Voisiko joku suositella luotettavaa suomalaista kiinteistövälittäjää meille? Olemme kuulleet Kati Nillukasta, onko jollain kokemuksia hänestä?
Olemme ostamassa asuntoa Las Palmasista
41
4711
Vastaukset
- Perdone
suosittelen plaraamaan läpi muunkinmaalaiset välittäjät, jolloin skaala on huomattavasti laajempi ja parempia vaihtoehtoja niinollen tarjoava. Voi olla myös edullisempi, kun on ostosta kysymys. Kaikkien välittäjien kanssa täytyy olla tarkkana! Samoin jos ostaa suoraan omistajalta; kannattaa maksaa omalle asianhoitajalle niin välttyy ikäviltä yllätyksiltä. Niitä ovat lähinnä todelliset omistusuhteet ja yhteiskunnan velvoitteet. Tunnen/tai tiedän hyvin monta onnellista kämpän ostajaa, jotka ovat loppukättelyssä maksaneet suuria summia saadakseen todella pitää kämppänsä. Yhtä moni on sen myös menettänyt kokonaan osaamattomuuttaan, kun takana on ollut suuret pankin lainat, joista ei ole puhuttu mitään kaupan teon yhteydessä. Pankki ottaa aina omansa! Niin täällä Suomessa, kuin Espanjassakin! Varovaisuutta ja turha luottamus suomalaisuuteen pois! Kyllä se sitten siitä!
- mitenkähän on?
että ei edes tiedä miten ja mistä vaikka on päättänyt ostaa asunnon Kanarialta. Jos itse ostaisin niin en takuulla ainakaan täällä kyselisi...."luotettavaa" välittäjää? onko niitä edes?
- muuttolintu43
mahdollinen hinta ja ottaa mahdollisimman vähän selvää etukäteen.
Jos ei itse ole tutustunut home- ym vikoihin, kannattaa teettää virallinen tutkimus. Ylimaalatut halkeamat
ja homeiset keittiönkaapit ja niiden takana olevat seinät alentavat hintaa kymmeniä tuhansia, eli ainakin sen verran, kuin korjaus maksaa. Uusien talojen kohdalla kannattaa ottaa selvää, kuinka suuri määrä talon asunnoista on myyty, koska muuten voi käydä niin, että hissin käyttöönottoa saa odottaa, kun taloyhtiö on selvitystilassa, eikä internettiäkään ja puhelinta voi saada.
Viimeksi kävin uudessa talossa, jossa oli kova kolina ilmastointikanavista ja ikkunoitten suojaritilöistä, talon sisällä oli 2 vuoden jälkeen käytävät laatoittamatta, kauppaa ei ollut mailla eikä halmeilla. Juu, sulla on auto, mutta entäs sitten, kun jostain syystä et/ette voi ajaa.- Tällä hetkellä myy pankit asuntoja alk.1000 €/m2, ks.
esim. idealista.com ja laita erityisiin valintakriteereihin pankin myynti. - muuttolintu43
muuttolintu43 kirjoitti:
mahdollinen hinta ja ottaa mahdollisimman vähän selvää etukäteen.
Jos ei itse ole tutustunut home- ym vikoihin, kannattaa teettää virallinen tutkimus. Ylimaalatut halkeamat
ja homeiset keittiönkaapit ja niiden takana olevat seinät alentavat hintaa kymmeniä tuhansia, eli ainakin sen verran, kuin korjaus maksaa. Uusien talojen kohdalla kannattaa ottaa selvää, kuinka suuri määrä talon asunnoista on myyty, koska muuten voi käydä niin, että hissin käyttöönottoa saa odottaa, kun taloyhtiö on selvitystilassa, eikä internettiäkään ja puhelinta voi saada.
Viimeksi kävin uudessa talossa, jossa oli kova kolina ilmastointikanavista ja ikkunoitten suojaritilöistä, talon sisällä oli 2 vuoden jälkeen käytävät laatoittamatta, kauppaa ei ollut mailla eikä halmeilla. Juu, sulla on auto, mutta entäs sitten, kun jostain syystä et/ette voi ajaa.- Tällä hetkellä myy pankit asuntoja alk.1000 €/m2, ks.
esim. idealista.com ja laita erityisiin valintakriteereihin pankin myynti.esim. www.idealista.com/pagina/pisos-bancos .
Niistä voi tehdä tarjouksen, mieluummin asianajajan eikä Nillukan kautta, sitten menee asunto huutokauppaan ja jos ei kukaan ole tarjonnut enempää, saat ostaa asunnon. Varausmaksu maksettava etukäteen, sen saa takaisin.
Tarjoushinta voi olla esim. 70% asunnon esitetystä hinnasta. Katso netistä tietoja käytännöstä. - ei tarvita huumeita
muuttolintu43 kirjoitti:
esim. www.idealista.com/pagina/pisos-bancos .
Niistä voi tehdä tarjouksen, mieluummin asianajajan eikä Nillukan kautta, sitten menee asunto huutokauppaan ja jos ei kukaan ole tarjonnut enempää, saat ostaa asunnon. Varausmaksu maksettava etukäteen, sen saa takaisin.
Tarjoushinta voi olla esim. 70% asunnon esitetystä hinnasta. Katso netistä tietoja käytännöstä.parempi vuokrata ensin vuodeksi. Uusi hieno asunto voi esimerkiksi olla alueella, joka vanhastaan on huumekauppiaitten aluetta. Niitä nojaa joka tolppaan määrätyillä alueilla, itse olen nähnyt sitä touhua LP:n pohjoispuolella, poliisitalon edestä lähtevällä poikkikadulla. Syötiin siellä baarissa, meidät tutkittiin sinä aikana tarkkaan, huumekauppa kukoisti, poliiseja ei missään. Ei tullut mieleenkään minkään ilmoittaminen, hyvä kun pääsi pois. Kierretään kaukaa myöhemmin.
- A. S.
ei tarvita huumeita kirjoitti:
parempi vuokrata ensin vuodeksi. Uusi hieno asunto voi esimerkiksi olla alueella, joka vanhastaan on huumekauppiaitten aluetta. Niitä nojaa joka tolppaan määrätyillä alueilla, itse olen nähnyt sitä touhua LP:n pohjoispuolella, poliisitalon edestä lähtevällä poikkikadulla. Syötiin siellä baarissa, meidät tutkittiin sinä aikana tarkkaan, huumekauppa kukoisti, poliiseja ei missään. Ei tullut mieleenkään minkään ilmoittaminen, hyvä kun pääsi pois. Kierretään kaukaa myöhemmin.
Me olemme ostaneet asunnon Kati Nillukan kautta ja suoraan sanoen voin sanoa, että parempaa palvelua ei olisi voinut saada ja niin kokonaisvaltaista. Me kun emme espanjaa osaa ja englantikin on heikko. Hän hoiti kaiken alusta loppuun saakka ja hinnastakin sai neuvoteltua ihan hyvän alennuksen ja jopa oman palkkionsa mukaan. Me saimme Katilta neuvoja myös alueista ja ennen ostoa hän pyysi vielä kiertelmään alueella öiseenkin aikaan, jotta tiedämme minkälaista aluetta se on öisinkin. Eikä palvelu loppunut notaarin allekirjoitukseen, vaan hän auttoi vielä vakuutusten, sähkö- ja vesisopimusten ja internetin yms. hankinnassakin. Ja sitä ennen haki meille residenssit ja Nie-numerotkin ja auttoi pankkitilin avaamisessakin ja muutenkin neuvoi kaikessa.
Jos haluatte hyvän ja luotettavan välittäjän, niin voin suositella häntä.
Me otimme muuten yhteyttä sitä ennen muutamiin muihin välittäjiin, mutta tuli tunne, että kukaan ei ottanut meitä tosissaan ja sitten muutenkin tykättiin huonoa kun ei ostettukaan asuntoa, jota haluttiin mennä katsomaan. - mur-maikki
A. S. kirjoitti:
Me olemme ostaneet asunnon Kati Nillukan kautta ja suoraan sanoen voin sanoa, että parempaa palvelua ei olisi voinut saada ja niin kokonaisvaltaista. Me kun emme espanjaa osaa ja englantikin on heikko. Hän hoiti kaiken alusta loppuun saakka ja hinnastakin sai neuvoteltua ihan hyvän alennuksen ja jopa oman palkkionsa mukaan. Me saimme Katilta neuvoja myös alueista ja ennen ostoa hän pyysi vielä kiertelmään alueella öiseenkin aikaan, jotta tiedämme minkälaista aluetta se on öisinkin. Eikä palvelu loppunut notaarin allekirjoitukseen, vaan hän auttoi vielä vakuutusten, sähkö- ja vesisopimusten ja internetin yms. hankinnassakin. Ja sitä ennen haki meille residenssit ja Nie-numerotkin ja auttoi pankkitilin avaamisessakin ja muutenkin neuvoi kaikessa.
Jos haluatte hyvän ja luotettavan välittäjän, niin voin suositella häntä.
Me otimme muuten yhteyttä sitä ennen muutamiin muihin välittäjiin, mutta tuli tunne, että kukaan ei ottanut meitä tosissaan ja sitten muutenkin tykättiin huonoa kun ei ostettukaan asuntoa, jota haluttiin mennä katsomaan.kommentin olemme lukeneet jo kauan sitten, melkein samassa muodossa.
Et taida olla ainakaan juristi, että voisit selvittää nuo
pankkien omistamien asuntojen myyntitavat. Saako sinulta asunnoista jonkinlaisen takuututkimuksen (edes "jonkinlaisen"), vai onko se puoli kuitattu,kun lähetät asiakkaasi illalla kävelylle? Olen Ruotsissa lukenut takuututkimuksista, jotka nekään ei estä täydellisesti virheitä, esim. talon ulkoiset virheet jää arvattavaksi. Asuntojen laatuselvitys on Espanjassa melko surkeaa, koska putkityöt on tehty, mikä on korjaustarve, tunnetut probleemat asunnossa, esim. yökerho vieressä, jonka musiikki ja muu meteli haittaavat aamuun asti, jne. - Perdone
mur-maikki kirjoitti:
kommentin olemme lukeneet jo kauan sitten, melkein samassa muodossa.
pankkien omistamien asuntojen myyntitavat. Saako sinulta asunnoista jonkinlaisen takuututkimuksen (edes "jonkinlaisen"), vai onko se puoli kuitattu,kun lähetät asiakkaasi illalla kävelylle? Olen Ruotsissa lukenut takuututkimuksista, jotka nekään ei estä täydellisesti virheitä, esim. talon ulkoiset virheet jää arvattavaksi. Asuntojen laatuselvitys on Espanjassa melko surkeaa, koska putkityöt on tehty, mikä on korjaustarve, tunnetut probleemat asunnossa, esim. yökerho vieressä, jonka musiikki ja muu meteli haittaavat aamuun asti, jne.Ja kaiketi sitä ympäristön suurinpiirtein selvittää ennen ostamista? Rasitustodistukset pitää itse olla hakemassa Espanjassa, niin saa sen mitä tilaa! Jos on mukana kieltä taitava henkilö, sekin jo riittää että asiat hoituvat.
- kohta eläkkeelle
mur-maikki kirjoitti:
kommentin olemme lukeneet jo kauan sitten, melkein samassa muodossa.
pankkien omistamien asuntojen myyntitavat. Saako sinulta asunnoista jonkinlaisen takuututkimuksen (edes "jonkinlaisen"), vai onko se puoli kuitattu,kun lähetät asiakkaasi illalla kävelylle? Olen Ruotsissa lukenut takuututkimuksista, jotka nekään ei estä täydellisesti virheitä, esim. talon ulkoiset virheet jää arvattavaksi. Asuntojen laatuselvitys on Espanjassa melko surkeaa, koska putkityöt on tehty, mikä on korjaustarve, tunnetut probleemat asunnossa, esim. yökerho vieressä, jonka musiikki ja muu meteli haittaavat aamuun asti, jne.Meidän tutut ostivat asunnon mantereelta suoraan omistajilta joitakin vuosia sitten, ja lopulta asunnon papereissa olikin jotain ongelmia, eikä kauppaa pystyttykään allekirjoittamaankaan sillä reissulla. Heidän piti palata Suomeen ja tulla uudelleen takaisin saman asian vuoksi. Lopulta oli asunnosta viety jopa keittiönkalusteet ja väliovetkin, joiden olisi pitänyt jäädä sinne asuntoon, mutta eihän siitä oltu tehty mitään kirjallista sopimusta, eli miten senkin olisi sitten voinut todistaa. Ja selvisi myöhemmin, että he olivat maksaneet jotain maksuja, jotka eivät olisi heille periaatteessa edes kuuluneet. Eli siinä se säästö sitten olikin, jonka säästivät kiinteistönvälittäjän palkkiossa.
Me ollaan myös ostamassa asunto Kanarialta ja nyt maaliskuussa mennään sinne, mutta me ostamme takuuvarmasti kiinteistönvälittäjän kautta ja olemme jo todennäköisesti omamme löytäneet. - Perdone
kohta eläkkeelle kirjoitti:
Meidän tutut ostivat asunnon mantereelta suoraan omistajilta joitakin vuosia sitten, ja lopulta asunnon papereissa olikin jotain ongelmia, eikä kauppaa pystyttykään allekirjoittamaankaan sillä reissulla. Heidän piti palata Suomeen ja tulla uudelleen takaisin saman asian vuoksi. Lopulta oli asunnosta viety jopa keittiönkalusteet ja väliovetkin, joiden olisi pitänyt jäädä sinne asuntoon, mutta eihän siitä oltu tehty mitään kirjallista sopimusta, eli miten senkin olisi sitten voinut todistaa. Ja selvisi myöhemmin, että he olivat maksaneet jotain maksuja, jotka eivät olisi heille periaatteessa edes kuuluneet. Eli siinä se säästö sitten olikin, jonka säästivät kiinteistönvälittäjän palkkiossa.
Me ollaan myös ostamassa asunto Kanarialta ja nyt maaliskuussa mennään sinne, mutta me ostamme takuuvarmasti kiinteistönvälittäjän kautta ja olemme jo todennäköisesti omamme löytäneet.narikkaan, varsinkaan kun vieraasta maasta ostamassa! Ei tietenkään pidä maksaa mitään etumaksuja, ja kaikki on oltava valmista, jos menee noinkin kauas kämpän ostolle. Eli otettava asioista selvää, ja joita ei saa etukäteen järjestettyä, on oltava pitkä reissu, tai mentävä uudelleen kuten tuttavasi. Noinhan juuri olen kuullut kaikkien höynäytettyjen tekevän. Ja höynäyttäjänä on ollut yhtä usein myyntialueella asuva suomalainen "asiantuntija". En melta olla kysymättä, että miksi he sitten ostivat yleensäkään sitä asuntoa, jos siinä oli epäselvät paperit, ja maksoivat vielä turhia maksuja? ja rikotusta asunnosta? Pitäisihän se tietää, että omistussuhteet, kiinnitykset ja vuokralaiset sun muut on selvitettävä ennekuin menee laittamaan rahaa tiskiin!
- "otti ja tuota"
kohta eläkkeelle kirjoitti:
Meidän tutut ostivat asunnon mantereelta suoraan omistajilta joitakin vuosia sitten, ja lopulta asunnon papereissa olikin jotain ongelmia, eikä kauppaa pystyttykään allekirjoittamaankaan sillä reissulla. Heidän piti palata Suomeen ja tulla uudelleen takaisin saman asian vuoksi. Lopulta oli asunnosta viety jopa keittiönkalusteet ja väliovetkin, joiden olisi pitänyt jäädä sinne asuntoon, mutta eihän siitä oltu tehty mitään kirjallista sopimusta, eli miten senkin olisi sitten voinut todistaa. Ja selvisi myöhemmin, että he olivat maksaneet jotain maksuja, jotka eivät olisi heille periaatteessa edes kuuluneet. Eli siinä se säästö sitten olikin, jonka säästivät kiinteistönvälittäjän palkkiossa.
Me ollaan myös ostamassa asunto Kanarialta ja nyt maaliskuussa mennään sinne, mutta me ostamme takuuvarmasti kiinteistönvälittäjän kautta ja olemme jo todennäköisesti omamme löytäneet.ihan vaan tiedoksi kaikille, että muissa maissa asunnon kiinteäkalustus määritellään toisin
kuin suomessa - siis tiskipöydät hanoineen sun muut liesijutut ei kuulu asuntoon.
Tämä tulee varmaan yllätyksenä monelle asunnon ostajalle. Jos menette katselemaan
netistä esim. espanjassa myytäviä asuntoja niin ainakin uustuotannossa on kohteita, joissa
seinästä törröttää vain vesiputkien ja sähköjohtojen päät siinä missä pitäis olla keittiö
( tuossa tosin on etukin - ainakin omasta mielestäni - saa rakentaa mieleisensä ja uuden).
Ja noista kiinteistönvälittäjä oikeuksista - esim. espanjassa ja virossa laki ei tietääkseni ole
näihin päiviin saakka vaatinut mitään tutkintoja (espanjassa sellaisia tosin taitaa olla?).
Ja suomessa taas on riittänyt se, että jollakin vastaavalla henkilöllä välitysfirmassa on LKV-
pätevyys - ei siis välttämättä ole pienikään ihme jos suomessakin välittäjät töppäilee. - kusetettukin
"otti ja tuota" kirjoitti:
ihan vaan tiedoksi kaikille, että muissa maissa asunnon kiinteäkalustus määritellään toisin
kuin suomessa - siis tiskipöydät hanoineen sun muut liesijutut ei kuulu asuntoon.
Tämä tulee varmaan yllätyksenä monelle asunnon ostajalle. Jos menette katselemaan
netistä esim. espanjassa myytäviä asuntoja niin ainakin uustuotannossa on kohteita, joissa
seinästä törröttää vain vesiputkien ja sähköjohtojen päät siinä missä pitäis olla keittiö
( tuossa tosin on etukin - ainakin omasta mielestäni - saa rakentaa mieleisensä ja uuden).
Ja noista kiinteistönvälittäjä oikeuksista - esim. espanjassa ja virossa laki ei tietääkseni ole
näihin päiviin saakka vaatinut mitään tutkintoja (espanjassa sellaisia tosin taitaa olla?).
Ja suomessa taas on riittänyt se, että jollakin vastaavalla henkilöllä välitysfirmassa on LKV-
pätevyys - ei siis välttämättä ole pienikään ihme jos suomessakin välittäjät töppäilee.Mutta miksi sitä asuntoa/kiinteistöä ei voisi ostaa ilman välittäjän kustannuksia vain toimimalla oikein? Välittäjähän ei minkään maan lakien mukaan ole vastuussa kuin siitä, ettei anna tahallista virheellistä tietoa, ja että osaa tehdä ne paperit asianmukaiseti, eikä nyhdä enempää palkkiota kuin sääntö on määritellyt. Paperit ostettavasta kohteesta pitää osata itsekin ymmärtää ja virastosta rasitustodistukset hakea. Asunnon kunnon voi tarkistuttaa asiantuntijalla. Ei pitäisi tulla yllätyksiä näillä eväillä.
- "otti ja tuota"
kusetettukin kirjoitti:
Mutta miksi sitä asuntoa/kiinteistöä ei voisi ostaa ilman välittäjän kustannuksia vain toimimalla oikein? Välittäjähän ei minkään maan lakien mukaan ole vastuussa kuin siitä, ettei anna tahallista virheellistä tietoa, ja että osaa tehdä ne paperit asianmukaiseti, eikä nyhdä enempää palkkiota kuin sääntö on määritellyt. Paperit ostettavasta kohteesta pitää osata itsekin ymmärtää ja virastosta rasitustodistukset hakea. Asunnon kunnon voi tarkistuttaa asiantuntijalla. Ei pitäisi tulla yllätyksiä näillä eväillä.
myy - siinä kai se suurin mutta on. Eikös ne välittäjät ole sitä varten että niillä on asiantuntemus ja
muut resurssit /valmiudet - ainakin myyjät odottaa, että välittäjä ottaa riittävän hinnan asunnosta ja
hoitaa paperiasiat niin ettei tule hölmöiltyä.
Toisaalta nyt nettiaikana voi seurata tarjontaa itse aika hyvin kun on esitteet useilla kielillä ja Googlen
käännösohjelmat ja karttapalvelut ja puolisen tusinaa värikuvia asunnosta.
Esimerkiksi itse olen katsellut netistä erästä asuntoa espanjan mantereelta, joka kiinnostaa ja olen
huomannut sen hinnan putoavan 186 000 - 150 000 ja 130 000 euroon. Tuntuu kyllä, että ei siinä välittä-
jää juuri tarvii - pitäis vaan printata esite netistä ja ottaa välittäjään yhteyttä ja kysyä voitteko auttaa? - muuttolintu43
"otti ja tuota" kirjoitti:
myy - siinä kai se suurin mutta on. Eikös ne välittäjät ole sitä varten että niillä on asiantuntemus ja
muut resurssit /valmiudet - ainakin myyjät odottaa, että välittäjä ottaa riittävän hinnan asunnosta ja
hoitaa paperiasiat niin ettei tule hölmöiltyä.
Toisaalta nyt nettiaikana voi seurata tarjontaa itse aika hyvin kun on esitteet useilla kielillä ja Googlen
käännösohjelmat ja karttapalvelut ja puolisen tusinaa värikuvia asunnosta.
Esimerkiksi itse olen katsellut netistä erästä asuntoa espanjan mantereelta, joka kiinnostaa ja olen
huomannut sen hinnan putoavan 186 000 - 150 000 ja 130 000 euroon. Tuntuu kyllä, että ei siinä välittä-
jää juuri tarvii - pitäis vaan printata esite netistä ja ottaa välittäjään yhteyttä ja kysyä voitteko auttaa?ajajaa, joka huolehtii mm. siitä, että asunto tai talo todella tulee ulkomaalaisen ostajan nimiin.
Ja tuo keittiöhomma, se on aina niinkuin kuin on sovittu, usein kuuluu myös huonekalut kauppaan. Kameran ukaan otto on tärkeää. Ensin tehdään alustava sopimus, jonka allekirjoittaa molemmat, stten kun pankki on hyväksynyt lainat ja asuntoosakkaat ovat hyväksyneet uuden osakas-ehdokkaan, voi kirjoittaa lopullisen kauppakirjan. Netissä on tietoa näistä asioista.
On mm. erilaisia omistusmutoja, hyvä tietää, ettei pety. - kusetettukin
muuttolintu43 kirjoitti:
ajajaa, joka huolehtii mm. siitä, että asunto tai talo todella tulee ulkomaalaisen ostajan nimiin.
Ja tuo keittiöhomma, se on aina niinkuin kuin on sovittu, usein kuuluu myös huonekalut kauppaan. Kameran ukaan otto on tärkeää. Ensin tehdään alustava sopimus, jonka allekirjoittaa molemmat, stten kun pankki on hyväksynyt lainat ja asuntoosakkaat ovat hyväksyneet uuden osakas-ehdokkaan, voi kirjoittaa lopullisen kauppakirjan. Netissä on tietoa näistä asioista.
On mm. erilaisia omistusmutoja, hyvä tietää, ettei pety.sinulta muuttolintu. Toimisivatpa suomalaiset ostajat edes likimain ohjeittesi mukaan, ei silloin tarvitsisi lukea huijattujen itkuja. Tuota olen vain miettinyt, että miksi ei itse voi olla sen asianajajan/asianhoitajan mukana, tai itse hoitaa noita kaikkia paperinhankintoja, ja käytännön asioita? Eihän siihen kauppaan loppujen lopuksi tarvita notaareja kuin näissä vahvistusasioissa. Itse voi viedä jopa asuntonsa paperit sitten kun ovat varmasti kaikki valmiina, sinne rekisterivirastoon, yksinkertaisesti asian ilmaistakseni. Eli notaarin vahvistama kauppakirja ja maksun suoritus, veronmaksutodistus ja ne mahdolliset pankkipaperit, josko vielä kerrostalosta ostaessa taloyhtiön paperi tarvitaan?. Ja ennenkuin ollaan lähelläkään tätä vaihetta, on ne taustat oltava niin selvät, ettei mene maksamaan tyhjästä, eikä väärälle henkilölle, eikä kiinnitetystä asunnosta niitä kiinnityshintoja toiseen kertaan! Espanjassahan rekisteröidään asunto. kuten meillä liinteistö, eli omakotitalo ja maaostot.
- Virkamies
kusetettukin kirjoitti:
sinulta muuttolintu. Toimisivatpa suomalaiset ostajat edes likimain ohjeittesi mukaan, ei silloin tarvitsisi lukea huijattujen itkuja. Tuota olen vain miettinyt, että miksi ei itse voi olla sen asianajajan/asianhoitajan mukana, tai itse hoitaa noita kaikkia paperinhankintoja, ja käytännön asioita? Eihän siihen kauppaan loppujen lopuksi tarvita notaareja kuin näissä vahvistusasioissa. Itse voi viedä jopa asuntonsa paperit sitten kun ovat varmasti kaikki valmiina, sinne rekisterivirastoon, yksinkertaisesti asian ilmaistakseni. Eli notaarin vahvistama kauppakirja ja maksun suoritus, veronmaksutodistus ja ne mahdolliset pankkipaperit, josko vielä kerrostalosta ostaessa taloyhtiön paperi tarvitaan?. Ja ennenkuin ollaan lähelläkään tätä vaihetta, on ne taustat oltava niin selvät, ettei mene maksamaan tyhjästä, eikä väärälle henkilölle, eikä kiinnitetystä asunnosta niitä kiinnityshintoja toiseen kertaan! Espanjassahan rekisteröidään asunto. kuten meillä liinteistö, eli omakotitalo ja maaostot.
Ihan kuin ne asianajajat olisivat ilmaisia, kuten tulkitkin... Tietysti jos vielä itse haluaa saada harmaita hiuksia noiden asioiden hoidosta ja jonottaa tuntitolkulla, niin ei asiassa ole ongelmaa... Minä ainakin maksan mieluusti hyvästä palvelusta, en ole niin pihi.
- muuttolintu43
Virkamies kirjoitti:
Ihan kuin ne asianajajat olisivat ilmaisia, kuten tulkitkin... Tietysti jos vielä itse haluaa saada harmaita hiuksia noiden asioiden hoidosta ja jonottaa tuntitolkulla, niin ei asiassa ole ongelmaa... Minä ainakin maksan mieluusti hyvästä palvelusta, en ole niin pihi.
asuntokaupoissa. Linkki lopussa. Sanoisin vain, että juuri nyt on moni myymässä asuntoja ylihintaan, koska lopulliset maksetut hinnat on menneet alas, montakymmentä tuhatta siitä, mitä ne maksoivat joku vuosi aikaisemmin. Sitten moni yrittää ottaa varsinkin ulkomaalaisilta ison käsirahan, vaikka hän on asuntonsa kanssa konkurssissa, eikä saa enään myydä sitä itse. Tässä linkki asuntohuijauksesta. Se on Espanjaksi, mutta käyttäkää
esim. Googlen ilmista kääntäjää, mikä on parempi kuin moni muu (minun mielipide).
http://www.idealista.com/docs/practicas-dudosas/ - AstroIines
muuttolintu43 kirjoitti:
asuntokaupoissa. Linkki lopussa. Sanoisin vain, että juuri nyt on moni myymässä asuntoja ylihintaan, koska lopulliset maksetut hinnat on menneet alas, montakymmentä tuhatta siitä, mitä ne maksoivat joku vuosi aikaisemmin. Sitten moni yrittää ottaa varsinkin ulkomaalaisilta ison käsirahan, vaikka hän on asuntonsa kanssa konkurssissa, eikä saa enään myydä sitä itse. Tässä linkki asuntohuijauksesta. Se on Espanjaksi, mutta käyttäkää
esim. Googlen ilmista kääntäjää, mikä on parempi kuin moni muu (minun mielipide).
http://www.idealista.com/docs/practicas-dudosas/Juuri tuon kaiken takia kannattaa käyttää ehkä kiinteistönvälittäjää, ettei noin pääsisi käymään. Kiinteistönvälittäjä tietää eliminoida riskit ostajalta.
Tuossa Muuttolinnun laittamassa linkissä puhutaan siitä, että ulkomaalaiset haluaa ostaa asuntoja täältä Espanjasta pimeällä rahalla, eli että rahaa pestäisiin, eikä mistään huijauksesta, josta rehelliseltä ostajalta otettaisiin liian isoja käsirahoja.
Ja noita vuokraushuijauksia on paljon. Yleensä kaikki joka vaikuttaa olevan liian hyvää ollakseen totta, on juuri niin, ei ole siis totta. On sitten kysymys ostettavasta tai vuokrattavasta asunnosta. - zorroperro
AstroIines kirjoitti:
Juuri tuon kaiken takia kannattaa käyttää ehkä kiinteistönvälittäjää, ettei noin pääsisi käymään. Kiinteistönvälittäjä tietää eliminoida riskit ostajalta.
Tuossa Muuttolinnun laittamassa linkissä puhutaan siitä, että ulkomaalaiset haluaa ostaa asuntoja täältä Espanjasta pimeällä rahalla, eli että rahaa pestäisiin, eikä mistään huijauksesta, josta rehelliseltä ostajalta otettaisiin liian isoja käsirahoja.
Ja noita vuokraushuijauksia on paljon. Yleensä kaikki joka vaikuttaa olevan liian hyvää ollakseen totta, on juuri niin, ei ole siis totta. On sitten kysymys ostettavasta tai vuokrattavasta asunnosta.lalta "ulkomaalaiset haluaa ostaa asuntoja täältä Espanjasta pimeällä rahalla, eli että rahaa pestäisiin,"
Kyllähän espanjassa varmaan on rikollista asuntojen ostaja ainesta ympäri maalimaa (mafia,huume ym.
rahaa). Tulee mieleen eräs kirjoitus, että esim. hullut britit maksoivat jopa ylihintoja espanjan asunnoista.
Ja vielä eräs ihmeellisyys ulkomaiden asunnonvälityskäytännöistä: Sama asunto sattaa olla usealla välittä-
jällä myynnissä ja vieläpä eri hintaan. - muuttolintu43
AstroIines kirjoitti:
Juuri tuon kaiken takia kannattaa käyttää ehkä kiinteistönvälittäjää, ettei noin pääsisi käymään. Kiinteistönvälittäjä tietää eliminoida riskit ostajalta.
Ja noita vuokraushuijauksia on paljon. Yleensä kaikki joka vaikuttaa olevan liian hyvää ollakseen totta, on juuri niin, ei ole siis totta. On sitten kysymys ostettavasta tai vuokrattavasta asunnosta.tuo osa ei ollut idealistan tekstissä, vaan se oli oma kokemus, kun pari naista Vecindariossa oli myymässä asuntoaan, jota kävimme katsomassa. Siis tahtoivat isoa käsirahaa, mutta emme sitä maksaneet, koska tiedän kyllä, että paperit pitää ensin olla kunnossa. Eikä käsirahaa pidä maksaa myyjälle, vaan pankkiin notaarin tilille, ja sopimuksessa on luettava, että käsirahan saa takaisin, jos kauppaa ei synny.
- Kanarian Kalle
muuttolintu43 kirjoitti:
tuo osa ei ollut idealistan tekstissä, vaan se oli oma kokemus, kun pari naista Vecindariossa oli myymässä asuntoaan, jota kävimme katsomassa. Siis tahtoivat isoa käsirahaa, mutta emme sitä maksaneet, koska tiedän kyllä, että paperit pitää ensin olla kunnossa. Eikä käsirahaa pidä maksaa myyjälle, vaan pankkiin notaarin tilille, ja sopimuksessa on luettava, että käsirahan saa takaisin, jos kauppaa ei synny.
Ei käsirahaa saa takaisin, jos ei kauppaa synny, koska eihän käsirahalla olisi muuten mitään merkitystä kaupan teossa. Se tarkoittaa sitä, että ostajapuoli sitoutuu ostamaan asunnon ja myyjäpuoli myymään asunnon ja esisopimuksessa määritellään kaupan ehdot, jonka vuoksi hyvin tehty esisopimus on enemmän kuin tärkeä. Sopimuksessa määritellään myös mitä tapahtuu käsirahalle jos kauppaa ei synnykkään.
- kusetettukin
Kanarian Kalle kirjoitti:
Ei käsirahaa saa takaisin, jos ei kauppaa synny, koska eihän käsirahalla olisi muuten mitään merkitystä kaupan teossa. Se tarkoittaa sitä, että ostajapuoli sitoutuu ostamaan asunnon ja myyjäpuoli myymään asunnon ja esisopimuksessa määritellään kaupan ehdot, jonka vuoksi hyvin tehty esisopimus on enemmän kuin tärkeä. Sopimuksessa määritellään myös mitä tapahtuu käsirahalle jos kauppaa ei synnykkään.
myyjän puolelta kauppa ei jostain syystä onnistu! Toisinpäin ei tietenkään; silloinhan voisi vain jarrutella toisen vahingoksi!
- Kanarian Kalle
kusetettukin kirjoitti:
myyjän puolelta kauppa ei jostain syystä onnistu! Toisinpäin ei tietenkään; silloinhan voisi vain jarrutella toisen vahingoksi!
Jos myyjän puolelta kauppa ei jostain syystä onnistu, myyjä puoli joutuu maksaa käsirahan tuplana takaisin. Myyjäosapuolella on myös vastuunsa.
- Siete Palmas
Ostin asunnon syksyllä Las Palmasista Kati Nillukan kautta ja voin suositella häntä sillä hän on tosi pätevä ja asiansa osaava. Hän hoiti ja selvitti kaikki tosi hyvin. En suomestakaan ole koskaan saanut tälläistä palvelua mitä sain Katilta. Minulla ei ole moitteen sanaa pitää sen minkä lupaa.
- aaltojen loiske
Ostimme mieheni kanssa asunnon Las Palmasista tämän vuoden alussa Kati Nillukan kautta ja kaikki suhui tosi hyvin ,joten voin suositella. Hän jopa hommasi asuntoon siivojan kun sitä kyselimme.Olen kuullut hänestä pelkkää hyvää. Kielitaidottomana meille se olisi ollut mahdotonta mutta nyt olemme onnellisia "talviasunnon" omistajia.
- tyytyväinen asukas
Ostin 2 vuotta sitten asunnon Las Palmasista Kati Nillukan kautta ja kaikki sujui tosi jouhevasti. Hän hoiti kyllä kaikki tosi ammattitaidolla. Ja tiedän monia ystäväperheitä jotka ovat ostaneet asunnon hänen kauttaan ja kaikki ovat kehuneet Katia. Ihmettelen suomalaisia kun heidän pitäisi kaikki palvelut saada ilmaiseksi mutta tekevätkö he työtään ilman palkkaa. Tuskin tämä on asunnonvälittäjille mikään hyväntekeväisyysjuttu vaan he tekevät tätä työkseen josta saavat elantonsa. Voin suositella Kati Nillukkaa.
- Kukkuloilta
Kolme viimeistä kirjoitusta on lähettänyt sama henkilö. Pilkkuvirheet paljastavat!
- khernandez
Nimeni on Kaarina Hernandez ja olen asunut jo 12 vuotta Gran canarialla.Olen toiminut näissä asunnon vuokraus hommissa jo monta vuotta ja viime aikoina myös etsinyt osto kohteita ja avustanut kaikessa tarpeellisessa kun asunto ostetaan täältä.
espanja ei ole enää mikään kehitysmaa,kaikesta otetaan maksu ja asunnon ostossa on monta juttua selvittää ennenkö osto tehdÄän,Ensinnäkin se että onko asunto todellakin sen joka haluaa sitä myydä.Myös se mitä kaikki maksaa.tarvitset notaarion,asianajajan sekÄ pankkitilin.Sähkö sekä vesi sopimukset jotka täytyy avata nimissänne yms.
Olen lutettava henkilö sekä puhun täydellisesti Espanjaa, ruotsia ja suomea.Jos tarvitset apua ostossa tai haluat vuokrata talven täälä saarella, kirjoita ja kerron sekä lähetän kuvia.
Teen myös yhteistyötä ruotsalaisen luotettavan välitystoimistuksen kanssa.Minulla on tiedot kaikesta mitä tarvitset ja voin esittää itseni suomen sekä ruotsin lähetystön kautta.Olen toiminut myös oikeus tulkkina monta vuotta.
Tietysti otan maksun toiminnastani kuten jokainen
Tervetuloa ottamaan yhteyttä
Kaarina Hernandez- kohta eläkeläisenä K
Kaarina Hernandez,
onko sinulla kotisivua, josta voi katsoa, löytyykö sieltä sopivaa asuntoa?
- eläkeläinen espanjaa
Kaarina Hernandez,
löysin jostain julkisista bulletiineista nämä: (Mitä ne tarkoittaa, kun en ymmärrä?)428590 - RADEZA SL(R.M. SANTA CRUZ DE TENERIFE).
Revocaciones. Apo.Manc.: ASPHOLM SARI KAARINA;HERNANDEZ ALONSO ODALID CANDELARIA. Datos registrales. T 1618 ,F 175, S 8, H TF 3959, I/A 11 ( 5.11.10).
428591 - RAUL HERNANDEZ ALONSO SL(R.M. SANTA CRUZ DE TENERIFE).
Revocaciones. Apo.Manc.: ASPHOLM SARI KAARINA;HERNANDEZ ALONSO ODALID CANDELARIA. Datos registrales. T 2012 ,F 199, S 8, H TF 23498, I/A 7 ( 5.11.10).
428592 - RAUL HERNANDEZ ALONSO SL(R.M. SANTA CRUZ DE TENERIFE).
Revocaciones. Apoderado: CANUDAS OSUNA MARIA DOLORES. Datos registrales. T 2012 , F 199, S 8, H TF 23498, I/A 8 (5.11.10).
428593 -- rita casanueva
elakelainen jos sinulla olisi sen verran kielitaitoa ja muutakin tietoa niin olisit osannut lukea tosta kopiosta minka liitit tahan etta sotket nyt ihan itse taman asian,ekaksi Sari Kaarina Aspholm ei ole Hernandez miltaan sukunimeltaan.
Kaarina Hernandezin tunnen henkilokohtaisesti esim. oikeuden tulkkina taalla Las Palmasissa.
Jos luet tuosta ylarivilta minka laitoit liitteeksi niin huomaat etta siina mainitaan
2 eri henkiloa : Aspholm Sari Kaarina;Hernandez Alonso Odalid Candelaria
siinahan on lueteltu 2 henkiloa niin etta sukunimi ensin ja sitten nimet.
Lyo sinne hakijaasi nyt tama nimi Odalid Candelaria Hernandez Alonso.
Jos taas taman Sari Aspholmin miehen nimi on Raul Hernandez Alonso niin tuo toinen henkilo voisi olla hanen sisarensa. Espanjassa nainen ei koskaan ota miehen nimea naimisiin mennessa.Teit nyt selvasta asiasta mysteerin.
- kusetettukin
Näyttäisi näin äkkinäisen näkemänä yhtiöltä ylärivi, Santa Cruzin kaupungissa Teneriffalla, ja sitten Peruutus, valtuutettu: virkailija ja alla rekisteröinnin tunnukset.
Paljonko meni pieleen?- L_lahdesta
Tuohan on meidän missimme Sari Aspholmin ja hänen miehensä yritysten rekisteröintihommia. Heillä on mm. hotelli ja Puerto de la Cruzissa "linna", jossa järjestetään musiikkiesityksiä ja yksityistilaisuuksia. Espanjalaiset eläkeläiset näyttävät tekevän sinne lounasvierailuja.
Sitä en ymmärrä, miten tämä liittyy Gran Canarialla asuvaan Kaarina Hernandeziin? Hän on aivan eri ihminen kuin Teneriffan Santa Cruzissa asuva Sari Aspholm-Hernandez. - kusetettukin
L_lahdesta kirjoitti:
Tuohan on meidän missimme Sari Aspholmin ja hänen miehensä yritysten rekisteröintihommia. Heillä on mm. hotelli ja Puerto de la Cruzissa "linna", jossa järjestetään musiikkiesityksiä ja yksityistilaisuuksia. Espanjalaiset eläkeläiset näyttävät tekevän sinne lounasvierailuja.
Sitä en ymmärrä, miten tämä liittyy Gran Canarialla asuvaan Kaarina Hernandeziin? Hän on aivan eri ihminen kuin Teneriffan Santa Cruzissa asuva Sari Aspholm-Hernandez.Mahtaako olla eri ihminen? On niin helppoa liikeihmisten hoidella bisneksiä ihan missä vaan. Kanariansaarten kesken on helppo liikkua ja edullista, ja samat pykälät, vain eri henkilöt eri saaren virastossa. En ainakaan minä ole löytänyt netistä tuoreita kuvia, jotka todistaisivat asian. Mutta ei minulle ole väliäkään ketä ovat, en kuitenkaan varmasti ostaisi, enkä vuokraisi tällä tavalla. Tulipahan kommentoitua. Ja voisin vielä lisätä, että joku aika takaperin ostin maapalan Suomessa, ja myyjällä oli täysin ammattitaidoton välittäjä. Paljon oikeammin ja halvemmalla olisi hoitunut, kun olisi laittanut nettiin ilmoituksen, jollaisen perusteella sen nytkin löysin, ja olisi tehty kaupat julkisen kaupanvahvistajan hoitamana, huomattavasti edullisemmin ilman välittäjää molemmille.
- Rimakauhulainen
Kati Nillukan kehumisviestit tällä palstalla tulevat kaikki samalta henkilöltä...tapauksia vain on vähän muutettu! Olen itsekin ollut samoissa asioissa häneen yhteydessä sähköpostilla kolme kertaa viime lokakuussa, mutta ei kertaakaan suostunut vastaamaan...
Tästä voit tehdä oman päätelmän! Tulkki ja asianajaja paikanpäältä on paras ratkaisu ja tulee loppupeleissä halvimmaksi. Kokemuksien takana 12 tuttavaperhettä.
Sunnuntaina aamulento Las Palmasiin. - Johan on!
Miten joku voi luulla, että Sari Aspholm ja Kaarina Hernandez olisivat sama henkilö!
Kaarina asuu Las Palmasissa. Suomikerho toimii osoitteessa Calle de Portugal 13, nettiosoite http://suomikerho.net/, sieltä saatte lisätietoja
Kaarinan puh 34928264460 Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mutta sukulaisen kokemuksesta voi sanoa: yksi tärkeä asia on olla täysin selvinpäin kauppaa tehdessä. "Kostea lounas" voi tulla todella kalliiksi. Kaikki kuntoon ja jos myyjä vielä haluaa tarjota lounaan/illallisen, siinäkin on hyvä olla tarkkana.
- jojola
Niin se Kaarinan osoite?
- eläkemummot
Jos joku käyttää ihmisen palveluja, joka ei ole missään näkyvillä, ei toimistoa, ei web-sivua, niin saa sitten syyttää itseänsä. Pitäisi juosta Suomi-klubista kysymässä! Tosi hienoa.
- Perdone
eläkemummot kirjoitti:
Jos joku käyttää ihmisen palveluja, joka ei ole missään näkyvillä, ei toimistoa, ei web-sivua, niin saa sitten syyttää itseänsä. Pitäisi juosta Suomi-klubista kysymässä! Tosi hienoa.
Olen samaa mieltä. Jos aikoo ilman ongelmia palvella asiakkaita, lienaa perusasia antaa itsestään "reilut" tiedot. Siis kun Kanariansaarille osuu kaksi samaa nimeä; Sari Kaarina Hernandez/Aspholm, ja Kaarina Hernandez, on ilman nettiosoitettakaan vaikea ottaa todesta eri henkilöksi. Puhelinnumerot saa kuka vaan mihin vaan ja ei sillä todisteta mitään. Ei KYSYJILLÄ ole todistustaakkaa tässä asiasssa. Ja kun on Kanarialla hoideltavista vuokraus- ja kiinteistökaupoista kysymys, on selvää, että tähän pitää suhtautua asianmukaisella vakavuudella. Pyrkimyshän tulee olla julkisesti päivänvalon kestäviin liiketoimiin? Aikaisemmin varoittelin näistä kaikenlaisten asioiden välittäjistä ihan kokemukseen perustuen; ovat vielä heikommin asioitaan hoitavia, kuin Suomessa halpatyövoiman palkkaajat rakennuksilla.
- Johan on!
Perdone kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Jos aikoo ilman ongelmia palvella asiakkaita, lienaa perusasia antaa itsestään "reilut" tiedot. Siis kun Kanariansaarille osuu kaksi samaa nimeä; Sari Kaarina Hernandez/Aspholm, ja Kaarina Hernandez, on ilman nettiosoitettakaan vaikea ottaa todesta eri henkilöksi. Puhelinnumerot saa kuka vaan mihin vaan ja ei sillä todisteta mitään. Ei KYSYJILLÄ ole todistustaakkaa tässä asiasssa. Ja kun on Kanarialla hoideltavista vuokraus- ja kiinteistökaupoista kysymys, on selvää, että tähän pitää suhtautua asianmukaisella vakavuudella. Pyrkimyshän tulee olla julkisesti päivänvalon kestäviin liiketoimiin? Aikaisemmin varoittelin näistä kaikenlaisten asioiden välittäjistä ihan kokemukseen perustuen; ovat vielä heikommin asioitaan hoitavia, kuin Suomessa halpatyövoiman palkkaajat rakennuksilla.
No minä kyllä tiedän ja olen tavannutkin molemmat. Kaarina Hernandez on asunut Gran Canarialla 12 vuotta, on ruotsinkielinen, mutta puhuu myös suomea - tosin vähän hassusti. Sari Aspholm taas on asunut Teneriffalla yli 20 vuotta, enkä ole ikinä kuullut, että hän harrastaisi kiinteistövä'litystä.
Kaarina Hernandezin ovat sadat suomalaiset tavanneet Suomi-kerholla tai Scandinavia-klubilla, siksi annoin tuon osoitteen ja Kaarinan puhelinnumeron.
Hu-huu Kaarina, kerro myös oma nettiosoitteesi!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479