MySQL kysymys

Sql My

Eli on kaksi taulua ”temps” ja ”tempstats”. Kerran vuorokaudessa luetaan antureiden antamat tiedot ”temps” taulusta, lasketaan arvot ja tallennetaan tulokset ”tempstats” tauluun.

Saako tuo jotenkin yksinkertaistettua? Tehtyä esim yhdellä SQL-lausekkeella?

INSERT INTO tempstats (tmp_date) VALUE (CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor1_min = (SELECT MIN(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 0) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor1_max = (SELECT MAX(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 0) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor1_avg = (SELECT AVG(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 0) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor2_min = (SELECT MIN(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 1) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor2_max = (SELECT MAX(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 1) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor2_avg = (SELECT AVG(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 1) WHERE (tmp_date = CURDATE());

Taulut:

temps (id, datetime, temp, sensor)
tempstats (id, tmp_date, sensor1_min, sensor1_max, sensor1_avg, sensor2_min, sensor2_max, sensor2_avg)

1

218

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmeliininen

      Niin saanenko kysyä miksi haluat laskea noi tiedot toiseen tauluun?

      Jos sinulla ei ole tietokannassa satoja miljoonia rivejä niin moinen on ihan turhuutta. Yksinkertaiset laskutoimitukset tehdään kyselyssä.

      Tällee pitäisi toimia

      SELECT datetime,
      MIN(temp) AS minimi,
      MAX(temp) AS maksimi,
      AVG(temp) AS keskiarvo,
      sensor
      FROM temps
      WHERE DATE(datetime) = CURDATE() AND sensor IN (0, 1)
      GROUP BY sensor

      Toi siis hakee tänpäivän minimin, maksimin ja keskiarvon sensoreilta 0 ja 1. Jos välttämättä haluat tiedot toiseen tauluun niin insertaat ton kyselyn.

      "tempstats (id, tmp_date, sensor1_min, sensor1_max, sensor1_avg, sensor2_min, sensor2_max, sensor2_avg) "

      Huono rakenne, tempstats (id, tmp_date, sensor_min, sensor_max, sensor_avg, sensor) parempi. Jos tulevaisuudessa hankit lisää sensoreita niin kohta sinun tavallasi taulussa sarakkeita todella paljon joista monessa tyhjää tietoa, sikti tieto tallennetaan rivettäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1579
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1176
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      55
      1042
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 61
      674
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      651
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      578
    Aihe