Numerosarjasta väli pois

ei excelvastaava

Ongelma seuraava.

Siirrän exceliin numerosarjoja toisesta ohjelmasta.
Isommat numerosarjat ovat kuitenkin esim. muotoa 5 000 ja 10 000.
Jotta voisin käsitellä lukuja excelissä tulisi ne olla muotoa 5000 ja 10000.

Mikä olisi yksinkertaisin keino saada tuo väli poistettua?
Vai saako luvut toimimaan lukuina muodossa 5 000 ja 10 000?

13

7538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asgggae

      valitset vaan solun missä on esim. tuo 10 000 ja sit valitset muotoiluksi luku

      • ei excel vastaava

        ei toimi.


    • liittäjä

      Koitappas tätä.
      Kirjoita numero 1 johonkin tyhjään soluun > Kopioi se
      Valitse solut jotka haluat "korjata" ja "Liitä määräten" ruksaamalla Liitä kohdasta "Arvot ja lukumuodot" ja Laskutoimitus kohdasta "Kerro" > OK
      Jos ei toimi, koeta vaihtaa Liitä kohdasta joku toinen vaihtoehto
      Jos taas muuttaa tekstin luku-muotoon mutta näyttää silti 10 000,
      Muotoile > Solut > Luku kohdasta poista ruksi "Käytä tuhateroitinta"

    • ...oooOOOooo...

      Kokeile vaikka näillä kaavoilla niin ei tarvitse kopioida ja liittää eikä muotoilla soluja.
      =VALUE(A1) tai
      =VALUE(TRIM(A1))

      • shrhrhrjh

        varmasti toimii se muotoilun vaihto. koska silloin se vaihtaa sen
        10 000 = 10000,0 tai jotain sellasta. et ole osannut käyttää oikeaa muotoilua ,koska omassa excelissä muotoilun vaihto toimii aina. niin ja et sanonut mistä ja miten tuot niitä lukuja exceliin? monesti tuot myös alkuperäisiä muotoiluja yms. mitä ei excelissä tarvitse. hyvä tapa olisi esim tietysti tilanteesta riippuen kopioida luvut notepadiin ja notepadista exceliin, ei tietysti ole suuren määrän kanssa käytännöllinen.
        mutta niin luulen että sulla nyt kopioituu muuta ns. näkymätöntä tavraa lukujen kanssa. koska mä nappasin ton sun aloitusviestin 10 000 jA kopioin ja toimi excelissä.
        kokeile näitä NIIniin varmasti toimii


      • ei excel vastaava
        shrhrhrjh kirjoitti:

        varmasti toimii se muotoilun vaihto. koska silloin se vaihtaa sen
        10 000 = 10000,0 tai jotain sellasta. et ole osannut käyttää oikeaa muotoilua ,koska omassa excelissä muotoilun vaihto toimii aina. niin ja et sanonut mistä ja miten tuot niitä lukuja exceliin? monesti tuot myös alkuperäisiä muotoiluja yms. mitä ei excelissä tarvitse. hyvä tapa olisi esim tietysti tilanteesta riippuen kopioida luvut notepadiin ja notepadista exceliin, ei tietysti ole suuren määrän kanssa käytännöllinen.
        mutta niin luulen että sulla nyt kopioituu muuta ns. näkymätöntä tavraa lukujen kanssa. koska mä nappasin ton sun aloitusviestin 10 000 jA kopioin ja toimi excelissä.
        kokeile näitä NIIniin varmasti toimii

        Kiitosta vinkeistä, mutta eipä nämä minun excelissä toimi. Ilmeisesti kopioiduissa luvuissa on jotain outoa, kun yllä olevat temput ei auta.


    • Joko onnaa?

      Kokeilepa korvaa-toimintoa. Valitse luvut, Klikkaa Etsi- ja korvaa kohdasta korvaa. Laita Etsi- riville välilyönti ja klikkaa Korvaa kaikki.

    • muuta toi solu (nyt A1) sopivaksi , missä sulla on ongelma ja samoin palautussarake(nyt B).
      Jos solussa on luku 50 000 ja solussa lukumuotoiluna on esim. yleinen, tuloksena pitäisi tulla 5 lukua 53 5,48 0,48 0,48 0,48 0
      jos lukuja tulee 6(tai enemmän?) niin tsekkaa luvun 53,jälkeen tuleva joku muu numero kuin 48 0.
      Jälkimmäisetä merkistä näet mikä merkki on kyseessä ja sitten voit kokeilla ETSI/KORVAA toimintaa (välilyöntiä ja muitakin näkymättömiä erikoismerkkejä ei voi tulostaa, joten siinä on silloin vain 1 luku esim. välilyönnille 32).

      Jos ei toimi niin avaa uusi työkirja ja tuo tiedot puhtaaseen taulukkoon ja jos vika jatkuu edelleen, niin sitten EXCELissä joku häikkä ja asennus uusiksi...

      Sub Puramerkeiksi()
      For i = 1 To Len(Range("A1"))
      Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = Asc(Mid(Range("A1"), i, 1)) & " " & Chr(Asc(Mid(Range("A1"), i, 1)))
      Next
      End Sub
      Keep EXCELing
      @Kunde

    • Anonyymi

      Ompas täällä tullut hyviä neuvoja. Ei vain tajunneet ongelmaa :) Monta vuotta sitten kysytty. Ongelmahan poistuu poistamalla sieltä luvun välitäs välilyönti jolloin excel ei tulkitse sitä tekstiksi ja sitten sitä voi käyttää laskemiseen kun on numero eikä teksti :D Kaavaa tähän ei ole mutta monia tapoja korjata.

      • Anonyymi

        ”Kaavaa tähän ei ole...”
        Miten niin ei ole?
        =VAIHDA(A1;” ”;””)
        Toisin sanoen: korvaa välilyönnit tyhjällä merkkijonolla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sitkeät välit, joita Excel ei tajua ovat ilmeisimmin sidottuja välilyöntejä (ASCII-koodi 160) . Ne on korvattava tyhjällä. Suomalaisen standardin SFS5966 mukaisesta näppäimistöstä sidottu välilyönti tulee painamalla AltGr Välilyönti.

      • Anonyymi

        65 53665
        53 665
        53 665
        53 665


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe