Samaa asiaa kuin yrittäjä mutta työntekijän näkökulmasta:
Mitä kun tapaturmavakuutuksen päätökset viipyy, muutoksenhakulautakunnassa ym, niin olen saanut kela 300 pvää ja nyt menossa ansiosidonnainen yli 400 päivää. Ellei tapaturmavakuutuskorvaukset ole selvinneet ennen 500 pvän täyttymistä niin mistä toimeentulo ?
Sain aiemmin kelasta ja työkkäristä ohjeen hakea uudestaan Sairauspäivärahaa, mutta se sitten hylättiin kun "löytyikin" todistus jossa olin vuoden aikana sairastunut lyhyeksi jaksoksi (samaa tapaturmaa) eli tätä ei nyt kannata ehdottaa
Jos/Kun tapaturmavakuutus korvaa Kelalle ja työttömyyskassaan jotain tapaturman vuoksi (perimisilmoitus ko vakuutusyhtiöstä) niin vähennetäänkö ne noista maksimipäivistä 300 kela ja 500 ansiosidonnainen mikäli päätös ehtii tulla ennen tai jälkeenkin 500 pvän täyttymistä.
Sairas vai työtön
4
418
Vastaukset
- kela
Hei,
Kysymyksesi on niin henkilökohtainen, että Sinun kannattaa olla yhteydessä puhelinpalveluumme p.020 692 210 niin voimme katsoa tilannettasi tarkemmin.
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyottomyyskassat
Hei,
Mikäli Sinulle myönnetään takautuvasti esimerkiksi vakuutusyhtiöstä etuutta samalta ajalta, jolta ansiopäivärahaa on maksettu, kassa perii maksamansa etuuden takaisin ja vähentää 500 päivän laskurista takaisinperityt päivät.
Ystävällisin terveisin,
Tiina Työttömyyskassasta - Tapaturmavakuutuslak
Joo
Sain päätökset takaisinperinnästä, mutta päivät eivät ole vielä vähentyneet, ilmeisesti kestää jostain tietoteknisestä syystä; takaisinperintäpäätös tuli n kuukausi vak yht päätöksestä; onneksi ei ole päivät ihan täynnä niin voi ootellakin .. - Terveysintoilija 1
Kelalta saa sairaspäivärahaa vasta kymmenen päivän omavastuuajan jälkeen, maksaako työttömyyskassa ansiosidonnaista päivärahaa sairasloman omavastuuajalta,( siis sairausloman kymmeneltä ensimmäiseltä päivältä)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446