Monet tuttavani pelkän nimen perusteella saavat käsityksen, onko koneen näytönohjain hyvä vai ei. Miten moisen voi tietää? Tavan sunnuntai-käyttäjän korvissa tuo kuulostaa rakettitieteeltä.
Tiedän että näytönohjaimissa on kyse myös muistista, ja sen nyt osaan vertailla, mutta kai näytön ohjaimessa on muitakin ominaisuuksia, kuin se muistin määrä? Mistä voisi perehtyä näytönohjaimiin ja niiden ominaisuuksiin tarkemmin? Onko joku tietty valmistaja, jonka nimestä voi laadun päätellä tai vastaavaa?
Mistä tietää miten tehokas näytönohjain on?
5
390
Vastaukset
joo ja tuolta löydät myös jotain tietoa:
http://www.jathardware.com/2/video.html- asfasfasfas
Esim. RADEON HD 5870 benchmark antaa googlessa http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5870,2422-13.html
- Komponentti.
Kerro mikä näytönohjain sul on nii selviää vähä paremmin. Muutenki ei oo pelkästää näytönohjaimest kii kaikki vaa kans prosessorista.
- pappa99v
Entäs esimerkiksi oma näytönohjaimeni (läppärissä): ATI Radeon HD 4250?
Miten voin tuosta punnita, että onko se hyvä vai ei? Vaikuttaako näytönohjaimen suorituskykyyn yhtään se, että koneessani on 4gt edestä ram-muistia, ja 2.1ghz tuplaydin prosessori? Tai onko ylipäätään koneen muilla komponenteilla vaikutusta näytönohjaimen toimintaan?
Ja kumminkin jokin kiihkoilija siellä alkaa puskuttamaan, että pelikäyttöön konettani koettaisin vängätä ja olen läppärin aikoinaan käsiini saanut. Näin asia ei ole. Kaikki kysymykset puhtaan uteliaisuuden vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706704
- 594532
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293326- 613027
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271606- 171590
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401533- 341389
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471340