Olen kyseellyt apua tähän aiemminkin, mutta kukaan ei ole osannut auttaa. Eli kun nuo hakukentät ja muut tallentaa kaikki sanat ja lauseet joita olen joskus hakenut. Osoitteet, puhelinnumerot, hlötunnuksen ja muut. Esim. jos olen kirjoittamassa googlen sanan auto, niin jo au kirjaimien kohdalle tulee kaikki mitä olen hakenut joskus joissa vaan on au kirjaimet peräkkäin esim. laukku tai aurinkomatkat jne. Miten tämän saa pois? Ei johdu googlen asetuksista eikä sitä saa pois myöskään vaikka muuttaisi selaimen työkaluista ja asetuksista juttuja.
Eikö kukaan osaa auttaa?
27
1131
Vastaukset
http://aijaa.com/v.php?i=000587573056.png
Tämä siis tarkoittaa selaimen oikealla yläreunassa olevaa hakupalkkia.
Selaushistoriasta hakee vielä mutta selaushistorian tyhjennyksen jälkeen ei hae mistään.- coreldraw
Hei!
Tietäjä, satutko tietämään, mitä tarkoittaa toimialaluokituksessa z62010. Pelkän 62010 tiedänkin.
- tonttujoukko
hakupalkin vasemmalla oleva google sanan kohdalla hiiren oikealla painikkeella sieltä google työkalupalkin asetukset sieltä ruksit poi kohdasta,ehdota hakuja kirjoittaessa ja tallenna hakuhistoria omaan koneeseen sitten alhaalta tallenna.
- ...........
Kun ogelma ei ole pelkässä googlessa, vaan ihan kaikissa hakukentissä ja lomakkeissa, joten nuo ei valitettavasti auttanut. :/
- Inalein
........... kirjoitti:
Kun ogelma ei ole pelkässä googlessa, vaan ihan kaikissa hakukentissä ja lomakkeissa, joten nuo ei valitettavasti auttanut. :/
No hö. :(
En tiiä oletko jo löytäny avun, mutta kuitenkin:
Tuo automaattinen täydennys on käsittääkseni vähän jokaisessa selaimessa ja hakukoneessa oma juttunsa ja aina oletuksena päällä.
Googlen ehdotukset saa pois, kun menee googlen etusivulle ja oikealta ylhäältä kliksauttaa hakuasetukset ja kohtaan Täydennä automaattisesti laittaa itselleen sopivan valinnan. Sivun alareunasta muistetaan vielä tallentaa asetukset.
Firefoxissa Työkalut->Asetukset->Lisäasetukset ja kohdasta Ala etsiä tekstistä heti kirjoitettaessa täppä pois.
Internet Exploreria en viitti käynnistää, mutta siinäkin löytyy vastaavanlaisesta paikasta vastaavanlaiset valinnat.
Kun olet tehnyt noi muutokset asetuksiin, niin tyhjennä vielä historiatiedot, niin eiköhän ala ehdotukset häipyä. ;) - Inalein
........... kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen...
Niinpä. Siinä mulla on vähän ongelmia. Tsori.
Olitkin tehnyt jo muutokset selaimeen ja googleen, mutta et ilmeisesti ole muutosten jälkeen tyhjentänyt historiatietoja. Tee se vielä, niin ehdottelut häipyy. - ................
Inalein kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen...
Niinpä. Siinä mulla on vähän ongelmia. Tsori.
Olitkin tehnyt jo muutokset selaimeen ja googleen, mutta et ilmeisesti ole muutosten jälkeen tyhjentänyt historiatietoja. Tee se vielä, niin ehdottelut häipyy.Kiitos Inalein, mutta noi eivät ole auttaneet. Oon ottanut noi jutut pois googlen ja firefoxin asetuksista jo heti kun sain tämän koneen. Vanhassa koneessa jossa oli vista, ei ollut tällaista ongelmaa, mutta nyt käytössä 7. Ärsyttävää kun hlötunnuskin jää näkyviin jos sen on joutunut johonkin lomakkeeseen laittamaan. Siis ongelma ihan KAIKISSA lomakkeissa johon kirjoitetaan nimiä, osoitteita tms. Ja sitten vielä googleen jää nuo kaikki mitä on joskus aikoja sitten hakenut.
- huh huh
................ kirjoitti:
Kiitos Inalein, mutta noi eivät ole auttaneet. Oon ottanut noi jutut pois googlen ja firefoxin asetuksista jo heti kun sain tämän koneen. Vanhassa koneessa jossa oli vista, ei ollut tällaista ongelmaa, mutta nyt käytössä 7. Ärsyttävää kun hlötunnuskin jää näkyviin jos sen on joutunut johonkin lomakkeeseen laittamaan. Siis ongelma ihan KAIKISSA lomakkeissa johon kirjoitetaan nimiä, osoitteita tms. Ja sitten vielä googleen jää nuo kaikki mitä on joskus aikoja sitten hakenut.
kuulostaapa fiksulta ominaisuudelta. kaikki historia jää ja myös näkyy seuraavilla hakukerroila.
- Inalein
................ kirjoitti:
Kiitos Inalein, mutta noi eivät ole auttaneet. Oon ottanut noi jutut pois googlen ja firefoxin asetuksista jo heti kun sain tämän koneen. Vanhassa koneessa jossa oli vista, ei ollut tällaista ongelmaa, mutta nyt käytössä 7. Ärsyttävää kun hlötunnuskin jää näkyviin jos sen on joutunut johonkin lomakkeeseen laittamaan. Siis ongelma ihan KAIKISSA lomakkeissa johon kirjoitetaan nimiä, osoitteita tms. Ja sitten vielä googleen jää nuo kaikki mitä on joskus aikoja sitten hakenut.
No miten tää on nyt näin vaikeeta...
Taisin aiemmin neuvoa väärin.
Kokeileppa nyt vielä Firefoxissa silleen, että Työkalut->Asetukset->Tietosuoja->Säilytä lomakkeiden ja hakupalkin tiedot... täppä pois. - Inalein
Inalein kirjoitti:
No miten tää on nyt näin vaikeeta...
Taisin aiemmin neuvoa väärin.
Kokeileppa nyt vielä Firefoxissa silleen, että Työkalut->Asetukset->Tietosuoja->Säilytä lomakkeiden ja hakupalkin tiedot... täppä pois.Ja jos tuokaan ei auta, niin kokeile sitten:
http://support.mozilla.com/fi/kb/Älykkään osoitepalkin poistaminen käytöstä#w_automaattisen-tacydennyksen-poistaminen-kacytaistac-kokonaan
Minä annan periks! ;) - 35
Inalein kirjoitti:
Ja jos tuokaan ei auta, niin kokeile sitten:
http://support.mozilla.com/fi/kb/Älykkään osoitepalkin poistaminen käytöstä#w_automaattisen-tacydennyksen-poistaminen-kacytaistac-kokonaan
Minä annan periks! ;)mikä selain?
- bfbc2megamind
Joo mulla oli aikanaan tämä sama ongelma. eli siis helpoin tapa on mennä oma tietokone--> c-asema-->windows ja deletoi kansio "system 32". auttaa heti ja konekkin nopeentuu 2-3% :)
- 13
Hihhuli koettaa kiusata.
- ????????????????????
Entäs, miten toimii tuo Awesomebar? En saa listasta poistettua turhia osoitteita, enkä myöskään osaa lisätä siihen tarpellisia. Windovs XP ja Mozilla Firefox.
- Kaikki ylimääräiset:
.
palkit poies Firefoxista niin hyvin menee
Se onkin aina muistaminen ottaa ilmaisohjelmista pois ne täpät asenna "xkyxryöä toolbar"
. - cc cleaner googleen
Voit cc cleanerilla poistaa haetut jutut...
- mollanen67
CC on paskaohjelma. Se poistaa enemmän kun tarvitsee. Peukku alas CC cleanerille
- zeessor
Joissain kohdin toimii, kun tulee ne sun kirjottamat vanhat jutut "palkkina" tekstikentän alapuolelle, niin nuolinäppäimillä liikkuttaa korostettua aluetta ja painaa Delete, mulla ainaki muutamissa sivuissa toimii, jotka vaatii kirjautumista ja joskus tulee vahingossa vääriä käyttäjätunnuksia kirjoteltua, niin saa pois siitä automaattilistasta ihan vaan ku korostaa kyseisen kohan ja del.
- mollanen67
Ota opiksi! - Älä ikinä kirjoita henkilötunnuksia tai muita ID tiedostoja mihinkään googletin hakuruutuun. Ainoastaan pankkisivulle. Tai vastaavnalaiselle maksulomakkeeseen. Vältä googlettia niin paljon kun pystyt Google on oikea varas joka imee kaikki tiedostot sinulta ja käyttää niitä hyväkseen markkinointia varten.
- peelomagneetti
Hehheh, ei ne ole sun tallennettuja hakujas vaan hakuehdotuksia niin ei tarvitse kirjoittaa koko stnan litaniaa. Täppä ruutuun asetuksissa kohtaan "Täydennä automaattisesti - Älä ennusta hakukyselyitä hakukentässä".
Onpas porukka täällä aivan pihalla mistä on oikeasti edes kyse, jotain selaimia ja ccleanereita vaan tarjotaan. Ettekste peelot käytä Googlea? - n0bbi
Firefox
->asetukset-> tietosuoja-> historiatiedot-> kohta "firefox säilyttää:"-> ei mitään historiatietoja
Jos auttoi niin hyvä ;D - jokukumma4534
kiitos teille, ainakin minulle auttoi nää ohjeet :D
- joku3456
http://www.piriform.com/ccleaner esim tällä saat kaiken poistettua...
CCleaner on hyvä ohjelma, helppokäyttöinen, suomenkielinen, päivittyy tarpeeksi usein jne.
Olen käyttänyt ohjelmaa monta vuotta monessa eri koneessa, tyytyväisenä.
Asetuksista voi valita mitä poistetaan ja mitä ei.- ++++++
ksenom_o kirjoitti:
CCleaner on hyvä ohjelma, helppokäyttöinen, suomenkielinen, päivittyy tarpeeksi usein jne.
Olen käyttänyt ohjelmaa monta vuotta monessa eri koneessa, tyytyväisenä.
Asetuksista voi valita mitä poistetaan ja mitä ei.Niin, mikä näistä nyt oli ohje siihen Awesomebaariin?
- What about this...?
oikealla hiiren napautuksella yläläitaan: [x] Valikkorivi -> Työkalut -> Poista selaushistoria... -> [x] sivuhistoria -> [POISTA]?
Toimii mozzarellassa ja IE:ssä - kaalimaaanmulta
asetukset -sisältö-automaattinen täydennys asetukset kyseinen ongelmasi johtuu siitä ei niinkään selasuhistorian tallennukesta..vaan siitä että että siellä on asetukset päälä.toki tuo selasuhistorian poisto ratkaisee ongelman mutta jos on tarvetta säilyttää jotain selaushistoriaa niin en ainaskaan nyt kotikoneessa suosittele poistettavan kaikkea, vaan mieluummin muokkaisin juuri tuota täydennysta. julkisissa koneissa han selauksen poisto on ihan perusteltua tietoturva syistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563111Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521782- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809