Varokaa

D

Suomen Teollisuustyökalut Oy
Uskomatonta kyllä, talo joka ei kunnioita Suomen lakia.
eivät maksa edes minimipalkkaa, jos lopetat kesälomarahat jää maksamatta, työpaikkailmoituksessa lukee pohja provisio ei ole mitään pohjaa, alkuun saa tonnin takuuprovision, harkitkaa kahdesti ennenkuin haette töihin.

120

19194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K-Kaaleppi

      No oisit tehnyt kauppaa niin ei tartte pohjan perään itkeä.

      Takuuprovisiolla ei ole mitään merkitystä jos firmalla on järkeä pitää sinut töissä.

      • Jurak

        Olet sä K-Kaaleppi yksinkertainen, menisit hoitoon


    • Ex myyjä

      Pitää paikkansa! Kaikenlisäksi henkilökuntaa kohdellaan "talon tapojen mukaisesesti", eli potkut tulee (useita tapauksia) jos kyseenalaistat yrityksen toimintatavan.
      Niin kauan kun työntekijä jaksaa "nuoleskella" kaikki on hyvin.

      Yrityksen toimintatavalla tarkoitan erittäin epäkohteliasta ja asiakasta epäkunnioittavasti kohdellen! Tästä lukemattomia omia kokemuksia.
      Yksi esimerkki; asiakas yrittää reklamoida tuotteista tai laskusta, yritys tyrmää tämän epäkohteliaasti esimerkiksi lyömällä "luurin korvaan"...

      EN SUOSITTELE TÄTÄ TYÖPAIKKAA KENELLEKÄÄN !!!

      • JARTSA 2

        OLEN OLLUT AIVAN ALKUVAIHEESSA KUN YRITYS PERUSTETTIIN,EI NÄIHIN TEKSTEIHIN MITÄ OLEN LUKENUT MUUTA KUIN YHTYÄ,TAPAUS IDG SAIKIN ALKUNSA ST-TYÖKALUT POTKUT SANIISIINSA VELJEKSIIN,TÄYTYY SANOA ETTÄ 2 TALOA TIEDÄN JOOSSA HOMMA OLI REILUA JA ASIALLISTA OLIVAT:
        TYÖKALU KARI OY JA ST -TYÖKALUT VALITTETAVASTI KUMPIKAAN YRITYS EI OLE TOIMINNASSA ENÄÄ, EI MUUTA KUIN JAKSAKAAHAN PYRISTELLÄ!!


      • Anonyymi
        JARTSA 2 kirjoitti:

        OLEN OLLUT AIVAN ALKUVAIHEESSA KUN YRITYS PERUSTETTIIN,EI NÄIHIN TEKSTEIHIN MITÄ OLEN LUKENUT MUUTA KUIN YHTYÄ,TAPAUS IDG SAIKIN ALKUNSA ST-TYÖKALUT POTKUT SANIISIINSA VELJEKSIIN,TÄYTYY SANOA ETTÄ 2 TALOA TIEDÄN JOOSSA HOMMA OLI REILUA JA ASIALLISTA OLIVAT:
        TYÖKALU KARI OY JA ST -TYÖKALUT VALITTETAVASTI KUMPIKAAN YRITYS EI OLE TOIMINNASSA ENÄÄ, EI MUUTA KUIN JAKSAKAAHAN PYRISTELLÄ!!

        Kirjoitusasusi perusteella on varmasti hyvä ettet ole enää töissä talossa.
        Ehkä siivojana voit pärjätä.


    • Kokemuksia myös

      Tämä työnantaja ei myöskään maksa kokouspäivistä, sairaslomapäivistä,
      lomista Suomen lain määräämiä määriä.
      Kaikki lasketaan "talon omien tapojen" mukaisesti ! Melko erikoista...

      tätä tarinaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon...

      Kannattaa tosiaan harkita lähteekö tällaiseen touhuun mukaan.

      Eiköhän Suomesta löydy Asiallisempiakin taloja!!

    • 23

      Totta, olen ollut kyseisessä talossa töissä ja myynyt siellä hyvin, mutta kun yksikään palkka ei tule oikein vaan joka tilin joutuu itse erikseen laskemaan ja pyytämään korjausta niin ei sellaista jaksa.
      sama talo toimii myös työvaate puolella Suomen Teollisuusvaate oy nimellä ja samalla tavalla kohdellaan työntekijöitä, Älkää edes harkitko!

    • HRA 47

      Kyllä kaikki edellä kerrottu on tuttua,olin itsekkin samoissa töissä enpä muista vastaavanlaista työnantajaa meno on kuin 70 luvulla jolloin öykätiin ja möykätiin.
      Karjahtelemalla ja murahtelemalla,vähätelemällä yritetiin silloin pitää porukka töissä nyt ne lähtee pois, niin ko. työnantajaltakin aiemmin oli suomenkartta jossa oli lähimmän edustajan yhteystiedot nyt on tylsä värillinen läntti jossa on kontorin numero sieltä saa aktiivinen asiakas lysellä edustajaa,tosin se kauppa pyritään tekemään siinä puhelimessa tässä ja nyt Miksiköhän. ??

      IHAN OIKEASTI EN SUOSITTELE MUUTA KUN KIERTÄMÄÄN KAUKAA

    • mike4433

      miten tällaisen työnantajan saa ruotuun???

    • hiplaa itseäsi

      Minimipalkkaaa ei ole typerä luuseri!

    • minimipalkkaaa????

      mikähän tuollainen minimipalkka oikein on?

      • bandi

        kysy apuja motoristipojilta???????????


    • mike7777

      kait jokin lakisääteinen minimipalkka on olemassa??? ja sairaslomakorvaus.

      • juupa juu

        Takuupalkan lupaavat. Tuli ensimmäinen tili, takuupalkka loisti poissa olollaan. Alle 10000 euron myynnistä ei tuu takuupalkkaa eikä provikoita. nyt toisessa työssä jossa normaali palkka. Firma säästää kaikessa. Käyttävät löpöä autoissaan, kunnes jäävät kiinni


      • Eipä ole

        Laki ei tunne minimipalkkaa


      • IRobot

        "Työstä on maksettava käypä palkka.", sanoo laki kyllä...


    • KOMMARI HITSARI

      töissä oleena voin yhtyä edellisiin johan jotakin kertoo jatkuva haku edustajista JOS ET MUUTA KEKSI NIIN KANNATTAA VAIKKA OLLA TYÖTTÖMÄNÄ KUN SOTKEUTUA EKIN LEIPIIN LEIPÄ ON KAPEA VAIKKA MYYT PALJONKIN.

      • Dietti päällä

        Eki on kiero kuin korkkiruuvi. Mies ei edes syö juuri lainkaan.


    • Varokaa Varokaa

      Suomen teollisuustyökalut Oy ei todellakaan kunnioita mitään lakia.

      esittelyautoista osa on rekisteröity kuorma-autoiksi, mutta työnantaja
      ei välitäsiitäonko myyntimiehellä ajokorttia kuorma-autoon.

      Eivät maksa nykyään edes takuupalkkaa vaikka lupaavat.

      Lue sen firman työsopimus kunnolla.

      Kierrä kaukaa !!

    • smurffi555

      itse vielä töissä, mutta alkaa jo riittää!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Kusetusta koko homm

        Kyllä se firma ja sen tyyli on jo SMKJ:llä = Suomen Myyntimiesten keskusjärjestölläkin tiedossa.

        Hakevat jatkuvasti uusia myyjiä koska vaihtuvuus on kova.

        Eki ei luota myyjiin on hän sanonut. sehän on vanha totuus ettei kusettaja koskaan toisiin luota.

        Kusettajalle se on kamalinta jos tulee itse kusetetuksi.


    • valitettavaa

      on se kumma juttu että jotkut firmat kehaavat ja vielä pysyvät
      pystyssä vuodesta toiseen...kuka tän firman omistaa?

      Mulla ei olis pokkaa toimia noin kusipäisesti muita ihmisiä kohtaan,
      valitettavasti näitä yrittäjiä löytyy

      • kuikelot kuriin

        Firman omistaa erkki huurre "EKI" On laiha ja luihu !


    • bella769

      Provisiopalkkainen myyntityö on kyllä monelle liian stressaavaa.

    • vallesmanni555

      Miksei liitto ratsaa tälläista työpaikkaa ja laita asioita kuntoon. Kumma kun ei kuria saada, jos palkat ym. on mitä sattuu.

      • SandraBuldokki

        No koska kaikki mitä täällä väitetään ei ole totta. Eihän yksityisihmisenkään kimppuun voi usuttaa viranomaisia vain keskustelupalstojen perusteella. Kuka tahansa voi tällaisella forumilla väittää mitä tahansa.

        Itse olen ollut esimiehenä eri alalla ja usein "palkkaepäselvyydet" johtuvat siitä että ei viitsitä lukea työsopimusta tai ei selvitetä epäselviä asioita vaan oletetaan. Kun oma oletus ei ollutkaan oikea niin syytetään firmaa kusestuksesta.

        Tästä firmasta en tiedä mitään. Tiedän vain että täällä mustamaalataan ihan hyviäkin firmoja. Ja niidenkin "toiminta on liiton tiedossa".

        Asiat kyllä etenee virallista tietä jos todellisia laittomuuksia on. Miksihän nämä urputtajat ei vie asioita eteenpäin? Niin, koska se on usein vain räkyttämistä ja muiden syyttämistä omista epäonnistumisista.

        On muuten jännä homma että en ole itse yhdessäkään firmassa nähnyt hyviä myyjiä kusetettavan ja heillä olevan eripuraa johdon kanssa. Huonoille olisin mielellään usein itse ostanut sekä peilin että prinsessamekon


      • SMKJ:läinen jäsen

        Mikä liitto ja mikä ratsia?
        Ei esim. SMKJ ole sellainen liitto, joka näitä edes tekee. Eikä liitolla ole mitään oikeutta tunkeutua yhteenkään yritykseen tekemään mitään tarkastusta tai ratsiaa. Eikä liitto myöskään "laita asioita kuntoon".

        Jos yritys rikkoo työsopimuslakia - tai mitä tahansa lakia - on se ihan selkeästi viranomaisasia. Jos yritys ( HUOM! tai työntekijä ) rikkoo työsopimusta, se on viime kädessä käräjäoikeuden juttu.
        Huomatkaa, että ammattiliitto hoitaa jäsentensä asioita ja on jäsentensä tukena tarvittaessa. Mutta liitto ei lähde mihinkään pelkästään nettikirjoittelun tai mutu-pohjaisten "tosiasioiden" perusteella. Se, että täällä joku jotain kirjoittelee jostain yrityksestä, ei välttämättä ole totuus tai edes puolitotuus, vaan omia kuvitelmia tai luuloja.


      • Perskärpänen
        SandraBuldokki kirjoitti:

        No koska kaikki mitä täällä väitetään ei ole totta. Eihän yksityisihmisenkään kimppuun voi usuttaa viranomaisia vain keskustelupalstojen perusteella. Kuka tahansa voi tällaisella forumilla väittää mitä tahansa.

        Itse olen ollut esimiehenä eri alalla ja usein "palkkaepäselvyydet" johtuvat siitä että ei viitsitä lukea työsopimusta tai ei selvitetä epäselviä asioita vaan oletetaan. Kun oma oletus ei ollutkaan oikea niin syytetään firmaa kusestuksesta.

        Tästä firmasta en tiedä mitään. Tiedän vain että täällä mustamaalataan ihan hyviäkin firmoja. Ja niidenkin "toiminta on liiton tiedossa".

        Asiat kyllä etenee virallista tietä jos todellisia laittomuuksia on. Miksihän nämä urputtajat ei vie asioita eteenpäin? Niin, koska se on usein vain räkyttämistä ja muiden syyttämistä omista epäonnistumisista.

        On muuten jännä homma että en ole itse yhdessäkään firmassa nähnyt hyviä myyjiä kusetettavan ja heillä olevan eripuraa johdon kanssa. Huonoille olisin mielellään usein itse ostanut sekä peilin että prinsessamekon

        Olen Sandran kanssa samalla linjalla ja heitänkin vielä lisää vettä myllyyn, sillä täällä valittavat juuri ne itseään "myyjiksi" tai "myyntiedustajiksi" kutsuvat henkilöt, jotka eivät tiedä työstä mitään. Nämä henkilöt ovat olevinaan ns. huippumyyjiä, kun ovat koeajan jossain työsuhteessa ja kun koeaika ja takuupalkka loppuu, niin johan ollaan jo seuraavassa talossa norkoomassa.

        Koittakaa nyt hyvät asiakkaat jo hiffata, että nä "hyypiöt" eivät häviä myyntialalta, jos te ostatte heiltä. Tilatkaa edustajan käynnin jälkeen tuotteet firmasta ja tehkää sinne selväksi ettei edustajan tarvise enää näyttää naamaansa. Johan alkaa ala puhdistumaan ja myyntipaikkojakin aletaan arvostamaan.

        Myyntityössä pärjäävät vain aivojaan hyvin käyttävät henkilöt. Työnantajat voisivat hieman tarkistaa ns. "myyjän" työhaastattelussa väittämiä myyntilukuja. Harvoin pitää luvut kutinsa :)


      • oppia ikä kaikki
        Perskärpänen kirjoitti:

        Olen Sandran kanssa samalla linjalla ja heitänkin vielä lisää vettä myllyyn, sillä täällä valittavat juuri ne itseään "myyjiksi" tai "myyntiedustajiksi" kutsuvat henkilöt, jotka eivät tiedä työstä mitään. Nämä henkilöt ovat olevinaan ns. huippumyyjiä, kun ovat koeajan jossain työsuhteessa ja kun koeaika ja takuupalkka loppuu, niin johan ollaan jo seuraavassa talossa norkoomassa.

        Koittakaa nyt hyvät asiakkaat jo hiffata, että nä "hyypiöt" eivät häviä myyntialalta, jos te ostatte heiltä. Tilatkaa edustajan käynnin jälkeen tuotteet firmasta ja tehkää sinne selväksi ettei edustajan tarvise enää näyttää naamaansa. Johan alkaa ala puhdistumaan ja myyntipaikkojakin aletaan arvostamaan.

        Myyntityössä pärjäävät vain aivojaan hyvin käyttävät henkilöt. Työnantajat voisivat hieman tarkistaa ns. "myyjän" työhaastattelussa väittämiä myyntilukuja. Harvoin pitää luvut kutinsa :)

        Järkyttävää, että tuollainen sivistymätön öykkäri on menestynnyt yrittäjänä. Tarkoitan kyseistä yritystä...


    • jobbari987

      tehkää duuninne

    • myyjä555

      Sandra laittoi väkevää asiaa. :-)

    • myyjä555

      Mulla ainakin on välit ja asiat kunnossa kyseisessä työpaikassa.

    • Lipsanenkultakutri

      mullakin

    • untescharfuhrer

      Jäivätt kiinni löpön käytöstä

    • mie455

      Minkä löpön????

    • Myyjä itse

      Paljon porua, vähän villoja taitaa täällä olla....

    • kaarina325

      Eki esiintyy täällä useana henkilönä.

    • Matkalainen 33

      Hyviä tuotteita myyvät. Olin matkalla Vietnamissa tutustuakseni paikalliseen tekstiiliteollisuuteen. Satuin tehdassaliin jossa ommeltiin työvaatteita nimimerkillä proman. Työnjohtaja oli täysi-ikäinen ja ompelijat kymmenen molemmin puolin. Näppäräsormisia tyttöjä. Tehtiin siellä muitakin merkkivaatteita. Turha tässä hurskastella parempaahan tehdastyö lapsille on kuin nähdä nälkää.

    • maanviljelijäasiakas

      No huhhuh. Epäilyttää kyllä, että onkohan totta???? Eikös heidän uotteistaan iso osa tule Italiasta, jenkeistä, ruotsista ym... toki kaikilla tuotemerkeillä taitaa olla aasiassa ommeltuja...

      • Kauppaoikeus

        Kannattaa lukea Roberto Savianon: Gomorra. Antaa hiukan kuvaa siitä missä tekstiilialalla(kin) mennään ihan täällä Euroopan lintukodossa ja ei voi kun nauraa taas kaikille kaikkien alojen semiammattilaisille eli itsekkäälle asenteelle. Ihminen ei näköjään todellakaan osaa ajatella objektiivisesti. Toi löpön käyttö tai matkalaskukikkailut ois oikeastaan hyviä ammattilaisuuden mittareita.


    • metallimies123

      Voimakkaita väitteitä täällä. Jotain näyttöä moisille pitäis olla.

    • Ikänsä töitä tehnyt

      Kyllä on yrittäjällä tekemistä myyjiensä kanssa. Jos työkaluauto seisoo vuosi toisensa jälkeen neljä kuukautta kadulla toimettomana, ei ole ihme jos yrittäjä hermostuu. Sympatiat yrittäjälle Kaarinaan! Kyllä rahaa tulee kukkaroon, jos töitä tekee!

    • Myyjä555

      Totta. Jos myyjä hoitaa hommansa. Hoitaa palvelun ja tilaukset. Tietää ja tuntee tuotteensa. On rehellinen, niin kauppa käy. Ja kaikki on tyytyväisiä. Asiakkaat, myyjä ja yritys.

    • vallesmanni555

      Vaikea vaikea ala, jos on täysprovisiopalkkaus. Tämän yrityksen toiminnasta en tiedä, mutta valitettavasti monet pelaa paljon omaan pussiin työntekijiden kustannuksella.

    • ex-duunari

      Täyttä totta mitä täällä kirjoitetaan.Toimitusjohtaja täysin häikäilemätön sika. Nekin myyjät jotka tekevät tavoitteensa jäävät ilman sovittua korvausta. Uusia dustajia palkataan edelleen ajamaan autoilla joihin ajo-oikeus ei riitä. Lomarahoja ja myyntitavoitteista sovittuja korvauksia ei makseta. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO TÄLTÄ FIRMALTA MITÄÄN!!!

    • varma tieto

      Kaarinan poliisille tehty tutkimuspyyntö ajokorttiluokan ylityksistä. Voi Huurteelta hymy hyytyä

      • Myyjät rules :D

        Että oikein tutkimuspyyntö, voi jeesus, tuleekohan sakkoa 20 € vai enemmän...Kyllä se voi hymy hyytyä joo...Kun näitä viestejä lukee niin ei tarvi ihmetellä miks alalle ei vaadita mitään koulutusta (tähänkin joku 2 viikon huippumyyjätutkinnon-suorittanut varmasti esittää vastalauseen) kun viestien sisällöstä selviää huippupalkattujen myyjien äo-lukemat taivaita hipoviksi :D


      • Myyjä parkaa

        Myyjän korttihan tuossa vaan lähtee hyllylle, jos ajaa B-kortilla C-korttia vaativaa autoa... ja myyjälle rapsahtaa sakot.


      • Amis-Jamis

        Eikös kuljettaja ole enään vastuussa omasta ajo-oikeudestaan?


    • mää vaan

      Eiköhän tule sakkoa ja myyjiltä loppuu ajo.

    • EX-työvaatemyyjä

      Osa täällä tietää mistä puhuu ja suurin osa ei tiedä yhtään mihin asiaan puuttuvat. Itse koin tämön ks. yrityksen kusetuksen omalle kohdalleni juuri ja voin hyvin samaistua jokaiseen joka kirjoittaa tästä Suomen Teollisuusvaatteesta tai Teollisuustyökalusta täysin huijari firmasta joka kannattaa kiertää niin kaukaa kuin ikinä mahdollista. Haastattelussa luvattiin 1000€ pohja palkka 3kk mutta jätettiin kertomatta että sen saa vain jos pääsee myynti tavoitteeseen. Sairalomia tämö yritys ei ymmärrä ollenkaan eikä maksa näistä päivistä euroakaan palkkaa... Toiminta tavat ovat muutenkin kuin -80 luvun alku puolelta tilaukset toimitetaan FAXilla, kaikiltahan sellainen kotoa löytyy...

      PASKA FIRMA, KUSETTAVA TJ JOKA EI ITSE MYYNNISTÄ TIEDÄ HEVON VITTUA. KIERTÄKÄÄ KAIKKI NIIN KAUKAA KUIN IKINÄ MAHDOLLISTA.

      • myyjäntynkä

        Koskaan en ole työvaatteita myynyt. Kuka myyjä myy työvaatteita? Nämä menee jo sponsoripuolelle.


    • Palkkansa saava

      Hyvä tietää,minä olin vaihtamassa nykyistä paikkaani tähän taloon.Kiitos taas paljon teille,jotka kerrotte totuuden.Omassa työpaikassani kaikki hoidetaan kuten pitää,vain duuni kyllästyttää,olen samaa painanut jo kuusi vuotta.Ennen olen varmassa työpaikassa,kuin kyseenalaisen yrittäjän kanssa tekemisissä.Pitäähän leipä saada,talo maksettua ja elettyä normaalia elämää.Ehdin jo soittaa ko.firmaan,onnekseni luin tämän.

    • Kuseetettu

      Onko omistaja jonkun "uskontokunnan" edustaja, niitä joita löytyy tuolta pohjois pohjanmaalta? Toimintaperiaatteet kuulostaa siltä.

    • Tuttua touhua

      Koko ketjun lukeneena voin todeta, että tuossa firmassa toimitaan kuten missä tahansa puhelinmyyntifirmassa - puhelinmyynnissä tosin ei ole pelkoa ajokortin menetyksestä, mut muuten samat koukerot.

      Jos tällä tyylillä haluaa tienata, niin helpommalla pääsee istumalla luurejen kans toimistossa =)

      • 181160

        Aina ei se helepoin tie kummiskaan oo paras oon IDG:llä töissä enkä vaihtais puhelinmyyntiin en mistään Rahasta. Koettu on seki .


    • Markku G

      voi voi täälä näyttää olevan 98% niitä myyjiä kun kuvittelee että kyllä minä osaan myydä, sit syytetään firmaa ja sen johtoa, kun huomataan että ei se ollutkaan niin helppoa,se myyminen, itse olen ollut paljon myyntitöissä ja se ammatti on yksilölaji, mitä ei opita koulussa, siihen synnytään, ei ole mitään nörttien homaa nämä porukollit jotka täällä itkevät ja mollaavat kyseistä firmaa voi katsoa peiliin,sieltä näkee sen ihmisen joka kuvittelee liikaa ja epäonnistuu varmasti kaikessa mikä liittyy työntekoon Ps. Myyntityö ei vaan sovi kaikille ja herrathan sen tekis jos se helppoa olisi, ne jotka täällä kitisee ja poraa hommatkaa itsellenne elämä

    • Myyntimies 61v

      Markku G puhut asiaa jo tuo kirjotuksesi sisältö kertoo että tiedät mistä puhut sinulta voin ostaa mitä vain koska sinusta saa todella luotettavan kuvan et varmaan ole mikään eilisen teeren poika uskot selvästi tekemiseesi ja se on myyntityön yksi perus peruste jatka samaan malliin HYVÄÄ KESÄÄ T: 13v myyntitöitä ja aina pörssi ollut kunnossa ja on edelleen.

      • KimmoLiimatainen66

        pro teollisuustarvike oy samaa puljua ilmeisesti ?


      • EX-Työvaatemyyä
        KimmoLiimatainen66 kirjoitti:

        pro teollisuustarvike oy samaa puljua ilmeisesti ?

        Ei ole samaa puljua... Teollisuustyökalut on!!!!


    • EX-Työvaatemyyjä

      Markku G ja Myyntimies 61 voisivat mennä näyttämään kyntensä tuohon firmaan ja saada karun totuuden silmilleen...
      reilu kk. sitten sain tosiaan itse kokea karun totuuden tämän talon toiminnasta ja jo silloin sain taistella että saan edes jonkin laisen palkan tekemästäni työstä edellisenä kuukautena. Tämän jälkeen lupasivat että viimeisen kuun palkka tulee sitten Toukokuussa niinkuin pitääkin, no tilipäivän pitäisi olla 15.5 mutta kummasti nytten kun mennään jo 21.5 niin ei vaan ole euroakaan tilille ilmestynyt. Kun helle laittaa s.postia siihen ei vastata ja kun soittaa kertoo kukan olen niin johan luuria tulee korvaan eli siellä ei ole minkään laista aikomusta maksaa viimestä palkkaa. Joten edelleen kehoitan kaikkia hyviä ja huonompiakin myyjiä kiertämään tämän firman mahdollisimman KAUKAA ja asiakkaille sanon että ei kannata nöiltä ostaa kun myyjä ei siitä oaa osuuttaa nkuitenkaan saa....

    • juusokalevi909

      medialuotsilta voi ostaa työkaluja. www.medialuotsi.fi

    • Korpiviljelijä

      Samoja työvaatteita joita kyseinen firma myy saa melkein puolta halvemmalla K raudasta tai Agri marketista. Erehdyin kerran ostamaan haalarin teollisuusvaatteelta. Ompelukset eivät kestäneet kuukauttakaan, valitin asiasta, Halloo ... tuut tuut. Kuluttaja asiamiehelle vaan. Pitkä matkahan täältä korvesta on kaupoille mutta siästyy sitä rahaa kummiskii kun ostaa laatutavaraa ja normaalihintaan.

    • ~cis~

      Arveluttavaa kirjoittaa itse anonyymisti mutta yksilöidä yritys. Pahimmassa tapauksessa joutuu vielä edesvastuuseen.

      Tuomiovalta on Suomessa oikeusistuimilla, ja niiden tuomiot on pääsääntöisesti julkisia. Jos sellainen tätä koskien löytyy, laittakaa se tänne tiedoksi, mutta ei tuollaisia väitteitä, joiden todenperäisyyttä ei muut keskustelijat pysty arvioimaan.

      Keskustelkaa mieluummin yleisellä tasolla: lukevatko työntekijät yleensä työsopimustaan, ymmärtävätkö mistä on sovittu, osaavatko tarkastaa palkkalaskelmansa, osaavatko vaatia palkkasaataviaan tai muita heille kuuluvia asioita sieltä mistä pitää ja määrämuotoisesti, esim. päivärahoista tehdään matkalasku eikä lähetellä kiukkuisia tekstareita...vai rynnätäänkö ensimmäisenä tänne sekoilemaan...

    • wrytie

      Vapise tero( Eki )

    • En hae paikkaa.
    • Haastattelu kutsuu

      Itselläni on huomenna työhaastattelu ko. firmaan (vaatepuolelle). Vähän rupesi kyllä epäilyttämään kun tätä ketjua luin, mutta taidan käydä silti haistelemassa tilannetta.

    • jataastätä

      taas on pakko todetta -aiheeseen sen enempää kantaaotmmatta- että toivottavasti tämä "eki" joka on tuotu täällä esille niin ,että kuka tahansa pystyy miehen jäljille pääsemään näkee tämän ja vie oikeuteen..täällä ruikutetaan lain rikkomissta,kun samaan aikaan sitä rikotaan ite!:)
      Itse uskon ettei kukaan oikeasti asiansa takana täällä näppäile ruikuttamassa vaan ottaa yhteyttä liittoon, lakimieheen tms..

    • myyjä 771

      joopa joo juuri otin pestin vastaan kyseisestä firmasta, kävin tutustumassa ensin toimintaan ja sen jälkeen sovittiin yhteisitä pelisäännöistä ja uskon että kaikki toimii niin kun sovittiin.paikan päälliköstä sain mukavan ja rehdin kuvan, joka tosin ei varmaan sulata velliperseitten selittelyä, mutta joka paikassa se on sama juttu,tulos tai ulos.mutta kun meidät suomalaiset on totutettu siihen että se riittää kun edes vaivautuu työmaalle ja siitä saa liksaa vaikka ei mitään tekiskään.

    • 00001

      myyjä 771 on firman omistaja

    • herra 47

      Myyjä 771 on pääjehu itse, kukaan muu ei puhu velliperseistä kuin firman omistaja teksi täysin hänen suustaan,kiroiu ja uhkailu sanat on vain poissa.

      • Ekille soitettu

        Soittelin avoimen paikan perään ja luin kyllä tämän foorumin läpi niin kannaattaako enää vaivautua. pyydettiin haastatteluun mutta edestakainen matka jo 700km niin pitäisiköhän unohtaa? onko asiat nykyään paremmin?


    • Tiedot julkisia

      On kuuleman mukaan useampikin oikeuskäsittely vireillä liittyen maksamattomiin palkkoihin jne...

