Stipendi amerikkalaisessa yliopistossa?

Amerikkaan lähtijä

Hei,

Olen lähdössä syksyllä Yhdysvaltoihin vaihto-ohjelman kautta vuodeksi opiskelemaan. Mitä todennäköisemmin haluaisin kuitenkin jäädä sinne pidemmäksikin aikaa. Osaisitteko sanoa, että kuinka todennäköistä on työn löytäminen sieltä valmistumisen jälkeen? Pääaineenani on venäjän kieli, sivuaineena tiedostusoppi ja englantilainen filologia. Englantia puhun sujuvasti. Minulla on myös muuta kielitaitoa, esim. ruotsi ja espanja sujuvat molemmat. Työkokemusta on monenlaista, viimeksi olin Suomen suurlähetystössä Moskovassa hommissa. Eli mitä mieltä olette, onko mitään mahdollisuuksia löytää töitä, ja miten se käytännössä toimisi minun kohdallani, opintojeni sivussa hakisin töitä, vai kuinka?

Olen myös miettinyt sitä vaihtoehtoa, että hakisin johonkin paikalliseen yliopistoon opiskelemaan uutta tutkintoa. Siihen liittyen tietenkin kiinnostaisivat stipendi-asiat. Onko kenelläkään tietoa siitä, kuinka lahjakas itseasiassa pitää olla saadakseen stipendin?

Ei tarvitse muuten ehdottaa avioliittoa amerikkalaisen kanssa maahanmuuttoa helpottamaan, sillä olen naimisissa. :)

Mutta jos kellään on mitään tietoa asiasta, niin olisi mukava kuulla aiheesta lisää. Kiitoksia jo etukäteen!

3

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 65465416

      Moikka!
      Lähdin itse vaihtoon tänne jenkkeihin viime syksynä. Ajatuksena että varmasti palaan tänne vaikka lukion jälkeen.
      Turha juttu. Jenkit ei oo sitä mitä odottaa, jos ei oo oikeesti käyny tääl kunnol pidempään aikaan. Älä tee suunnitelmia liiaan pitkälle. Arvostan Suomea nykyään NIIIN paljonn, ennen vihasin sitä paikkaa

    • ffafeas

      Millä viisumilla olet menossa sisään jenkkeihin?
      Se että voitko jäädä sinun vaihtosi jälkeen jenkkehin riippuu paljon minkä viisumin ovat sinulle myöntäneet.
      ja jos haluat aloittaa täällä jonkun toisen koulun, onnistuu sekin, mutta ennen kuin sinun tämä vaihto loppuu, sinun pitää olla sisällä uudessa koulussa, ja riippuen millä viisumilla olet nyt, joudut tulemaan ehkä suomeen hakemaan uutta viisumia, jollet pysty muuttamaan viisumin statusta jenkeissä.

      Jenkkeihin et voi saada stipendejä ensimmäillä vuodella mistään, joten sinulla pitää olla ainakin ensimmäisen vuoden koko opiskeluraha, ja vaikka et asuisi campuksella, pitää sinulla olla todiste etttä rahat löytyisi myös siihenkin. eli sanoisin että säästöjä pitää olla n. 50 000e min. ja koulu lukukausi maksettava kerralla.

      Mitä tulee työllisyyteen, niin jos sinulla ei ole jenkeissä suhteita isoihin pomoihin, et tule saamaan töitä helpolla taloustilanteen takia. sekä jos joku sinut palkkaa, tarvitsee heidän tehdä immigrrationiin paperi sotaa kertoen miksi sinä olet kaikista tärkein, eikä joku paikallinen usa:lainen. Myöskin jos he palkkaavat sinut, tämä ei ole mitään halpaa eikä helppoa lystiä. joten suosittelen että jos mahdollista käytä suhteita hyväksi helpoottaaksesi.

      Itse asun ja opiskelen new jerseyn puolella.

    • oh hoiijjaa

      vaikka kylla ne mexikaanoja palkkaa--eika ole papereitakaan....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe