Ateistit korostavat tieteellisten todisteiden merkitystä uskon edellytyksenä.
Media on kertonut, että Osama bin Laden on surmattu.
Kysynkin arvoisilta ateisteilta: Uskotteko tähän uutiseen? Jos vastaus on myönteinen, niin mitä tieteellisiä todisteita teillä on esittää uskonne tueksi?
USA:n viranomaiset kertovat, että uhrista on otettu valokuvia, DNA-näyte ja uhri haudattu mereen, mutta kaikki tämä on vain pienen sisäpiirin tiedossa, eikä annettu suuren yleisön nähtäväksi.
Uskotteko siis, että Osama bin Laden on surmattu vai ei? Mahdolliset tieteelliset odisteet?
Uskonkysymys ateisteille
65
293
Vastaukset
- herttainenhertta
Kyse on siitä, uskonko Yhdysvaltain ja Pakistanin hallintojen antavan asiasta oikeaa tietoa, ei niinkään tieteellisistä todisteista.
Onko Yhdysvaltain hallinnolla syytä toteuttaa suuri kusetusoperaatio tässä asiassa? Voi ehkä ollakin. Minulta voi puuttua jokin ratkaiseva tieto, jonka valossa suuri kusetus on uskottavampi kuin se, että bin Laden todella löydettiin majailemasta suuren pakistanilaisen kaupungin keskustan läheltä sotilasakatemian naapurista ja ammuttiin ratsiassa.
Sen tiedon valossa, mitä minulla asiasta on, minulla ei ole hyvää syytä uskoa, että kyseessä on salaliitto, johon osallistuvat ainakin kahden maan korkein hallinto ja huomattava määrä sotilaita ja poliitikkoja. Salaliittoteorioissa on yleensä se vika, että kun alkaa miettiä, kuinka laajoja niiden on lopulta oltava, keiden kaikkien on oltava juonessa mukana, mikä on motivaatio kaikilla noilla lukuisilla salaliittoon osallistuvilla ihmisillä, alkaa olla järkevämpää uskoa, että asiat ehkä sittenkin ovat niin kuin ne näyttävät olevan.
Kyse on myös siitä, kuinka vahvasti kannattaa uskoa johonkin asiaan. Minä esimerkiksi uskon bin Ladenin kuolemaan tietyin varauksin. Siihen että maapallo on pallo, uskon paljon vahvemmin, vaikka en sitäkään ole voinut itse henkilökohtaisesti vahvistaa käväisemällä katsomassa avarudesta käsin."Sen tiedon valossa, mitä minulla asiasta on, minulla ei ole hyvää syytä uskoa, että kyseessä on salaliitto"
Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään.- puuöljy
Jaakob kirjoitti:
"Sen tiedon valossa, mitä minulla asiasta on, minulla ei ole hyvää syytä uskoa, että kyseessä on salaliitto"
Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään."Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään. "
Minä en epäile uskon aitoutta: monet ihmiset uskovat täydestä sydämestään Jumalaan, jotkut jopa niin paljon että ovat valmiita tappamaan itsensä. Minusta tämä on vahva todiste rehellisyydestä, joten uskon aitoutta en epäile.
Onko uskon aitous sitten totuuden tae? Ei, tästä on lukemattomia esimerkkejä. Esimerkiksi kaikki ihmiset uskoivat ajan olevan sama riippumatta liikkeestä, kunnes Einstein todisti toisin. Luulisin myös että 99,99% ihmisistä oletti maapallon olevan litteä vielä 1400 luvulla. Edelleen, tuskin kukaan uskoi, että keuhkotaudin syy voisi olla 5 mikrometriä pitkä ja 0,2 mikrometriä paksu kaareva sauva, jonka tunnemme Mycobacterium tuberculosis -bakteerina.
Miksi sitten niin monet ihmiset uskovat? Tätä aihetta on tutkittu paljon. Jos asia kiinnostaa, lue vaikkapa Pascal Boyerin kirja "Ja ihminen loi Jumalat". puuöljy kirjoitti:
"Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään. "
Minä en epäile uskon aitoutta: monet ihmiset uskovat täydestä sydämestään Jumalaan, jotkut jopa niin paljon että ovat valmiita tappamaan itsensä. Minusta tämä on vahva todiste rehellisyydestä, joten uskon aitoutta en epäile.
Onko uskon aitous sitten totuuden tae? Ei, tästä on lukemattomia esimerkkejä. Esimerkiksi kaikki ihmiset uskoivat ajan olevan sama riippumatta liikkeestä, kunnes Einstein todisti toisin. Luulisin myös että 99,99% ihmisistä oletti maapallon olevan litteä vielä 1400 luvulla. Edelleen, tuskin kukaan uskoi, että keuhkotaudin syy voisi olla 5 mikrometriä pitkä ja 0,2 mikrometriä paksu kaareva sauva, jonka tunnemme Mycobacterium tuberculosis -bakteerina.
Miksi sitten niin monet ihmiset uskovat? Tätä aihetta on tutkittu paljon. Jos asia kiinnostaa, lue vaikkapa Pascal Boyerin kirja "Ja ihminen loi Jumalat"."Miksi sitten niin monet ihmiset uskovat? Tätä aihetta on tutkittu paljon. Jos asia kiinnostaa, lue vaikkapa Pascal Boyerin kirja "Ja ihminen loi Jumalat"
Miksi uskoisin yhden ainoan ihmisen, Pascal Boyerin, omaan subjektiiviseen mielipiteeseensä, kun minulla on paljon paremmat todisteet Jumalan olemassaolosta. Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sisimmässäni ja satojen miljoonien muiden uskovien sisimmässä.- puuöljy
Jaakob kirjoitti:
"Miksi sitten niin monet ihmiset uskovat? Tätä aihetta on tutkittu paljon. Jos asia kiinnostaa, lue vaikkapa Pascal Boyerin kirja "Ja ihminen loi Jumalat"
Miksi uskoisin yhden ainoan ihmisen, Pascal Boyerin, omaan subjektiiviseen mielipiteeseensä, kun minulla on paljon paremmat todisteet Jumalan olemassaolosta. Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sisimmässäni ja satojen miljoonien muiden uskovien sisimmässä."Miksi uskoisin yhden ainoan ihmisen, Pascal Boyerin, omaan subjektiiviseen mielipiteeseensä, kun minulla on paljon paremmat todisteet Jumalan olemassaolosta. Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sisimmässäni ja satojen miljoonien muiden uskovien sisimmässä. "
Osaatko sanoa miksi puhtaus on niin tärkeää lähes kaikissa uskonnoissa? Tai riitit ja rituaalit? Entäpä miksi lähes poikkeuksetta uskontoihin, myös kristinuskoon, liittyy onnea tuottavia esineitä, artefakteja joita palvotaan? Miksi Jumalille pitää uhrata? Näitä kysymyksiä Boyer käsittelee kirjassaan. - Kantapää
Jaakob kirjoitti:
"Sen tiedon valossa, mitä minulla asiasta on, minulla ei ole hyvää syytä uskoa, että kyseessä on salaliitto"
Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään."Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään."
Ei kyse ole mistään salaliitosta vaan ihan vain siitä että maailmassa on kohtuu paljon sinun kaltaisiasi idiootteja, joita on helppo höynäyttää ja sitten ihmisiä jotka kuka mistäkin syystä yrittävät vaan uskotella itselleen että olisi olemassa jokin omituinen luojaentiteetti, tai useampikin.
Älä yritä projektoida tuota salaliittoteorioiden maalailua meihin ateisteihin; ne ovat nimenomaan sinun kaltaisesi lahkoilijat, jotka satuilevat esim siitä miten lähes kaikki maailman tiedemiehet, tutkijat ja rationalistit yrittävät yhteisvoimin luoda jotain hyperhuijausta uskovaisten sumuttamiseksi. Kaiken kukkuraksi tuon kuvitellun äärimmäisen monimutkaisen, kalliin ja aikaa vievän salajuonen ainoana motiivina on näiden uskisspekulaattoreiden mielestä saada satueepoksenne "Kamelitarinat&Jeesuksen seikkailut" huonoon huutoon ja ajaa hihhulit pois "herransa" yhteydestä.. Jaakob kirjoitti:
"Miksi sitten niin monet ihmiset uskovat? Tätä aihetta on tutkittu paljon. Jos asia kiinnostaa, lue vaikkapa Pascal Boyerin kirja "Ja ihminen loi Jumalat"
Miksi uskoisin yhden ainoan ihmisen, Pascal Boyerin, omaan subjektiiviseen mielipiteeseensä, kun minulla on paljon paremmat todisteet Jumalan olemassaolosta. Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sisimmässäni ja satojen miljoonien muiden uskovien sisimmässä.>> Miksi uskoisin yhden ainoan ihmisen, Pascal Boyerin, omaan subjektiiviseen mielipiteeseensä, kun minulla on paljon paremmat todisteet Jumalan olemassaolosta. Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sisimmässäni ja satojen miljoonien muiden uskovien sisimmässä.
- vähemmistö siis
Whitewash kirjoitti:
>> Miksi uskoisin yhden ainoan ihmisen, Pascal Boyerin, omaan subjektiiviseen mielipiteeseensä, kun minulla on paljon paremmat todisteet Jumalan olemassaolosta. Jumala asuu Pyhän Henkensä kautta sisimmässäni ja satojen miljoonien muiden uskovien sisimmässä.
Joten Jaakobin 97% ole skisma, sillä mistä Jaakob todellisesti puhuu on se että ei heistä 4% voi olla väärässä.
- Silmälaput pois
Jaakob kirjoitti:
Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään."Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä...."
Mistä sait tuon luvun? Jos se olisi totta, pitäisi satunnaisista vastaantulijoista haastatella sataa jotta tulisi vastaan kolme vastakkaista mieltä olevaa. Et taida oikein elää reaalimaalimassa.
Suosittelen luopumista silmälapuista ja korvaläpistä. Voihan se vähän häikäistä aluksi mutta pitkän päälle kannattaa.
Osama oli todellinen henkilö ja häntä on etsitty vuosia. Miksi en uskoisi uutisia hänen kuolemastaan? Jos hänen kuolemansa olisi kusetusta niin eiköhän kiinnijääminen olis väistämätöntä. En usko että tämänkaltaisessa asiassa valehdellaan.
"Osama oli todellinen henkilö ja häntä on etsitty vuosia. Miksi en uskoisi uutisia hänen kuolemastaan? Jos hänen kuolemansa olisi kusetusta niin eiköhän kiinnijääminen olis väistämätöntä. En usko että tämänkaltaisessa asiassa valehdellaan"
Kuitenkin uskot, että n. 97 % maapallon väestöstä voisi huijata muita ihmisiä, sanomalla, että Jumala on olemassa ja siitäkin huolimatta, että miljoonat ihmiset ovat kokeneet Hänen ihmeitänsä ja läsnäoloaan omassa elämässään. Heitä sinä uskot huijareiksi. Aikamoinen ristiriita näkemyksissäsi..Jaakob kirjoitti:
"Osama oli todellinen henkilö ja häntä on etsitty vuosia. Miksi en uskoisi uutisia hänen kuolemastaan? Jos hänen kuolemansa olisi kusetusta niin eiköhän kiinnijääminen olis väistämätöntä. En usko että tämänkaltaisessa asiassa valehdellaan"
Kuitenkin uskot, että n. 97 % maapallon väestöstä voisi huijata muita ihmisiä, sanomalla, että Jumala on olemassa ja siitäkin huolimatta, että miljoonat ihmiset ovat kokeneet Hänen ihmeitänsä ja läsnäoloaan omassa elämässään. Heitä sinä uskot huijareiksi. Aikamoinen ristiriita näkemyksissäsi..Usko on uskoa. En väitä ettei uskovainen usko. Minä en usko jumaliin. Mistä sinä muuten revit aina tuon 97%
- ++++++++++++
Jaakob kirjoitti:
Kuitenkin uskot, että n. 97 % maapallon väestöstä voisi huijata muita ihmisiä, sanomalla, että Jumala on olemassa ja siitäkin huolimatta, että miljoonat ihmiset ovat kokeneet Hänen ihmeitänsä ja läsnäoloaan omassa elämässään. Heitä sinä uskot huijareiksi. Aikamoinen ristiriita näkemyksissäsi.."Kuitenkin uskot, että n. 97 % maapallon väestöstä voisi huijata muita ihmisiä, sanomalla, että Jumala on olemassa ja siitäkin huolimatta, että miljoonat ihmiset ovat kokeneet Hänen ihmeitänsä ja läsnäoloaan omassa elämässään. Heitä sinä uskot huijareiksi. Aikamoinen ristiriita näkemyksissäsi.."
Ero on siinä että Osaman kohdalla on fyysisiä todisteita, kuten kuvia, dna-näyte, pojan haastattelu, mahdollinen vaimon haastattelu, jos elossa.
Tietysti nämä kaikki voi olla tekaistuja, mutta se vaatisi aikamoisen salaliiton, joka ei hirveästi hyödytä, sillä Osama ei ole paljon mitään muuta nämä vuodet tehnyt kuin pakoillut ja aina uusi johtaja ja auktoriteetti löytyy kun sille on tarvetta.
Jumalan olemassaolosta todisteina on vain ihmisten luulot ja väitteet, mitään fyysistä ei ole. - sefsef
++++++++++++ kirjoitti:
"Kuitenkin uskot, että n. 97 % maapallon väestöstä voisi huijata muita ihmisiä, sanomalla, että Jumala on olemassa ja siitäkin huolimatta, että miljoonat ihmiset ovat kokeneet Hänen ihmeitänsä ja läsnäoloaan omassa elämässään. Heitä sinä uskot huijareiksi. Aikamoinen ristiriita näkemyksissäsi.."
Ero on siinä että Osaman kohdalla on fyysisiä todisteita, kuten kuvia, dna-näyte, pojan haastattelu, mahdollinen vaimon haastattelu, jos elossa.
Tietysti nämä kaikki voi olla tekaistuja, mutta se vaatisi aikamoisen salaliiton, joka ei hirveästi hyödytä, sillä Osama ei ole paljon mitään muuta nämä vuodet tehnyt kuin pakoillut ja aina uusi johtaja ja auktoriteetti löytyy kun sille on tarvetta.
Jumalan olemassaolosta todisteina on vain ihmisten luulot ja väitteet, mitään fyysistä ei ole.Jaakob keksii omat statistiikkansa, hän on harhainen hihhuli.
++++++++++++ kirjoitti:
"Kuitenkin uskot, että n. 97 % maapallon väestöstä voisi huijata muita ihmisiä, sanomalla, että Jumala on olemassa ja siitäkin huolimatta, että miljoonat ihmiset ovat kokeneet Hänen ihmeitänsä ja läsnäoloaan omassa elämässään. Heitä sinä uskot huijareiksi. Aikamoinen ristiriita näkemyksissäsi.."
Jumalan olemassaolosta todisteina on vain ihmisten luulot ja väitteet, mitään fyysistä ei ole."Ero on siinä että Osaman kohdalla on fyysisiä todisteita, kuten kuvia, dna-näyte, pojan haastattelu, mahdollinen vaimon haastattelu, jos elossa"
Jos minä kerron jostakin ihmisestä, joka on kokenut ihmeparantumisen jostain vaikeasta taudista, kun on rukoiltu hänen puolestaan, niin kukaan ateisti ei usko sitä, vaikka esittäisin parantuneesta henkilöstä, nimen, valokuvan, lääkärintodistuksen parantumisesta, vaimon ja pojan ja hänet hyvin tunteneiden henkilöiden todistukset ihmeparantumisesta.
Ateistien vastaus on yleensä: "Ei tuo ole mikään tieteellinen todiste."
"Jumalan olemassaolosta todisteina on vain ihmisten luulot ja väitteet, mitään fyysistä ei ole"
Ei tietenkään voi olla fyysistä todistetta, koska Jumala ei ole fyysinen.
Kun noin 97% maapallon väestöstä uskoo Jumalan olemassaoloon, niin sitä voi kuitata vain sillä, että kysymyksessä on vain luulot ja väitteet.
Eivät nämä kaikki voi olla luulosairaita. Satojen miljoonien ihmisten usko ei varmasti edes perustu mihinkään luuloon tai väitteisiin, vaan henkilökohtaiseen suhteeseen Jumalan kanssa, näin ainakin kristittyjen uskovien kohdalla. Se on paljon varmemmalla pohjalla kuin usko, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut edes olemassa. Vain pieni murto-osa maapallon asukkaista tunsi hänet henkilökohtaisesti.
Sellaisia, jotka tuntevat Jumalan ja Jeesuksen henkilökohtaisesti on miljoonia kertoja enemmän.Jaakob kirjoitti:
"Ero on siinä että Osaman kohdalla on fyysisiä todisteita, kuten kuvia, dna-näyte, pojan haastattelu, mahdollinen vaimon haastattelu, jos elossa"
Jos minä kerron jostakin ihmisestä, joka on kokenut ihmeparantumisen jostain vaikeasta taudista, kun on rukoiltu hänen puolestaan, niin kukaan ateisti ei usko sitä, vaikka esittäisin parantuneesta henkilöstä, nimen, valokuvan, lääkärintodistuksen parantumisesta, vaimon ja pojan ja hänet hyvin tunteneiden henkilöiden todistukset ihmeparantumisesta.
"Jumalan olemassaolosta todisteina on vain ihmisten luulot ja väitteet, mitään fyysistä ei ole"
Kun noin 97% maapallon väestöstä uskoo Jumalan olemassaoloon, niin sitä voi kuitata vain sillä, että kysymyksessä on vain luulot ja väitteet.
Eivät nämä kaikki voi olla luulosairaita. Satojen miljoonien ihmisten usko ei varmasti edes perustu mihinkään luuloon tai väitteisiin, vaan henkilökohtaiseen suhteeseen Jumalan kanssa, näin ainakin kristittyjen uskovien kohdalla. Se on paljon varmemmalla pohjalla kuin usko, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut edes olemassa. Vain pieni murto-osa maapallon asukkaista tunsi hänet henkilökohtaisesti.
Sellaisia, jotka tuntevat Jumalan ja Jeesuksen henkilökohtaisesti on miljoonia kertoja enemmän.Taasko ne miljoona kärpästä tykkää paskasta? Totta kai jumalharhaisten jumalharhaisuuden voi kuitata sillä, että he ovat harhaisia. Kaikki henkilökohtaiset suhteet mielikuvitusolentojen kanssa on pelkkää haihattelua ja itsepetosta. Eikä kukaan hihhuli ole koskaan näyttänyt niitä lääkärintodistuksia ihmeparantumisesta. Sitäkin enemmän on hihhulitraktaatin sepustuksiin vetoamista ja avutonta käsien heiluttelua huutaen: "Se on totta, koska minä USKON niin!"
- Pauli Nederström
Aatami9 kirjoitti:
Taasko ne miljoona kärpästä tykkää paskasta? Totta kai jumalharhaisten jumalharhaisuuden voi kuitata sillä, että he ovat harhaisia. Kaikki henkilökohtaiset suhteet mielikuvitusolentojen kanssa on pelkkää haihattelua ja itsepetosta. Eikä kukaan hihhuli ole koskaan näyttänyt niitä lääkärintodistuksia ihmeparantumisesta. Sitäkin enemmän on hihhulitraktaatin sepustuksiin vetoamista ja avutonta käsien heiluttelua huutaen: "Se on totta, koska minä USKON niin!"
Jaakob sanoo "me uskovaiset" vaikka itse kuuluu parikymmentävuotta vanhaan lahkoon jota 96% maailman uskovaisista pitävät kasana pellejä jotka hihhuloivat aivan omaansa.
Ei saa unohtaa että Jaakob on kreationisti, ei Kristitty. Pauli Nederström kirjoitti:
Jaakob sanoo "me uskovaiset" vaikka itse kuuluu parikymmentävuotta vanhaan lahkoon jota 96% maailman uskovaisista pitävät kasana pellejä jotka hihhuloivat aivan omaansa.
Ei saa unohtaa että Jaakob on kreationisti, ei Kristitty.Kreationistina Jaakob on jo tietysti todistanut oman päänsä sisäisen jumalan olemassaolemattomuuden. Vaikka jumala olisi olemassa, se ei todistetusti silloin voisi olla Jaken jumala.
Jaakob kirjoitti:
"Ero on siinä että Osaman kohdalla on fyysisiä todisteita, kuten kuvia, dna-näyte, pojan haastattelu, mahdollinen vaimon haastattelu, jos elossa"
Sellaisia, jotka tuntevat Jumalan ja Jeesuksen henkilökohtaisesti on miljoonia kertoja enemmän."Jos minä kerron jostakin ihmisestä, joka on kokenut ihmeparantumisen jostain vaikeasta taudista, kun on rukoiltu hänen puolestaan, niin kukaan ateisti ei usko sitä, vaikka esittäisin parantuneesta henkilöstä, nimen, valokuvan, lääkärintodistuksen parantumisesta, vaimon ja pojan ja hänet hyvin tunteneiden henkilöiden todistukset ihmeparantumisesta."
Mutta kysymys kuuluukin, olisiko sinulla tälläisiä todisteita, joissa esim. lääkäri todistaa, että kysymys on kristinuskon Jumalan suorittama ihmeparannus?missxcessive kirjoitti:
Usko on uskoa. En väitä ettei uskovainen usko. Minä en usko jumaliin. Mistä sinä muuten revit aina tuon 97%
Veikkaan prosentin kumpuavan Jaakobin mykistävästä matematiikan taidosta.
- ++++++++++
Jaakob kirjoitti:
Sellaisia, jotka tuntevat Jumalan ja Jeesuksen henkilökohtaisesti on miljoonia kertoja enemmän."Jos minä kerron jostakin ihmisestä, joka on kokenut ihmeparantumisen jostain vaikeasta taudista, kun on rukoiltu hänen puolestaan, niin kukaan ateisti ei usko sitä, vaikka esittäisin parantuneesta henkilöstä, nimen, valokuvan, lääkärintodistuksen parantumisesta, vaimon ja pojan ja hänet hyvin tunteneiden henkilöiden todistukset ihmeparantumisesta.
Ateistien vastaus on yleensä: "Ei tuo ole mikään tieteellinen todiste.""
Jos rukoilu todella toimii kuten sen väitetään toimivan sairaaloita ei tarvittaisi.
Vaikka tälläinen tilanne olisi tapahtunut kuten kuvaat ja parantumisen syytä ei tiedetä, parantumisen syy on tuntematon eikä mikään tietty yksi jumala.
"Ei tietenkään voi olla fyysistä todistetta, koska Jumala ei ole fyysinen."
Mutta se mukamas pystyy vaikuttaman fyysisen maailmaan ja tämän vaikutuksen voi havaita..
"Kun noin 97% maapallon väestöstä uskoo Jumalan olemassaoloon, niin sitä voi kuitata vain sillä, että kysymyksessä on vain luulot ja väitteet."
Ihmiset uskoivat kauan sitten ja vähän nykyäänkin, että maa on litteä.
Asiaan uskovien määrä ei tee asiasta automaattisesti totta.
"Eivät nämä kaikki voi olla luulosairaita. "
Ei tietenkään vaan väärässä.
"Satojen miljoonien ihmisten usko ei varmasti edes perustu mihinkään luuloon tai väitteisiin, vaan henkilökohtaiseen suhteeseen Jumalan kanssa, näin ainakin kristittyjen uskovien kohdalla."
Onko tämä satojen miljoonien kristityjen jumala eri jumala kuin joka on kuvattu raamatussa? Jos tämä henkilökohtainen suhde on totta sen on pakko olla eri.
"Sellaisia, jotka tuntevat Jumalan ja Jeesuksen henkilökohtaisesti on miljoonia kertoja enemmän."
Onko jumala siis puhunut sinulle, ihan ulkoisesti eikö pään sisällä tai näyttäytynyt sinulle siten, että muutkin paikalla olijat ovat huomanneet tämän samalla tavalla vai pelkästään silloin kun olet yksin?
Minä en ihan aina usko kaikkea mitä Yhdysvaltain hallitus kertoo. En usko esimerkiksi että Syyskuun 11. päivän tapahtumista on kerrottu koko totuutta virallisesti. Sodankin aloittivat sen takia että oli löydetty todisteita joukkotuhoaseista, mutta myöhemmin kävi ilmi että eipä niitä todisteita ollutkaan. Ehkä bin laden on tapettu maanantaina, ehkä aiemmin, tai ehkä on vielä jossain elossa. En tiedä. Ei kiinnosta. Ei sillä asialla ole minulle mitään väliä.
"Kysynkin arvoisilta ateisteilta: Uskotteko tähän uutiseen?"
Arvoisa ateisti vastaa arvoisalle Jaakobille, "en usko tähän uutiseen"
Ei ole minulla tieteellisiä todisteita, mutta jos jenkeissä näytetään poliisi tositeeveessä joka jaksossa, kun joku/jotain ammutaan(tissit muuten blurrataan, ampumisia ei. Kyllä ne tissit on niin kauheita)
niin miksi ne ei hehkuttelis Osaman tappokuvilla, kun ne tekee sitä kaikkien muidenkin kanssa.Nyt on kaiketi kyseessä tiedonvälityksen uskottavuus. Sanotaan, että lue enemmän niin tiedät enemmän mutta jos luet pelkästään tiettyä lehteä (tai kirjaa) olet harhaanjohdettu.
Luin juuri erään em. asiaa käsittelevän kirjan "Matkalla Kandahariin" jossa kirjoittaja valottaa toimintaa Pakistanissa, Afganistaniss ja Irakissa. Suosittelen sitä Sinullekin.
Suhtaudun Osama-uutiseen toistaiseksi varauksellisesti koska suurvaltapolitiikka on hyvin usein sumutusta kuten on uskonnotkin ja kyseessä on nykyinen informaatiosodankäynti.
Mikkäli riittävän arvovaltainen ja kiistattomat evidenssit puhuvat sen puolesta , että Osama oli juuri se henkilö joka surmattiin Pakistanissa juuri nyt niin silloin mietin asiaa tarkemmin.
Sodissa voittajia ovat kenraalit (informaatikot ja politiikot) ja häviäjänä on aina kansat.Ihmisten kuolema on ihan normaalia. päivittäin kuolee todistettavasti monia ihmisiä. Osama bin Ladenkin on ihan hyvin saatettu tappaa mutta ilman selkeitä todisteita en pidä sitä takuuvarmana asiana. Kuitenkin, jos häntä ei ole saatu hengiltä eikä kiikkiin, niin hänhän voisi antaa pikku julkilausuman. Oletan siksi, että hänet on hiljennetty lopullisesti.
Se, että pidän reaalimaailman asioita tosina, ei kuitenkaan saa minua pitämään mielikuvitusmaailman asioita tosina.
Pidän totena, että ihminen on helposti hämillään ja peloissaan sekä hyvin kykenevä irrationaaliseen ajatteluun. Sellaiset seikat todistavat vahvasti sen puolesta, että erilaiset uskonnot on ihmisen mielikuvituksen tulosta."Se, että pidän reaalimaailman asioita tosina, ei kuitenkaan saa minua pitämään mielikuvitusmaailman asioita tosina"
Väitteesi on subjektiivinen.
Ensinnäkin sinä itse tarkoitushakuisesti olet päättänyt, mikä on reaalimaailma ja mikä mielikuvitusmaailma.
Toiseksi sinä sokeasti uskot, että kaikki, mikä tapahtuu reaalimaailmassa on totta ja muut valhetta.
Tämä ei ole ainakaan tiedettä.
Yhtä hyvin voitaisiin ajatella, että hengen maailma on reaalimaailma ja tämä materialisten maailma on mielikuvitusta. Jotkut filosofit näkevätkin asian näin.
Itselleni sekä materialisten että hengellinen maailma ovat reaalimaailmaa, koska minulla on todisteet kummastakin, mutta kaikki se, mitä reaalimaailmassa puhutaan ja väitetään ei välttämättä ole totta.Jaakob kirjoitti:
"Se, että pidän reaalimaailman asioita tosina, ei kuitenkaan saa minua pitämään mielikuvitusmaailman asioita tosina"
Ensinnäkin sinä itse tarkoitushakuisesti olet päättänyt, mikä on reaalimaailma ja mikä mielikuvitusmaailma.
Toiseksi sinä sokeasti uskot, että kaikki, mikä tapahtuu reaalimaailmassa on totta ja muut valhetta.
Yhtä hyvin voitaisiin ajatella, että hengen maailma on reaalimaailma ja tämä materialisten maailma on mielikuvitusta. Jotkut filosofit näkevätkin asian näin.
Itselleni sekä materialisten että hengellinen maailma ovat reaalimaailmaa, koska minulla on todisteet kummastakin, mutta kaikki se, mitä reaalimaailmassa puhutaan ja väitetään ei välttämättä ole totta.No nyt sanoisin että pitää panna asiat oikeaan mittakaavaan. Ei sillä ole hirveästi merkitystä ainakaan minun elämäni kannalta että onko se bin Laden nyt kuollut vai ei. Hänen ei kuitenkaan väitetä parantaneen kuolleita tai muuttaneen vettä viiniksi. Oli vain ihan tavallinen ihminen, ja ihan tavalliset ihmiset ovat elossa kunnes kuolevat. Mitäpä väliä tällä on. Sen sijaan jos joku väittää että n. 2000 vuotta sitten maan päällä eli jumala joka oli itse oma isänsä ja että välttyäkseni joutumasta hänen luomaansa ikuiseen rangaistukseen helvettiin minun on viikoittain nautittava annos hänen verta ja lihaansa jotka ovat alunperin olleet viiniä ja PVC-muovia, otettava telepaattinen yhteys häneen ja pyydettävä anteeksi sitä että esi-isäni tuhannennessa polvessa haukkasivat omenaa, niin näiden väitteiden uskottavuutta voi syystä epäillä. Semminkin kun sillä että uskooko näihin väitteisiin vai ei on selvästi vaikutusta sen suhteen että elämän päätyttyä voisikin joutua jonnekin muualle kuin hautaan, niin onhan tällä asialla ihan erilainen tärkeysluokka kuin jollain Osama bin Ladenin kuolemalla.
Jos kerrotaan uutinen että Osama bin Laden on tapettu niin siinä ei ole mitään ihmeellistä. Ihmisiä tapetaan päivittäin. Jos taas kerrottaisiin että Osama bin Laden kuoli koska lohikäärme söi hänet, niin sitten minä saattaisin ottaa pienen taka-askeleen ja pyytää nähdä jotain todisteita siitä lohikäärmeestä.
Poikkeukselliset väitteet vaativat poikkeuksellisia todisteita.Jaakob kirjoitti:
"Se, että pidän reaalimaailman asioita tosina, ei kuitenkaan saa minua pitämään mielikuvitusmaailman asioita tosina"
Itselleni sekä materialisten että hengellinen maailma ovat reaalimaailmaa, koska minulla on todisteet kummastakin, mutta kaikki se, mitä reaalimaailmassa puhutaan ja väitetään ei välttämättä ole totta."Se, että pidän reaalimaailman asioita tosina, ei kuitenkaan saa minua pitämään mielikuvitusmaailman asioita tosina"
"Väitteesi on subjektiivinen."
Jep.
"Ensinnäkin sinä itse tarkoitushakuisesti olet päättänyt, mikä on reaalimaailma ja mikä mielikuvitusmaailma."
Pidän reaalimaailmana sitä todellisuutta, josta voimme tehdä havaintoja. (Pöydällä on tyhjä tuoppi. HIV aiheuttaa AIDSia.) Mielikuvitusmaailmaa edustavat ihmisten kuvitelmat jotka menevät reaalimaailman ulkopuolelle. (Kaapissa on mörkö. Naapurit pitävät minusta.) Mitähän tarkoitushakuisuutta tuossa mahtaa olla nähtävissä?
"Toiseksi sinä sokeasti uskot, että kaikki, mikä tapahtuu reaalimaailmassa on totta ja muut valhetta."
No en sentään. Toki reaalimaailmaankin kuuluu illuusioita ja valheita, mutta nekin ovat todellisia olemassaolevia asioita, eivätkä muuta reaalimaailmaa illuusioksi. Ja mielikuvitusmaailmaan voi tietenkin sijoittaa kuvitelmia totuudesta (aaveratsastaja laski: 1 1 on 2), mutta kuvitelmaan sijoitetut totuudet eivät muuta kuvitelmaa totuudeksi.
"Tämä ei ole ainakaan tiedettä."
Tuossa kohden en havaitse sinun ajattelevan harhaisesti!
"Yhtä hyvin voitaisiin ajatella, että hengen maailma on reaalimaailma ja tämä materialisten maailma on mielikuvitusta."
Yhtä hyvin voisimme vaihdella mielivaltaisesti kaikenlaisten käsitteiden nimiä keskenään.
"Jotkut filosofit näkevätkin asian näin."
Jotkut filosofit varmaan haluavat leikata kurkulla veistä.
"Itselleni sekä materialisten että hengellinen maailma ovat reaalimaailmaa, koska minulla on todisteet kummastakin,"
No ei se mitään. Tähän on totuttu. Uskova ihminen tyypillisesti pitää monia mielikuvitusmaailman asioita tosina. Se kuuluu kuvaan.
"mutta kaikki se, mitä reaalimaailmassa puhutaan ja väitetään ei välttämättä ole totta."
Eipä niin. Reaalimaailmassa kuulee sanottavan esimerkiksi, että usko Jeesukseen pelastaisi kadotukselta. Hassua.A10097 kirjoitti:
"Väitteesi on subjektiivinen."
Jep.
"Ensinnäkin sinä itse tarkoitushakuisesti olet päättänyt, mikä on reaalimaailma ja mikä mielikuvitusmaailma."
Pidän reaalimaailmana sitä todellisuutta, josta voimme tehdä havaintoja. (Pöydällä on tyhjä tuoppi. HIV aiheuttaa AIDSia.) Mielikuvitusmaailmaa edustavat ihmisten kuvitelmat jotka menevät reaalimaailman ulkopuolelle. (Kaapissa on mörkö. Naapurit pitävät minusta.) Mitähän tarkoitushakuisuutta tuossa mahtaa olla nähtävissä?
"Toiseksi sinä sokeasti uskot, että kaikki, mikä tapahtuu reaalimaailmassa on totta ja muut valhetta."
No en sentään. Toki reaalimaailmaankin kuuluu illuusioita ja valheita, mutta nekin ovat todellisia olemassaolevia asioita, eivätkä muuta reaalimaailmaa illuusioksi. Ja mielikuvitusmaailmaan voi tietenkin sijoittaa kuvitelmia totuudesta (aaveratsastaja laski: 1 1 on 2), mutta kuvitelmaan sijoitetut totuudet eivät muuta kuvitelmaa totuudeksi.
"Tämä ei ole ainakaan tiedettä."
Tuossa kohden en havaitse sinun ajattelevan harhaisesti!
"Yhtä hyvin voitaisiin ajatella, että hengen maailma on reaalimaailma ja tämä materialisten maailma on mielikuvitusta."
Yhtä hyvin voisimme vaihdella mielivaltaisesti kaikenlaisten käsitteiden nimiä keskenään.
"Jotkut filosofit näkevätkin asian näin."
Jotkut filosofit varmaan haluavat leikata kurkulla veistä.
"Itselleni sekä materialisten että hengellinen maailma ovat reaalimaailmaa, koska minulla on todisteet kummastakin,"
No ei se mitään. Tähän on totuttu. Uskova ihminen tyypillisesti pitää monia mielikuvitusmaailman asioita tosina. Se kuuluu kuvaan.
"mutta kaikki se, mitä reaalimaailmassa puhutaan ja väitetään ei välttämättä ole totta."
Eipä niin. Reaalimaailmassa kuulee sanottavan esimerkiksi, että usko Jeesukseen pelastaisi kadotukselta. Hassua."Pidän reaalimaailmana sitä todellisuutta, josta voimme tehdä havaintoja. (Pöydällä on tyhjä tuoppi. HIV aiheuttaa AIDSia.) Mielikuvitusmaailmaa edustavat ihmisten kuvitelmat jotka menevät reaalimaailman ulkopuolelle. (Kaapissa on mörkö. Naapurit pitävät minusta.) Mitähän tarkoitushakuisuutta tuossa mahtaa olla nähtävissä? "
Pointtina taisi kuitenkin olla että reaalimaailma voisi olla se että mitään sotaa ei ole edes koskaan käyty ja että Osama bin Laden onkin katukauppias. Meillä ei ole mitään näkyviä todisteita jotka todistaisivat toisin.
Samalla tavalla historialliset dokumentit voisivat olla hyvin itse kirjoitettua mielikuvituksen tuotetta. Onko se muka rationaalista että joku suurmies julistaa sodan maailmaa vastaan? Ei minusta. Minusta sota on aina irrationaalinen.
Eli miten me tiedämme sitten yhtään mistään? Mistä tiedämme että sähkö on jotain elektronien liikettä eikä esimerkiksi vain jotain yksisuuntaista magneettisuutta joka kulkee kuparia pitkin? Mitä jos elektronimikroskooppi näyttääkin vääristymää jonka tämä magneettinen voima aiheuttaa?
Minusta mikään ei ole totta ja kaikki on totta. Kaikki perustuu todennäköisyyksiin. Jos suljen silmäni sekunniksi niin tuoppi voi ollakkin täynnä. Maali voi olla pois paikoiltaan. Voin olla kuollut sekunnin ajan. Maailmassa on loputtomia määriä asioita joista emme voi tietää, mutta voimme esittää todennäköisyyksiä.
On siis hyvin epätodennäköistä (siis jotain 0.1^(ääretön-1)) että Jumala olisi olemassa. Tämän vuoksi en voi hyväksyä minkään sortin uskontoa ilman todistetta. Voinko siis pitää totena että Osama bin Laden on kuollut? Okei katsotaan...
Pidän 99% todennäköisenä että kokemani maailma jatkaa samalla polulla kuin tähänkin asti olen elänyt. Huomenna aurinko nousee idästä. Pidän 80% mahdollisena että olemme tosiaan oikeaa materiaa ja että se tottelee fysiikan lakeja jotka ovat materiassa itsessään. Pidän 99% todennäköisenä että huomenna junat kulkevat normaalisti. Pidän 90% todennäköisenä että pääsen huomenna töihin. Saatan olla kipeä tai joutua onnettomuuteen. Pidän 80% todennäköisenä että uutiset ovat totta. Pidän 90-100% todennäköisenä että uutiset joissa ei esitetä kuvia on totta aiheesta tosin riippuen.
Eli kaikki summattuna yhteen olen about ~70% varma että Osama bin Laden on saatu hengiltä. Voin siis todennäköisesti uskoa tätä OIKEAKSI todeksi. Voin myös olettaa tämän olevan totta siinä aihesisällössä jossa puhun tästä maailmasta.- Exhellari86
Jaakob kirjoitti:
Itselleni sekä materialisten että hengellinen maailma ovat reaalimaailmaa, koska minulla on todisteet kummastakin, mutta kaikki se, mitä reaalimaailmassa puhutaan ja väitetään ei välttämättä ole totta.Tuolla ylempänä sanot: "Kun noin 97% maapallon väestöstä uskoo Jumalan olemassaoloon, niin sitä voi kuitata vain sillä, että kysymyksessä on vain luulot ja väitteet."
Kuitenkin kun lähdetään tarkemmin tutkimaan noiden 97 %:n mielipiteitä, sanot kohta että he eivät ole 'oikeita' uskovaisia. Joissain asioissa siis vetoat heihin todistajina, toisissa taas et. Luotat heihin kun (=jos) he uskovat jumalaan, mutta et siihen, miten he uskovat. Et huomaa tässä todisteiden valikoinnissa mitään ristiriitaa?
- Break_
Uskon siihen, että Osama on tallessa. Onko hän vainajana merenpohjassa tai paremmassa hapessa erittäin tarkassa valvonnassa onkin sitten eri juttu. Koko operaatiossa on aistittavissa pientä palaneen käryä. Osama olisi elävänäkin USA:lle varsin herkullinen naimipala, varsinkin jos hänen luullaan olevan kuollut...
Tästähän kysymyksessäsi ei nyt kuitenkaan ollut kyse. Yritit ilmeisesti keksiä näppären keinon saada ateistit puhumaan itsensä pussiin. Oliko tuo vastakommenttisi (97 %...) todella parasta mihin pystyt. Missä viipyy kommenttisi vastauksiin vai toteatko vain taas jääneesi alakynteen ja mitään edellisistä oppimatta aloitat kohta taas uuden yhtä ontuvan aloituksen?
Minusta ihminen saa uskoa mihin lystää jos tuntee saavansa siitä jotain kiksejä. Ei se minulta pois ole, kunhan tämän uskon perusteella ei minulta vaadita mitään. Mutta Jaakob, sinä teet aloituksillasi uskovista narreja. Yritä edes keskustella ja ymmärtää mitä sinulle tolkutetaan. Pelkkä julistaminen antaa sinusta täysin aivottoman kuvan. - Muikkuinen
Ateismi ei ole riippuvainen tieteen tuloksista, olet väärässä ja vääristelet taas kerran ateismia eli rakentelet olkiukkoa!
Jumalan olemassa olosta ei ole ainuttakaan todistetta joka voitaisiin todeta yhä uudestaan ja uudestaan kaikkien tutkijoiden toimesta, sellaista joka olisi pois sulkenut muut mahdolliset selittävät tekijät.
Osama on mielestäni surmattu, sen uutisen uskominen ei ole mitenkään rinnastettavissa siihen että joku väittää jumalan olevan todellinen ja että siihen väitteeseen tulisi myös uskoa."Jumalan olemassa olosta ei ole ainuttakaan todistetta joka voitaisiin todeta yhä uudestaan ja uudestaan kaikkien tutkijoiden toimesta, sellaista joka olisi pois sulkenut muut mahdolliset selittävät tekijät"
Jumalan olemassaoloa ei voida eikä tarvitse todistaa minkään tutkijoiden toimesta. Jumala antaa todistukseen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen. Niinpä sadat miljoonat ovat jo tuhansien vuosien aikana saaneet todistuksen Hänen olemassaolostaa. Jumala on siten todistettu vakuuttavammin kuin se, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut olemassa.- sefsfsf
Jaakob kirjoitti:
"Jumalan olemassa olosta ei ole ainuttakaan todistetta joka voitaisiin todeta yhä uudestaan ja uudestaan kaikkien tutkijoiden toimesta, sellaista joka olisi pois sulkenut muut mahdolliset selittävät tekijät"
Jumalan olemassaoloa ei voida eikä tarvitse todistaa minkään tutkijoiden toimesta. Jumala antaa todistukseen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen. Niinpä sadat miljoonat ovat jo tuhansien vuosien aikana saaneet todistuksen Hänen olemassaolostaa. Jumala on siten todistettu vakuuttavammin kuin se, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut olemassa."Jumalan olemassaoloa ei voida eikä tarvitse todistaa minkään tutkijoiden toimesta"
Olishan se hyvä jos jostain jumalasta olisi jotain todisteita eikä kasa huomionkipeitä valehtelevia lahkolaisia joidenka valheilla on lyhyet jäljet(toisin sanoen "todisteet" jumalan ihmeistaä jotka ovat todistetusti valheita alusta asti.) Jaakob kirjoitti:
"Jumalan olemassa olosta ei ole ainuttakaan todistetta joka voitaisiin todeta yhä uudestaan ja uudestaan kaikkien tutkijoiden toimesta, sellaista joka olisi pois sulkenut muut mahdolliset selittävät tekijät"
Jumalan olemassaoloa ei voida eikä tarvitse todistaa minkään tutkijoiden toimesta. Jumala antaa todistukseen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen. Niinpä sadat miljoonat ovat jo tuhansien vuosien aikana saaneet todistuksen Hänen olemassaolostaa. Jumala on siten todistettu vakuuttavammin kuin se, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut olemassa."Jumala antaa todistukseen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen."
Todistaa itsesuggestion voimasta. Ihminen voi rakentaa itselleen todellisuudesta kuvan, joka pohjautuu toiveiden mukaisiin kuvitelmiin.Jaakob kirjoitti:
Jumalan olemassaoloa ei voida eikä tarvitse todistaa minkään tutkijoiden toimesta. Jumala antaa todistukseen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen. Niinpä sadat miljoonat ovat jo tuhansien vuosien aikana saaneet todistuksen Hänen olemassaolostaa. Jumala on siten todistettu vakuuttavammin kuin se, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut olemassa."Jumala on siten todistettu vakuuttavammin kuin se, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut olemassa. "
Höpöhöpö. Harhasi eivät edelleenkään ole muuta kuin harhoja.- Muikkuinen
Jaakob kirjoitti:
Jumalan olemassaoloa ei voida eikä tarvitse todistaa minkään tutkijoiden toimesta. Jumala antaa todistukseen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen. Niinpä sadat miljoonat ovat jo tuhansien vuosien aikana saaneet todistuksen Hänen olemassaolostaa. Jumala on siten todistettu vakuuttavammin kuin se, että Osama bin Laden niminen henkilö olisi koskaan ollut olemassa.Miksi sitten yrität kokoajan todistaa jumalasi olemassa olon, joka kerta siinä epäonnistuen!!!?
Jumalaa ei ole todistettu koskaan, Osama voidaan osoittaa olleeksi.
- Jaska the Shit
Uskovaiset ovat puhuneet niin paljon paskaa, että heillä kasvaa pukamia suussa. Media välittää tosiasioita, ei potaskaa. Se on siis lähtökohdaltaan toinen kuin uskovaisten horinat mielikuvitusolennosta.
Kyllä uskon ennemmin mediaan kuin sinun luuloihisi. Pyydä se Jumalasi esittämään suuri valoshow vaikkapa Helsingin senaatintorille. Mukaan voisivat tulla hyppimään Jeesux ja Häpy...korjaan Pyhä henki. Itse kyllä oon sen verta hyväuskoinen että uskon että tuo pitää paikkansa. Menettäishän koko amerikan hallitus kasvonsa kun paljastuis että mokoma on vielä elossa.
Sitä vaan ihmettelen että mistä ne sai Osaman DNA:ta johon verrata...Vitsi vai epätosi. Paikallinen T.S lehti kirjoittaa, että Osamalla on arviolta 12-26 lasta - oho !
Taitavat VL:lla jäädä toiseksi mutta sitten tulee vaikeus , kuka sanoo , että mikä lapsi on juuri Osaman.
Osaman ensimmäinen vaimo on syyrialainen Najwa Ghanem ja kun pari meni avioon 1974 vaimo oli 14-vuotias ja heille syntyi yhdeksän lasta.
Osaman suuri lapsiluvun selittää se, että hän halusi saada poljon lapsia levittämään islamin uskoa.
Sillä lailla niin sitä myös yritti eräs Linzissa syntynyt taidemaalari, Stalin ja Mao, että paljon lapsia maailmaan levittämään humaania ihmiskäsitystä.
pois minulta sarkasmi - hyi olkoon.
- A the ist
Tieteellisiä todisteita? Miksi niitä pitäisi tällaisesta asiasta vaatia? Minulle on melkoisen yhdentekevää, onko Bin Laden kuollut eilen, tänään tai ylitorstaina, tai onko kuollut ollenkaan. Koko juttu on tärkeätä melkein pelkästään jenkeille ja äärimuslimeille. Mikäänhän ei oleellisesti muutu, eli Bin Laden tai ei. Mitä väliä silloin on todisteilla? Tiedettä ei tehdä näin, tappamalla todistusaineisto ja upottamalla se mereen. Päinvastoin, uskontoja tehdään noin, nytkin Bin Laden on joidenkin mielestä vähintäänkin lähellä jumalolentoa. Eikä ole edes ensimmäinen vastaava henkilö. Eikä viimeinen.
"Tieteellisiä todisteita? Miksi niitä pitäisi tällaisesta asiasta vaatia?"
Siksi koska ateistit vaativat tieteellisiä todisteita hengellisistäkin asioista. Tasapuolisuuden ja ateistien uskottavuuden puolesta pitäsi ateistien samalla logiikalla pystyä esittämään tieteelliset todisteet sellaisista maallisista asioista, joihin he sanovat uskovansa.- rdgrgd
Jaakob kirjoitti:
Siksi koska ateistit vaativat tieteellisiä todisteita hengellisistäkin asioista. Tasapuolisuuden ja ateistien uskottavuuden puolesta pitäsi ateistien samalla logiikalla pystyä esittämään tieteelliset todisteet sellaisista maallisista asioista, joihin he sanovat uskovansa.Puhut jaakob niin paljon paskaa että sietäisit hävetä. Olet valehdellut aivan alusta asti palstalla.
- A the ist
Jaakob kirjoitti:
Siksi koska ateistit vaativat tieteellisiä todisteita hengellisistäkin asioista. Tasapuolisuuden ja ateistien uskottavuuden puolesta pitäsi ateistien samalla logiikalla pystyä esittämään tieteelliset todisteet sellaisista maallisista asioista, joihin he sanovat uskovansa.Niin. En muuten väitä uskovani Bin Ladenin kuolemaan. En tiedä asiasta juuri mitään, joten se on arvailujen varassa, mutta todennäköisemmin totta kuin minkä tahansa henkiolennon tai -ilmiön olemassaolo muualla kuin sellaisiin uskovan korvien välissä. Ainakin Bin Laden on melko suurella todennäköisyydellä ollut olemassa, toisin kuin em. henkiolennot, millä nimellä niitä haluatkaan kutsua.
Eikä sitten vaadita tieteellisiä todisteita yhtään mistään ja uskotaan ihan kaikki mitä joku jossain suinkin vain keksii väittää. Onko nyt parempi? Alankin tästä palvomaan Zeusta. Tai ootas... Odin on kovempi jätkä. Rupean myös muuttamaan lyijyä kullaksi. Odottamaan taivaan tipahtamista maahan, kautta Teutateksen. Joka muuten hänkin on enemmän palvomisen arvoinen kuin Aabrahamilaisten sadistinen ja kostonhaluinen Jumala.
- -
Ainoastaan käsitteellisten asioiden todenperäisyys on täysin varmennettavissa. Esimerkkinä tällaisesta voidaan mainita matematiikka, jossa todellisuus määräytyy aksioomien seurauksena.
Todellisen maailman informaation todenperäisyyttä kokija joutuu aina arvioimaan subjektiivisista lähtökohdista. Todellista on kokeminen, mutta kokemus ei todista kokemisen kohteesta koskaan mitään. Voimme esimerkiksi aina esittää kysymyksen: "Entä jos kaikki kokemamme onkin vain unta?" Ymmärtääkseni kysymystä ei voida kumota, joten nyt jää kokijan itsensä vastuulle määritellä, mitä hän pitää totena ja millä varauksin. Esimerkiksi väite maapallon pyöreästä muodosta on lähes kaikille ihmisille uskottavampi väite kuin väite unimaailmasta tai Raamatun Jahve-jumalan olemassaolosta." Esimerkiksi väite maapallon pyöreästä muodosta on lähes kaikille ihmisille uskottavampi väite kuin väite unimaailmasta tai Raamatun Jahve-jumalan olemassaolosta"
Useammalla ihmisellä on henkilökohtainen todistus Jumalasta kuin maapallon pyöreästä muodosta. Usko siihen, että maa on pyöreä pallo perustuu monen kohdalla vain toisenkäden tietoihin. Harva on nähnyt maapalloa avaruudesta käsin tai matkustanut maapallon ympäri. Jumalan olemassolosta sen sijaan on paljon vakuuttavampi ja useampia todisteita. Eivätkä ne yleensä, jos koskaan, perustu johonkin unen kaltaiseen hallusinaatioon, vaan selviin tosiasioihin.
Uskovien joukosta löytyy ihmisiä kaikilta elämänaloilta, ei ainoastaan joidenkin paimentolaisten joukosta, kuten monet ateistit yrittävät uskotella, vaan heidään joukosta löytyy korkeasti koulutettuja lääkäreitä, professoreja, tiedemiehiä, biologeja, ydinfyysikoita, tähtitieteilijöitä, poliitikkoja, astronautteja jne. Eivät he voi kaikki olla sellaisia, jotka eläisivät vain jossain mielikuvitusmaailmassa hallusinaatiota näkien.
Ja nekin tiedemiehet ja oppineet, jotka eivät usko Jumalaan, voivat saada todisteen Jumalasta milloin tahansa, jos vain haluavat uskoa Jumalaan.
Kysymys ei siten itseasiassa viime kädessä ole todisteista, vaan ihmisen omasta tahdosta, siitä, mihin ihminen tahtoo uskoa ja mitä ei..- -
Jaakob kirjoitti:
" Esimerkiksi väite maapallon pyöreästä muodosta on lähes kaikille ihmisille uskottavampi väite kuin väite unimaailmasta tai Raamatun Jahve-jumalan olemassaolosta"
Useammalla ihmisellä on henkilökohtainen todistus Jumalasta kuin maapallon pyöreästä muodosta. Usko siihen, että maa on pyöreä pallo perustuu monen kohdalla vain toisenkäden tietoihin. Harva on nähnyt maapalloa avaruudesta käsin tai matkustanut maapallon ympäri. Jumalan olemassolosta sen sijaan on paljon vakuuttavampi ja useampia todisteita. Eivätkä ne yleensä, jos koskaan, perustu johonkin unen kaltaiseen hallusinaatioon, vaan selviin tosiasioihin.
Uskovien joukosta löytyy ihmisiä kaikilta elämänaloilta, ei ainoastaan joidenkin paimentolaisten joukosta, kuten monet ateistit yrittävät uskotella, vaan heidään joukosta löytyy korkeasti koulutettuja lääkäreitä, professoreja, tiedemiehiä, biologeja, ydinfyysikoita, tähtitieteilijöitä, poliitikkoja, astronautteja jne. Eivät he voi kaikki olla sellaisia, jotka eläisivät vain jossain mielikuvitusmaailmassa hallusinaatiota näkien.
Ja nekin tiedemiehet ja oppineet, jotka eivät usko Jumalaan, voivat saada todisteen Jumalasta milloin tahansa, jos vain haluavat uskoa Jumalaan.
Kysymys ei siten itseasiassa viime kädessä ole todisteista, vaan ihmisen omasta tahdosta, siitä, mihin ihminen tahtoo uskoa ja mitä ei..Et edes vastannut viestiini, vaan höpisit asian vierestä.
Jaakob kirjoitti:
" Esimerkiksi väite maapallon pyöreästä muodosta on lähes kaikille ihmisille uskottavampi väite kuin väite unimaailmasta tai Raamatun Jahve-jumalan olemassaolosta"
Kysymys ei siten itseasiassa viime kädessä ole todisteista, vaan ihmisen omasta tahdosta, siitä, mihin ihminen tahtoo uskoa ja mitä ei.."Usko siihen, että maa on pyöreä pallo perustuu monen kohdalla vain toisenkäden tietoihin."
Mutta tietämysjärjestelmä perustuu aivan erilaiseen tapaan saavuttaa tietoa kuin kaltaistesi hihujen luulot. Siinä on se erittäin merkittävä ero.
"Eivätkä ne yleensä, jos koskaan, perustu johonkin unen kaltaiseen hallusinaatioon, vaan selviin tosiasioihin."
Väärin. Tosiasiat on objektiivisesti tarkistettavissa.
"Ja nekin tiedemiehet ja oppineet, jotka eivät usko Jumalaan, voivat saada todisteen Jumalasta milloin tahansa, jos vain haluavat uskoa Jumalaan."
Kehäpäättelyn filosofia on erittäin huono filosofia, koska sillä voidaan päätyä ihan mihin tahansa tulokseen täysin riippumatta siitä, onko sillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
"Kysymys ei siten itseasiassa viime kädessä ole todisteista, vaan ihmisen omasta tahdosta, siitä, mihin ihminen tahtoo uskoa ja mitä ei.. "
Höpöhöpö. Vaikka sinä kuinka jankkaisit tuota samaa lööperiä, on se edelleen lööperiä.
- -
"Uskotteko siis, että Osama bin Laden on surmattu vai ei? Mahdolliset tieteelliset odisteet?"
Uskoahan voi jokainen mitä huvittaa. Varmaa tietoa asiasta ei ole kuin kourallisella, mikä sekin on enemmän kuin yhdelläkään uskovaisella jumalansa olemassaolosta. - 21
"USA:n viranomaiset kertovat, että uhrista on otettu valokuvia, DNA-näyte ja uhri haudattu mereen, mutta kaikki tämä on vain pienen sisäpiirin tiedossa, eikä annettu suuren yleisön nähtäväksi.
Uskotteko siis, että Osama bin Laden on surmattu vai ei? Mahdolliset tieteelliset odisteet?"
Uskon.
Ja syy on se että tästä valheesta he jäisivät taatusti kiinni, eikä jenkeillä ole enää varaa kasvojen menetykseen.
"Uskot kuitenkin, että 97 % maapallon väestöstä on jonkinlaisessa salaliitossa, kun sanovat, että Jumala on olemassa ja vaikka miljoonat ihmiset ovat todistaneet Jumalan ihmeistä ja läsnäolosta omassa elämässään."
Selittäisitkö mistä sinä nuo luvut aina repäiset. ""Uskotteko siis, että Osama bin Laden on surmattu vai ei? Mahdolliset tieteelliset odisteet?""
Niin, uskonko minä että Amerikkalaiset puhuvat totta, vai valehtelevatko he?
Tiedätkö mitä? Tämä on teoriassa mahdollista todistaa oikeaksi tai vääräksi. Valheen paljastus testit ovat melko luotettavia nykyään ja samoin Amerikkalaisilla on kyseisen henkilön DNA.ta tallessa. Myös se mereen haudattu henkilö on teoriassa mahdollista löytää ja varmistaa asia.
Jumalaa ei edelleenkään edes teoriassa voi mitenkään todistaa olevaksi, tai olemattomaksi."Jumalaa ei edelleenkään edes teoriassa voi mitenkään todistaa olevaksi, tai olemattomaksi."
Kyllä voidaan. Jumala antaa ja on antanut todistuksen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen.- Kob kob jaa jaa
Jaakob kirjoitti:
"Jumalaa ei edelleenkään edes teoriassa voi mitenkään todistaa olevaksi, tai olemattomaksi."
Kyllä voidaan. Jumala antaa ja on antanut todistuksen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen."Kyllä voidaan. Jumala antaa ja on antanut todistuksen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen. "
Ovatko skitsofreenikon mielikuvitusolennot todistus kaikille, jotka tahtovat uskoa niihin? Jaakob kirjoitti:
"Jumalaa ei edelleenkään edes teoriassa voi mitenkään todistaa olevaksi, tai olemattomaksi."
Kyllä voidaan. Jumala antaa ja on antanut todistuksen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen.""Kyllä voidaan. Jumala antaa ja on antanut todistuksen itsestään jokaiselle, joka tahtoo uskoa Häneen.""
Mutta Jaakob, pointti onkin siinä että jumalasi pitäisi antaa todistuksensa myös muille, eikä vain niille jotka "haluavat uskoa"
Mitä kaikkitietävä ja kaikkivaltias hyötyy tästä piilottelusta?
Valkoinen talo tuskin tällaisella asialla haluaisi pelleillä ja Osaman nappaamista oli suunniteltu jo kuukasien ajan. Ja kun tieto Osaman kuolemasta annettiin, ei USA:lla eikä Obamalla ole varaa olla väärässä Osaman kuolemasta.
- Ne puurot ja vellit!
Joopa joo, Jaska.
Hmm. mistäpä sinä tiedät, että ylipäätään on joskus ollut olemassa heppu nimeltä Osama bin Laden? Uskotko sinä, että hän on ylipäätään ollut olemassa? Tieteelliset todisteet uskollesi Osamasta?
Siis aivan tyhjänpäiväinen juttu - pelkkä poliittinen trikki sen Amerikan oman "osaman" suosion turvaamiseksi seuraavan presidettivaalikampanjan alkajaisiksi. Ei ole ihme, ettet tätä perin ilmeistä asiaa tajunnut: aidasta puhe ja sinä puhut aina sen seipäästä. Look at the big picture and you can maybe see something bigger - life itself.
Et silleen, meittin Jaska... - Atte Ateisti
Oliko Osama bin Ladenia edes olemassa? Oliko al-Qaidaakaan, jonka mielestä Osama nyt siis on kuollut ja pitää kostaa?
Elämmekö virtuaalimaailmassa jossa kaikki ympärillämme ovat näyttelijöitä vain meitä itseämme varten?
Onko sinuakaan olemassa? "Uskotteko tähän uutiseen?"
Minä en tiedä, onko hänet murhattu.
"Jos vastaus on myönteinen, niin mitä tieteellisiä todisteita teillä on esittää uskonne tueksi?"
Miksi minun pitäisi esittää todisteita jonkin tueksi, jota en väitä tietäväni?Al-Qaida muuten vahvisti samaisen tiedon Osaman kuolemasta ja aikovat ryhtyä kosto toimiin.
Ehei ei sitten ollenkaan.... tai minä en ainakaan korosta todisteiden, minkäänlaisten todisteiden, merkitystä uskon edellytyksenä.
Sen sijaan minä korostan todisteiden merkitystä silloin kun toimii jonkin uskomuksen mukaisesti muita kohtaan taikka yrittää vakuuttaa jonkun siitä että uskomus jonka omaa on tosi.
Tämän ko. asian kohdalla minä uskon että bin Laden on surmattu, mutta en koskaan menisi väittämään että tämän uskomuksen on oltava tosi enkä edes pyrkisi vakuuttamaan ketään siitä että olisin oikeassa.
Tästä syystä johtuen minulla ei myöskään ole minkäänlaista tarvetta alkaa perustelemaan sitä minkä takia minä hyväksyn todeksi käsityksen jonka mukaan bin Laden on surmattu.
Edellisestä huolimatta mainitsen kuitenkin kaikkein merkittävimmän seikan.
Minä en elä elämääni, toimi taikka muodosta ajatuksiani sen pohjalta onko binLaden kuollut vaiko ei. Tästä johtuen vaikka osoittautuisikin että olen tämän uutisen suhteen väärässä, mahdollisuus jota en kiellä lähestulkoon minkään aseman kohdalla, olisi kyseessä toki erhe omalta kohdaltani mutta erhe jolla ei ole mitään merkitystä minkään asian suhteen.Aloittajan kyssäriin
>>>Uskotteko tähän uutiseen?- welder88
Olen ottanut tavoitteeksi saada mahdollisimman monen luopumaan uskostaan. lähes jokaisessa tapauksessa olen joutunut käymään pitkän ja vaikean väittelym mutta olen aina voittanut ja minun ansiosta suomessa on 9 ateistia enenmän.
Siksi ainakin itse pyrin vastaamaan mahdollisimman moneen kysymykseen mitä uskovaiset kysyvät. Olipa kysymys mikä vain. Ja vaikka väittely meneekin joskus samojen vanhojen kysymysten ja vastausten jauhamiseen on ateisteilla muutama hyvä ässä hihoissaan. Nimittäin Tiede, todisteet, järki ja logiikka. - Näitä kun ei yhdelläkään uskonnoilla ei ole.
- kleppoo
Siihen, että uskon Osaman kuolleen, riittää se tieto, että Yhdysvaltain hallitus sanoo, että he ovat tappaneet Osaman, ja al-Qaida sanoo että Osama on kuollut. Ja Osama ei sano yhtään mitään.
Mutta jos he sanoisivat, että Osama on siirtynyt maan päältä asumaan pilvissä kolmipäisenä simpanssina, niin sen uskomiseen vaatisin jo huomattavasti vakuuttavampia perusteluja.
Mitä kovempi väite, sitä kovempia perusteluja se vaatii, sanovat. - sdas44edd
Vähän kiinnostaisi, että minkä näköinen jamppa tällä Jaakob nimellä oikeen siel ruudun takana kirjottelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346