      • Reppuri Espoosta

        >> On kuuleman mukaan...


    • Tiedot Julkisia

      Kuuluu lähipiiriin eli ihan faktaa mutta kun tulee päätökset niin sitten lisätietoa. Tuomiot kumminkin taitaa olla julkista tietoa. Ikäviä hommia kaikenkaikkiaan.

    • myyjä771

      Vielä noihin edellisiin et myyjä 771 ei todellakaan ole missään tekemisissä ko. firman omistus tai hallinta / päätös oikeuksissa. Vaan tuiki tavallinen työnsä tekevä
      edustaja ko. firmassa. eikä muuten ole ollut minkään asian kanssa ongelmia suomen teollisuustyökalujen kanssa. joten tässäkin asiassa voit luottaa IDG-TOOLS laatuun. ja tervetuloa ostoksille

    • untercharfuhrer

      Firman omistajat piiloutuu nimimerkkien taakse. Pitäähän sitä ruosteista pintaa yrittää kiillottaa.

      • myyjä771

        No niin nyt on kokemusta suomen teollisuustyökaluista. Ei pahaa sanottavaa, kaikki toimi sovitun mukaan. Oman henkilökohtaisen tilanteen takia jouduin luopumaan työstä.Ihan ok palkanmaksukin, ei tosin sovi henkilölle joka ei ole aktiivinen myynnissä.


    • E K I

      Ihan huijari firma.Käyttäydytään törkeästi työntekijöitä kohtaan.Mutta kyllä se joskus kalahtaa johtajan nilkkaan.

    • maanviljelijä 2

      Kalliita työvaatteita,esitellään tarjouksia,ei kerrota alvista tai postikuluista. Ja käsineitä ei voi ostaa pieniä määriä,vaan suuria erijä.

    • ex-myyntimies

      Kuulostaa tismalleen samalta kuin Twin Company! Täyttä kusetusta!

    • jepjep3

      Nyt on käräjäoikeuden päätökset tulleet mutta on kyseinen firma ilmeisesti valittanut hoviin. Kovasti tuntuu olevan ylimääräistä rahaa.

    • Ei varsinaisesti ole aiheeseen mutta syytä tuoda julki. Suomen työvaate.fi... siinä vasta paska paikka, älkää missään tapauksessa tilatko mitään! Ehkä myymälä toimii mutta nettikauppa kusee ja pahasti, tilasin marraskuun puolessa välissä työvaatteet ja maksoin, ajattelin että saan talviviimaan metsätöihin suht nopeasti veden- ja tuulenpitävät vaatteeni edellisten ränsistyneiden tilalle. Meni kuukausi ja ei kuulunut mitään, laitoin sähköpostia ja tuli vastaus että juuri tilaukseni olikin hävinnyt johonkin, seuraava viesti oli että kyseinen takkimalli on loppu, mutta housuja on, että haluanko korvaavan tuotteen? No tottakai halusin kun tilasinkin, otin 10e kalliimman takin ja se oli heille ok. Odotin taas tuotteitani ja pääsikin jo tarve unohtumaan haalarikelien myötä. Eilen muistin tilaukseni ja laitoin äkäisen sähköpostin, missä tuotteeni viipyy? Tuli yksinkertainen viesti, pahoittelumme tapahtunutta, laitatteko tilinumeron jotta voimme maksaa tilauksenne hinnan takaisin! Voitteko uskoa tätä v*tutuksen määrää, odottanut 2,5kk työvaatteitani ja tehnyt hommani märissä vaatteissa heidän takiaan ja sitten tulee tollasta paskaa että saan ainoastaan omat rahani takaisin tästä pelleilystä?! Mitähän tässä kannattaisi tehdä, kuluttaja-asiamieheen yhteys?

      • rottweiler2

        ihan sama juttu olen kaksi kk odottanut tilaustani jonka maksoin tilauksen yhteydessä samantien, eikä ole vastattu sähköpostiin kun olen kysellyt tilausteni perään,ei ole kuulunut yhtään mitään. V...tu !!! ihan huijari firma
        mihinkähän sitä vois ilmoittaa poliisille vai johonki muuhun ,ÄLKÄÄ TILATKO mitään kyseisestä paskapuljusta. Poliisille rikosilmoitus ei kait tässä muukaan auta.


    • löpö

      Käyttivät löpöa autoissaan joku myyjä oli tankannut vuosien ajan. Ei haitannut

    • 1234567890

      Suomen laki ei määritä minimipalkkaa voit kysyä vaikka KELA:sta. Minimipalkka on ammattiliittojen keksintö ja ne määrittelee ne. Eli jos et kuulu liittoon, niin sinulla ei ole paljon mahdollisuuksia edes minimipalkkaan.

    • Myyntitykkinen

      Laitoin "huvin vuoksi" työhakemuksen vetämään. Sihteeriltä tuli vastaus että soita Erkki Huurteelle. No joo, maksullinen numero. Yleensä otetaan yhteyttä ja sovitaan haastatteluaika mutta nyt pitäisi soittaa heidän maksulliseen numeroon. Eikä ole mitään halpaa lystiä...

    • KR-62

      Itse olin Erkillä töissä eikä ollut ongelmia. Kannattaa katsoo peiliin jos ei ihmisten kanssa pärjää. Myyntityö ei tarvitse pohjapalkkaa prvikoilla pärjää kunhan viitsii tehdä töitä. Työ oli rentoa ja mukavaa. :-)

    • markkinamimmi

      Jos kr-62 Erkillä töissä ja oli niin hyvä työpaikka niin miksei ole enää. olin itse joskus töissä siellä ja kun eivät maksaneet palkkoja oikein niin tankkasin polttoöljyä tankkiin ja ilmiannoin asian poliisille. Kiusa se on pienikin kiusa. Tuli firmalle vähän maksettavaa

    • Tietämätön2342

      Paljonko se oikea palkka sitten oli ko. Firmassa?

    • Asiakashakuinen

      On ihan pakkko nyt puuttua. Mtä siinä on kysymys onko kysymyksessä teollisuustyökalut tai naula. Myyjä osaa tehtävänsä aina. Itse en voi kovin paljon hahmottaa; huono näkö. Minulla on ongelma kulkemisessa. Ei sitä voi aina teollisuuteen liittyviä myyntimiehiä nähdä. Myynti toimii vain ja ainoastaan provikalla. Lisäksi sanon, että turha höpöttää, jos ei osaa metsästää. Asiakasta.

      • Hochiminh

        Myyntityö on myös markkinointia. Hyvä/mukava myyjä/markkinoija luo positiivisen kuvan mikä on erittäin tärkeä. Siitä pitää saada kohtuullisen korvauksen eli kk palkka.


    • erkkihuurre

      onko firmassa sihteeriä jonka disuja voisi puristella

    • nytoikeissamyyntitöissä

      Pelkkää huijausta, ilmoitetaan että kk palkka vaikka sopimuksessa lopulta lukee tulospalkka. Kehutaan kuinka myyjät olleet töissä 10-15 vuotta, todellisuudessa päivää. Lakisääteisiä maksuja ei hoideta, tuotteet biltema laatua vain hinnat 3 kertaiset. Perehdytyskansio kertoo sivu sivulta kuinka huijata asiakasta.

    • Hochiminh

      Patologisia huijareita, eivätkä maksa palkkaa sovitusti. Tuotteet sinänsä ok mutta reilusti ylihinnoiteltu.
      Ovat POHJASAKKAA koska kusettavat työntekijöitä jotka hyvällä asenteella markkinoi heidän tuotteita, luo asiakaskontakteja ja takoo heille liksaa.
      Anteeksiantamatonta...
      Heitä vastaan on Varsinais Suomen käräjäoikeudessa syyte menneillään.


      ÄLÄ MENE TÄNNE TÖIHIN! Koko perhe on kiero...

      • pohjapalkka

        Pohjapalkka 2000e?pitääkö paikkansa?


      • exttekijä
        pohjapalkka kirjoitti:

        Pohjapalkka 2000e?pitääkö paikkansa?

        Ei ole pohjapalkaa vaikka niin ilmoittelevat, eivät myöskään maksa lomarahoja, koulutuksen viimeisenä päivänä saat työsopimuksen eteesi joka pelkkää kusetusta, älkää langetko


      • eienhuijattu

        varokaa todellakin jotta pääsisi luvattuun 2ke ansioon pitäisi myydä biltematavaraa lähes 3 tonnilla kuussa, huihareja


      • 181160
        eienhuijattu kirjoitti:

        varokaa todellakin jotta pääsisi luvattuun 2ke ansioon pitäisi myydä biltematavaraa lähes 3 tonnilla kuussa, huihareja

        Ei se 3t Oo ees paljo jos myyntimies on ja jokapäivä liikkeellä 10 000e on kuukauden minimi tavote sen jos ylittää alkaa provisio juosta . Ja tavaran laatu on kyllä pikkusen eri ko Biltemassa aliarvostamatta heidänkään laatua .


      • Yrittäjäitsekin
        eienhuijattu kirjoitti:

        varokaa todellakin jotta pääsisi luvattuun 2ke ansioon pitäisi myydä biltematavaraa lähes 3 tonnilla kuussa, huihareja

        Eli ymmärsinkö oikein että oikein 3000€:n edestä piti myydä että pääsi tuohon 2000€:n palkkaan? Pistää moinen hieman miettimään että millä hel****llä luulet että tollanen myynti edes kattaa yrittäjälle aiheuttamasi kulut. Lue perusteet kirjanpidosta, niin ymmärrät ehkä miten se raha asiakkaalta kiertää, ennen kuin se jalostuu palkaksi. Ei ihme että menee perseelleen tämän maan talous, jos kaltaisiasi kentällä yrityksiä köyhdyttämässä.
        Pelkkä 2000€ palkkaa tarkoittaa VÄHINTÄÄN 3500€:n minimimyynnin tarvetta - siis kattamaan vain tämän rahamäärän - puhumattakaan kilsoista, bensoista jne. jne.


    • kdkxkc

      Myyntiähän tuo tekis noin 150€ per päivä, jotta 2ke täyttyy. Mitäs jos alittaa tuon myynnin, niin mikä on palkkaus tällöin? Olin jo itse soittamassa tuonne, mutta 8c 16c/min puhelut ei kiinnosta.

      • 181160

        Ookko koskaan kuullu Skype haastattelusta ko Firma haastatteli minut skypessä eikä maksanu palijoo . Sama firma makso junaliput kaarinaan ja taksimatkan varastolle . Tili maksetaan niinku sovitaan , Ei valittamista . Mutta ... jokapäivä täytyy liikkeellä olla makaamisesta ei makseta . myyntiin saa apuvälineitä aina kun tarvii . Elikkäs hyvä työpaikka kaikenkaikkiaan on tämä Ekin Firma . Mutta toki tulosta on tehtävä . Ei suomi laiskoja elätä.


    • jepjep666

      Ihme jos vieläkään ei ole oppinut maksamaan palkkoja. Ainakin kertaalleen on hävinnyt oikeudessa. Näköjään yrittänyt valittaa päätöksestä vielä korkeimpaan oikeuteen mutta ei ole korkein ottanut käsittelyyn.

    • Ekitekivaantaad

      Vittu maksaa minä kävi omalla autolla työhaastattelussa 1200km edes takas lupasivat maksaa eka tili tuli unohtivat muka maksaa sitten tulikin loppu tili ku Ekin kanssa oltiin eri mieltä eipä tullu tiliä eikä muutanaan

    • SalesMan44

      Suurin osa tarinoista täällä ihan höpö höpö juttuja. Asioilla yleensä kaks puolta. Kun hommansa hoitaa hyvin ja on rehellinen niin no problemo. Sillon käy kauppakin kun on sanojensa mittainen myyntihenkilö.

      • höpöjäTaiEi

        Tällä hetkellä on menossa buumi jossa työnatakja katsoo moten paljon voi jättää maksamatta joutumatta tilille. Eli yksipuolisesti. Tämä yritys ei ole ainut, valitettavasti. Ja jos näin paljon löytyy negatiivista juttua, on varmasti osa totta. Siinäkin on 2 puolta.


    • Suksisuolleeki

      Täysin kusipää omistaja tuo eki olin tuolla töissä n.10v sitten ja runkkari ei maksanut tilejä koskaan oikein ja meinasi jättää lopputilit ja kesälomarahat maksamatta haastoin oikeuteen kesti vitusti molemmat käsittelyt ja voitin kuitenkin ja mulkku makso ! Että silleen voitte vaan kuvitella on hauskaa mennä mulkeron takia oikeuteen ja ottaa riaki miten käy .mutta tehkää vaan niin loppuu efes joskus toi ekin vedätys palkkalaisilleen .

    • hyvinnii

      Olin minäkin ko.yrityksessä töissä ja kaikki meni niin kuin pitääkin,sain palkat yms.ajallaan.
      Provisiopalkkaanhan voi itse vaikuttaa,olitpa mies tai nainen,saat samaa palkkaa.
      Pitäisikö valittajien miettiä olisiko omassa "käytöksessä" muutoksen paikka.
      Vanha sananlasku sanoo:niin metsä vastaa kuin sinne huudetaa.
      Kaikkea hyvää ja paksuja kukkaroita ahkerille edustajille.
      Myös työnantajalle

    • Myyjä

      Mitä ne köyhät ja avuttomat täälä taas itkee.. aikai rahaa tule jos ei osaa myydä! Vaihtakaa alaa jos teistä ei ole myyntimiehiksi lapsellista kun aikuiset miehet täälä poraa..
      Kyseinen firma on vaatettanut minut 2 vuotta, antanut työsuhde auton ja maksaneet puolestani kaikki viulut.
      Työ on rentoa ja vapaamuotoista saa mennä ja tulla kuinka haluaa kunhan työt luistaa lomarahat,työsuhde-edut, joululajat kaikki tulee ja tienaan 3-4 tuhatta joka kuukausi ja aina ajallaan!!!!!

      • Anonyymi

        Aika touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika touhua.

        Ei mitään kunnioitusta. Myyjien olis paras olla levittämättä koronaa. Pitäs lailla nyt kieltää kiertävä kaupustelu. Ikänä en heitä pihaan päästä. Myyjät suuressa väärässä saada myös tartunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään kunnioitusta. Myyjien olis paras olla levittämättä koronaa. Pitäs lailla nyt kieltää kiertävä kaupustelu. Ikänä en heitä pihaan päästä. Myyjät suuressa väärässä saada myös tartunta.

        Ei muuta kuin menkää töihin laiskat pummit?


      • Anonyymi

        Omaa sukua paljon firmassa töissä, kyllä palkkaa nostavatkin. Eri provisiot, eikä vedetä valistä.Eikö se työsuhde auto mutten ole se itse työvälineistä?!🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Töihin vaan kyseiseen virmaan jos haluaa säästöjään käyttää kun myynnillä ei elä mitenkään.Pitäs kopiotyökaluja myydä sikakalliilla hinnoilla,vastaavaa saa muualta paljon halvemmalla. Uskomaton pulju.Onneksi viimevuonna en kyseiseen virmaan hommiin mennyt vaikka paikka olis ollut.Myynnin ammattilainen kierrä kaukaa virma.

    • Anonyymi

      No ...työkalujen hinnasta. Käsityökalun ostin stk:ta 130e maksoin. Kärk ilmoittaa samoja 59e..siitä saa vetää yhteen. Millainen firma stk on.

      ..

    • Anonyymi

      Aika höpö höpö juttuja täällä.
      Wanha Zetzenialainen sananlasku. Ei se vaan leipä valittamalla ja makaamalla levene.

      • Anonyymi

        Niin kun sun kommentti


    • Anonyymi

      aivan hevonpaskaa koko yritys olin 1.6-30.6 töissä ja selkeästi sanoin että minulla on terveydellisiä menoja raskauden takia...ja siinä sitten sen takia tuntipalkka meni vaikka kaikista raahasin todistuksen mukanani. eilen tuli palkka laskelma jossa summana 97€...ainut ajatus mun mielessä oli vaan että MITÄ VITTUA?! no nyt selvitellään työsuojelun kanssa tätä hommaa...kummallisinta on vielä että palkkalaskelmassa lukee työsuhteen jakso 1.6-30.6 eipä siinä mitään,kaikki ok mut heti sen jälkeen on teksti"EI TYÖSUHTEESSA"

    • Anonyymi

      No niin kyllä suomalaiset työntekijät olivat taas oikeassa ja keskustelupalstoilta löytyy paljon mielenkiintoista poliisin tutkintaa tekevällekin.

      Firmathan näyttäisivät olevan lakia rikkovia, korruptoineita, imbesillien johtamia pelle-taloja. Nimiä on monta, toiminta ilmeisesti samanlaista.
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f69fd389-6eb7-4546-9c2c-ba036f4fb089

      Ja suomalaiset eivät ole muka korruptoituneita? 1 henkilö 180 ilmoitti lahjuksista.

    • Anonyymi

      Palkkoja ei makseta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      197
      2033
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1396
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1155
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      64
      1086
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      153
      1042
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      979
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      83
      847
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      828
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      765
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      749
    Aihe