Karenssi

kipeä selkäinen

Minä olin työelämävalmennuksessa ja siitä suurimman osan sairaslomalla, Josta todistukset toimitettu työkkäriin. Terveydentilani ei kestä nostelua. Sain karenssia toistaiseksi, kun työnantaja ei ottanut minua terveyteni takia palkkatukitöihin tuon valmennuksen jälkeen.

Nyt olen ollut 3kk.tta ilman rahaa, elämääme mieheni pienillä tuloilla.
Kuinka kauan tuo karenssi voi sitten kestää?
Olen hakenut /pyytänyt hakemaan paikkaa, jossa ei nostoja olisi, mutta itse en löydä ja työkkäri ei auta..

6

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ~~~~~~~~~~~¨

      On se järkyttävää, kuinka työvoimaviranomainen kohtelee työtöntä. Tarinasi ei ole mitenkään ainukertainen.

      Kun puhut karenssista toistaiseksi, olet ilmeisesti saanut 5 kk:n työvelvoitteen, mitä myös rangaistustyössäoloehdoksi nimitetään.

      Tuo rangaistustyössäoloehto kestää niin kauan kunnes ehto on täyttynyt. Olet siis tehnyt yhtä pahan teon kuin murhaaja, päätellen siitä, ettei tuo rangaistus vanhene, rikoslaissa vain murha ei vanhene. Että silleen.

      Tsemppiä kaikesta huolimatta. Kyllä se aurinko joskus paistaa risukasaankin, vaikkei siltä tuntuisikaan.

    • nöyryytetty työtön

      Mitäs mieltä ootte seuraavasta? Jouduin karenssiin 2,5 vuotta sitten.Kävin erään työllisyyskurssin joka kesti 7.5 kk.Siihen sisältyi työharjoittelua. Olin 2 x 3 viikon harjoittelussa.Viimeistä 6 viikon harjoittelua en enää saanut suorittaa samassa firmassa. En onnistunut uutta paikkaa saamaan. Työvoimatoimikunta määräsi siis karenssiin mm. seuraavin syyttein: Olin muka itse eronnut tai minut olisi erotettu kurssilta tai minä olisin eronnut tai minut olisi erotettu työstä.Täyttä keksittyä valhetta! Miksi eroaisin enää kalkkiviivoilla? Työstä en ole voinut erota tai minua erottaa koska en ole ollut vuosiin työssä.
      Noiden lisäksi työvoimavirkailijat keksivät 3 muuta syytettä. Mm. että olisin hakenut uudelleen samalle kuukauden peruskurssille jonka jo olin suorittanut. Samoin valehdeltiin että kuulemistilaisuudessa olisimme sopineet että aloitan uuden kurssin omani jälkeen. Ei taatusti sovittu!
      Eräs virkailija valehteli että olisin soittanut ja jopa käynyt työkkärissä 2 viikkoa kurssin jälkeen ja ilmoittaneeni että eroaisin kurssilta. Totaalinen valhe!
      Valitin työttömyysturvan muutoksenhakulautakuntaan (kesti 8 kk) sen jälkeen Vakuutusoikeuteen (kesti 15 kk) sen jälkeen oikeuskanslerille (kesti n. 2 kk) Oikeusasiamiestä ei niin ikään kiinnosta asia.
      Millään valituksella ei ole ollut vaikutusta vaikka siis kaikki syytteet on totaalista valhetta! Arvatkaas ono ketuttanut?
      Työttömällä ei ole minkäänlaista oikeusturvaa tässä maassa!
      Kommentoikaapa tätä asiaa.Kiitos vastauksista.

    • tyokkari

      Hei kipeä selkäinen ja nöyryytetty työtön!

      Kysymyksenne ovat henkilökohtaisia. Tällä palstalla pystymme vastaamaan vain yleisluontoisiin kysymyksiin. Voitte olla yhteydessä tilanteestanne Työlinjan puhelinpalveluun

      Työttömyysturvaneuvonta 010 19 4911 (ma-pe klo 9 - 17)

      Terveisin Teppo työkkäristä

    • nöyryytetty työtön

      KUN tässä ns. oikeusvaltiossa ei saa oikeutta Vakuutusoikeudesta eikä eduskunnan oikeusasiamieheltä siten, että valituksilla olis mitään vaikutusta, niin sitten on pakko alkaa kusettamaan yhteiskuntaa. Otan pois sen minkä olen menettänyt! Enkä taatusti kerro yhtään kellekään mitä oon tehnyt.

    • sysmäläinen

      jep niinhän teki virolainen naisjuristi sysmässä, kuppasi kelalta tukiaisia 61000 euroa, tälläinen ei ole mahdollista suomalaiselle

    • jassu85

      heh hetikun tulee arka aihe josta selviää että ihmisiä on sahattu lumppuun, niin työkkärintäti toteaa "ettemme käsittele aihetta täällä" voi vittu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      95
      1836
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1208
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      62
      1098
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      71
      947
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe