Terve,
tässä ongelmani niin lyhyesti kuin mahdollista;
Muutin VTS vuokrauspalvelujen asuntoon 18.12.2010.
Kyseessä on määräaikainen sopimus, joka jatkuu 28.2.2011 asti, sillä silloin asennetaan asuntoihin vesimittarit.
Vuokrasopimus minun täytyisi käydä kirjoittamassa huomenna.
Otin asunnon käymättä katsomatta sitä ensin, sillä tämä oli ainut asuntotarjous, ja tarvitsin kipeästi asuntoa eron takia. Ajattelin, että aivan sama onko huonossa kunnossa, koska mielummin paska asunto kuin asunnottomuus talvella. Minulla ei ole perhettä siellä missä käyn koulua, enkä ystävillenikään viitsinyt mennä asumaan, kun ei taas olisi tiennyt koska olisin saanut uuden asunto tarjouksen. Tarjous tuli vain paria päivää ennen muuttoa, joten en sitä ehtinyt käydä katsomassa.
Kun muutin tähän asuntoon, huomasin, että ilma oli erittäin tunkkainen, ja ajattelin sen johtuvan asunnon pitkäaikaisesta tyhjyydestä. Kun menin keittiöön, huomasin että haju vahvistui, ja sai homeisen aromin.
Huomasin että pakastin oli kiinni, ja pois päältä. Aavistin pahinta, eli joku oli sulattanut sen, ja laittanut oven kiinni, tai ovi oli mennyt itse kiinni. Avasin pakastimen, ja homeinen tuulahdus täytti nenän ja asia oli aika selvä mielestäni. Keittiö haisi pahalle eikä tuuletus auttanut ollenkaan, vaikka pidin parvekkeen ovea ja keittiön ikkunaa auki useita tunteja päivässä kun olin itse ulkona.
Soitin asiasta VTS:lle.
Sieltä käskettiin soittamaan kiinteistöpalveluihin.
Sieltä käskettiin soittamaan jollekin tietylle henkilölle.
Hän käski soittaa jollekin toiselle.
Sieltä käskettiin soittaa jollekin toiselle.
Lopulta usean puhelun jälkeen päädyin soittamaan samaan numeroon mistä olin aloittanutkin.
Sieltä he lupasivat sitten lähettää jonkun paikalle.
Kun parin päivän päästä kiinteistöhuollon ihminen saapui paikalle, hän käveli keittiöön, ja huomasi tunkkaisen hajun, ja sanoi että joku täällä on kyllä tosiaan vialla. Hän sanoi, että soittaa honkoliini palveluun, joka hoitaa nämä uudet laitteet tai niiden putsaamiset.
Sieltä saapui joidenkin päivien tai viikon kuluttua henkilö, joka herätti minut ja yövieraani aamulla. Hän marssi sisään, sanoi jo ulko ovella että missä sitä hometta nyt sitten oikein on pilkallisesti. Ennen kuin hän oli edes keittiössä hän sanoi ettei hometta ole. Kun hän marssi olohuoneeni läpi, tämän tyypin vahva tupakan ja paskan hajun aromi leijaili huoneen läpi sänkyyni asti, jossa yövieraani kohteliaana ei huutanut että haisetpa paskalle, vaan näytti eleellä että miltä tämä tyyppi oikein haiskahtaa..
Tämä honkoliinin mies meni pakastimelle, katsoi sitä, ja sanoi ettei se ole homeessa, ja lähti pois.
Tarpeetonta varmaan sanoa, että keittiön haju ei tällä tavalla kadonnut minnekään.
Soitin edelleen VTS:lle, ja ilmoitin, että haju ei ole edelleenkään kadonnut. Nyt oltiin jo pitkälle tammikuussa. Siellä sanottiin vaan, ettei hometta ollut. Väitin tietysti vastaan, sillä joka aamu olin aivan tukossa, en jaksanut mitään, keittiö haisi pahalle, ja asia olisi hyvä hoitaa pois nyt eikä myöhemmin.
Pikaista apua tarvitaan!!
9
813
Vastaukset
- Taika Pakastin
Sieltä väitettiin edelleen vastaan, ettei pakastin voi olla homeessa. Kysyin miksi näin on, mutta mitään vastausta ei tullut. Lopulta tänne tuli uusi mies käymään. Hän meni keittiöön, ja katsomatta pakastinta hän sanoi sen olevan homeeton. Pyysin häntä kuitenkin katsomaan pakastimeen, ja hän teki sen, ja väitti ettei se ollut homeessa. Hän alkoi putsaamaan sitä, ja kun hän sitä putsaili, hän sai yskäkohtauksen. Katselin vain vieressä sitä toimintaa ja mietin, että mitähän helvettiä tämä nyt oikein tarkoittaa, miksi tämä asia on niin vaikeaa heille. MInulla alkoi mennä hermo kun ihmisiä tuli asuntooni yrittämään kusettaa minua ja kieltämään todellisuutta. Ystäväni asunnossa tuli eräs saman kyseisen palvelun mies mittaamaan lämpötilaa hänen lasermittaimellaan, ja väitti lämpötilan olevan 25 astetta. Asunnossa oli todellisuudessa 15 astetta, sillä patterit olivat viallisia, ja ilmastointi jäänyt päälle talvella. Kuitenkin hän hyvin sydämin väitti että asunnossa on 25 astetta. Tämänlainen käytös menee vian ymmärrykseni ylitse aivan täysin. Miksi? Miten? Kuka näitä ääliöitä oikein komentaa valehtelemaan?
He laittoivat ilman puhdistajan asuntooni, jonka ajaksi minun täytyi mennä pois kotoa. Viikonlopun jälkeen palasin kotiin, ja haju oli tietenkin edelleen täällä, eihän se mihinkään kadonnut kun kyse ei ole ilmasta, se olisi varmasti tuulettamallakin lähtenyt jo aikaa sitten. Pari päivää vielä tuuletin varmuuden vuoksi, eikä haju tietenkään lähtenyt mihinkään. Nyt soitin uudelleen.
Kun sanoin osoitteeni VTS:n asiakaspalvelussa, nainen otti heti erittäin töykeän ja asennevammaisen äänensävyn. Hän alkoi väittää, ettei mitään hometta paskatimessa ole. Sanoin hänelle, että selvä, voimme yhdessä kuvitella, ettei pakastin tässä universumissa voi olla homeessa mitenkään, mutta ongelma ei silti katoa minnekään, vaan keittiössä haisee yhä, ja he saavat tulla hoitamaan asian pois alta ja selvittämään että mistä tämä kyseinen haju sitten on peräisin.
Nainen väitti ettei mitään hajuakaan ollut. Ei hän tietenkään itse ole edes asunnossani käynyt, hän vain tiesi ettei se ole mahdollista. Pelottavinta on, että tämän ensimmäisenkin kiinteistöpalvelumiehen toteamus selvästä pahasta hajusta ja asian tarpeelisestta hoitamisesta oli poistettu kaikista kirjoista, että hänkään ei kuulemma ollut haistanut mitään. Häntä ei tainnut olla edes olemassa kun heiltä kysyin, heidän mukaansa hän ei ollut edes käynyt asunnossani, kunnes kysyin että kukahan meille sitten lähetti honkoliinistä pyynnön tulla vaihtamaan pakastin. Kuin suoraa orwellilaista toimintaa.
Nainen uhkaili, että hän aikoo lähettää jonkun tänne pakastinta katsomaan, ja jos pakastimessa ei ole vikaa joudun mksamaan laskun. Tämä ei siis vaadi, etteikö pakastimessa olisi mitään vikaa, vaan vain sen, että joku tulee tänne sanomaan ettei siinä ole vikaa, ja minä joutuisin maksamaan heille siitä rahaa. Kysyin häneltä, että miksi hän uhkailee tuolla tavalla, ja sanoin että haju ei poistu vaikka maksaisin kuinka monta laskua, ja sanoin edelleen, että jos haju ei voi tulla pakastimesta, jos se on tieteellisesti aivan mahdotonta, niin lähettäkööt hän jonkun joka tulee selvittämään mistä tämä haju oikein on lähtöisin, minua ei haittaisi ollenkaan jos haju tulisi jostain muualta. Minulla ei ole tarvetta väittää että se on pakastin, minulle se on aivan sama mistä se johtuu, pakastin ei ole pääasia, kunhan se haju hoidetaan pois jotta voin alkaa asumaan täällä asunossa jo vohdoin normaalisti. Pyysin häntä ajattelemaan, että joutuisin huomenna menemään allekirjoittamaan sopimuksen ilman mitään takauksia siitä, että tämä asia hoidettaisiin sen jälkeen, vetosin hänen tunteisiinsa, joka yllättäen ei auttanut ollenkaan. En halua sitoutua mihinkään asuntoon vuodeksi eteenpäin, kun edes tälläisessa ajassa ei saada yhtä pientä asiaa hoidettua ilman välttelyä, valehtelua, haukkumista ja uhkailuja. Olisi niin helppoa vain hoitaa tämä asia pois alta, ja jatkaa eteenpäin. Mutta ei, tästä täytyy tehdä tälläinen outo tapaus, jossa kukaan ei voita. Minä jään asunnottomaksi ensi kuusta asti, he tuskin saavat tätä asuntoa annettua ihmiselle joka tämän tulee katsomaan, ellei ihminen ole todella epätoivoinen kuten minä olin.
Mitä voin enää tehdä????? Tarvitsen ainakin henkistä tukea jos en sitten jotain muuta tukea, onko ketään kenelle voisin asiast asoittaa äkkiä ja saada asiaa eteenpäin???- 5+9
kunnan terveystarkastajalle kerro hänelle asiasi. Jos on aihetta, niin hän joutuu hoitamaan asian virkansa puolesta kuntoon.....
- Taika Pakastin
5+9 kirjoitti:
kunnan terveystarkastajalle kerro hänelle asiasi. Jos on aihetta, niin hän joutuu hoitamaan asian virkansa puolesta kuntoon.....
Kokeillaan. Jos vaikka ehtisi vielä tässä kuussa tulla tarkastamaan asunnon. Ei varmaan ihan heti huomiseksi onnistu :p Päätin jo että tässä riittää ihan tarpeeksi pois muuttoon, vaikka seuraavaa asuntoa ei olekaan vielä edes tiedossa. En vain millään halua sitoutua tämänlaiseen suoraan sanottuna paskaan vuoden ajaksi. Tämän vuoden voin nyt hyvällä omallatunnolla käyttää paremman, normaalikuntoisen asunnon etsimiseen.
Seuraava taistelu onkin sitten soneran kanssa, joka valheilla piti sopimustani yllä useita kuukausia, vaikka halusin liittymän katkaista, ja kahden vuoden sopimukseni oli loppunut jo aikaa sitten.
Ei tämä aina helppoa ole, mitenkähän voisi elää ilman riippuvuutta suuryritystoiminnasta.. Taika Pakastin kirjoitti:
Kokeillaan. Jos vaikka ehtisi vielä tässä kuussa tulla tarkastamaan asunnon. Ei varmaan ihan heti huomiseksi onnistu :p Päätin jo että tässä riittää ihan tarpeeksi pois muuttoon, vaikka seuraavaa asuntoa ei olekaan vielä edes tiedossa. En vain millään halua sitoutua tämänlaiseen suoraan sanottuna paskaan vuoden ajaksi. Tämän vuoden voin nyt hyvällä omallatunnolla käyttää paremman, normaalikuntoisen asunnon etsimiseen.
Seuraava taistelu onkin sitten soneran kanssa, joka valheilla piti sopimustani yllä useita kuukausia, vaikka halusin liittymän katkaista, ja kahden vuoden sopimukseni oli loppunut jo aikaa sitten.
Ei tämä aina helppoa ole, mitenkähän voisi elää ilman riippuvuutta suuryritystoiminnasta..Mikä on tilanne?
- AuttavaHuoltomies
Soita Stata Oy:lle j kerro huolesi siellä ainakin osataan auttaa.
- AuttvaHuoltomies
Haju on luultavasti peräisin hajonneesta jääkaapista. vanhoissa jääkaapeissa käytetään jäähdytys aineena ainetta jako vuotaessaan haisee todellapahalle kannattaa tarkistaa jääkaappi.
- ....,,,
Eiköhän homma jo ole hoidossa, kun vuokrasopmus päättyi 28.2.2011.
- dsfa777
Samaa mieltä, miksi kaivaa näitä vanhoja juttuja uudelleen esiin. Arvostelkaa vaikka korkeita isännöitsijäntodistuksen hintoja, jos ei ole muuta tekemistä.
- _Isännöitsijä
Oletko maksanut vesimaksua tästä toisesta henkilöstä, joka asuu asunnossasi. Ne tulee maksaa myös takautuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193355Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe102767- 282404
- 421787
- 461408
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101398- 411351
- 81315
- 521233
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2621105