Kuvanlaatutekijät

4711

Oikaiskaa jos olen väärässä, kennokoko ja pikselimäärä tehokas prosessori ovat kamerarungon laatutekijät joilla kuvanlaatuun on eniten vaikutusta kun puhutaan pelkästä kamerarungosta.

Optiikanlaatu on tärkein kuvan laatuun vaikuttava asia.

Onko sitten kameroissa joiden kennokoko pikselimäärä ja herkkyys on vertailukelpoisia, mitään muuta eroa kuin mekaaninen laatu kamerarungossa ja ehkä käytön monipuolisuus.

Kuitenkin saman kennokoon kameroilla voi hintaero olla tuhannen euron luokkaa, luulisi sillä rahalla saavan aikaan muutakin kuin mekaanista kestävyyttä ja käytön ehkäpä pidemmälle vietyä suunnittelua.

5

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 73657765465654654654

ne kalliit kamerat on sellaisille joilla on jo 25 metrinen huvijahti, asunto Eirassa, Rolex-rannekello, Ferrari-auto, Swarovski-kiikari... eihän sitä silloin mitenkään kehtaa ottaa kuvia alle 500 euron kameralla.

• 73657765465654654654

...sillä muuten kaverit nauraa ja joutuu pois seurapiireistä.

• -kuvanlaatutekijät-
      kuvanlaatutekijä on kameran käyttäjästä kiinni, ei kamerasta.

• kokemusta omaava+++

Kamerasta ja optiikasta kiinni. Ei kuvaajasta.
        eräskin "paremman luokan" kuvaaja kelpuutti laadullisesti vasta neljännen yksilön eräästä tunnetusta teleobjektiivista.

Kaikilla nykyisillä kameroilla saa hyvää jälkeä alhaisimmalla herkkyydellä ja 1/1000 s ajalla, mutta lisääpä herkkyyttä ja pidennä aikaa, niin 100% kuvasta et enää tiedä, mitä kaurapuuroa olet kuvannut, tai mitä otos esittää.

Runko on laadussa määräävin tekijä. Se sisältää kennon ja sen kautta tehdään kaikki kuvaan vaikuttavat säädöt. Paraskaan objektiivi ei tuota hyvää kuvaa, jos runko valottaa ja tarkentaa väärin, kohisee, eikä väritasapaino toimi.
        Kohinaa ei voi poistaa tarkkuuden kärsimättä.

Pahimpia on sellaiset rungot, jotka antaa satunnaisia tuloksia perättäisillä otoksilla ja sellaisia riittää.

• Oikaistaen:

Parempi kuvanlaatu karkeasti:
      - pieni pikselitiheys ja
      - suuri laskentakapasiteetti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6704
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4532
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3326
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3027
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1606
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1590
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1533
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1389
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1340
    Aihe