Eli on kaksi taulua ”temps” ja ”tempstats”. Kerran vuorokaudessa luetaan antureiden antamat tiedot ”temps” taulusta, lasketaan arvot ja tallennetaan tulokset ”tempstats” tauluun.
Saako tuo jotenkin yksinkertaistettua? Tehtyä esim yhdellä SQL-lausekkeella?
INSERT INTO tempstats (tmp_date) VALUE (CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor1_min = (SELECT MIN(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 0) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor1_max = (SELECT MAX(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 0) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor1_avg = (SELECT AVG(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 0) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor2_min = (SELECT MIN(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 1) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor2_max = (SELECT MAX(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 1) WHERE (tmp_date = CURDATE());
UPDATE tempstats SET sensor2_avg = (SELECT AVG(temp) FROM temps WHERE DATE(`datetime`) = CURDATE() and sensor = 1) WHERE (tmp_date = CURDATE());
Taulut:
temps (id, datetime, temp, sensor)
tempstats (id, tmp_date, sensor1_min, sensor1_max, sensor1_avg, sensor2_min, sensor2_max, sensor2_avg)
MySQL kysymys
1
125
Vastaukset
- Tyhmeliininen
Niin saanenko kysyä miksi haluat laskea noi tiedot toiseen tauluun?
Jos sinulla ei ole tietokannassa satoja miljoonia rivejä niin moinen on ihan turhuutta. Yksinkertaiset laskutoimitukset tehdään kyselyssä.
Tällee pitäisi toimia
SELECT datetime,
MIN(temp) AS minimi,
MAX(temp) AS maksimi,
AVG(temp) AS keskiarvo,
sensor
FROM temps
WHERE DATE(datetime) = CURDATE() AND sensor IN (0, 1)
GROUP BY sensor
Toi siis hakee tänpäivän minimin, maksimin ja keskiarvon sensoreilta 0 ja 1. Jos välttämättä haluat tiedot toiseen tauluun niin insertaat ton kyselyn.
"tempstats (id, tmp_date, sensor1_min, sensor1_max, sensor1_avg, sensor2_min, sensor2_max, sensor2_avg) "
Huono rakenne, tempstats (id, tmp_date, sensor_min, sensor_max, sensor_avg, sensor) parempi. Jos tulevaisuudessa hankit lisää sensoreita niin kohta sinun tavallasi taulussa sarakkeita todella paljon joista monessa tyhjää tietoa, sikti tieto tallennetaan rivettäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161061- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4828