Äänestin kerran nuorta

Jopel

Takavuosinakin seurasin politiikkaa niin kuin nytkin.

Eräs nuori henkilö oli kiinnittänyt huomioni aktiivisuudellaan kunnallipolitiikassa ja päätin äänestää häntä eduskuntavaaleissa.

No tottavie hän pääsi eduskuntaan, kun minä häntä äänestin.

Ensimmäisenä kautena häntä ei paljon näkynyt ja minä lohduttelin itseäni, että ne "Ollin oppivuodet" on vielä menossa.
Äänestin hänet vielä seuraavissakin vaaleissa eduskuntaan ja sitten, sen kauden lopulla, minulle selvisi petos.
Tuo nuori kyvykäs oli käyttänyt koko eduskunta-aikansa opiskeluun ja valmistui toisen kauden lopulla korkeasti oppineena ja hävisi sitten politiikasta.

Nyt olen vanhempi ja viisaampi ja äänestän kokenutta, jolla on aikaa paneutua annettuun tehtävään.

8

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etujen hyväksikäyt-

      on monenlaisia, ja me maksamme viulut.

    • Ja tässä meidän iässä ei enää ole aikaa kouluttaa uusia nuoria politiikkaan.

    • Hyvähyvä!

      Katselitko Kissen vaalikrillin?

      Kyllä siinä äly välähtelee noilla kolmella nuorella,
      Krissellä ja kahdella ystävällään.

    • No en, mutta uskon, että meillä on erilainen katsantokanta moniin asioihin, kuin nuorilla.
      Elämä muuttaa ihmistä.
      Ei tarvitse, kuin muistella esim. Iiro Viinasen lausahduksia 90-luvun alussa ja verrata niitä nykyisiin. Ero on melkoinen.

    • TIEDÄT, kuka oli

      kaiken takana ja pakotti nuo toimimaan niin kuin toimivat,
      sen sanoi Claes Anderssonkin, rehellinen mies. Kunnioitan rehellisyyttä.

    • Minä taas uskon, että kaikki nuo meidän kärki miehet ja naiset ovat olleet ja ovat oman tiensä kulkijoita. Ei heitä pakoteta. Heillä on omat näkemyksensä asioista.
      Vaikeita päätöksiä on tehtävä sen hetkisen tiedon, näkemyksen ja oman vakaumuksen perusteella.
      Jälkeen päin arvostelussa on otettava se huomioon.

      Ajan myötä tieto kasvaa, näkemykset muuttuu ja jopa oma vakaumuskin voi pehmentyä.

    • :::

      MIKSI valehtelet? Tiedän, että tiedät sen tilanteen.
      Sen on kertonut TV:ssä asianomainen ministeri,
      kertonut miten se meni.
      Vai muka "oman tiensä kulkija"!
      Kyllähän se oli tuo Turun satamajätkä se oman tiensä kulkija.

      • !!! ! !!!

        Eihän ihminen silloin valehtele, jos kertoo omista uskomuksistaan.
        Et taida ollakaan perussuomalainen, kun et ymmärrä selvää suomenkieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe