Eka polttis helikopteri

xxfg

Ajattelin siirtyä sähkis koptereista polttiksiin ku oon vuoden lennättäny sähkiksiä. Mut pitäs tietää onko niissä polttis kopteriessa sähköstartti vai pitääkö kaynnistää hehkuttamalla ja pyörittämällä roottoria niinku lentokoneessa???????????

5

299

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten vidiosta näet:

      Caliber 90 Tail Camera
      http://www.youtube.com/watch?v=x_9vvjknbDs

      Kopteri käynnistetään täysin eri tavalla kuin lennokki:

      Helikopterissa on kytkin, eli moottori käy alkuun tyhjäkäynnillä ja vasta lentoon lähdettäessä sulkeutuu kytkin pikkuhiljalleen.

      1. Käynnistetään moottori - moottori käy tyhjäkäynnillä, roottori ei vielä pyöri
      2. Lisätään kierroksia - roottori alkaa hiljalleen pyöriä
      3. Lisätään kierroksia - roottori pyörii jo vinhaa vauhtia
      4. Käännetään roottorin lapoja, jolloin kopteri nousee ilmaan - moottorin kierrokset putoaa, koska roottorilla suurempi vastus

    • xxf

      ok kiitti vastauksistas

    • A.K.

      Mun faialla on ollu polttis helikopteri. Ja oikeastaan on vieläkin vähän kappaleina. Sitä kuulemma piti hehkuttaa käynnistyksessä, ku nyt mun polttis autossa käytetään sitä samaa hehkutinta. Eli ainakin yleensä hehkuttamalla ja sitte vaa vähä pyöräytät sen roottorin käyntiin. Että.... Nuuu juu... Eipä mulla muuta...

    • erkki4132

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      615
      4403
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3520
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      70
      3207
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2971
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2324
    6. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2267
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2241
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2060
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2015
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1973
    Aihe