Poikaystävä oli siis jo aiemmin ostanut mulle lahjan ja minä hänelle, niinku nyt yleensä jouluna tehdään. Tänään kuitenkin ennen mökille lähtöä poikaystävä tuli vielä nopeasti käymään mun kämpillä ja toi lahjakassin jossa oli kolme pakettia hänen vanhemmiltaan (?). Tuli vähän puun takaa. Ollaan seurusteltu noin vuosi enkä ole kovin läheinen hänen vanhempiensa kanssa, ja nyt tuntuu että mun pitää ostaa niille jotain tai olen epäkohtelias kusipää.
En ole vielä avannut niitä lahjoja (tietenkään..) mutta jos sieltä jotain kovin arvokasta löytyy niin pitäisikö mun joulun jälkeen kiikuttaa poikaystävän vanhemmille vielä joku oma lahja vai miten? Jäi nyt vähän hölmö olo.
Joululahja poikaystävän vanhemmille?
5
2593
Vastaukset
- Hell8
Riippuu tapauksesta aika pitkälti. Kaikki vanhemmat eivät välttämättä odota vastalahjoja. Jotain pientä ehkä voi antaa takaisinpäin, mut ehkä kantsis jutella asiasta vaikka sen poikaystävän kanssa...
- oppeliini
..."mutta jos sieltä jotain KOVIN ARVOKASTA!!!!! löytyy niin pitäisikö mun joulun jälkeen kiikuttaa poikaystävän vanhemmille vielä joku oma lahja vai miten? "
Sinun ideologia on täysin väärä ajatellessasi noin!
On aivan sama sisältääko sinun lahjasi timntteja (siis sita kovaa lasia) vai punaiseen villalankaan ripustetun männyn kävyn! Se on lahja jota älykäs saaja EI arvostele euroissa vaan siitä että antaja on ajatellut sinua, käärinyt esineen joulupaperiin ja osoittanut sen sinulle.
"...jotain kovin arvokasta.."sinä voit itse hankkia itsellesi, se on lähes yhtä tyhjän kanssa. Roinaa ja kamaahan jokaisella on enemmän kuin tarpeeksi.
Mutta vaatii kenties enemmän ymmärrystä tajuta tuo.- 15
kaivakaa nyt ees joulun kunniaksi ne hiekat sieltä pimpistä pois.
- --------------------
Kun elämässä ei ole oikeita ongelmia niin saahan niitä tehtyä, vaikka sitten näinkin...
- oikeesti+++++
Lahja tarkoittaa pyyteettömästi annettua, lahjaa, mistä siis ei tarvitse maksaa, ei palveluksilla, ei palauttaa, eikä rahalla. Lahjan antaja usein ymmärtää tämän ja antaa lahjan siksi, että haluaa muistaa ja antaa lahjan eikä siksi, että odottaisi jotain takaisin... Vai siis, miten sinä annat lahjasi? Jos odotat aina takaisin jotain, on ajatus väärä: lahja pitää antaa hyvää hyvyyttään, antaa koska se itse antaminen on lahja. Samoin, jos poikaystävän vanhemmat odottavat jotain takaisin, se on heidän asiansa, enkä sitäpaitsi usko, että he odottavat: sinä vaan et osaa ottaa lahjaa vastaan!
Elämässä tulee miljoona kertaa, kun voi itse antaa lahjoja, kun voi itse olla hyvä ja pyyteetön, teoilla tai lahjoilla ja hyvän voi laittaa kiertoon, ihan eri ihmisillekin. Joten joka lahjasta ei tarvitse murehtia, yleensä se tulee maksettua ihan automaattisesti.
Pitäisköhän sun kuitenkin mietiskellä omaa vilpittömyyttäsi, miksi annat lahjoja mitä annat, miksi ostat pooikaystävällesikään mitään ja onko antaminen todella vain "koska on tapana" vai liittyykö siihen muutakin? Miksi et osaa ottaa lahjaa vastaan? Miksi koet tarvetta korvata arvokas lahja? Etkö ole sen arvoinen? Tai etkö itse anna lahjoja koskaan pyyteetömästi, ainakaan arvokkaita lahjoja?
Joulun henki ei ole materialismi, maksaminen, ja lahjonta, vaan muistaminen, hyvä mieli ja yhdessä olo, rakkaus etenkin!
Joten ota vastaan se, mitä annetaan ja usko olevasi sen arvoinen. Anna pyyteettömästi ja vilpittömästi se mitä annat. Silloin ei tarvitse ottaa tuollaisestakaan paineita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15944Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 79868
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58836Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829