Kotitalousvähennyksen virheellinen markkinointi

Teimme sopimuksen kattoremontista viime keväänä.
Tarjoushetkellä ja sopimuksen teko päivänä firman henkilö vakuutti että kotitalousvähennyksen saa ilman muuta. Me hölmöinä uskoimme, emme tienneet että pitäisi varmistaa ennakkoperintärekisteristä.
Verovirastossa asia selvisi. Otin yhteyttä ko henkilöön, joka kyseli että minkä firman nimellä lasku tuli. Kävi ilmi, että lasku olisi pitänyt tulla toisen firman nimellä. Eli lasku muutettiin. Ja taas matka kävi verovirastoon, tällä kertaa olikin niin että tällä toisella firmalla ei ole mitään tekemistä remointoinnin tai rakentamisen kanssa .Joten verovirasto ei tätä hyväksynyt.
Teimme reklamaation yritykseen, johon emme ole saaneet tähän päivään mennessä vastausta.
Otimme yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jonka mielestä meitä on johdettu harhaan ja asia laitettiin eteenpäin.
Haastemies ei ole myös saanut firman henkilöitä kiinni, joten asia on heidän osaltaan loppuunkäsitelty.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Miten asia on selvitetty?
Olemme viemässä asiaa eteenpäin koska kysymys on useammasta tuhannesta, joten en haluaisi jättää asiaa sikseen.

3

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kattonikkari

      Niin....sitä saa mitä tilaa... AINA pitäisi tarkistaa firman taustat,löytyykö ky. yritystä edes ollenkaan. Sinäänsä outoa että ei verotuksessa mennyt läpi edes tuo toisen yrityksen lasku. Yritys kun saa harjoittaa myös muuta liiketoimintaa
      kuin mikä sillä on päätoimialana ilmoitettu.....Esim keittiökalusteiden myyjä (liike) saa myös asentaa (niin että oikeutettu vähennykseen) vaikka päätoimialana on kalusteiden myynti. Jos sivutoimialasta tulee päätoimiala (kummasta tulee enemmän LIVA) tulee päätoimiala muuttaa....

    • AM

      Ja joku vielä kehuu, miten kotitalousvähennys on hieno järjestelmä. Ilman kotitalousvähennystä hinnat olisivat edullisempia, kun yrittäjät lätkäisevät sen vähennyksen lisähinnaksi. Kuluttajan täytyy tarkistella yritysten taustoja ja muutenkin olla kärppänä, ettei tule tuollaisia mokia. Onpa ihan hirmu hieno vähennysjärjestelmä.

    • Niin sitähän sitä saa.. Taisinkin laittaa tuohon ensimmäiseen viestiin että hölmöjä olimme, mutta ensimmäinen omakotitalo ja ensimmäinen iso remontti, niin mistäpä sen tiesi...
      Onneksi nyt olemme viisaampia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe