tietokoneen levyasema ei aukea

susifanityttö

Tietokoneeni levyasema ei aukea millään. Asema toimi ennen koneen muuttoa toiseen huoneseen, muistaakseni. vaikka painaisi sitä levyaseman avausnappulaa, ei toimi eikä valo vilkahda siinä. kokeilin myös 'avaa levy' toimintoa, mutta ei auttanut. sammutin koneen ja painoin levyaseman avausnappia samaan aikaan kun windows hurahti käyntiin. Mitä pitäisi tehdä? kiitos tuhannesti jos vastaatte!

18

2406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulupukin apulainen

      Tarkista aseman johdot, että ne on kunnolla kiinni
      jospa joku piuha on siirrossa auennut

    • Paina neulalla sen avausnapin vieressä olevaan pieneen reikään.

      • susifantyttö

        ei o neulaa, voiko käyttää klemmaria


      • susifantyttö kirjoitti:

        ei o neulaa, voiko käyttää klemmaria

        Suoristettuna voi käyttää.


      • susifanityttö
        susifantyttö kirjoitti:

        ei o neulaa, voiko käyttää klemmaria

        heei älä pöllää nimerkkiä!

        johdotkin on kokeiltu, kuinka pitkän sen neulan tarvii olla?


      • susifanityttö
        susifanityttö kirjoitti:

        heei älä pöllää nimerkkiä!

        johdotkin on kokeiltu, kuinka pitkän sen neulan tarvii olla?

        kokeilin, mutta ei mitään tapahtunut


      • susifantyttö
        susifanityttö kirjoitti:

        heei älä pöllää nimerkkiä!

        johdotkin on kokeiltu, kuinka pitkän sen neulan tarvii olla?

        sellainen 25 tuumaa


    • http://jaaari.no-ip.
      • susifanityttö

        nyt se aukes, kun työnsin glemmarin siihen pikkuseen auokkoon....mutta siinä ei toimi se valo siinä ja se on pakko työntää sisään ja työntää se glemmari sinne.....mitäs sitten pitäis tehä? Viedä korjaajalle, vai olla välittämättä siitä?

        Omasta mielestäni levyasematoimii ja se näkyykin myös siinä omassa tietokoneessa, vaikka levyasema on paskana...ohjeita?


      • susifanityttö
        susifanityttö kirjoitti:

        nyt se aukes, kun työnsin glemmarin siihen pikkuseen auokkoon....mutta siinä ei toimi se valo siinä ja se on pakko työntää sisään ja työntää se glemmari sinne.....mitäs sitten pitäis tehä? Viedä korjaajalle, vai olla välittämättä siitä?

        Omasta mielestäni levyasematoimii ja se näkyykin myös siinä omassa tietokoneessa, vaikka levyasema on paskana...ohjeita?

        ei toimi...nii levyaseman merrki on joku samsung....


      • Tai-
        susifanityttö kirjoitti:

        ei toimi...nii levyaseman merrki on joku samsung....

        hae vaikka kierrätyskeskuksesta käytetty dvd rw asema. Maksaa max. 5 €. jos hyvä.


      • -
        Tai- kirjoitti:

        hae vaikka kierrätyskeskuksesta käytetty dvd rw asema. Maksaa max. 5 €. jos hyvä.

        ota se kone (laatikko jos pöytäkone) mukaan kierrät.kesk. ne vaihtaa sen siellä jos et osaa.


    • irti..

      tai löysällä, ei muuta kuin tarkistamaan.

      • susifanityttö

        niin...mikäs se niistä johdoista se oikein on?


    • TaikaJamppa

      Joo-o, eli mulla on (luultavasti) sama vika läppärissä... TOSHIBAn läppäri siis kyseessä, kone ei edes tunnista levyasemaa resurssienhallinnassa, siel näkyy joku E:\, isä sanoi että yleensä levyasema on D: tai jotain... Isä avas koneen (ja tutki sisuskaluja) jo aiemmin, mutta ei saanu toimimaan. Ikävä kyllä... Harmittaa vaan ku ostin just yhden uu...vanhan pelin uutena... Ööh. No ihan sama. Ostin vanhan pelin levyllä, ja nyt en saa sitä asennettua / muutenkaan käytettyä. :(

    • Uusi.on
      • eikäy

        Entäs läppäriin?


      • mintlinux-mään

        Läppäriin joutunee ostamaan merkin ja mallin mukaan varaosan, jos uuden haluaa ja hintaa voi tulla. Tosin läppäriin käy kyllä useimmiten vaikka jostakin toisesta (romu)läppäristä otettu asema, vaatii vain vähän näppäryyttä, kun pitää vaihtaa siihen alkuperäisen levyaseman "naama" eli se ulospäin näkyvä muoviosa. Eroja niissä tosin on, että ihan mikä tahansa ei käy mihin tahansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe