Elikkäs miulla on Canonin Eos 550 D järkkäri. Nyt olisi halukas videokuvaamaan sillä. 4Gb muistikortti on tällä hetkellä mutta ei riitä kuten tiedätte varmaan. Rittäisi jos saisi 2h vähän alle full HD kuvaa ja muutaman valokuvan päälle niin kuinka paljon muistia täytyy olla? Riittääkö 16Gb vai pitäiskö tai oisko kannattavampi ostaa 32Gb? Kertokaa tietämättömälle. Pikkasen kiire asialla ku täytyis kuvata sellanen tilaisuus.
Mikä on paras muistitikku?
5
211
Vastaukset
- laske siitä.
Isompi parempi, mutta pitää muistaa, että tuollaiset kamerat pystyy kuvaamaan vain 4 GB:n tiedostoja yhteen pötköön.
Riippuu sitten laadusta, miten pitkä aika siihen mahtuu.
Ellen väärin muista saa parhaalla laadulla vain 12 minuuttia. Maximi on puolituntia/otos, mutta laatu ei ole täysi.aihetta sivuten niin olisiko mahdotonta kameranvalmistajalla tehdä kameraa missä muistikortti toimisi ntfs pohjalla? silloinhan ei olis muuta rajotusta kuin muistikortin koko. fat ei ymmärrä kuin 4 gigaa.
- Impossible.....
"aihetta sivuten niin olisiko mahdotonta kameranvalmistajalla tehdä kameraa missä muistikortti toimisi ntfs pohjalla? silloinhan ei olis muuta rajotusta kuin muistikortin koko. fat ei ymmärrä kuin 4 gigaa. "
Miksi juuri ntfs???
Aivan varmasti voisi, mutta se olisi hulluinta, mitä voisi tehdä.
Siinä tapauksessa kortti toimisi vain Windowsissa ja MS keräisi huimat provisiot tiedostomuodon käytöstä. Taitaa vieläkin saada jotain fatistakin, vaikka se jo antiikkia onkin.
Jos tiedostomuoto muutetaan, niin se pitää olla avoin, että se saadaan toimimaan kaikissa systeemeissä, muuten SJ:kin suuttuu ja Billin kurkkuun puuttuu. - LiikaSuoritusKyky?
Nopeudellakin on välii ei pelkät pikselit tai gigatavut piisaa tossakäytös mutta
luotettavuus on muka kaikilla valmistajilla hallinnassa.´? Ikuinen takuu ja mitähän sekin sitten muka koskee jos kuvat menee pilalle? Saaks sit maksutta
uuden tyhjän kuvakortin maksutta entisen tyhjenneen tilalle?- Takuuseen---
Ikuinen takuu on aika paljon luvattu. Firma ehtii varmasti mennä konkkaan ennen ikuisuutta.
Käytännössä se on vain 10 vuotta ja saa ainoastaan uuden kortin, jos vanha lakkaa tallentamasta.
Etuakin takuusta on, sillä muutaman vuoden kuluttua ei enää ole alkuperäisen kokoista ja niin hidasta korttia saatavilla, joten voi saada paljon suuremman ja nopeamman, jos osaa rikkoa korttinsa sopivaan aikaan.
Pitää vain katsoa, että se rikkoontuu tyhjänpäiväisiä aiheita kuvatessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706704
- 594532
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293326- 613027
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271606- 171590
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401533- 341389
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471340