Stipendi amerikkalaisessa yliopistossa?

Amerikkaan lähtijä

Hei,

Olen lähdössä syksyllä Yhdysvaltoihin vaihto-ohjelman kautta vuodeksi opiskelemaan. Mitä todennäköisemmin haluaisin kuitenkin jäädä sinne pidemmäksikin aikaa. Osaisitteko sanoa, että kuinka todennäköistä on työn löytäminen sieltä valmistumisen jälkeen? Pääaineenani on venäjän kieli, sivuaineena tiedostusoppi ja englantilainen filologia. Englantia puhun sujuvasti. Minulla on myös muuta kielitaitoa, esim. ruotsi ja espanja sujuvat molemmat. Työkokemusta on monenlaista, viimeksi olin Suomen suurlähetystössä Moskovassa hommissa. Eli mitä mieltä olette, onko mitään mahdollisuuksia löytää töitä, ja miten se käytännössä toimisi minun kohdallani, opintojeni sivussa hakisin töitä, vai kuinka?

Olen myös miettinyt sitä vaihtoehtoa, että hakisin johonkin paikalliseen yliopistoon opiskelemaan uutta tutkintoa. Siihen liittyen tietenkin kiinnostaisivat stipendi-asiat. Onko kenelläkään tietoa siitä, kuinka lahjakas itseasiassa pitää olla saadakseen stipendin?

Ei tarvitse muuten ehdottaa avioliittoa amerikkalaisen kanssa maahanmuuttoa helpottamaan, sillä olen naimisissa. :)

Mutta jos kellään on mitään tietoa asiasta, niin olisi mukava kuulla aiheesta lisää. Kiitoksia jo etukäteen!

3

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65465416

Moikka!
      Lähdin itse vaihtoon tänne jenkkeihin viime syksynä. Ajatuksena että varmasti palaan tänne vaikka lukion jälkeen.
      Turha juttu. Jenkit ei oo sitä mitä odottaa, jos ei oo oikeesti käyny tääl kunnol pidempään aikaan. Älä tee suunnitelmia liiaan pitkälle. Arvostan Suomea nykyään NIIIN paljonn, ennen vihasin sitä paikkaa

• ffafeas

Millä viisumilla olet menossa sisään jenkkeihin?
      Se että voitko jäädä sinun vaihtosi jälkeen jenkkehin riippuu paljon minkä viisumin ovat sinulle myöntäneet.
      ja jos haluat aloittaa täällä jonkun toisen koulun, onnistuu sekin, mutta ennen kuin sinun tämä vaihto loppuu, sinun pitää olla sisällä uudessa koulussa, ja riippuen millä viisumilla olet nyt, joudut tulemaan ehkä suomeen hakemaan uutta viisumia, jollet pysty muuttamaan viisumin statusta jenkeissä.

Jenkkeihin et voi saada stipendejä ensimmäillä vuodella mistään, joten sinulla pitää olla ainakin ensimmäisen vuoden koko opiskeluraha, ja vaikka et asuisi campuksella, pitää sinulla olla todiste etttä rahat löytyisi myös siihenkin. eli sanoisin että säästöjä pitää olla n. 50 000e min. ja koulu lukukausi maksettava kerralla.

Mitä tulee työllisyyteen, niin jos sinulla ei ole jenkeissä suhteita isoihin pomoihin, et tule saamaan töitä helpolla taloustilanteen takia. sekä jos joku sinut palkkaa, tarvitsee heidän tehdä immigrrationiin paperi sotaa kertoen miksi sinä olet kaikista tärkein, eikä joku paikallinen usa:lainen. Myöskin jos he palkkaavat sinut, tämä ei ole mitään halpaa eikä helppoa lystiä. joten suosittelen että jos mahdollista käytä suhteita hyväksi helpoottaaksesi.

Itse asun ja opiskelen new jerseyn puolella.

• oh hoiijjaa

vaikka kylla ne mexikaanoja palkkaa--eika ole papereitakaan....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      58
      1048
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe