Kotitalousvähennyksen virheellinen markkinointi

Teimme sopimuksen kattoremontista viime keväänä.
Tarjoushetkellä ja sopimuksen teko päivänä firman henkilö vakuutti että kotitalousvähennyksen saa ilman muuta. Me hölmöinä uskoimme, emme tienneet että pitäisi varmistaa ennakkoperintärekisteristä.
Verovirastossa asia selvisi. Otin yhteyttä ko henkilöön, joka kyseli että minkä firman nimellä lasku tuli. Kävi ilmi, että lasku olisi pitänyt tulla toisen firman nimellä. Eli lasku muutettiin. Ja taas matka kävi verovirastoon, tällä kertaa olikin niin että tällä toisella firmalla ei ole mitään tekemistä remointoinnin tai rakentamisen kanssa .Joten verovirasto ei tätä hyväksynyt.
Teimme reklamaation yritykseen, johon emme ole saaneet tähän päivään mennessä vastausta.
Otimme yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jonka mielestä meitä on johdettu harhaan ja asia laitettiin eteenpäin.
Haastemies ei ole myös saanut firman henkilöitä kiinni, joten asia on heidän osaltaan loppuunkäsitelty.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Miten asia on selvitetty?
Olemme viemässä asiaa eteenpäin koska kysymys on useammasta tuhannesta, joten en haluaisi jättää asiaa sikseen.

3

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kattonikkari

      Niin....sitä saa mitä tilaa... AINA pitäisi tarkistaa firman taustat,löytyykö ky. yritystä edes ollenkaan. Sinäänsä outoa että ei verotuksessa mennyt läpi edes tuo toisen yrityksen lasku. Yritys kun saa harjoittaa myös muuta liiketoimintaa
      kuin mikä sillä on päätoimialana ilmoitettu.....Esim keittiökalusteiden myyjä (liike) saa myös asentaa (niin että oikeutettu vähennykseen) vaikka päätoimialana on kalusteiden myynti. Jos sivutoimialasta tulee päätoimiala (kummasta tulee enemmän LIVA) tulee päätoimiala muuttaa....

    • AM

      Ja joku vielä kehuu, miten kotitalousvähennys on hieno järjestelmä. Ilman kotitalousvähennystä hinnat olisivat edullisempia, kun yrittäjät lätkäisevät sen vähennyksen lisähinnaksi. Kuluttajan täytyy tarkistella yritysten taustoja ja muutenkin olla kärppänä, ettei tule tuollaisia mokia. Onpa ihan hirmu hieno vähennysjärjestelmä.

    • Niin sitähän sitä saa.. Taisinkin laittaa tuohon ensimmäiseen viestiin että hölmöjä olimme, mutta ensimmäinen omakotitalo ja ensimmäinen iso remontti, niin mistäpä sen tiesi...
      Onneksi nyt olemme viisaampia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe