Xp:n käynnistys

5min.

Mitähän kaikkea sitä pystyy tekemään Windows Xp:n käynnistyksen nopeuttamisen eteen? Bios menee muutamassa sekunnissa mutta sen jälkeen kun Windows alkaa käynnistymään niin siinä kestää noin 5 minuuttia, työpöydälle kun päästään niin kaikki toimii hyvin ja nopeasti, tuo 5 min käynnistys aika vaan on alkanut ärsyttämään ja nyt olen miettinyt että onko se jotenkin huono asia ja kertooko se käyttöjärjestelmän kunnosta jotain. No mutta kuitenkin, olisiko teistä ehdottamaan mitä kaikkea voisin kokeilla saadakseni Xp:ni käynnistymään vikkelämmin? Kiitoksia etukäteen!

24

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putsaa turhat tiedostot Ccleaner ohjelmalla, ja Sillä voi myös hallita niitä ohjelmia, jotka käynnistyvät kun Xp käynnistyy.

• 5min.

Olisihan tuohon pitänyt muistaa laittaa että ajan cc:n tietyin väliajoin sekä myös advanced systemcaren ja defraggler. Käynnistyessä ei käynnisty turhia, olen säätänyt sen.

• Ei kannata laittaa. Kannattaa myös käyttää Windowsin omaa järjestä uudelleen toimintoa, joka löytyy apuohjelmat-järjestelmätyökalut.

• 5min.

Järjestä uudelleen toimintokin on ollut käytössä..

• 12

Tutki vaikka tuolla http://www.soluto.com/ , mikä kestää käynnistyksessä. Antaa käynnistyvien ohjelmien käynnistysajat.
      Tai poista haitat.

• 5min.

Tuota asentaessa näyttö meni mustaksi eikä siitä edennyt mihinkään, tämä kävi kaksi kertaa. Se siitä solutosta.

• növötti

Hommaa uus kone! Sullon vanha ja hidas kone..

• 5min.

Intel Pentium 4
        3.20GHz
        2Gb Ram
        Ati Hd 2400

Ei tämä minun tietääkseni täysi romu ole.

• 4+8

Minulla kesti vistan aukeaminen 5min.40sec. Poistin koko paskan ja asensin Ubuntu 10.10:n. Nyt kone aukeaa ja olen jo netissä 1min.20sec ja sammutus 4sec.. Ei ollut koneessa vikaa.

• Hörhör..

Suorita > msconfig > Käynnistys-välilehti .... josta karsimaan rukseja/turhaan aina käynnistyviä ohjelmia pois. 5 minuutin käynnistyksessä niitä lienee monta kymmentä.
      Google auttaa selvittämään, mikä on mikä.

• vcfgsbhbhhdfbh

Mikä virustorjunta?

• 5min.

Käytössä Avast sekä Malwarebytes, molemmat käynnistyvät Windowsin käynnistyessä, voisiko kauan kestävä käynnistys johtua tuosta? Jos poistaisin Malwaren?

• Malwarebytes

Tuon Malvwarebytesin voit poistaa huoletta käynnistyvien luettelosta, eikä muutenkaan tarvitse kuin pakolliset, että kone yleensä käynnistyy ja palomuuri (jos on erillinen) ja virustorjunta.
      Muut ohjelmat voit sitten käynnistää manuaalisesti tarvittaessa ja näin voit nopeuttaa käynnistysä aika lailla

• 5min!!!

Juu poistin kokonaan Malwarebytes ohjelman. Käynnistyvien luettelosta poistin vielä pari juttua. Ei auttanut.

• vcfgsbhbhhdfbh

Älä poista MBAM:ää. Se tarvitaan Avastin lisäksi, mutta ei samaan aikaan tarkistamaan.

Mulla on XP ja oikeastaan samat ohjelmat lukuunottamatta AdvancedSystemCarea.
        Namiskasta nettiin kestää 54 sekkaa.

Katsoisin Tehtävienhallinnasta heti käynnistymisen jälkeen mitkä isot prosessit vievät muistia...

• poista avast ja mahdollinen kolmansien osapuolten palomuuri ja käytä windowsin omaa palomuuria ja lataa ja asenna mse mikkiksen sivuilta virustorjunnaksi.
        malwarebytes on hyvä, asenna se takaisin mutta älä laita käynnistyviin. ja ota käynnistyvistä ruksi pois kaikista joiden ei tarvi käynnistyä heti kättelyssä.
        sanoisin että sen jälkeen käynnistyy n kahdessa ja puolessa minuutissa, ehkä kahdessa.

• 5min.

Onko näiden ohjeidenne lisäksi vielä jotain tehtävissä, että käynnistyisi nopeammin?

• palpist

Varmistuksen vuoksi, muistithan rastittaa eka välilehdeltä että valikoiva käynnistys ja tallentaa sen. Monesti käynnistymässä on tulostin, adobe, java yms.
        Poista myös palautuspisteitä, saat levytilaa.
        Aja vaikka F-securen online scanneri. Voit poistaa kaikki palautuspisteet viimeisintä palautuspistettä lukuun ottamatta seuraavasti:
        Napsauta Käynnistä-painiketta ja valitse sitten Oma tietokone.
        Napsauta sitä levyä, jossa haluat vapauttaa tilaa, ja valitse sitten Ominaisuudet.
        Valitse Yleiset-välilehdestä Järjestä uudelleen.
        Valitse Lisää vaihtoehtoja -välilehti ja valitse Järjestelmän palauttaminen -kohdassa Järjestä.
        Poista kaikki palautuspisteet viimeisintä palautuspistettä lukuun ottamatta valitsemalla Kyllä.
        Tee tämä toimi valitsemalla OK ja Kyllä, ja valitse sitten OK.

• 19

Asentamaan uudelleen ja otat pois netistä: Etkä asenna siihen mitään. Pitäis pysyä nopeana.

• veikkaampa..

jonkin sortin rauta-vikaa, kannattaa kokeilla jos on kaksi muistikampaa että toinen on pois ja silleen. Jos vanha kone niin emon konkkia kannattaa tutkailla.

• 5min. o ou

Nyt on kone alkanut temppuilemaan, näyttö menee pimeäksi vähän väliä, jopa biosissa, olisiko näytönohjain liian kuumana? Pitäisikö laittaa tuuletin puhaltamaan päin näytönohjainta? Voisin kuvitella että tuo toimisi. Vai voisiko tuo näytön pimeneminen johtua jostain muustakin?

• vga1

Kokeile VGA tilassa meneekö näyttö pimeäksi.
      Näytönohjaimet käy normaalistikin kuumana.
      Itsellä auttoi näyttiksen vaihto.
      Tuuletin hajosi ja oli edullisempaa napsasta koko ohjain uusiksi.

• 5min.

VGA tilassa tarkoittaa mitä??

• Jep jep....

Tossa paripäivää sitten rupes xp temppuilemaan ,laitoin 512 mb Ram lisää ja asensin käyttiksen uudestaan .Ohjelmiakin on jonkun verran jo mut toimii virkisty huomattavasti Advance Care on jossa on ohjelma mitkä aukii konetta aukastessa .Nyt toimii ja aukii 47 sek .Luulisin että on törkyä kertynä ,kannattaa asentaa käyttis uusiks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6704
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4532
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3326
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3027
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1606
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1590
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1533
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1389
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1340
    Aihe