Eli ajattelin skannata koko koneen varmuuden vuoksi Microsoft Security Essentialsilla, mutta ongelmana on, että tuon virustentorjuntaohjelman asetuksissa en huomannut vaihtoehtoja "ask user" ja "none" tai "do nothing" toimintona siihen, kun haittaohjelma löytyy. Muun muassa F-Securessa tuo vaihtoehto oli vielä, ja niin oli myös muistaakseni Avastissa ja AVG:ssä. Tämä joitakin päiviä sitten installoimani MSE sen sijaan antaa vain kolme vaihtoehtoa: "recommended action", "remove" ja "quarantine". Muuten ihan hyvä juttu, mutta olen jo entuudestaan lähes varma siitä, että MSE tulee löytämään muutamia "false positiveja" eli vääriä hälytyksiä ja jos se pirulainen menee ne poistamaan tai pistämään karanteeniin, niin en tiedä, saanko palautettua tiedostoja niin vain. Ehkä karanteenista ne saa palautettua, mutta lykkääkö MSE nuo karanteenissa olleet filukat automaattisesti alkuperäisiin hakemistoihinsa/kansioihinsa?
(Ajoin jo "Quick Scanin", jolla ei pöpöläisiä löytynyt mutta perusteellisempi kiintolevyn tarkistus MSE:llä haittaohjelmien varalta olisi myös paikallaan.)
Apua toivottais MSE:n asetuksia koskien!
Dupek A. Odbytnica
4
203
Vastaukset
- .-.
aja mieluummin Malwarebytes Anti-Malwarella.
MSE ei koskaan poista mitään kysymättä, asetuksien oletustoimintojen valinnat toteutuvat vasta sitten kun olet poistamassa jotain jolloin sinulta vielä varmistetaan mitä tehdään.
settings/default actions/ja sieltä valikosta quarantine.
jos on falsepositiivinen niin voit palauttaa alkuperäiseen paikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611189- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että334668- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564