VHC-nauhuri ongelma

vara parempi ?

Ongelma on.Mikähän mahtaa olla ,kun nauhurilla nauhoittaa ,ohjelma ei kuitenkaan tule ulos tv:stä. Aikaisemmin n. 1 v sitten nauhoitetut nauhat kyllä näkyvät. Digipoksista scart liitin tv:hen ja toinen videoon( onkohan oikein) ongelma tuli eteen ,kun tallentava digipoksi menee pajalle ja tilalla on nyt ihan normaali ei tallentava malli. Vanha nauhuri otettais käyttöön siksi aikaa.Kysyn täältä , olen huomannut täällä liikkuvan paljon viisasta väkeä.

16

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elli Kuuva

      Osta halvin digitikku tietokoneeseen, joku Reddo taitaa maksaa 20 euroa ja jotain sontaa saa vieläkin halvemmalla niin pääset tuosta ongelmasta. En kerkee neuvomaan kun kohta Magin lataus on valmis ja pitää lähteä sotimaan

    • pliis!!!

      mitä mahdat selittää!!!!

    • wanhawaari

      tuolleen onnistu.
      Nauhoitat nyt tyhjää.
      Ketjuta ne aparaatit, digiboxista scart VHS:ään ja siitä sitten toinen scart telkkuun.
      Haittapuol on että VHS pittää olla piällä aina kun kahteloo telkkuu,
      mutta hyvä puol se että varma nauhoitus.

      • Kytkentä nimenomaan on oikein. Ei ole sattumaa, että siellä boksissa lukee niissä scarteissa TV ja VCR. Boksin kytkeminen videon läpi on väärä tapa. Tällöin kuva ei näy RGB:nä.

        Syy ongelmaan voi olla vaikka, että tallentaa väärästä scartista tai, että on käytetty väärää liitäntää (pitää yleensä olla ykkösscart). Myös yksisuuntaiseksi viritetty kaapeli voi aiheuttaa ongelmia. Kaapelin pitää olla kaksisuuntainen. Onhan ne scartit boksissa oikein päin. Usein se VCR on ylempänä.

        Videon ja TV:n välille voi virittää antennijohdon ja TV:hen modulaattorin kanavan. Näin voi varmistaa, mitä video näkee tallentamatta. Toki toinen scartkin ajaa asian.


      • vara parempi
        okaro kirjoitti:

        Kytkentä nimenomaan on oikein. Ei ole sattumaa, että siellä boksissa lukee niissä scarteissa TV ja VCR. Boksin kytkeminen videon läpi on väärä tapa. Tällöin kuva ei näy RGB:nä.

        Syy ongelmaan voi olla vaikka, että tallentaa väärästä scartista tai, että on käytetty väärää liitäntää (pitää yleensä olla ykkösscart). Myös yksisuuntaiseksi viritetty kaapeli voi aiheuttaa ongelmia. Kaapelin pitää olla kaksisuuntainen. Onhan ne scartit boksissa oikein päin. Usein se VCR on ylempänä.

        Videon ja TV:n välille voi virittää antennijohdon ja TV:hen modulaattorin kanavan. Näin voi varmistaa, mitä video näkee tallentamatta. Toki toinen scartkin ajaa asian.

        Kiitos vastauksesta! Olemme tässä koittaneet vaihdella liittimiä ei vaan tahdo onnistua .Nämä liittimet on kyllä ollut aikaisemminkin käytössä tässä . Pitäisiköhän tehdä vielä jotain muutoksia vai näinkö kuuluisi asian pelata ? ( esim. tv :stä muutella kanavapaikkoja.)


      • wanhawaari
        okaro kirjoitti:

        Kytkentä nimenomaan on oikein. Ei ole sattumaa, että siellä boksissa lukee niissä scarteissa TV ja VCR. Boksin kytkeminen videon läpi on väärä tapa. Tällöin kuva ei näy RGB:nä.

        Syy ongelmaan voi olla vaikka, että tallentaa väärästä scartista tai, että on käytetty väärää liitäntää (pitää yleensä olla ykkösscart). Myös yksisuuntaiseksi viritetty kaapeli voi aiheuttaa ongelmia. Kaapelin pitää olla kaksisuuntainen. Onhan ne scartit boksissa oikein päin. Usein se VCR on ylempänä.

        Videon ja TV:n välille voi virittää antennijohdon ja TV:hen modulaattorin kanavan. Näin voi varmistaa, mitä video näkee tallentamatta. Toki toinen scartkin ajaa asian.

        mutta selitäs mulle että kun mulla on kahdesa huushollisa kytketty tolleen
        peräkkäin kun tosa selitin ja molemisa näkkyy kuva oikke hyvin
        toisessa suorastas helkutin hyvin kun on parempi sellane hifivideo?
        Ja nauhotuksetki onnistuu aina.


      • vara parempi
        wanhawaari kirjoitti:

        mutta selitäs mulle että kun mulla on kahdesa huushollisa kytketty tolleen
        peräkkäin kun tosa selitin ja molemisa näkkyy kuva oikke hyvin
        toisessa suorastas helkutin hyvin kun on parempi sellane hifivideo?
        Ja nauhotuksetki onnistuu aina.

        Olemme kyllä yrittäneet tätäkin kytkentää , mutta ollaan kyllä ihan ihmeissämme , kun ei toimi . Meillä on toinenkin nauhuri ja molemmat pitäisi olla kunnossa niissä ei ole vikaa . Kyllä se nyt kiikastaa jostain , kumpa vain selviäis edes vahingossa.


      • vara parempi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Olemme tässä koittaneet vaihdella liittimiä ei vaan tahdo onnistua .Nämä liittimet on kyllä ollut aikaisemminkin käytössä tässä . Pitäisiköhän tehdä vielä jotain muutoksia vai näinkö kuuluisi asian pelata ? ( esim. tv :stä muutella kanavapaikkoja.)

        No virititkö TV:hen sen modulaattorin kanavan? On paljon nopeampi testata mikä toimii, kun ei tarvitse nauhoittaa ja kelata ja katsoa.

        Sano nyt mikä on boksisi merkki ja malli. Sama videonauhurista.


      • vara parempi kirjoitti:

        Olemme kyllä yrittäneet tätäkin kytkentää , mutta ollaan kyllä ihan ihmeissämme , kun ei toimi . Meillä on toinenkin nauhuri ja molemmat pitäisi olla kunnossa niissä ei ole vikaa . Kyllä se nyt kiikastaa jostain , kumpa vain selviäis edes vahingossa.

        Siis vielä varmistukseksi, ethän vaan yritä nauhoittaa videolla kanavilta 1, 2 jne.? Sen videonauhurin viritin on analoginen, eikä se muutu digitaaliseksi vaikka kuinka samaan huoneeseen tuotaisiin digiboksia. Videolla nauhoitetaan scartista, AV1, EXT1 tms.

        Moni ihminen, joka ymmärtää miten digiboksi toimii TV:n kanssa (kanava valitaan boksista) jotenkin kuvittelee, että videon kanssa se toimisi eri lailla. Syytä tähän en ymmärrä.


      • vara parempi
        okaro kirjoitti:

        No virititkö TV:hen sen modulaattorin kanavan? On paljon nopeampi testata mikä toimii, kun ei tarvitse nauhoittaa ja kelata ja katsoa.

        Sano nyt mikä on boksisi merkki ja malli. Sama videonauhurista.

        JVC - NAUHURI HR - A 637E/EH

        DIGIPOKSI DANTAX DVB - T 501

        Tässä ollaan senverran vähän näitten kanssa touhuttu , että mitenkähän sen modulaattorin kanavan yksinkertaisesti viritetään? Ollaan varmaan jo aikaisemmat viritykset sekoitettu jotka on ammattilainen tehnyt. Tämä on vaan niin mielenkiintoista ettei malta lopetella eikä viitsi kutsua ammattilaista apuun koska on vain tällainen tilapäinen ratkaisu kysymyksessä . Eikä tahdo antaa sisu periksi , kun tämä kyllä on ollut käytössä. Kyllä se meilläkin on toiminut niin ,että kanava jota nauhoitetaan on otettu digiboksista. Ollaan vaan varmasti nyt " asentaessamme" sekoitettu kaikki.


      • vara parempi
        okaro kirjoitti:

        Siis vielä varmistukseksi, ethän vaan yritä nauhoittaa videolla kanavilta 1, 2 jne.? Sen videonauhurin viritin on analoginen, eikä se muutu digitaaliseksi vaikka kuinka samaan huoneeseen tuotaisiin digiboksia. Videolla nauhoitetaan scartista, AV1, EXT1 tms.

        Moni ihminen, joka ymmärtää miten digiboksi toimii TV:n kanssa (kanava valitaan boksista) jotenkin kuvittelee, että videon kanssa se toimisi eri lailla. Syytä tähän en ymmärrä.

        Kauniit kiitokset kaikille avustajille. Kyllähän sen tiesin ,että täältä ne viisaat löytyy . Olis vaan aikaisemmin pitänyt kirjoitella.


      • vara parempi kirjoitti:

        JVC - NAUHURI HR - A 637E/EH

        DIGIPOKSI DANTAX DVB - T 501

        Tässä ollaan senverran vähän näitten kanssa touhuttu , että mitenkähän sen modulaattorin kanavan yksinkertaisesti viritetään? Ollaan varmaan jo aikaisemmat viritykset sekoitettu jotka on ammattilainen tehnyt. Tämä on vaan niin mielenkiintoista ettei malta lopetella eikä viitsi kutsua ammattilaista apuun koska on vain tällainen tilapäinen ratkaisu kysymyksessä . Eikä tahdo antaa sisu periksi , kun tämä kyllä on ollut käytössä. Kyllä se meilläkin on toiminut niin ,että kanava jota nauhoitetaan on otettu digiboksista. Ollaan vaan varmasti nyt " asentaessamme" sekoitettu kaikki.

        Kytke antennijohto videosta TV:hen (videoon ei välttämättä tarvitse tulla antennijohtoa). Videokanava on toisissa TV:issä valmiina kanavalla 0, jos ei ole, niin tee kanavahaku TV:ssä. Jos sinulla on digi-TV, niin tee se analogipuolella.


      • vara parempi
        okaro kirjoitti:

        Kytke antennijohto videosta TV:hen (videoon ei välttämättä tarvitse tulla antennijohtoa). Videokanava on toisissa TV:issä valmiina kanavalla 0, jos ei ole, niin tee kanavahaku TV:ssä. Jos sinulla on digi-TV, niin tee se analogipuolella.

        Tuolla alempana meiltä oli jo viesti onnistumisesta. Saatiin toimimaan sinun neuvojasi noudattaen . Hienoa ,että on ihmisiä jotka tosissaan haluaa auttaa pulassa olevia.


    • löooterpam

      Mikähän mahtaa olla tuo VHC-nauhuri?

      Jos nyt kuitenkin kytkisit ne kaapelit oikein ja valitsisit oikean lähteen tv:stä.

      • hmm?

        Joku niksi siinä digissä oli ja kun kaivelee muistia niin...nauhuriin piti laittaa nauhoituslähteeksi AUDIO-?


    • Nauhoituksen kanava täytyy olla scartin kavanalla. Se voi olla L1 tai E1.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe