Panasonic DMC-G2 - ajatuksia?

sonikkidigi

Mitäs tuumaatte tuosta?

http://www.panasonic.fi/html/fi_FI/Tuotteet/Digitaalikamera - Lumix/Esittely/Esittelyssä uusi Lumix G2/4928475/index.html#anker_4928582

Mielestäni aika hyvä kompromissi pokkari/järkkäri ominaisuuksiltaan, itse hommasin sen pidemmän harkinnan kautta. Yksi painava argumentti oli tuo vapaasti käänneltävä takaruutu ja se, että se on vielä kosketusnäyttö on vaan plussaa. Videota en tarvii Full HD muodossa, varsinkin jos videon aikana voi vielä raksutella kuvia.

Lisäksi yks tärkeä seikka on tuo jatkuva tarkennus myös videossa.

Kiinnostais tietää mitä ammattilaiset tuumaa tuosta ihan mielenkiinnosta. Olen vasta ottanut sillä alustavia testikuvia, joten kokemukset vielä laihoja.

11

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi esimerkki siitä

      kuinka yhdistetään pokkarin ja järkkärin huonoimmat puolet.
      Lelu ja rimpula. Ja vielä marginaalimerkki. Voi voi...
      Miksi muuten pitää käyttää mahdollisimman epävakaata kuvausasentoa? No jotta varmistettaisiin tärähtänyt kuva.

      • Vanhaparta

        Niinpä niin. tuo Panasonic on täysin lelu. Oikeastaan kunnon kamerat alkavat Nikon D3:sta. Leica ja Hasselblad ovat sitten ammattilaisille. Noilla halpiksilla ei tee mitään


      • GH 1

        Objektiivissä oleva kuvanvakaaja tietenkin varmistaa tärähtäneet kuvat. Paljonko viikkorahasi pienenee,
        kun ihmispoloiset ostavat marginaalimerkkejä omilla rahoillaan, me raukat kun emme tiedä, että valokuvausta voi harrastaa vain Canonin ja Nikonin markettipaketeilla tai oikein Ixuksella.


      • Olla ammattilaisia
        Vanhaparta kirjoitti:

        Niinpä niin. tuo Panasonic on täysin lelu. Oikeastaan kunnon kamerat alkavat Nikon D3:sta. Leica ja Hasselblad ovat sitten ammattilaisille. Noilla halpiksilla ei tee mitään

        Eli vertauksesi on hanurista. Älä vaivaa tyhjää päätäsi ihmisten käyttämistä kameramerkeistä, eikö riitä, että
        ostat itsellesi sellaiset välineet, joihin olet itse tyytyväinen. Turha sinun on kantaa huolta muitten
        hankinnoista.


    • 18+16

      Ei osoittautunut kovin toimivaksi ratkaisuksi, kosketusteksen rekisteröinti ei aina toimi niin kuin haluaisin, eli turhaa nypräämistä tulee.

      • uusitapakuvata

        Vaikka kosketusnäyttö vaikuttaa olevan nyt muodissa liki kaikissa "leikkitavaraksi" luokiteltavissakin vempaimissa
        käsipuhelimesta alkaen en oikein luota siihen että, niitten kestävyys ja ergonomia eli käytettävyys on
        samallatasolla kuten vaikkapa teollisuudessa jo ajat ja iät käytössä olleissa ratkaisuissa.
        Ylipäänsä on vaikea keksiä mitään uutta kestävää jos vanhakunnon on osottautunut liian
        kestäväksi markkina/tuotanto voimille. Pieni koko ei välttämättä myöskään ole aina etu.
        Perinteistä kunnollista optista etsintä ei korvaa mikään tihrustin kamerassa johtuen siitäkin yksinkertaisesta syystä
        että, se toimii vailla sähkövoimaa, tekee kuvausasennosta vakaan sekä kuvantarkkailutilanteesta
        helpon ja häiriöttömän valokuvauksessa joka ei ole sama kun videokuvaus.


      • gffgd
        uusitapakuvata kirjoitti:

        Vaikka kosketusnäyttö vaikuttaa olevan nyt muodissa liki kaikissa "leikkitavaraksi" luokiteltavissakin vempaimissa
        käsipuhelimesta alkaen en oikein luota siihen että, niitten kestävyys ja ergonomia eli käytettävyys on
        samallatasolla kuten vaikkapa teollisuudessa jo ajat ja iät käytössä olleissa ratkaisuissa.
        Ylipäänsä on vaikea keksiä mitään uutta kestävää jos vanhakunnon on osottautunut liian
        kestäväksi markkina/tuotanto voimille. Pieni koko ei välttämättä myöskään ole aina etu.
        Perinteistä kunnollista optista etsintä ei korvaa mikään tihrustin kamerassa johtuen siitäkin yksinkertaisesta syystä
        että, se toimii vailla sähkövoimaa, tekee kuvausasennosta vakaan sekä kuvantarkkailutilanteesta
        helpon ja häiriöttömän valokuvauksessa joka ei ole sama kun videokuvaus.

