*¨¨*VALONVARTIJA*¨¨*

♥¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ♥♥ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤♥

Pienet hetket
ovat välillä kuin
säikähtäneet eläimet

Elämänmetsä on täynnä niitä


Hiljaisia ja arkoja
iäksi menetettyjä hetkiä
Joita ei silmä näe
Joitten sykettä
korva ei kuule


Kynttilän liekki -

Se ei valaise kauas

Toisinaan
sen valonkajoon tullakseen
täytyy olla rohkea

Toisinaan
sen liekinsytyttäjän
täytyy olla rohkea

Tulla lähelle
Päästää lähelle

Miten pienestä valosta
synkkä metsä voikaan kadota

Ja nähdä liekki silmissä
Tuntea sydämessä


Ottaa omakseen --

Ne -

Arat hetket -
ettei ne katoa

♥¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ♥♥ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤♥

http://www.cartinafinland.fi/fi/imagebank/image/79/79036/Kynttilä ikkunalla 79036.jpg

14

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipinöi vasta

      Ah - mikä runo!
      Pienikin valo todellakin saa pimeyden katoamaan.
      Olisimmepa me hänen kanssaan niin rohkeita, että saisimme tulen syttymään. Kipinöitä meillä on jo näkynyt ;)

      • *MURUKULTA*

        Jos kipinöitä on jo näkynyt, eikö se tarkoita silloin sitä,
        että piikivi on löytänyt sen oikean tuliraudan ... ;)
        Tiiä kuule vaikka kuinka kaunis lämpöinen hehku siitä loppuessaan kehkeytyy!...

        http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=661608

        Kiitos mieltä piristävästä käynnistäsi ja lycka till! :)


    • Into.Lento

      "arkuus on viisautta sanottiin tv mainoksessa
      mustavalkokuvien aikaan
      kun pojat meni heikoille jäille luistelemaan"


      se voi olla

      epävarmuutta

      osa

      rakkautta

    • ka iu us

      mikä seksiseikkailu siivouskomerossa tms

      • ka iu us

      • *MURUKULTA*

    • Pekka*

      ymmärtäminen on heleppoo niinku heinänteko kun
      valonvartija on tietennii semmone latattava sähkölyhty
      siltä varalta jos sähköt sattuu katkijammaan niin mitä sillon
      tiet......kynttilän valolla kun ee pitkälle potkita....vaekka
      tospuhheessa antaa nekkii tunnelmoo jos lisäks sattus olemaan
      pöyvällä lämmintä totijuomoo jos kammari ruppee viilenemmään...
      Oloka rouvva tuossa äskö soettel että tulisinko lakasemmaan rappuset
      lumesta mutta en mäne....antakoon luuvvan niille yötulijoelle....
      niitä kun piisoo...

      Mutta kiitos Murukulta tämäkertasesta runosta
      Terv Pekka

      • Vuaan oha se näitten ilimojen kans tuaas vaikka miten.
        Luntoako tulloo, niin tulloo ku viimest päivee ja pakkasta ku tulloo, niih ku nyt, piäälle -27',
        nii ku ei vähempi riittäis!! Eekö se luontokaa ossoo ennee kohtuuven rajoja hakkee?
        Kyll mie uaattlin ku ol näit sähkökatkoja, että loppupeleissä jos ei ois noita metsän antimia saatavilla,
        niin heikosti ois asseet. Niin tarkoitan että sen verran tuttuja on noita mehtä-ja kalastusmiehiä
        ym. metsätuotannon asiantuntijoita, ettei ruuasta tulis ensimmäisenä puutetta ja
        kun tiäällä puuvajan ja kellarinkuppeella maijailee niin ei siin yhet katkokset paljoo tie missään kohtoo.
        Omavarrasitallous on kuule hyvä assee ja tästähän myö piästäisiin meleko päättymttömään jutusteluun
        vuaan annettaampa politiikan olla ny
        Mie kuulin, jotta siellä päin on ollunna tämmönen kuukauven katkos ja et
        sillä olisi ollut kovastikin tervehyttävä vaikutus ossuuskaapan vissyveen myyntiin.
        Bertta kertosii, jotta ku potkuttelloo kylälle, on heleppo nähä kuka sitä vissyä on hakenunna
        nii et siinä mieles varmastikin on hyvä että sitä lunta sattoo vanahan lumipenkan piäälle.
        Vaan nuist kynttilöist tulloo sitä tunnelmoo pirttiin. Siihen ku laitata kahvikupposet pöytään
        ja ommaa tekemää tuoksuvaa nisua tarjolle niin kyllä sitä arempikin uskaltoo valonpiiriin tulla, vai mittee.
        Kiitosta Pekka käänistäs ja olokeehan tuaas olla kunolla siellä Kallen kassa ja
        elekää langetko kaikkii salaperäsii houkutuksiin ja kysseenalasiin työtarjouksiin...
        http://www.freewebs.com/hoitola-tahmatassut/Lumi.jpg


    • mahdotonyhtalo"

      Pidin runostasi ja pidän valoisasta luonteestasi. Pelkään pahoin tulleeni sen verran rohkeaksi, että pelästytän heikomman yksilön. Toisaalta, onko sillä väliä?

      • Itsetietoisten etu ja haitta, tiedetään,,,mut heikot yksilöt saa pelästyäkin! :)))
        Mutta jos oikein ajatellaan,, (vähän mahdotonta näillä aivoilla mutta koitan pinnistää ;)
        siitä 'heikommasta' voi saada maailman vahvimman.
        Sillä mikä sen ihanempaa kun saada sitoa toisen kengännauhat! :)

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/14729/ke1027723s.jpg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe