja pian sä osaatki jo uida!!!!


    • tyttönen__

      Sama ongelma, erittäin huono itsetunto, masentuneisuutta, ahdistusta ja syömisongelmia takia.

      Nytkin joudun kesällä korvaamaan...

    • Kauhulla odotan...

      Kauhulla odotan kun unnit alkavat :s... En ole ylipainoinen enkä kiusattu tms. Inhoan silti uimista sydämmeni pohjasta! Syy on sellainen mitä en usko että oikeastaan kenelläkään täällä on sitä. Olen itku kurkussa änkyttänyt opelle, kun tämä pakotti olemaan paljain varpain liikuntatunnilla tai muuten joutuu sivuun ja saa merkinnän, etten halua olla paljain jaloin. Silloin opettaja tuskin edes kunnolla sai asiaa perille kun yritin itkua pitellä ja samalla selittää asiaa jota en ole koskaa, en sitten ikinä eläessäni kenelläkkään kasvotusten selittänyt.

      Meillä oli syksyllä pari kertaa uintia (olin toisella kerralla) silloin minulla oli itse asiassa ihan mukavaa, kunhan olin päässyt altaaseen. Suihkut ja pukuhuone ovat ne pahimmat paikat. Silloin melkein puolet eivät uinneet joten nopeasti pesytymällä vältyin ällistyneiltä katseilta...

      Ähh.. alkoi masentamaan tuo -96 kertoo jossa hän mainitsi venymisarvista, itse ottaisin sata kertaa mielummin jotkuu pikku venymsisarvet kun yhden normin jalan kuudella arvella ja toisen turvonneen, ylipigmentoituneen ja vaikka mitä muuta...

    • lame

      en voi uida luokkalaisteni nähden koska he aina haukkuvat kaikkien ulkonäköä. ja osa niistä jotka haukkuvat muita on kavereitani.en halua tulla heidän haukuttavaksi. he eivät ole ilkeitä mutta todella suorapuheisia ja he eivät ajattele ennen kuin sanovat.olen kokenut sen kerran.

    • fgrhbtnesgdf

      Itse lintsaan kaikki uinnit, koska ei paljoo kiinnosta näyttää aknenaamaamaansa.. piilottelen sitä mahdollisimman paljon, esim. otsatukka ja silmälasit peittää paljon rumaa naamaani, mut uimassa kaikki saisivat kunnolla yökkiä naamalleni :(

      • Melinda.

        Kaikkien uintien lintsaaminen epäillyttää jo opettajaakin, jolloin uinnin joutuu korvata.


    • olenhetero

      Uiminen on hauskaa Tiesitkös kun oot vedes kukaan ei nää minkälaisii Uikkareit sul on Ym. ja itsessäs ei oo mitää hävettävää 10 vuoden päästä et PIITTAA ALASTOMUUDESTA ite ainaki oon tykänny ainaki uimisesta vaikka joskus seiskalla En ollu niin kehittyny nii oli vähä hävettävää mut muute mukavaa ei siel vedessä kukaan nää :) ja oon aika hyvä uimaan Opettaja On ehdottanut Jotain SM-Kisoja
      osaan kuullemma ottaa happea ja Pysyn suorassa Nyt Olis jossai vaihees Ne kisat nii pitäskö mennä :S :D

    • uimataidoton:(

      oon ite ainaki nyt 11v (nii ja tiiän et tää juttu on laitettu joskus vuosi sitten mut haluun silti vastata) ja oon tääysin uimataidoton. en osaa ees kellua:D 1 ja 2 luokilla menin uimakouluun, ja se oli aivan hirveetä koska en osannut uida. mutta nyt ongelma on ratkaistu, koska sain selville että olen kloorille allerginen. vaikka et olisi oiekasti kloorille allerginen, niin voi silti yrittää sanoa että on. jos opettaja alkaa vaatia lääkärin todistusta niin kannattaa vastata että koulu saa sitten luvan maksaa sen. itselläni ei tullut ongelmia, koska olen oikeasti kloorille allerginen, enkä tarvinnut lääkärin todistusta, vaan käväsin vaan terkkrilla:) jep, ja paskaa se on, ku täälläki uinti on oikeen pakollista-.- kaverini on ylipainoinen ja ei sen takia haluaisi mennä uimaan, joten ymmärrän tunteen jotenkin. itse olen alipainoinen, mutta en sairaalloinen, joten minulla ei olisi onglemia. minulla on myös pelko vedestä, koska olen meinannut kerran hukkua, menetin jopa tajuntani vähäksi aikaa. ja kyllä, se taphtui uimakoulussa. näin täällä oulun kaupungissa. :'(

    • Nyt vittu tröllit

      Vittu vihaan tällasia siveyden sipuleita ( Ts. trolleja ;) ) Jotka tulee tänne palstalle haukkumaan ylipainosia. Ihmisiä me kaikki ollaan !

    • ainoahuonopuoli

      Mielestäni koulu-uinneissa ei ole muuta huonoa puolta kuin se, että täällä kylällä nurmijärvellä missä asumme, on niin pieni uimahalli, että ei siinä yhdellä tai hyvällä tuurilla kahdella radalla pysty 25 oppilasta samaa aikaan uimaan. Kaksi vetoa kroolia voit ottaa ja sitten ollaankin jo jonkun päällä hukuttamassa itseään tai kaveriaan..

    • w4azrsuh5awz45rsuhj

      Teillä tuntuu olevan miljoona ja yks ongelmaa.

      Siis uiminen on yks parhaista asioista miten se niin hävettää kun uimapuku peittää kuitenkin enimmät kohdat kehossa?

      On tärkeää että menette että kasvatte aikaisin aikuisiksi. Voitte olla 25vee ja ette uskalla silloinkaa näyttää ittenne uima-asussa koska nuorena tuli jätettyä uimiset väliin

    • :-D

      Mie en tykkää koulu-uinnista kosk mie en ossaa uida(Kyl vähän mut ei riittävästi että pääsen isoon altaaseen) , Mä olen ainoa joka menee pikku altaaseen. Mua hävettää se kosk kaikki sit nauraa mulle. Onko muita uimataidottomia nuoria jolla on suurin piirtein sama asia??

    • Enosaauida

      Lintsaa.:)

    • Koulu-uinti on kyl nii perseestä. Eka ootellaan joku puoltuntii siel kylmäs altaan reunal ku ope jahkaa ja pitää oottaa sitä Liisa-Pirkkoa joka jäi vielä saunomaan. No sit ku päästään altaaseen opettaja keksii kaikkii idioottei "uikaa 3 kertaa koko allas päästä päähän =)))" ja sit nää atleettisimmat urheilutytyt on valmiita ku ite vasta vedät ekaa kierrosta ja yrität olla hukkumatta. Sit mun frendin koulus oltii sellasta et toisen piti pitää toisen päätä veenalla ja ei saanu päästää pois..

      Kannattaa vaa lintsata koko roskatunnit. Tai laittaa menkkojen syyks.

    • MitaVittua

      Kenellä helvetissä on uintia yläasteel ??!! Siis oikeesti, jos on tyyliin eskaris ja ala-asteel 2. tai 3. luokalla uintikerrat läpi käyny niin miks vitussa ne pitäis yläasteel sitten viel toistaa?

      • asfraeghtryshytrhybt

        Mitäs tarkotat? Olen kasiluokalla ja kyllä minulla ainakin on uintia


    • ´järkyttynyt

      Munsta ei oo noloa käydä uimassa koulun kaa PAITSI, että suihkut.. pitää olla alasti muiden tyttöjen nähdem sekä valvojan xo olen siis 15v ja vartaloni kehittynyt joten on se vähän ahdistavaa ku se ope tuijottaa.

    • Anonyymi

      Oon 6lk ja osaan vaan selkäuintia ja vihaan koulu uinteja. en haluu mennä koskaan uimaan koska en haluis olla missää lastenaltaassa yksin. Ja oon saanu kerra jo semmoset sanat et"haha toi on lastenaltaassa uimassa" vhä stressattaa noi Koulu uinnit eikä mua koskaa oo opetettu kunnolla uimaa :D

      • Vihaamiaankin asioita pitää oppia sietämään.

        Suomi on tuhansien järvien maa ja uimataidottomuus voi täällä käydä hengen päälle. Sano vanhemmillesi, että et osaa uida kunnolla ja että haluat oppia uimaan kunnolla. On heidän hommansa pistää asia kuntoon.


    • Anonyymi

      Joutas lopettaa nykymuodossa. Harvat opet ui itekkään vapaa-ajalla. Liikunnassa tytöt ja pojat on pantu samaan ryhmään, ei siinä oo mitään järkee.

    • Anonyymi

      Mulla oli 8lk sattumalta joka kerta kuukautiset kun oli koulu-uinnit, opettajat ei uskonut ja kaikki luuli että lintsaan. Vähänkö ketutti. Jouduin ne korvaamaan

      Meet siis uintiopettajan kanssa uimahalliin ne korvaamaan

    • Anonyymi

      Ei kukaan voi pakottaa ketään riisumaan vaatteensa jotta voi sitten laitta uimapuvut päälle! Nyt helvetti soikoon opettajat ja koko paska opetussuunnitelma. Opettajat, jos pakotatte oppilaan riisumaan mutta se ei.riisu vaatteensa:
      A. Uhkaatteko arvosanan laskemisella
      B. Wilma-merkinnällä
      Pakottaminen on kieletty laissa varsinkin jos uhkaa samalla. Ei ketään tarvitse pakottaa uimaan jos se ei halua sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe