Skype alhaalla, syyllinen on

kirkonkoira

19

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se tässä Linuxissakin oli ihan DOWN. Oikein hyvää Joulua sullekin!

      • .........

        Jos lukisit sen artikkelin ensin ja kommentoisit sitten...


      • ......... kirjoitti:

        Jos lukisit sen artikkelin ensin ja kommentoisit sitten...

        Ei löydy mitään Windowsiin liittyvää. Avauduppa vähän enemmän.


      • Mäkkihöperö
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Ei löydy mitään Windowsiin liittyvää. Avauduppa vähän enemmän.

        ei ole ollut tapana joka kerta erikseen mainita…
        Kuten sateella kastuu…


      • Mäkkihöperö kirjoitti:

        ei ole ollut tapana joka kerta erikseen mainita…
        Kuten sateella kastuu…

        Skype ongelman ainoa aiheuttaja oli / on maccien kelvoton internet
        kelpoisuus. Itse ymmärsin asian toki samantien, mutta halusin että muutkin lukevat artikkelin ja kaikki ajatteluun kykenevät tulevat itse samaan johtopäätökseen OSX:n aiheuttamasta katastrofista.


      • se
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Skype ongelman ainoa aiheuttaja oli / on maccien kelvoton internet
        kelpoisuus. Itse ymmärsin asian toki samantien, mutta halusin että muutkin lukevat artikkelin ja kaikki ajatteluun kykenevät tulevat itse samaan johtopäätökseen OSX:n aiheuttamasta katastrofista.

        taas menikään: Linux-käyttäjiä on alle prosentti ja mac-käyttäjiä jotain viisi prosenttia. Eikö? Kun Linux ja mac olivat syyllisiä skypen kaatumiseen eli Linux ja mac-koneet pitivät skypen toiminnassa. Valtavirran käyttis ei pystynyt siihen. Kertoo, kuinka kehno windows on.


      • 18+13
        se kirjoitti:

        taas menikään: Linux-käyttäjiä on alle prosentti ja mac-käyttäjiä jotain viisi prosenttia. Eikö? Kun Linux ja mac olivat syyllisiä skypen kaatumiseen eli Linux ja mac-koneet pitivät skypen toiminnassa. Valtavirran käyttis ei pystynyt siihen. Kertoo, kuinka kehno windows on.

        Miten ihmeessä tuosta voi päätellä että Windows oli ongelmana? Taitaa olla hieman värikkäät lasit päässä ;)


      • tarkoitat siis
        18+13 kirjoitti:

        Miten ihmeessä tuosta voi päätellä että Windows oli ongelmana? Taitaa olla hieman värikkäät lasit päässä ;)

        että windows-koneet pitivät skypeä pystyssä? Kuitenkin skype kaatui. Kertoo, kuinka kehno windows on.


      • Win-fanaatikko


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "Yhdessä Windowsin Skype-versiossa oli ohjelmistovika ja tämä aiheutti Skype-yhteyksien katkeamisen."

        Aika paskamaista kun eivät Microsoftilla ole vieläkään saaneet aikaan käyttistä jossa olisi tekoäly joka osaisi korjata vialliset ohjelmat itsekseen.

        Ohjelman vikaa ei voi pistää käyttöjärjestelmän syyksi, tämä koskee kaikkia käyttöjärjestelmiä yhtälailla. Mihin tahansa käyttikseen voi koodailla jonkun hikisen kökön joka vetää systeemin jumiin mutta syy on siis tuon hikisen kökön eikä käyttöjärjestelmän.

        Skype nyt ei ole mikään hikinen kökkö, käsittääkseni, mutta toki koodareille käy aina virheitä ja mitä suurempi ohjelmisto niin sitä suurempi riski esim. loogisiin virheisiin mutta miksei myös sellaisiin jotka vaikuttavat haitallisesti järjestelmään.


      • niin?
        exergy kirjoitti:

        Ohjelman vikaa ei voi pistää käyttöjärjestelmän syyksi, tämä koskee kaikkia käyttöjärjestelmiä yhtälailla. Mihin tahansa käyttikseen voi koodailla jonkun hikisen kökön joka vetää systeemin jumiin mutta syy on siis tuon hikisen kökön eikä käyttöjärjestelmän.

        Skype nyt ei ole mikään hikinen kökkö, käsittääkseni, mutta toki koodareille käy aina virheitä ja mitä suurempi ohjelmisto niin sitä suurempi riski esim. loogisiin virheisiin mutta miksei myös sellaisiin jotka vaikuttavat haitallisesti järjestelmään.

        >...ei ole mikään hikinen kökkö...

        Se on nimenomaan sitä. Softa jota ei koskaan olisi pitänyt päästää syntymään.

        Poropietariprotokolla vaikka standardeja olisi tarjolla, tekee palomuurista naurettavan mahdollistamalla verkkoliikenteen aloitttamisen muurin ulkopuolelta, jne.

        Skypen ongelmien ilmaantuminen on parasta mitä kuluttaja voi toivoa.


      • niin? kirjoitti:

        >...ei ole mikään hikinen kökkö...

        Se on nimenomaan sitä. Softa jota ei koskaan olisi pitänyt päästää syntymään.

        Poropietariprotokolla vaikka standardeja olisi tarjolla, tekee palomuurista naurettavan mahdollistamalla verkkoliikenteen aloitttamisen muurin ulkopuolelta, jne.

        Skypen ongelmien ilmaantuminen on parasta mitä kuluttaja voi toivoa.

        "...tekee palomuurista naurettavan mahdollistamalla verkkoliikenteen aloitttamisen muurin ulkopuolelta,.."

