Lisäaine coctail

herkuttelijatar

osa ihmisistä ei näköjään ole vielä katsoneet TVtä tarpeeksi eivätkä lukeneet lehtiä.
Pitääpä perehtyä pussin takaosaan suurennuslasin kanssa.Tai tilata näytepussi.
Mielenkiintoisinta on nähdä sisältääkö aineosat natriumglutamaattia,vai onko aine muulla nimellä.

15

1106

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiivauutetaan kaikki

      Hiivauute arominvahvennetta saattaa olla. Miksi ihmiset ostavat talläista paskaa?

    • jadetsu

      täysin samaa ihmettelen! ite tilasin näytepussin että voin kattoo mitä sisältää kun en löytäny netistä tietoa...

      • MissÄxön

        Samaa ihmettelin minä kun yritin etsiä netistä tuoteselostetta,ei löytynyt


      • Hiivauute arominv.
        MissÄxön kirjoitti:

        Samaa ihmettelin minä kun yritin etsiä netistä tuoteselostetta,ei löytynyt

        Maggi ei ehkä uskalla laittaa tuoteselostetta näkyville lisäaineitten takia.


    • yyyyyäk

      Hyi vee.. MIKSI tällaista sontaa ostetaan? Toivottavasti kukaan ei syötä tällaista lapsilleen.
      On ihan järkyttävää, että vielä nykyäänkään monet ei lue tuoteselostetta ollenkaan vaan luottavat siihen ettei tuotteissa ole mitään vaarallista. Herätkää! Etenkin lasten ja astmaatikkojen kannattaa olla tarkkana joidenkin lisäaineiden kanssa.

      http://www.ekoodi.com/

      • MissÄXön

        "namia" tuntuu olevan vaan joidenkin mielestä


      • Suolaaenmmänsuolaa
        MissÄXön kirjoitti:

        "namia" tuntuu olevan vaan joidenkin mielestä

        Aikamoinen peikko tuosta natriumglutamaatista on tullut, jos käyttää normisti suolaa niin ei ole haitta vaikutuksia, tai jos joku voi toteen näyttää niin olisin kiitollinen :)

        Ruoka-ainevammaiset sitten erikseen ketkä tulee kipeäksi/sairaaksi pelkästä tuoteselosteesta ;)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Natriumglutamaatti


      • Suolaaenemmänsuolaa
        Suolaaenmmänsuolaa kirjoitti:

        Aikamoinen peikko tuosta natriumglutamaatista on tullut, jos käyttää normisti suolaa niin ei ole haitta vaikutuksia, tai jos joku voi toteen näyttää niin olisin kiitollinen :)

        Ruoka-ainevammaiset sitten erikseen ketkä tulee kipeäksi/sairaaksi pelkästä tuoteselosteesta ;)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Natriumglutamaatti

        Ja sitten vähän floodausta jos herkkä hipiäiset tarttuvat tuon ruoka-ainevammaisuuteen :

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vammainen

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Allergia

        Syökää monipuolisesti ja välttäkää ylimääräistä suolausta.

        Niin ja se suola(natriumkloridi) on elintärkeää ihmiselle ja nestetasapainolle..

        Kiitos ja anteeksi :)


    • mirkku k

      nyt on tainnut mennä ainesosat sekaisin,natriumkloridi on pikkasen erijuttu kun natriumglutamaatti.
      Ja uskaltaisin väittää että ensin mainittu jopa terveellisempi

    • tarkka83

      Lisäaineita toisensa perästä juu ja arominvahventeet pahimmasta päästä. Myöskin suolan käyttö on OPITTU juttu, elimistö EI tarvitse suolaa niin paljoa kuin luullaan. Normaali terve ihminen pärjää sillä suolamäärällä jonka saa parista siivusta ruisleipää kun kaikki ruokien sisältämä piilosuola huomioidaan. Itse olen 15v elänyt täysin lisäämättä suolaa ruokaan eikä makua ole silti puuttunut kun käytän muita mausteita.

    • Juuri näin

      On niin helppoa maustaa ruokansa ihan itse tietäen mitä ruoka sisältää. Lapsille on edesvastuutonta syöttää mitään kemikaaleja, joiden pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä mitään tai tieto pimitetään.

      Itse maustaminen ei ole sen vaikeampaa, kuin tuommoisen valmismaustepussin avaaminenkaan. Pussi kuin pussi. Ja paistopussissa meillä ennenkin on valmistettu esim. kana ja liha. Ei pussi ole mikään uusi keksintö. Kun heittää sekaan vielä kasviksia ja valkosipulia niin tulee todella hyvä ja terveellinen ateria. Itse saan näistä valmispussiaterioista ja mausteseoksista hirveää päänsärkyä ja limakalvot turpoavat.

    • n21w

      Isovanhempani söivät aikoinaan nuoruudessa ja syövät edelleenkin sellaisia määriä suolaa, ettei monenkaan nykyisen ihmisen makuhermot kestäisi. Nyt isovanhempani ovat yli 80-vuotiaita ja terveempiä kuin moni parikymppinen nykynuori. Ei se suola mitään myrkkyä ole!

      Miellestäni Suomessa ollaan liian tarkkoja syömisistään ja liian hygieenisiä. Somen rajojen ulkopuolella ei pystytä syömään mahatautia saamatta yhtään mitään oikeaa ruokaa. Välillä ruoka on "liian mausteista" ja välillä "ihan p*skaa". Hei haloo, eiköhän pitäisi luopua siitä ruokien mauttomuudesta ja liiallisesta omien syömisten kyttäämisestä.

      • Täysin eri aine

        Natriumglutamaatti ei ole suolaa, vaan suola on natriumkloridia. Kyseessä on kaksi täysin eri ainetta, eikä isovanhempiesi aikana edes käytetty ollenkaan natriumglutamaattia Suomessa (tuskin moni edes tiesi sen olemassaolosta), se on tullut vasta viimeisen parin kymmenen vuoden aikana. Eli puhut suolasta, vaikka sitä ei edes mainittu.


    • Vastustuskykyä

      Samaa mieltä n21W. Isänäitini jätti suolan pois, kun lääkäri oli puhunut sen "vaarallisuudesta". Mummu pyörtyi ja loukkasi itsensä, kun ei ollut pienessä kropassa enää suoloja sitomaan nestettä. Serkkutyttö desinfioi paikat kerran kuukaudessa ja kaikki lapset (monta) AINA sairaana. Omat lapset (nyt jo aikuiset, vähän reilut 20 v) sairastaneet ehkä n. 5 kertaa elämänsä aikana. Meillä on pussattu koirat, kissat ja vähän maistettu multaakin. JA likaista ei ole talossa koskaan ollut, joka viikko siivottu; imuroitu, pyyhitty pölyt ja vähän mopattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1743
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1220
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      957
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      75
      861
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      136
      841
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      41
      816
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      700
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      319
      664
    Aihe