Hei,
Olen työtön, ammattikoulussa aikoinaan ammatin
opiskellut ja saan parhaillaan ansiosidonnaista päivärahaa.
Kysymys: voinko aloittaa syksyllä ILTAlukiossa
opiskelut niin ettei se vaikuttaisi ansiosidonnaiseen
päivärahaan?
Tarkoituksenani olisi suorittaa myöhemmin ylioppilastutkinto.
Kiitos tiedosta!
Ansiosidonnainen päiväraha ja iltalukio?
3
288
Vastaukset
- Tasa-arvoisuus
Olen suorittanut iltalukiota tutkintotavoitteisesti,eikä ole vaikuttanut tukiin.Iltalukion ei pitäisi vaikuttaa tukiin,koska katsotaan,että olet työmarkkinoiden käytössa.Iltalukiota ei katsota täysipäiväksi opiskeluksi,joten oikeus etuisuusksiin pysyy,noin minulle vastattiin.On monia jotka käy työssä ja on iltalukiossa samaan aikaan,joten miksi iltalukion pitäisi vaikuttaa tukiin.En vastaa asiantuntijana,vaan ihan henkilökohtaisten kokemusten pohjalta.
- tyokkari
Hei.
Kiitos kysymyksestäsi!
Löydät kysymykseesi vastauksen seuraavasta linkistä, kohdasta ”Olen opiskelemassa tällä hetkellä lukiossa, onko minulla oikeutta työttömyysetuuteen opintojen aikana?”
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765505
terveisin Teppo työkkäristä - tyottomyyskassat
Hei
Voit saada ansiopäivärahaa mikäli opintosi ovat sivutoimisia tai työllistymissuunnitelmasi mukaisia työllistymistä edistäviä opintoja. Työttömyyskassa saa TE-toimistosta lausunnon onko kyseessä opiskelu jonka ajalta sinulle voidaan maksaa ansiopäivärahaa.
Ystävllisin terveisin
Tiina työttömyyskassasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4753265Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1482334- 1352172
Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel331664Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71605Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2131406Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1771394- 91162
- 571126
Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien111074