Ammattimaisten lämpökamerakuvaajien hinnat lähtevät 2000 eurosta joka on melkoinen summa maksettavaksi pelkästä kuvauksesta. Kun sen jälkeenkin pitäisi riittää rahaa vielä niihin korjaustoimenpiteisiin.
Tämä varmaan puolustaa paikkansa silloin, kun lämpökuvataan uusia taloja, mutta kun tarpeena olisi ensinnäkin saada selvää, että mikä ihme vanhassa talossa oikein vuotaa niin, että lämmitysenergiaa menee melkein kaksinkertaisesti uudempiin ja/tai paremmin eristettyihin taloihin.
Haussa olisi siis kustannustehokas tapa kartoittaa mikä on suurin lämmönhukan syy.
Voiko laitteita esim. vuokrata jostain, ja jos voi niin mistä?
Halvin tapa lämpökuvata?
3
386
Vastaukset
- Infrapuna
Infrapunalämpömittari on halpa ja toimiva ratkaisu lämpövuotojen etsimiseen, jos asunnossa ei ole koneellista ilmanvaihtoa, niin asunto pitää saada jollakin konstilla alipaineistettua ennen mittausta.
Infrapunamittareita löytyy esim, oheisesta linkistä; http://www.clasohlson.fi/Siteseeker/Search_o.aspx?q=Infrapunalämpömittari - Tarkkamarkka232
Meillä on töissä parikin lämpökameraa, joilla lähinnä kuvataan sähkälaitteita, keskuksia, yms. saan sen kyllä lainaksi, ja voin kuvata mitä vaan.. siis en ihan ilmaiseksi kuitenkaan..... sanotaa 200-400 pimeenä?
> lämpökamerakuvaajien hinnat lähtevät 2000 eurosta
"lähtevät" ... siis loppulasku ehkä vielä hirveämpi. Tuolla rahalla eristät ja tiivistät ja säädätät aika paljon. Eikä ainakaan ole hukkaan heitettyä rahaa.
toinen järkihintainen vaihtoehto voisi olla tuttu asiantuntija, joka arvioisi (piirustuksistakin) rakenteiden järkevyyden ja osaisi paikan päällä epäillä todennäköisiä ongelmakohtia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1491461
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..37453- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402