        Kyllä mikä tahansa palvelinsofta joka skypekin tavallaan on kun siinä on vertaisverrkomaisia ominaisuuksia vaatii sen että on joku kuunteleva portti auki.
        Tämä ei liity vähimmissäkään määrin mihinkään Poropietariprotokolliin tai mihinkään muihinkaan protokolliin jos on softa jonka pitää vastata netistä tuleviin pyyntöihin.

        Olen ylläpitänyt ftp palvelinta filezilla serverillä ja on open source softa ja tottakai kuuntelee nettiä niinkuin kuuluukin.

        PS. Hyvä softa jos on tarvetta, suosittelen
        http://filezilla-project.org/


      • Nyt selvis.
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "...tekee palomuurista naurettavan mahdollistamalla verkkoliikenteen aloitttamisen muurin ulkopuolelta,.."

        Kyllä mikä tahansa palvelinsofta joka skypekin tavallaan on kun siinä on vertaisverrkomaisia ominaisuuksia vaatii sen että on joku kuunteleva portti auki.
        Tämä ei liity vähimmissäkään määrin mihinkään Poropietariprotokolliin tai mihinkään muihinkaan protokolliin jos on softa jonka pitää vastata netistä tuleviin pyyntöihin.

        Olen ylläpitänyt ftp palvelinta filezilla serverillä ja on open source softa ja tottakai kuuntelee nettiä niinkuin kuuluukin.

        PS. Hyvä softa jos on tarvetta, suosittelen
        http://filezilla-project.org/

        On se hyvä että täältä netistä löytyy "asiantuntija" joka alalle. ;)

        >... jos on softa jonka pitää vastata netistä tuleviin pyyntöihin.

        Ei taida olla hajuakaan miten Skype toimii?

        Mietipä vaikka aluksi sitä miten Vinku-Intialainen Skypen käyttäjä saa tietyn työaseman "puhelimen" soimaan vaikka kone on privaattiosoitteella minun paikallisessa LAN:ssa. Osoite siis ei-routattava.


      • itelles.
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "...tekee palomuurista naurettavan mahdollistamalla verkkoliikenteen aloitttamisen muurin ulkopuolelta,.."

        Kyllä mikä tahansa palvelinsofta joka skypekin tavallaan on kun siinä on vertaisverrkomaisia ominaisuuksia vaatii sen että on joku kuunteleva portti auki.
        Tämä ei liity vähimmissäkään määrin mihinkään Poropietariprotokolliin tai mihinkään muihinkaan protokolliin jos on softa jonka pitää vastata netistä tuleviin pyyntöihin.

        Olen ylläpitänyt ftp palvelinta filezilla serverillä ja on open source softa ja tottakai kuuntelee nettiä niinkuin kuuluukin.

        PS. Hyvä softa jos on tarvetta, suosittelen
        http://filezilla-project.org/

        Taisi olla vastauksesta päätellen mikkismerkonomillle liian tekninen asia? ;)


      • on vaikea.
        Nyt selvis. kirjoitti:

        On se hyvä että täältä netistä löytyy "asiantuntija" joka alalle. ;)

        >... jos on softa jonka pitää vastata netistä tuleviin pyyntöihin.

        Ei taida olla hajuakaan miten Skype toimii?

        Mietipä vaikka aluksi sitä miten Vinku-Intialainen Skypen käyttäjä saa tietyn työaseman "puhelimen" soimaan vaikka kone on privaattiosoitteella minun paikallisessa LAN:ssa. Osoite siis ei-routattava.

        >...löytyy "asiantuntija" joka alalle.

        Kutsutaankohan tällaista heilläpäin sinnikkyydeksi? ;)


      • kerrohan.
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "...tekee palomuurista naurettavan mahdollistamalla verkkoliikenteen aloitttamisen muurin ulkopuolelta,.."

        Kyllä mikä tahansa palvelinsofta joka skypekin tavallaan on kun siinä on vertaisverrkomaisia ominaisuuksia vaatii sen että on joku kuunteleva portti auki.
        Tämä ei liity vähimmissäkään määrin mihinkään Poropietariprotokolliin tai mihinkään muihinkaan protokolliin jos on softa jonka pitää vastata netistä tuleviin pyyntöihin.

        Olen ylläpitänyt ftp palvelinta filezilla serverillä ja on open source softa ja tottakai kuuntelee nettiä niinkuin kuuluukin.

        PS. Hyvä softa jos on tarvetta, suosittelen
        http://filezilla-project.org/

        Vieläkö hihityttää? ;)


      • muut vastaa?
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "...tekee palomuurista naurettavan mahdollistamalla verkkoliikenteen aloitttamisen muurin ulkopuolelta,.."

        Kyllä mikä tahansa palvelinsofta joka skypekin tavallaan on kun siinä on vertaisverrkomaisia ominaisuuksia vaatii sen että on joku kuunteleva portti auki.
        Tämä ei liity vähimmissäkään määrin mihinkään Poropietariprotokolliin tai mihinkään muihinkaan protokolliin jos on softa jonka pitää vastata netistä tuleviin pyyntöihin.

        Olen ylläpitänyt ftp palvelinta filezilla serverillä ja on open source softa ja tottakai kuuntelee nettiä niinkuin kuuluukin.

        PS. Hyvä softa jos on tarvetta, suosittelen
        http://filezilla-project.org/

        Eikö muiden Tampioiden pitäisi huolehtia winu_fanien maineesta kun tämä ...hinsky on ihan pihalla?

        Vai onko niin että on vain 1 henkilö mutta sitäkin useampia nickejä? ;)


    • MAC OSX WINREGISTRY?

      If hackers can somehow determine the few hundreds (or thousands) computers that make up the supernodes, then they could potentially either block their internet connection or activate that kill switch (via a Windows Registry).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe