Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon kilometrejä on tullut kasaan tänä talvena. Itse en ole aikaisempina talvina laskenut lainkaan hiihtosaldoani, joten ei ole minkäänlaista vertailupohjaa. Kertokaahan samalla koetteko olevanne vain sunnuntaihiihtelijä vai voiko hiihtoa sanoa osallanne ihan aktiiviharrastukseksi?
Hiihtosaldo
9
926
Vastaukset
- Kilometrit
Kilometrejä on kerynyt n. 350. Nimittäisin itseäni kuntohiihtäjäksi. En osaliistu mihinkään hiihtotapahtumiin vaan hiihdän hiihtämisen ilosta ja terveyden ylläpitämiseksi. Laitan itselleni kuitenkin tavoitteen n. 1000 km vuodessa, koska se motivoi lenkille lähtemiseen. Jos tavoitteen saavutan palkitsen itseni esim. uusille sauvoilla.
- Rainhold2
Joo kun lunta on riittävästi niin tietysti iskee kaikkien flunssien äiti eli kolme viikkoa tuli taukoa hiihtämiseen!
Olen kuitenkin sen verran tahkonnut jotta 220 km on takana.
Yleensä talvikaudessa tulee 600-800 km. Lenkkien pituus n. 15 km kerta ja kolmisen kertaa viikossa.
Pelkästään vapaata olen vedellyt ja ehkä 8. tai 9. talvi menossa. Oli 35 vuoden tauko (olen 56 v.) hiihdossa mutta rullaluistelu sauvojen kanssa sai siirtymään "samanoloiseen" touhuun hangelle eikä ole kaduttanut. No tähän mennessä vähän yli 600.. No kyllä puhun jo aktiiviharrastuksesta vaikka täällä Oulun seudulla lunta ei ole paljoa ollut. Vähemmän nyt kilometrejä kasassa kuin "normaali" talvena.
- ksoooo87
Sattuneesta syystä pääsin aloittamaan hiihtämisen vasta tammikuun toka päivä. Olen hiihtänyt nyt n. 50km. Tavoite on 200km. Olen kai jonkinsortin kuntohiihtäjä, päivittäin käyn hiihtämässä, eipä tässä iltaopiskelijalla muutakaan tekemistä ole.
- Aktiivinen harrastaj
Olen vajaa 40-vuotias, ja hiihtänyt tenavasta saakka. Tosin kouluiässä jäi vähiin, mutta viimeiset 20 vuotta on menty kunnolla. Keski-Suomessa ei tämän 20 vuoden aikana ole mielestäni ollut yhtä hyvää alkutalvea kuin nyt hiihdon osalta. Pysyvä lumi on yleensä tullut vasta joulun tietämillä.
Aikaisemmin on tullut merkittyä ylös kilometrit, mutta tässä parina talvena on kilometrien keruuta tärkeämmäksi muodostunut hiihtotapahtumiin osallistuminen. Niihin menee mieluiten hyvässä kondiksessa. Kilometrien keruu ei mielestäni kerro paljonkaan, koska kilometri ja kilometri voivat olla hyvin erilaisia.
Noh, lonkalta heitettynä yli 500 km on kasassa. - Erkki/hki
Kilometrejä on kertynyt 470. Täällä pääkaupunkiseudulla kun tuota lunta riittää. Kerran näinpäin. Nyt tekeillä muutto eli vähän harvempaan hiihdellään. Viime talvena tuli hiihdettyä 1300 km. Mitattu GPS:sällä. Kyllä varmaan yli siitä mennään.
- kilometrejä
Reilu kolmesataa tällä hetkellä.
Muistan joskus jostain lukeneeni tällaisen karkean kilometrimäärä luokittelun koko talven hiihtokilometrien osalta: 100 km = aloittelija, 500 km = harrastaja, 1000 km = kilpakuntoilija.- harraste hiihtäjä
Tänä talvena Kilometrejä 1220 km. Muutama startti talvessa lappu rinnassa.
- E-K:
En ole vielä laskenut mutta n.1300:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252058
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221460Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631161Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111079Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101047- 88942
- 80819
- 17807
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107671