        Kytkimet ja muut liikkuvat osat aiheuttavat merkittävän osan kulutuselektroniikan vioista. Peilitön kosketusnäytöllä ohjattava kamera voi hyvinkin olla perinteisiä peilikameroita luotettavampi.


      • tuovat markkinoille
        gffgd kirjoitti:

        Kytkimet ja muut liikkuvat osat aiheuttavat merkittävän osan kulutuselektroniikan vioista. Peilitön kosketusnäytöllä ohjattava kamera voi hyvinkin olla perinteisiä peilikameroita luotettavampi.

        näitä kosketusnäyttövempaimia, on se että ne ovat halvempia valmistaa. Tarvittavien komponenttien määrä vähenee, joten valmistuskustannukset saadaan asemmas. Ja mainos-osasto koettaa saada nämä tekeleet näyttämään käyttökelpoisilta, vaikka näissä on käyttöergonomia kaukana.
        Joten valmistajille jää enemmän katetta, jos saadaan tavalliset tampiot näitä ostamaan.

        Ammattivehkeissähän ei juuri menuja selailla, yleisimmin tarvittaville toiminnoille on omat painikkeensa/säätimensä, nopeus ja ergonomia on nääs valttia.


    • sonikkidigi

      Jos ette kameroista ymmärrä statusta pidemmälle niin minkä takia pitää kommentoida?

      Tuossa ei ole pakko käyttää kosketusnäyttöä jos ei halua, joten täysin turhaa takertua siihen. Eli, kommentit "lelu" vaatinee hieman teknistä perustelua päälle mahdollista referenssiä vastaavaan hintaluokan järkkäriin.

      Eikä täällä suomi24 :ssa tosiaa ole muita kuin mutuosaajia?

    • Mulla on kakkos kamerana ko. malli tässä vähän kokemuksiani:

      kevyt, josta on hyötyä ja haittaa. Matka kamerana keveydestä on etua, mutta kuvattaessa raskaalla kameralla saa vakaamman kuvaus otteen. Itse tyrkkään kuvata yli 1,5kg painavilla kameroilla(runko opiska yli 2kg). Kannatta opetella ehdottomasti kuvaamaan ns. järkkäri otteella. ei siis kädet ojossa.

      Etsin on videoetsin, Se on kyllin tarkka manuaali tarkennusta varten. Mukana tulevat opiskat eivät oikein siihen sovellu. Opiskojen saatavuus muutenkin aika heikko. Mukana tulevien zoomien valovoima on tyypillistä kittitasoa, joten 20mm F1.7 on pakollonen hankinta. Noi kitit tekee kohtuullista jälkeä.
      Kohina tulee esiin suurilla herkkyyksillä, joten erillis salamalle on tavanomaista enemmän tarvetta.

      Reissukamerana ihan kelpo. Tulee useimmin matkaan kuin raskas kamera.

      • sonikkidigi

        Itsellekin oli yllätys tuo keveys (se on muovii se) ja tuo kohina oli jossain tekniikkatestissä esillä.. mahtoiko olla toinen malli (vanhempi prossu). Yksi hyvä puoli tossa keveydessä ja kääntyvässä näytössä, että voi huoletta rallattaa konetta revolveriotteella :)

        Myös tuo kuvattavan tarkennuksen auto-seuranta on se mitä haluan. Eli, tartten koneen, joka auttaa kuvausrutiinin puutteeseen.

        Kone pystyy ottamaan 7 raakakuvaa sekunnissa autotarkennuksella ja tämä on mulle tärkeetä. Jossain mainoksessa oli teksti 30 kuvaa sekunnissa sarjakuvalla mutta epäilinkin sen olevan painovirhe (piti olla 3 jpg kuvaa sekunissa). Nopeempi sais olla jpg muodossa mutta pitänee tarpeen vaatiessa vaihtaa raw muotoon. Se mitä noista tekniikoista itse pääsin jyvälle niin mielestäni ihan suorituskykyinen kamera.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1350
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1199
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1000
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      281
      894
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      30
      723
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe